Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
ElCid schreef:Heel simpel; stalhouders die volhouden dat dat moet een contractje laten tekenen dat bij verwonding of erger van een paard door het moeten dragen van een halster alle kosten van DA, etc. , + smartgeld voor zijn/ haar rekening komen.
Stalhouder wil dat dus mag deze ook het risico dragen!
Als ze daar geen zin in hebben moeten ze geen paarden in pension willen hebben, dan gaat het ze blijkbaar alleen erom dat ze hun zakken kunnen vullen.
Ik zou persoonlijk niet snel op zo'n stal gaan staan, vraag me dan altijd af waar ze nog meer "makkelijk" in zijn.
Zijn land, hij moet het werk doen en hij doet dat onder zijn voorwaarden. Zou wel dom zijn als hij een contract gaat tekeken wat hem verantwoordelijk maakt voor eventueel letsel! rommie schreef:ElCid schreef:Heel simpel; stalhouders die volhouden dat dat moet een contractje laten tekenen dat bij verwonding of erger van een paard door het moeten dragen van een halster alle kosten van DA, etc. , + smartgeld voor zijn/ haar rekening komen.
Stalhouder wil dat dus mag deze ook het risico dragen!
Als ze daar geen zin in hebben moeten ze geen paarden in pension willen hebben, dan gaat het ze blijkbaar alleen erom dat ze hun zakken kunnen vullen.
Ik zou persoonlijk niet snel op zo'n stal gaan staan, vraag me dan altijd af waar ze nog meer "makkelijk" in zijn.
Ik denk dat er geen stalhouder is die daarvoor gaat tekekenZijn land, hij moet het werk doen en hij doet dat onder zijn voorwaarden. Zou wel dom zijn als hij een contract gaat tekeken wat hem verantwoordelijk maakt voor eventueel letsel!
ElCid schreef:Ik heb mijn paarden bij huis staan, dus ik ben ,godzijdank, niet meer afhankelijk van staleigenaren. In de tijd dat ik dat wel was, gingen de halsters ook af en nu thuis, nog steeds.

rommie schreef:Bij ons gaan de halsters op stal inderdaad af, maar in de wei houden ze ze om. Tsja, wellicht zouden stalhouders het wel anders gaan doen als alle klanten besluiten te vertrekken, maar de kans dat dat gebeurt lijkt me bijzonder klein. Begrijp me niet verkeerd, ik zou aan de ene kant de halsters ook liever af hebben in het land. Aan de andere kant staan de paarden aan een drukke weg en ik moet er niet aan denken wat er gebeurt als ze uitbreken zonder halster om. Een paard in paniek is mét halster al lastig te grijpen, laat staan zonder en waarschijnlijk ook nog door een vreemde.
Jij gaat er vanuit dat staleigenaren de halsters om laten uit gemakszucht, maar dat is natuurlijk helemaal niet in alle gevallen zo...
rowo schreef:Als ze bij mij goed aan een nylon halster gaan hangen knapt er echt direct een knip en is ie stuk... K weet niet wat voor halster jullie dan hebben?
X_Linz_X schreef:rommie schreef:Bij ons gaan de halsters op stal inderdaad af, maar in de wei houden ze ze om. Tsja, wellicht zouden stalhouders het wel anders gaan doen als alle klanten besluiten te vertrekken, maar de kans dat dat gebeurt lijkt me bijzonder klein. Begrijp me niet verkeerd, ik zou aan de ene kant de halsters ook liever af hebben in het land. Aan de andere kant staan de paarden aan een drukke weg en ik moet er niet aan denken wat er gebeurt als ze uitbreken zonder halster om. Een paard in paniek is mét halster al lastig te grijpen, laat staan zonder en waarschijnlijk ook nog door een vreemde.
Jij gaat er vanuit dat staleigenaren de halsters om laten uit gemakszucht, maar dat is natuurlijk helemaal niet in alle gevallen zo...
daarom laat ik ze in de wei ook om ja!.
hiernaast zijn ze nu aan het bouwen en in het begin wilden ze al over het hek heenspringen, en dan niet de kant op van het erf maar naar de weg toe.
idd wat je zegt. echt niet uit gemakszucht. maar veiligheid