ervaring met kent & masters (dressuur)zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: ervaring met kent & masters (dressuur)zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:28

Mijn zadel is overigens nog steeds niet opgevuld en is ook nog niet nodig. Goede zadels dus. Ik was eerst bang dat het toch nodig zou zijn, maar nee, nog steeds niet.

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:12

Hoe is jullie ervaring met de leerkwaliteit? Stalgenootje overweegt om er eentje te kopen, maar leer lijkt spekglad. Dat is ook wat haar erg opviel met rijden en waarvan ze zich afvraagt of ze dat prettig gaat vinden. Zelf ben ik ook nog steeds zoekende naar een goed 2e zadel met verwisselbare boom maar heb HET zadel nog niet gevonden.

Vuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 10:14

Ik heb een Kent & Masters Original dressuur zadel. Mijn pony de laatste maanden erg gegroeid en dan voornamelijk in de breedte en zijn rug is mooi omhoog gekomen (drukte hij door een niet goed passend zadel weg) Mijn Kent & Masters Original moet nu weg want past niet meer en gaat vervangen worden door een Kent & Masters Cob zadel. Helaas zijn deze tweedehands bijna niet te verkrijgen.

Verder vind ik het hele fijne zadels. Mooi glad leer en heel fijn dat de boom verwisselbaar is.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 10:18

Ik moet eigenlijk een keer met een k&m rijden van de ostheopaat. Mijn eigen kieffer zadel ligt niet goed meer, maar waar krijg ik dan een demo-zadel? En ik heb een cob variant nodig maar ik weet niet welke kleur boom hij nodig zou hebben.. Zadels, moeilijk!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 11:01

Ik ga dit topic eens even doorlezen.
Ik heb nu een wintec dressuur, maar deze ligt toch niet erg lekker. Teveel druk langs de ruggengraat, ze krijgt nu wat plekken dus ben er echt klaar mee -O- Wat ik begrijp heeft K&M wat meer ruimte tussen de kussens dus dat zou ideaal zijn.
Mijn paard heeft trouwens een redelijk korte rug, dus hoop dat deze dan wel goed liggen.

Ik mag zondag proefrijden met de K&M van een vriendin. Ik twijfel nog een beetje tussen een kentaur of een K&M. Kentaur vind ik om te zien wat mooier, maar degene die ik altijd voor zadelcontroles heb die verkoopt dat merk niet maar wel K&M....

En idd DAMWolf wat je zegt, vreselijk moeilijk. Als onze paarden nu gewoon aan konden geven wat wel en niet lekker op hun rug ligt :=

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 13:52

Ik zoek voor mijn paard ook een nieuw zadel, ze uit haar zadel gegroeid.

Nu had ik al wat rondgekeken op het internet. Ik wil graag een zadel waarvan de boom aanpasbaar is. Steeds een nieuw zadel is ook niet alles en het kost gewoon veel geld steeds. Nu had ik de nieuwste Fairfax Monoflap gezien en de Kent & Masters S-serie dressuur. De Fairfax heeft een behoorlijk prijskaartje, de K&M is gunstiger geprijsd :o

Woensdag 6 november komt de zadelpasser en neemt ze een aantal zadels mee, waaronder de Fairfax en de K&M, ben erg benieuwd :j

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 13:57

Ik wil toch eerst een tijdje een demozadel om te zien of mijn pony zijn zadeldwang afneemt. Omdat ik er met de osteo niet op tijd bij was (iets met een pony die geen pijn toont maar t wel heeft) heeft ie dat dus ontwikkeld. Dan voel je je wel even bord-voor-de-kop -O- Hij moet eerst even herstellen van de osteo en daarna ga ik langzaam op zoek naar een k&m. Iemand die een 17" dressage cob heeft?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:02

Moratoetje schreef:
Nu had ik al wat rondgekeken op het internet. Ik wil graag een zadel waarvan de boom aanpasbaar is. Steeds een nieuw zadel is ook niet alles en het kost gewoon veel geld steeds. Nu had ik de nieuwste Fairfax Monoflap gezien en de Kent & Masters S-serie dressuur. De Fairfax heeft een behoorlijk prijskaartje, de K&M is gunstiger geprijsd :o

Is die Fairfax zoveel duurder dan? Vind het idee van een monoflap wel fijn, maar ik moet ook aan mijn centjes denken := (anders had ik wel een heel mooi custom zadel willen hebben :+)

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:07

Die is zo'n € 750,00 duurder

Het gaat dan om dit model fairfax:

Afbeelding

en dan dit model van de Kent & Masters, de S-serie:

Afbeelding

De Fairfax kost bij mijn zadelmaker/passer € 2.000,00 en de K&M € 1.250,00.

De Fairfax moet echt een top zadel zijn heb ik begrepen, ik ga het zien en voelen....6 november ga ik proefrijden. Mijn portemonnee hoopt natuurlijk op de K&M maar mijn oog op de Fairfax :D

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:15

Dat wordt me echt te gek idd := Hij ziet er wel mooi uit!
Al denk ik wel dat ik me vreselijk zou irriteren aan die steunen, ik ben wel van lekker veel vrijheid. Zou dan ook voor de normale K&M gaan, diepe zit vind ik ook meestal niks :') Kan er nooit zo goed tegen als ik ergens zo in gedwongen wordt, wordt al gek als mijn veters te strak zitten, maargoed ik ben een beetje vreemd :7

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:17

Je hebt 'm ook zonder die wrong en met een gewoon dubbel zweetblad, de wrong zit dan onder het zweetblad. De wrong is dan verplaatsbaar d.m.v. velcro.

De K&M s-serie met surface block lijkt identiek op het vorige model van de Fairfax. De K&M is er ook met een moveable block onder het zweetblad.

Ik wil juist een vaste wrong, zoals bij de Fairfax en bij de K&M S met surface Block. Het liefst ook een flinke, zeker bij het paard waarvoor het bedoeld is ;)
Laatst bijgewerkt door Moratoetje op 24-10-13 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:20

Hihi ja maar dan zou ik met minder wrong willen en wel enkel zweetblad. Maar ik vind het ook wel een heel verschil in prijs tussen de K&M en de fairfax en aangezien ik toch meer van het springen ben. Maar qua uiterlijk wint de fairfax absoluut!
Ik ben erg benieuwd hoe ik de K&M van een vriendin vind. Ik heb nu een wintec, dus het kan bijna alleen maar beter worden.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:30

Het oog wilt ook wat....maar ik vind het prijsverschil van € 750,00 echt aanzienlijk. Ze hebben beide dezelfde boom (Sima Tree) en ook allebei een verwisselbaar kopijzer. Dus de kwaliteit, afwerking en zit van de Fairfax zal echt aanzienlijk beter moeten zijn wil ik daarvoor kiezen....ondanks dat ik hem zoveel mooier vind dan de K&M :o

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 08:26

Ja als je er op zit zie je het zadel toch niet meer :+
Ik wacht nog even tot zondag met een afspraak maken, vind ik het namelijk 3x niks dan moet ik even een andere zadelpasser zoeken ook :=

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:05

De zittingen van de K&M standaard, K&M S-serie en Fairfax monoflap zijn hetzelfde. Geen diepe, gedwongen zit. Ik heb een Fairfax, oud model, gehad. Is nu Kent & Masters S-serie. Vond het een fijn zadel voor een redelijke prijs, goede kwaliteit.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:47

Dat klopt dan niet met wat er vermeld wordt. Er staat namelijk dat de S-serie een diepere zit heeft. Vreemd

Vuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:49

Ik heb maandag mijn Kent & Masters Original dressuur verkocht en er gelijk een Kent & Masters Cob dressuur voor terug gekocht. Ben er heel blij mee. Mijn pony is nogal gegroeid in de breedte en zijn rug is een stuk losser en omhoog gekomen. Dit zadel past daardoor beter. Vind het leer ook soepeler.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:04

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:59

Ooh super Vuri! Hoe lang heb je je andere K&M gehad? Misschien zijn de nieuwere modellen ook idd wat soepeler! Het zadel bevalt jou dus iig goed :) ben echt zo benieuwd!

@moratoetje: Dat is precies wat ik ook heb gelezen :j

Diaana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:07

Ik lees even mee! Twijfel tussen K&M cob en Thorowgood cob (t6 of t8)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:46

ik ook hier een stipje ik wil graag een bruin zadel maar Bruin is bij thorowgood T 8 niet te krijgen
dus wellicht dan wel een K&M

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:09

De dressuurzadels zijn niet in het bruin dacht ik....vind ik erg jammer....wil graag een zwart zadel met een bruine zitting en bruine wrongen/knieën :)

Maar wie weet, zijn ze wel te bestellen...vragen staat vrij en nee heb je, ja kun je krijgen toch ;)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:38

ja zo een zadel zag ik net op Marktplaats langskomen
die hadden een bruine suede zitting ( voor mij een onbekend merk)
zag erg mooi uit :)

ben eens benieuwd of jij die dan zo besteld krijgt
ik baal ook als een stekker dat er bijna niks in bruin te krijgen is

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:52

Ik heb een KM veelzijdigheidszadel, is wel geen dressuurzadel waar jullie naar op zoek zijn, maar ik wilde toch even laten weten dat ik erg blij ben met mijn zadel! Ik heb hem nu ongeveer drie jaar nieuw gekocht en het zadel ziet er nog prima uit. De eerste 2,5 jaar heb ik 'm dagelijks gebruikt, nu heb ik sinds kort een dressuurzadel erbij, dus gebruik ik de KM alleen nog voor springen en buitenritten. Het leer is bij mijn zadel gewoon soepel. Dat was al zo toen ik hem kocht en dat is ook zo gebleven.

Mijn paard heeft een korte rug en ik heb zelf een 17,5 of 18 inch nodig, vandaar dat ik bij KM ben uitgekomen. Als dressuurzadel heb ik nu een tweedehands JC Saphir, misschien ook nog interessant om naar te kijken voor degenen die op zoek zijn naar een kort zadel. Dit zadel heeft ook een breed kussenkanaal.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:03

Moratoetje schreef:
De dressuurzadels zijn niet in het bruin dacht ik....vind ik erg jammer....wil graag een zwart zadel met een bruine zitting en bruine wrongen/knieën :)

Maar wie weet, zijn ze wel te bestellen...vragen staat vrij en nee heb je, ja kun je krijgen toch ;)

Ja een combi zou ik ook graag willen. Heb ook een hoofdstel gecombineerd zwart met bruin. Nu heb ik een bruin paard dus denk dat een zwart zadel mooier staat dan een hele bruine...
In het begin van het topic wordt wel gesproken over een bruin zadel, maar misschien hebben ze het over een vzh dan?