Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
mick75 schreef:Nickyu, Epplejeck heeft meerdere complete hoofdstellen met lage neusriem, voor leuke prijsjes. Ook hebben ze los verkrijgbare. Het is een onzinargument dat ze niet of amper verkrijgbaar zijn, ze liggen/ hangen alleen niet vooraan in het schap.
losse neusriemen heb ik in 2 soorten hangen .. daar hangt het al 4 jr ...
Heb een Hannoveraan met een wat lang/ groot hoofd, maar oké, functionaliteit boven mooiheid.

Vio schreef:suleilitha schreef:Ik heb er nog wel een paar liggen die ik gebruik bij het inrijden van jonge paarden. En eerlijk gezegd interesseert het mij niet hoe iets eruit ziet, functioneel is het in elk geval wel.
Sluit ik me helemaal bij aan!
Toch maar weer eens sparen voor een nieuw hoofdstelletje. Die van kieffer vind ik erg leuk
Mijn paard loopt er heel fijn op. Ik rij ook wel met een gecombineerde neusriem (voor de afwisseling) maar hij loopt echt veel fijner op de Hannoveraanse. Hier kunnen duidelijk 2 vingers tussen, dus er zit voldoende ruimte tussen. Ik rijd mijn paard op de klassieke/ academische manier en mijn instuctuur raadde mij ook een lage neusriem aan. De meeste paarden lopen hier veel fijner op, omdat er niets aangesnoerd zit. Er hoeft ook niets aangesnoerd te worden naar mijn mening. De reden dat ik met een lage neusriem rij is omdat mijn paard er fijn op loopt en het bit mooi stil in de mond hangt. _mexx_lady_ schreef:Je volgt misschien al vanaf p 1 het topic hier ,, ik pas vanaf p 7 of 8