Wat voor dekje is nou ideaal?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 11:26

Ik rij met BR. Ik heb een pony van 1.27 dus daar past niet zo veel op.
BR ligt goed en heeft leuke kleuren.

Judithgiirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:43

Ik vind de Anky-dekjes wel echt heel fijn ja!
Zijn super handig!

Mallootje

Re: Wat voor dekje is nou ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:40

De anky's vind ik weer niet zo fijn liggen,en ik ben eigenlijk ook niet bereid telkens €50 te betalen voor een dekje :)
Ik vind de pad's van HH vaak wel goed qua prijs/kwaliteit, en voor de BR-eventdekjes ben ik ook erg te vinden! Die kosten hier geloof ik €26 en je hebt er lang plezier van!

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:43

Ik vind anky pads erg fijn, evenals de dikke BR pads.
Maar op sommige paarden ligt dat niet fijn.
De "ouderwetse" doorgestikte katoenen sjabrakken vind ik ook altijd nog erg fijn... zeker somers.

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:44

Eskadron en Scapa:) (Br, is ook fijn) Heb er hier allebei 1 van en vind ze echt superfijn :D

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:46

Scapa vind ik echt hele fijne dekjes, vooral voor springen!
Veder vind ik de pads van Sectolin en HH heel fijn voor dressuur! :)

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:47

ik vind anký's en eurostars pads erg fijn! dat vind ik ideale dekjes :j drogen snel.
Dus ja ik ben wel bereid om 50 euro daarvoor neer te leggen :j

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:50

Op mijn shet van 93cm vind ik BR 4-everhorse het fijnst

Paranoide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:36

Anky, Eurostar en Scapa. Ik vind het zeer mooie dekjes die vrijwel altijd goed onder het zadel liggen. En ze blijven ook na vijf keer wassen mooi. HH vind ik een beetje rommel, dat gaat snel kapot en wordt lelijk.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:00

mijn ideale dekje: effem kleurig, en dan zwart of rood of zoiets. Niet al te duur in elk geval, 't dekje dat ik nu heb was 20 euro geloof ik.

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:11

ik gebruik alleen maar dikke dekjes met bijpasende beenbeschermers. ik gebruik absoluut geen anky of pk omdat die onder mijn zadel niet blijven liggen. maar heb bijna alleen harry's horse of br, 1 equitheme die blijven super liggen omdat ze lussen hebben van klitten band en bij de singel stoten onder aan ook een lus zit.
kleuren maakt niet zo heel veel uit heb een zwart paard alles staat hem wel maar geen zwart want dat zie je niet. knal geel, zalm oranje, oranje incl hoofdstel en martingaal, knal roze, rood, mint en noem maar of een koeien print lijkt me ook helemaal geweldig of met leeuwen/panter print. die zijn zo gaaf de prijs is ook wel belangrijk nooit meer dan €40,- incl beenbescherming.

shannonh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 08:30

anky eurostar en qhp en jah ik ben bereid om 50 euro neer te leggen voor die dekjes omdat ikze mooi vind ze zitten goed onder mijn zadel er gebeurt niks mee in de was en ze blijven super mooi!!

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:09

Ik ben helemaal fan van de BR Event dekjes: goede pasvorm, leuke kleurtjes, lange levensduur en niet te duur!

Scapa heb ik ook, maar die trekken echt vreselijk bij de schoft. Dat heb ik nog bij geen enkel dekje zo hard gehad.
Een vriendin van mij heeft haar Scapa's bij de schoft opengeknipt, denk dat ik dat ook maar ga doen.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:16

Mijn ideale dekje zou toch wel een anky met rugvorm zijn. Ik heb zowel anky's als een PK maar ik merk dat de PK stukken slechter is van kwaliteit. Anky's blijven gewoon heel lang heel mooi en zijn ook niet zo vuil aan trekkend. Ook trekt het zweet er niet zo snel volledig doorheen zoals bij katoenen dekjes waardoor je die vieze zweetvlekken krijgt waardoor je dus na 1x rijden weer wassen moet... Kortom, dat materiaal van anky's vind ik super alleen als de ruglijn voor gevormd zou zijn waren ze helemaal top! Ook de grote variatie aan kleurtjes vind ik geweldig! :D

Dus ja, ik leg wel 50 euro neer voor 1 dekje omdat ik van mening ben dat ze zoveel beter zijn dat je op den duur mischien wel goedkoper/beter uit bent

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:14

woeliej schreef:
Mijn ideale dekje zou toch wel een anky met rugvorm zijn. Ik heb zowel anky's als een PK maar ik merk dat de PK stukken slechter is van kwaliteit. Anky's blijven gewoon heel lang heel mooi en zijn ook niet zo vuil aan trekkend. Ook trekt het zweet er niet zo snel volledig doorheen zoals bij katoenen dekjes waardoor je die vieze zweetvlekken krijgt waardoor je dus na 1x rijden weer wassen moet... Kortom, dat materiaal van anky's vind ik super alleen als de ruglijn voor gevormd zou zijn waren ze helemaal top! Ook de grote variatie aan kleurtjes vind ik geweldig! :D

Dus ja, ik leg wel 50 euro neer voor 1 dekje omdat ik van mening ben dat ze zoveel beter zijn dat je op den duur mischien wel goedkoper/beter uit bent

Ik vind de PK dekjes juist fijner dan de Anky!
Bij mij waren het altijd de anky die weggleden/slecht lagen onder mijn zadel.
:)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:57

Anoniem schreef:
mijn ideale dekje ?

dun, zwart (of donker blauw ofzo) mooie goed gevormde boven lijn. en niet duurder als 20 euro!
Dat is mijn ideale dekje.

en nee ik geef geen 50 euro uit aan een lelijk, slecht gevormd en pasvorm van het zadel verpesten anky dekje.

dat zegt meer over jou dan over het anky dekje hoor ;)

joyce_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:25

gewoon de simpele dekjes van harry,s horse die hele goedkope van 10 a 15 euro vind ik nog altijd de beste.
verder vind ik BR ook wel fijn maar ze krimpen wel snel in de was.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:33

Ik ben erg tevreden over HH, PK en BR.

HH omdat ze goedkoop zijn en een goede kwaliteit hebben. Vooral de pads vind ik erg fijn. Nadeel is wel dat ik de kleuren van de nieuwe collecties niet mooi vind, maar dat is een smaak kwestie.

PK omdat het een goede kwaliteit is, leuke kleurtjes zijn en zowel onder een veelzijdigheid als dressuurzadel past.

En dan BR omdat ik ze ook goedkoop vind, leuke kleurtjes hebben en lang meegaan. Nadeel vind ik wel weer dat ik ze wat kleiner uitvallen dan bijvoorbeeld HH en PK.

Overigens heb ik ook dekjes van merken zoals Scapa, Anky, Equitheme, QHP en Leatherfeel gehad, maar deze bevielen mij allemaal niet.

Eurostar wil ik wel nog eens uitproberen maar ik blijf alleen nog steeds te duur vinden. :=

betwixed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:48

anky, eurostar, scapa.

goede zweetopname en blijven lang mooi ook na het wassen.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:22

Ik zweer bij de dekjes en pads van harry's horse en eurostar.
Mooie pasvorm en goede kwaliteit. Ik heb ook 1 Anky maar dat kreng knelt bij de schoft en na een stukje galop schoof hij gewoon onder mijn zadel vandaan.
Verder heb ik nog 2 merkloze katoenen dekjes, die vind ik ook heel fijn.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:29

Hoe simpelder hoe beter. Ben niet van al die poespas.
Maar die simpele dekjes zijn niet zo makkelijk te vinden.
Heb wel 1 super gaaf dekje gezien. Maar voor een prijs van 59,95 mag die lekker in de winkel blijven. Rond de 20/25 euro vind ik geld genoeg.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:52

Monica_1987 schreef:
Hoe simpelder hoe beter. Ben niet van al die poespas.
Maar die simpele dekjes zijn niet zo makkelijk te vinden.
Heb wel 1 super gaaf dekje gezien. Maar voor een prijs van 59,95 mag die lekker in de winkel blijven. Rond de 20/25 euro vind ik geld genoeg.

Bij Horse hebben ze hele simpele (maar wel leuke) dekjes voor lage prijzen! :D

Mnoonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:22

Ik ben helemaal verslaafd aan de pk dekjes. Goede kwaliteit en altijd leuke kleurtjes :D

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 12:27

Eurostar, alhoewel ik ze best wel dik vind. Maar het fijnste dekje is toch wel zo'n stom zadelvormig dekje :+

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:04

Oud topic en alles is inmiddels wel gezegd, hier een slotje.