[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 14:24

Onder een boomloos roundskirt westernzadel past het mooist een roundskirt westernpad. Die zijn er in verschillende merken maar de maat is wel een soort van standaard. Een tweedehands is waarschijnlijk redelijk betaalbaar, nieuw zijn ze best wel aan de prijs, maar, zeker bij een goed merk, wel de investering waard. Je doet er lang mee.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 14:41

Mooie site Buitenzinnig! PS: retourpakket is onderweg hoor.

En ik zou ook wel gekleurde pads willen. De Kifra pads zijn mij iets te duur en daarnaast ook met wolachtige onderkant, lijkt mij heel fijn hoor maar dat schuift bij ons te veel. Dus ik bedoel gewoon de Ghost pads met 'rubberen' onderkant, en dan kleurtjes op de bovenkant :D. Of zwart met witte stippen of andere printjes *\%/*

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 17:32

woepsie90 schreef:
Mooie site Buitenzinnig! PS: retourpakket is onderweg hoor.

En ik zou ook wel gekleurde pads willen. De Kifra pads zijn mij iets te duur en daarnaast ook met wolachtige onderkant, lijkt mij heel fijn hoor maar dat schuift bij ons te veel. Dus ik bedoel gewoon de Ghost pads met 'rubberen' onderkant, en dan kleurtjes op de bovenkant :D. Of zwart met witte stippen of andere printjes *\%/*

Zoiets?

Afbeelding

Verkrijgbaar in 12 kleuren :o

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 17:34

@Kitty: je verkoopt echt van die leuke en goede pads. Ik kijk maar niet te vaak om hebberitis tegen te gaan ...

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 17:40

Maflinger_S schreef:
@Kitty: je verkoopt echt van die leuke en goede pads. Ik kijk maar niet te vaak om hebberitis tegen te gaan ...

Thanx +:)+

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:39

pmarena schreef:
Zijn er hier trouwens nog mensen die zin hebben om nieuwe zadelversmallers te testen?
Voor maat 1 en maat 2 zadels, de vraag is of ze niet gaan piepen bij verschillende combinaties en voor een voelbaar verschil zorgen qua wat smaller zitten :)

Jaaaa, ik! Had het hier echt net over met een stalgenoot. Ik heb mijn Cheyenne maat 1 nu 4 jaar. Het enige wat ik mis is een iets smallere zit, dus ik zou graag willen testen en heb bijna vakantie, dus zou mooi uitkomen :D

Zorgen HD-inlages daarnaast eventueel ook voor een smallere zit? Heb nu die mesh-inlages in mijn nieuwe pad, maar die geven geen goede afdruk :n

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:46

pmarena schreef:
Zijn er hier trouwens nog mensen die zin hebben om nieuwe zadelversmallers te testen?
Voor maat 1 en maat 2 zadels, de vraag is of ze niet gaan piepen bij verschillende combinaties en voor een voelbaar verschil zorgen qua wat smaller zitten :)

Ik zou ook wel willen testen hoor :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:18

Mensen die willen testen, willen die even een PB sturen met liefst:

- type zadel
- serienummer
- lengte klittenband tussen pommel en cantle
- wanneer ze kunnen testen

:)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:30

pmarena schreef:
Mensen die willen testen, willen die even een PB sturen met liefst:

- type zadel
- serienummer
- lengte klittenband tussen pommel en cantle
- wanneer ze kunnen testen

:)

Ik heb alleen geen barefoot zadel, mijn zadel lijkt wel op de Arizona nut. kan ik dan nog mee doen of is het alleen voor barefoot zadel?

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:46

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vond het best lastig om te wisselen.
En ik denk dat hij dus ook niet 100% zit, maar hij zat iig.
En hij zit heerlijk ! (Ook dressuurmatig erg fijn en niet te stroef o.i.d.)
kon siep ook goed voelen erdoor wel ietsje pietsje minder als met mn gladleren roma.

Paardje vond hem ook niet eng of zo .

(Het waaide aardig dus het wol waaide 1 kant op)

Ik hoop snel ook betere fotos te maken.

Vacht was niet erg plat/klitterig na het rijden (wel nadat iemand anders ook nog even gestapt had maar die trok erg haar benen op en heeft ook al lang niet gereden laat staan op een wat hoger paard.)

*dit was met 30 min middel intensief rijden*
Laatst bijgewerkt door cherell0 op 06-07-16 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:50

Helene83 schreef:
Buitenzinnig schreef:
Opstaphulp staat op de site.
En de site is weer online! Morgen nog even de puntjes op de i en de laatste aanpassingen

Mooie site!
Misschien te snelle reactie, aangezien morgen nog de laatste aanpassingen gedaan moeten worden.. maar de lay-out klopt niet helemaal op mijn pc.. bovenin overlapt het menu de pagina waar ik dan opzit, zo kan ik het menu aan de zijkant dan niet helemaal zien.. als je begrijpt wat ik bedoel..

Hoi, bedankt voor je feedback! Kun je mij misschien vertellen welke browser jij gebruikt? Alvast bedankt!

@xyzutu2, Yes! De meeste dingen die jij noemt staan inderdaad nog op het lijstje! En enkele andere dingen zijn denk ik gewoon een verschil van mening. Sommige dingen hebben we juist design technisch expres voor gekozen en design is een smaak en die kan verschillen. Net als de foto van de Firenze, sommigen vinden hem prachtig, jij blijkbaar gek, dat kan. :) De teksten, die laat ik over aan de baas. ;)[/quote]

Het is en pc op mijn werk.. zal vannacht ff kijken welke browser het is. Zal niet de nieuwste zijn. Haha

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:20

Dat is een mooi schaap die je hebt,lekker dik en lang haar :) Als die plat gaat liggen of gaat klitten gewoon even een hondborsteltje er over halen..

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:25

Niemand die mij en mijn oudje kan helpen?

xxdomiixx schreef:
Kan iemand mij vertellen of in deze halfpad http://www.boomlooszadelbecidor.nl/a-37664819/zadelonderleggers-extra/fra-zadelonderlegger-de-luxe/ inlages kunnen? En welke lengte in cm de maten S, M, L hebben. Ook voor deze de maten van S, M, L in cm http://www.boomlooszadelbecidor.nl/a-35613337/zadelonderleggers-extra/fra-halfpad-merinobont/. Ik wil namelijk onder mijn barebackpad een halfpad met inlages hebben ipv mijn westernpad met inlages of een gewoon dekje want dat laatste verdeelt de druk niet.. Mijn barebackpad heeft een lengte van 58cm (over de rugnaad).

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:54

Citaat:
Zoiets?

[ [url=m/A8GFa3.png]Afbeelding[/url] ]

Oeps -O- ik zag alleen de 3 fluorkleuren op de site, die eerste foto dus zeg maar... Daarom klikte ik er niet op maar blijkbaar zijn er meer kleuren van :o . Past deze ook onder de Ghost Quevis Picollo? Heb nu al een Ghost pad gekocht (lang klein model, Firenze Picollo), maar om af te wisselen misschien dan zo eentje erbij, tzt...

Edit: op de foto staat de Quevis zie ik nu. Gaat lekker hier, sorry

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:02

pmarena schreef:
De 3D zou ik dan juist zéker weer niet doen, omdat die ook gewoon rechte randen hebben.

Alleen de zachte VPS inlages zoals die standaard in de Barefoot pads zitten zou ik dan eerder doen als het gaat om het idee van een heel dun samengedrukt randje want die kunnen dat véél beter dan de 3D mesh.

Maar de ervaring leert dat bij gevoeligheid voor plotse materiaalovergangen, een afgerond randje gewoon het beste werkt, omdat dat het meest geleidelijk wegloopt zeg maar :)

Maar uiteraard mag een ieder daar een andere mening over hebben, wie weet verschillen ervaringen ook wel maar als het over Barefoot gaat dan heeft denk ik niemand zoveel verschillende ervaringen gehoord als ik in die afgelopen 13 jaar :)

O, ik weet absoluut dat jij in de afgelopen 13 jaar meer ervaringen over Barefoot inlages hebt gehoord dan wie dan ook, maar zoals je al zegt heeft iedereen een eigen mening (of eigenlijk ook gewoon ervaring?). :)
Ik weet niet precies of jij misschien andere 3d Mesh inlages hebt dan degene die ik heb gehad, maar degene die ik hier had (2-3 cm dik?) werden als ik er zelf op stond door de puntdruk aan de randen volledig platgeduwd , tot maximaal 3 millimeter dik.
Dus áls deze witte haren veroorzaakt worden door puntdruk van het zadel op de rand van inlages, dan zal de mesh die ik had op die plek onder die hogere druk in mijn ervaring daar flink samenklinken.
Maar goed, als de witte haren niet door verhoogde druk op die plek komen dan geef ik je helemaal gelijk, dan heeft de mesh verder geen meerwaarde boven een gewone flink afgeschuinde inlage. Dan is iets met moosgummi zelfs beter, want mesh kun je niet netjes rond afwerken.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:18

xxdomiixx schreef:
Niemand die mij en mijn oudje kan helpen?

xxdomiixx schreef:
Kan iemand mij vertellen of in deze halfpad http://www.boomlooszadelbecidor.nl/a-37664819/zadelonderleggers-extra/fra-zadelonderlegger-de-luxe/ inlages kunnen? En welke lengte in cm de maten S, M, L hebben. Ook voor deze de maten van S, M, L in cm http://www.boomlooszadelbecidor.nl/a-35613337/zadelonderleggers-extra/fra-halfpad-merinobont/. Ik wil namelijk onder mijn barebackpad een halfpad met inlages hebben ipv mijn westernpad met inlages of een gewoon dekje want dat laatste verdeelt de druk niet.. Mijn barebackpad heeft een lengte van 58cm (over de rugnaad).

Van de eerste kan ik niets vinden over inlage .

De 2e heeft inlagevakken dus daar uit lees ik dat je er zelf inlage in kan doen.

Ik weet niet de maten in cm.
dus misschien kan je de webshop mailen (of staat er op de site een tabel ?)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:20

pleiada schreef:
Dat is een mooi schaap die je hebt,lekker dik en lang haar :) Als die plat gaat liggen of gaat klitten gewoon even een hondborsteltje er over halen..

Ik heb idd. Zoon pinnetjes borstel om hem te kammen maar wil dat niet tevaak doen uiteraard.

Hij is ook meer voor speciale gelegenheden ;)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:24

Ik borstel mijn vachtjes na het rijden altijd een beetje(erg he),maar er komt nooit een haar uit dus de vacht wordt er niet minder van..

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:40

woepsie90 schreef:
Citaat:
Zoiets?

[ [url=m/A8GFa3.png]Afbeelding[/url] ]

Oeps -O- ik zag alleen de 3 fluorkleuren op de site, die eerste foto dus zeg maar... Daarom klikte ik er niet op maar blijkbaar zijn er meer kleuren van :o . Past deze ook onder de Ghost Quevis Picollo? Heb nu al een Ghost pad gekocht (lang klein model, Firenze Picollo), maar om af te wisselen misschien dan zo eentje erbij, tzt...

Edit: op de foto staat de Quevis zie ik nu. Gaat lekker hier, sorry

Haha geeft niet, heel herkenbaar :o :D
Ik heb de pad als testpad beschikbaar dus mocht je hem willen proberen....

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:50

Hoi hoi,

Sinds vandaag heb ik een 2e hands Ghost. Nu ben ik benieuwd wat jullie van de zweetafdruk vinden. Het zadel schoof wel steeds naar links. Kan zijn dat het komt doorat ik scheef ben of dat hij scheef is. Achteraan waren er ook aan beide zijden plekken die iets meer bezweet waren. Heeft dit nog een betekenis?
Dinsdag heb ik voor het eerst sinds lange tijd terug les. Dus ben eens benieuwd wat de lesgeefster gaat zeggen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 22:00

Citaat:

Lief! Maar ik woon niet in Nederland dus dat is zo'n gedoe :) ik vraag me ook af of ik dat uberhaupt zou willen, het ziet er eigenlijk gewoon prima uit! Waarom zou ik een pad moeten testen? Zadel snap ik nog, maar een pad? Sorry, boomloze beginneling hier :D

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 22:33

woepsie90 schreef:
Citaat:

Lief! Maar ik woon niet in Nederland dus dat is zo'n gedoe :) ik vraag me ook af of ik dat uberhaupt zou willen, het ziet er eigenlijk gewoon prima uit! Waarom zou ik een pad moeten testen? Zadel snap ik nog, maar een pad? Sorry, boomloze beginneling hier :D

Tja, ik moet toch iets verzinnen om jullie bezig te houden :P :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 22:44

Sjintoo schreef:
Hoi hoi,

Sinds vandaag heb ik een 2e hands Ghost. Nu ben ik benieuwd wat jullie van de zweetafdruk vinden. Het zadel schoof wel steeds naar links. Kan zijn dat het komt doorat ik scheef ben of dat hij scheef is. Achteraan waren er ook aan beide zijden plekken die iets meer bezweet waren. Heeft dit nog een betekenis?
Dinsdag heb ik voor het eerst sinds lange tijd terug les. Dus ben eens benieuwd wat de lesgeefster gaat zeggen.

Wat een leuk paardje! Ik ben dol op stippelvosjes. :j

De zweetafdruk vind ik mooi, de stapel met dekjes minder... Op zich is het prima dat je het Ghost dekje onderop hebt liggen, maar je ziet op deze foto's al dat het bovenste dekje het onderste dekje zover naar beneden trekt dat de bovenste al strak over de schoft getrokken ligt. Je onderste dekje drukt dus 100% zeker met de middennaad op de schoft en ruggengraat en in het midden/aan de achterkant misschien ook. Je pony heeft best wel een hoge schoft en ook een smalle aanzet, dus daar moet je dubbel zo voorzichtig mee zijn.

Als je per se beide dekjes wilt gebruiken dan zul je de bovenste echt helemaal tot bovenin de boog moeten houden zodat de onderste ook los van de schoft kan blijven. Dat kun je doen door de dekjeslussen die normaalgesproken om de singelaanhechting/begin van de beugelriem of d-ring vastgemaakt worden om de boog van de Ghost vast te maken en ze dan zo strak doen dat de schoft van het dekje echt de lucht in wordt gehouden.
Als je het Ghost dekje dan op de normale manier omhoog trekt en vastmaakt dan heb je de grootste kans dat het ook tijdens het rijden schoftvrijheid blijft geven.
Het is trouwens wel een erg mooi dekje, dat moet ik toegeven, dus ik snap dat je het wilt gebruiken. 8-)

bumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 22:51

Ik heb inmiddels een paard *\o/*
Nu nog erop haha. Nog erg groen. Ik heb inmiddels een jaar gekwijld bij alle mooie zadels en dekjes.
Kan niet wachten!

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 23:04

cherell0 schreef:
xxdomiixx schreef:

Van de eerste kan ik niets vinden over inlage .

De 2e heeft inlagevakken dus daar uit lees ik dat je er zelf inlage in kan doen.

Ik weet niet de maten in cm.
dus misschien kan je de webshop mailen (of staat er op de site een tabel ?)

Dankje voor je antwoord. Van de tweede wist ik inderdaad dat er inlagen in kunnen, ik ga er dus eigenlijk automatisch vanuit dat het bij de eerste niet is. Hoop het wel ivm met de kleuren. Er stond geen tabel op de site en ook op andere sites kon ik niks vinden helaas. Denk dat een mailtje dan toch mijn enige oplossing is.