De lage neusriem....uit de mode?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

daffie1986

Re: De lage neusriem....uit de mode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 00:15

ja heb effe bijgelezen en nu lees ik dat de lage neusriem onder het bit bevestigd moet worden???? Neem aan dat de hoogte bedoeld wordt? Want hij wordt toch juist vastgemaakt over het bit?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 08:04

mick75 schreef:
Nickyu, Epplejeck heeft meerdere complete hoofdstellen met lage neusriem, voor leuke prijsjes. Ook hebben ze los verkrijgbare. Het is een onzinargument dat ze niet of amper verkrijgbaar zijn, ze liggen/ hangen alleen niet vooraan in het schap.

:o losse neusriemen heb ik in 2 soorten hangen .. daar hangt het al 4 jr ...
maar okee komplete hoofdstellen :D

okee wij hebben als leverancier

hkm heeft er 1 , voorheen was deze simpel tegen woordig met een steentje er in

busse heeft 1 luxere , 1 simpelere met leuk frontje ook in maat shet t/m trekpaard

pfiff heeft er 2 , zien er het zelfde uit de een iets betere qualiteit dan de andere zwart wit onderlegd

waldhausen /wembley
wembley heeft er 2, 1 recht toe recht aan, 1 luxere met leuk frontje , start huismerk waldhausen heeft 1 simpele recht toe recht aan

s&k heeft er geen

umbria heeft van alles zelfs spaans western zuid amerikaans etc maar slechts 1 lage neusriem hoofdstel

daarbij via derden

imperial heeft er 3 , 1 simpele 1 betere simpele en 1 met sierstiksel
HH heeft er 1
ekkia heeft er 1 ..maar ook in maat shet en ook in bruin
horze heeft er geen

je legt als zaak in de regel niet van elk merk de simpele uitvoering in je zaak
je neemt 1 goedkopere en 1 duurdere
en veel speciale zijn er niet
tel ze maar na

zeker als je bedenkt dat ik hier 3 hoofdstellen heb liggen
en er 1 x vraag naar heb gehad en dat was nog een bruine ook
die heb ik toen speciaal nog besteld voor die klant
verder niet 1 ! verkocht heb in de afgelopen 4 jaar
dan ga je niet je schap volleggen met 13 soorten waarvan de meeste het zelfde zijn

zeker met de wetenschap dat de meeste die ik kan krijgen
binnen paar dagen hier kan hebben

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 08:08

Nou ja, als je ze maar kan bestellen, toch? Paar dagen wachten maakt ook niet uit.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 09:06

Ik rijd ook met een lage neusriem en ik vind het echt niet mooi := Heb een Hannoveraan met een wat lang/ groot hoofd, maar oké, functionaliteit boven mooiheid.

Moet dan wel weer zeggen dat ik een Döbert heb, want de meeste van die goedkope gevalletjes vind ik erg lelijk en stug :)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 09:10

Afbeelding

Mijn bruine hoofdstel met lage neusriem, nog steeds balen dat ik die niet meer heb.
Heb 'm ook altijd voor jonge paarden gebruikt en voldeed heel goed!

Bij deze merrie werkte een gecombineerde neusriem ook niet, je kunt het wel zien op de foto, ze heeft ooit een wond gehad op de plaats waar de gecombineerde neusriem zit en dat is altijd wat dik gebleven..

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:13

Het lijkt wel of je hem heel strak hebt zitten Roelke, of zie ik dat verkeerd?

Rianneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:20

Vio schreef:
suleilitha schreef:
Ik heb er nog wel een paar liggen die ik gebruik bij het inrijden van jonge paarden. En eerlijk gezegd interesseert het mij niet hoe iets eruit ziet, functioneel is het in elk geval wel.

Sluit ik me helemaal bij aan!

Ik sluit mij daar weer bij aan!! Volstrekt onbelangrijk.. het doet er toch toe HOE je paard loopt en niet wat ze om haar neus heeft??

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 16:03

ik vind functionalteit voorop staan,, daarbij heb ik gewoon het geluk dat mijn neusriem niet lelijk is ook ..

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:44

Ik ben sinds kort de lage neusriem aan het proberen voor mijn tinker. Heb nu eentje van Imperial Riding met sierstiksel erop.
Wil graag wel een keer een ander kopen die wat ruimer is, krijg de huidige nog maar net vast.

Tinkie loopt er prima op, kan zo gauw nog niet zeggen of ze het er ook beter op doet dan een gecombineerde neusriem.

Dat het niet mooi is boeit me totaal niet. M'n tuig past toch al totaal niet bij elkaar. (bruin boomloos zadel met western fenders en beugels eraan en zwart blingbling hoofdstel...)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:49

Abeltje77 schreef:
Het lijkt wel of je hem heel strak hebt zitten Roelke, of zie ik dat verkeerd?

Lijkt idd zo nu je het zegt, maar hij zat niet strak hoor :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 22:16

Na al die plaatjes vind ik het zelfs erg mooi vaak :j Toch maar weer eens sparen voor een nieuw hoofdstelletje. Die van kieffer vind ik erg leuk :j

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 07:27

Die van Kieffer zijn ook vooral erg goed. Tenminste, die van de oude lichting in ieder geval wel. Heb wel signalen gehoord dat het tegenwoordig wat minder zou zijn omdat de fabriek overgenomen schijnt te zijn.

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 08:02

Ik rij ook vaak met een lage neusriem. Ik vind het wel mooi, omdat het hoofd van je paard beter uit komt. Er zit niet zo'n giga neusriem op ze neus ;) Mijn paard loopt er heel fijn op. Ik rij ook wel met een gecombineerde neusriem (voor de afwisseling) maar hij loopt echt veel fijner op de Hannoveraanse. Hier kunnen duidelijk 2 vingers tussen, dus er zit voldoende ruimte tussen. Ik rijd mijn paard op de klassieke/ academische manier en mijn instuctuur raadde mij ook een lage neusriem aan. De meeste paarden lopen hier veel fijner op, omdat er niets aangesnoerd zit. Er hoeft ook niets aangesnoerd te worden naar mijn mening. De reden dat ik met een lage neusriem rij is omdat mijn paard er fijn op loopt en het bit mooi stil in de mond hangt.

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 08:05

Ik rijd zelf met een hoge neusriem. Maar een lage neusriem is eigenlijk wat beter toch? Doordat het bit dan stiller hangt?
Ik zit namelijk even te denken of ik er een aan zal schaffen.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 12:18

ik weet niet maar mijn pony had toen ik haar kocht een gecombineerde .. maar ze hield haar hoofd geen minuut stil, was totaal niet nageefelijk , was sterk en stijf,...
Ik had die lage nog van mijn vorige pony hangen en mijn papa heeft me deze direct gegeven ,, ging al stukken beter toendertijd hing er een pessoa in maar dan gewoon in de grote ring ... is na een tijd ook veranderd in een dubbelgebroken waar ik nu al meer als een jaar mee rijd ( mssn al anderhalf jaar ) en sindsdien loopt ze zo fijn in de hand ..
met springen is ze soms wel eens hevig en kan haar met deze combinatie goed bij me houden

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:14

Ik gebruik de lage neusriem ook vooral voor jonge paarden.
Ik vindt dat ze er super op lopen.

robin_hood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:27

Ik heb altijd met lage neusriem gereden, al bijna 40 jaar. Vroeger was er nauwelijks iets anders. Tegenwoordig is het net het omgekeerde en moet je speciaal vragen naar een hoofdstel met lage neusriem. Bij ons op de manege worden alle manegepaarden/-pony's met lage neusriem gereden, de meeste pensionklanten rijden met gecombineerde neusriem.
Ik rijd nu bewust met een lage neusriem ( Kieffer) omdat mijn paardje ( net 6 jaar jong) lang met een kieswortelontsteking heeft gelopen en een gecombineerde neusriem zou precies op die plek hebben gezeten. Bovendien heeft hij a.g.v. die ontsteking een poosje de neiging gehad om een beetje zijn mond open te doen en/of zijn tong soms uit te steken ( is nu allemaal overigens gelukkig weer over).
Bij een lage neusriem blijft alles toch wat rustiger in zijn mond.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:59

Zo ik heb hier een vraag..
Rij tegenwoordig een paard bij dat nog jong is 4 jaar ..
En nogal opstandig met haar hoofd..
Als ik iets te veel druk zet voor bv af te wenden dan gaat ze met haar hoofd schudden en stopt ze haast niet meer.
Rij haar nu met een gecombineerde neusriem en een enkelgebroken bit..
zou het iets helpen zou ik een lage neusriem met een enkelgebroken indoen ( heb geen dubbelgebroken in paard haar maat tot de beschikking )

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:33

Wat mij trouwens opviel, is dat veel politiepaarden ook met een lage neusriem rijden.

@Mexx_Lady: Het is het proberen waard, vaak ligt het bit wel stiller. Of dat helpt tegen het schudden van het hoofd weet ik niet.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:40

Ik denk het wel Mexx_lady, aangezien een lage neusriem niet tegen de kiezen duwt. Die zijn bij een jong paard in verhouding nog breder dan de onderkaak dan bij een meer volgroeid paard. Soms vraag je je af waarom er tot twee keer toe dezelfde nuttige link in een topic wordt geplaatst... of dat mensen het wel lezen...

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:27

Omdat ik echt niet de tijd heb om die 9 paginas volledig te gaan uitlezen
Kleine moeite om iets opnieuw te typen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:31

Nu je het weet is het ook een kleine moeite om wél even te kijken. Op pagina 2, zo uit m'n hoofd.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 19:11

Je volgt misschien al vanaf p 1 het topic hier ,, ik pas vanaf p 7 of 8

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:03

_mexx_lady_ schreef:
Je volgt misschien al vanaf p 1 het topic hier ,, ik pas vanaf p 7 of 8

En nu plaats je dus berichten die voor heel veel mensen niet nuttig zijn, terwijl de mensen die de moeite nemen om er een informatieve en nuttige discussie van te maken, door het plaatsen van links naar goede informatie, niet gelezen worden. Ik vind dat op z'n minst niet zo beleefd. Waarom zou je verwachten dat een ander moeite voor jou gaat doen, als je zelf zo duidelijk aangeeft geen moeite te willen doen?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:33

jezus het was maar een vraag
en 50 % kans dat mijn antwoord dat ik wou hebben niet erin stond maar goed