Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nivada schreef:ik boos..? hihi echt niet.. Ik vraag gewoon of mijn verhaal duidelijk is en geef daarna wat uitleg. Misschien was die uitroep teken teveel, ja jammer dat je niet kan zien hoe iemand het bedoelt als het getypt word. Boos ben ik nooit en bedoel het dan ook helemaal niet zo. Vraag lekker door zou ik zeggen. This toch discusseren en dat doe ik dan ook.
Word dat imitatie bont niet op een gegeven moment heel dun dan?
KylaSanne schreef:de rug van het paard veranderd voortdurend wat jij natuurlijk ook weet.
Ze is smaller geworden (behoorlijk afgevallen en ziet er nu echt goed uit maar dat heeft hier even niets mee te maken.) Het zadel is begonnen met schuiven en ik vond het geen fijn idee dat dat zadel de hele tijd verschuift, het zit trouwens ook voor geen meter.
De boom is wijd genoeg voor een bontje en dit heeft dan ook geen verdere gevolgen voor de gezondheid van mijn paard na mijn mening!
Nivada schreef:Heb een tijdje dit topic gevolgt en wat een poespas. Ik vind het je eigen verantwoordelijkheid of je met of zonder bontje rijd.
Ik zelf ben niet bepaald blind ofzo en kan zien en merken of iets niet goed zit bij mn paard. Heb zelfs een ander zadel aangeschaft omdat die dus te krap was (met en zonder bontje offcourse).
Merk heel goed dat het bontje het zadel "iets" krapper maakt maar niet crusiaal kleiner.
Het paard waar ik op rij, moet ik zelfs betalen voor betalen (huur haar dus) en het had nog geen eens een zadel dat paste... ja je zult wel denken huh..! Dat had ik ook. Heb nu een zadel met een verstelbare boom en ligt goed. Niet op de schoft, mooie ruimte eronder, niet drukkend op de schouders dus niet te smal en ligt niet op het schouderblad. En schuift niet. En me paard loopt dus nu heerlijk met dit zadel, geen gezeur meer met opleggen wat ze eerst dus wel had. Ook heb ik hier dus een bontje onder liggen omdat ik zelf heb gemerkt dat ze liever dat bontje eronder wil hebben. Ze word gewoon saggie als ik dat bontje niet heb gebruikt. Volgens mij heeft ze ook geen ander lichamelijke problemen, maar kan dit natuurlijk ook niet na laten kijken of ze hier last van heeft.
Conclusie bij mij is dat ik dus wel het bontje gebruik en me zadel dus gewoon ietsje breder zet zodat het allemaal lekker past.
Dit is dus mijn visie hierop..!
Wel ben ik het mee eens dat een bontje het dus wel "iets" krapper maakt dan normaal.
Snoevie schreef:ik wil geen vervelend mens zijn,maar als je zadel te ruim is of schuift past het niet voldoende.
wat ik zou doen; iemand met verstand van zaken er naar laten kijken,een tijdje met bontje rijden is niet erg.
als je later dan wel zorgt dat je zadel goed past
veel plezier met inrijden

AngelStar_xx schreef:ik rij met bondje.
Ik vind het mooier, en zachter voor de rug van je paard.
Dat het krapper is, heb ik geen last van.
Je kan de singel toch wat losser doen?..Het zadel (zonder bondje en dekje) past prima.
(Er is een zadel maker bij geweest.)
Als een bondje je zadel vervormd, zou je ook zonder dekje moeten gaan rijden, dus dt slaat nergens op.