Ervaringen met Lemieux #3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 17:07

Heeft iemand al de motionflex beschermers? En hoe bevallen ze?

Wil een beetje meer beschermende maar wel ademende oplossing als ik dadelijk weer aan de slag kan met de pony van mij. Heb nu de gewone brushing boots maar die net iets hardere schaal spreekt me wel aan.

Dit om het gebied van de operatiewond (trut heeft dr griffelbeen gebroken en is paar weken geleden in Utrecht geopereerd ervoor) netjes te kunnen blijven beschermen. Maar moet wel flexibel genoeg zijn om het been wel mooi te kunnen volgen. Helemaal glad is het (nog) niet....(kan wel tot jaar duren voor been weer echt mooi slank is aan alle kanten)

Voor het idee, zo ziet been er nu uit, die verdikking trekt ooit dus nog wel weg maar kan echt nog wel even duren
Afbeelding

Afbeelding

upendo

Re: Ervaringen met Lemieux #3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 17:57

Ik vind ze fijn. Vallen mooi zacht om het been heen, zijn soepeler dan snug boots. Vallen alleen iets kleiner in vergelijking met de snug boots.

Mijn merrie met fijn beenwerk heeft normaal maat M, nu ook wel maar ze hadden echt niet korter moeten zijn.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 10:23

Welke beschermers van lemieux vinden jullie het prettigst?
Ik rij al jaren niet meer met bescherming, maar nu de mijne een schiefeltje heeft op haar pijpbeen wil ik toch erger voorkomen als we met balkjes en cavaletti trainen

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 13:27

Ik vind de snug boots heel fijn maar ik zou niet willen dat een beschermer op de schiefel drukt.
Hangt een beetje af van de plaats en zou mijn keuze daar van laten afhangen

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 16:15

Farjen schreef:
Ik vind de snug boots heel fijn maar ik zou niet willen dat een beschermer op de schiefel drukt.
Hangt een beetje af van de plaats en zou mijn keuze daar van laten afhangen

Dat is ook wat ik in mijn achterhoofd houd, want hij zit net onder de knie op de plaats waar het randje van een beschermer zit

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 18:23

Kleur komt niet helemaal tot zijn recht, maar kon het niet laten :D Twilight navy loire. Ik vind hem super chique _/-\o_

Nu moet ik echt even stoppen anders krijg ik klachten van de baas thuis :knuffel:

Afbeelding

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 19:31

weet iemand hoe de snugboots vallen vergeleken met de brushing boots? mijne past de fleece lined en edge heel mooi maar de mesh variant weer niet.

ik zoek nu een peesbeschermer die ik kan gebruiken met balkjes/cavaletti's hij is herstelend van een oppervlakkige buigpees blessure en wil hem iets bescherming geven tegen het aantikken voor. maar moet dus wel goed ademen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 00:07

SandraWierda schreef:
Kleur komt niet helemaal tot zijn recht, maar kon het niet laten :D Twilight navy loire. Ik vind hem super chique _/-\o_

Nu moet ik echt even stoppen anders krijg ik klachten van de baas thuis :knuffel:

[ Afbeelding ]

:D jij hebt ècht helemaal de smaak te pakken :D

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 15:15

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 17:39

Caily schreef:
De vesten zijn van het outdoor merk Nomad.

De pony (zelf gefokt, dus erg happy met jullie complimentjes :o ) heet trouwens Olivia, dat begon het mee. Ik wilde Olive kleur, want elk paard krijgt haar eigen kleur bij mij. Maar olive is niet in loire, en dat zijn de enige dekjes die ik gebruik, dus toen op jacht gegaan naar de Oak Loire.

Haar leeftijdsgenootje zoekt ook nog een kleur. Wat denken jullie? Ze heet Loulou. Ik heb nu de Dijon voor haar, maar die wil ik eigenlijk doorschuiven naar een van m’n jonge hengsten. Mijn andere zwartbonte merries hebben al Watermelon en Blackcurrant. Ik ben niet zo van de blauw tinten :o Zou een crème kleur haar staan? En dan donker of juist een lichtere?

[ Afbeelding ]

Mooie merrie! Ik vind de mink Loire ook erg mooi. En denk dat Rioja ook prachtig zou staan.

Hermelijnhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 19:49

Ik heb een vraagje! Ik heb al een aardige stapel LeMieux dekjes voor mijn paarden. Nu heb ik twee nieuwe ponies, een B en een C. Ik heb eerder een CC dekje gehad in maat S/M en die verschilde qua maat niet zoveel van de maat Full CC. Nu vraag ik me af of de LeMieux Mini dekjes meer verschil hebben met de maat S/M dan dat die hebben met de Full.

Kortom; als de maat S/M te groot is voor mijn ponies, heb ik dan de kans dan de LeMieux Mini wel past?

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 19:54

Hermelijnhof schreef:
Ik heb een vraagje! Ik heb al een aardige stapel LeMieux dekjes voor mijn paarden. Nu heb ik twee nieuwe ponies, een B en een C. Ik heb eerder een CC dekje gehad in maat S/M en die verschilde qua maat niet zoveel van de maat Full CC. Nu vraag ik me af of de LeMieux Mini dekjes meer verschil hebben met de maat S/M dan dat die hebben met de Full.

Kortom; als de maat S/M te groot is voor mijn ponies, heb ik dan de kans dan de LeMieux Mini wel past?

Kun je hier iets mee?

Afbeelding

Hermelijnhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 20:03

SandraWierda schreef:
Kun je hier iets mee?

Zeker, maar alleen als ik ook de maten weet van de Full CC, dan kan ik zien wat het verschil is tussen wat ik heb (en er heb opgelegd en veel te groot is) en de Mini! Dank voor het meedenken!

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 20:48

Hermelijnhof schreef:
Zeker, maar alleen als ik ook de maten weet van de Full CC, dan kan ik zien wat het verschil is tussen wat ik heb (en er heb opgelegd en veel te groot is) en de Mini! Dank voor het meedenken!

Google is je grootste vriend _/-\o_

Afbeelding

Hermelijnhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 20:52

SandraWierda schreef:
Hermelijnhof schreef:

Google is je grootste vriend _/-\o_

Superbedankt!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 18:19

Ik moet ze nog even passen. Maar ik ben van een D pony naar een ongeveer bijna paard gegaan :+

Maar wat is ongeveer de richtprijs bij verkoop van lemieux oornetjes?
Ik heb een fig en sienna. :+

Excalibur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 14:31

Heeft iemand ervaring met deze jas? Ben benieuwd of die waterdicht is en of de mouwen lang genoeg zijn. Had vorig jaar de Loire jas gekocht maar daar waren de mouwen te kort van.

Afbeelding

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 21:02

Ja die heb ik! Hele fijne en warme jas. Ik heb voor echte regenbuien de regen winterjas van Lemieux maar dit jaar nog geen regenbuien gehad dus durf niet te zeggen of die nou waterdicht was. :+ Volgens mij wel. Mouwen zijn wel lang, ik heb daar ook vaak een probleem mee.

Excalibur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 12:40

mcjv schreef:
Ja die heb ik! Hele fijne en warme jas. Ik heb voor echte regenbuien de regen winterjas van Lemieux maar dit jaar nog geen regenbuien gehad dus durf niet te zeggen of die nou waterdicht was. :+ Volgens mij wel. Mouwen zijn wel lang, ik heb daar ook vaak een probleem mee.

Bedankt voor je reactie. Heb de jas besteld.
Mocht ik de waterdichtheid niet vertrouwen dan gaat die weer terug.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 14:31

Bij dochorse zijn er weer een aantal Lemieux dekjes met 50% korting

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 21:11

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 16:51

Stille meelezer, maar weet iemand of de Arika liners ook goed liggen onder de Kudos thermo? Of dat Horseware liners compatibel zijn met de Kudos Thermo?

En eventueel een halsdekenloze foto van het nieuwe model?
Ik vind bij mijn paard de schoft vrij ver uitgesneden als ik naar de 2 beschikbare foto's zonder hals op internet kijken.

Afbeelding

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 17:21

Anne200

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 19:21

Excalibur schreef:
Heeft iemand ervaring met deze jas? Ben benieuwd of die waterdicht is en of de mouwen lang genoeg zijn. Had vorig jaar de Loire jas gekocht maar daar waren de mouwen te kort van.

[ Afbeelding ]

Super fijne jas maar bij flinke regen niet waterdicht

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 20:49

Polar schreef:
Stille meelezer, maar weet iemand of de Arika liners ook goed liggen onder de Kudos thermo? Of dat Horseware liners compatibel zijn met de Kudos Thermo?

En eventueel een halsdekenloze foto van het nieuwe model?
Ik vind bij mijn paard de schoft vrij ver uitgesneden als ik naar de 2 beschikbare foto's zonder hals op internet kijken.

[ Afbeelding ]
de horseware liners passen niet onder de arika. Ik ga er vanuit dat lemieux onderling wel dezelfde bevestiging voert.