Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Goldie schreef:Tja als je donkerbruin wil zou ik donkerbruin bestellenVind het behoorlijk veel geld voor een zadel wat niet 100% naar je zin in..
Al is 4 maanden wachten ook lang, ben er nu ook wel klaar meeZe beginnen op mijn werk al te grappen ondertussen. Ik ben nu 16 weken zwanger van mijn zadel
vencedor schreef:is het zo toch ook niet, een maatzadel.Citaat:u is het mijn eerste maatzadel en begrijp het verschil niet goed met een gewoon zadel dat je koopt in de winkel, aangezien ik hem zo mocht houden, en wel aan dezelfde prijs dan ik hem zou bestellen
Zirano schreef:Leenzadel hebben wij gekregen en is keurig aangepast op ons paard, Wij hoeven hier niet voor te betalen is echt een super service terwijl wij op ons echte zadel wachten
GJ9 schreef:Als je er geen goed gevoel over hebt zou ik het niet doen. Sowieso niet voor de volle mep. Waarschijnlijk is dit zadel over / teruggekomen van een andere klant, en die moeten ze ook weer kwijt.
Maar je hoort gewoon te kunnen kiezen voor de volledige service.
nadita schreef:@ Chocobesnier: ik heb ook een Custom laten maken, paste niet op mijn Fries. Toen nog eens twee zadels van een ander merk: was het ook niet.
Toen weer terug naar Hulsebos, die had een demozadel bij zich wat super op mijn Fries ligt. En ik zit er heerlijk in. Tja, daar ga ik dan niet moeilijk over doen hoor. Als je goed zit en het ligt goed op je paard en paard loopt er goed onder, wat is dan het probleem?
nadita schreef:@ Chocobesnier: ik heb ook een Custom laten maken, paste niet op mijn Fries. Toen nog eens twee zadels van een ander merk: was het ook niet.
Toen weer terug naar Hulsebos, die had een demozadel bij zich wat super op mijn Fries ligt. En ik zit er heerlijk in. Tja, daar ga ik dan niet moeilijk over doen hoor. Als je goed zit en het ligt goed op je paard en paard loopt er goed onder, wat is dan het probleem?
ingvdh schreef:nadita schreef:@ Chocobesnier: ik heb ook een Custom laten maken, paste niet op mijn Fries. Toen nog eens twee zadels van een ander merk: was het ook niet.
Ik denk dat het probleem is dat ze geen zwart zadel wilde hebben, maar een bruine en ook de details anders, als je zoveel geld uitgeeft voor een zadel zou ik eerlijk gezegd ook geen compromis willen doen tav de kleur.
Daarnaast lees ik hieruit dat ze nogal voor het blok is gezet voor de verkoper, dat zou mij ook geen prettig gevoel geven eerlijk gezegd.
@ Chocobesnier - zijn er geen andere leveranciers die custom kunnen leveren? Dan laat je dit zadel ophalen en ga je met een ander in zee die wellicht wel een leenzadel hebben voor je.
Moratoetje schreef:Als je een bruin zadel wilt, dan moet je echt voor een bruin zadel gaan![]()
Jij moet hem toch betalen en voor dat geld wil je toch echt wat jij wilt.
Maar mag je dit zadel niet houden als zijnde leenzadel? Misschien eens een belletje wagen naar de fitter of naar Custom
GJ9 schreef:Tja, wat is 'op maat gemaakt'?
De kale bomen van de zadels worden in Engeland in een fabriek gemaakt. In dezelfde fabriek als Albion en Tribal zadels onder andere. De verdere opbouw van het zadel maken hem tot specifiek merk/type. Dan gaat het over de vorm en dikte van de kussens, het soort leer, de lengte van de zweetbladen, de vorm en dikte en ligging van de wrongen, etc. En dan exact de combi van al die dingen maken het zadel pas voor jou en je paard. Misschien is het zadel dat je nu hebt toevallig wel precies samengesteld op de manier die je ook had gekozen als je wel vrije keuze had. Behalve de kleur dan.
Ik zou niet die smak geld neerleggen voor een zadel dat niet 100% jouw type is. Maar houd er wel rekening mee dat je waarschijnlijk precies dezelfde boom zal krijgen als je een nieuwe voor jou gemaakt bestelt.