WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pantarhei

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:37

In augustus nieuwe kussens gekocht voor een hoofdprijs. Niet heel veel gereden ivm vakantie, nu al weer te leeg, schijnen zich te zetten en leer rekt wat op. Andere zadel kreeg de fitter niet goed vorige keer, wel moeten betalen. Nu weer 2x betalen plus reiskosten. Nog even en ik had beter een nieuwe andere kunnen kopen. Wat een prijzen worden er gerekend!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:49

Ik kan je een hand geven panterhei ik heb het zelfde gehad, kussens leken leeg naar fit beurt dus fitter weer gebeld. Ze kon komen dik betaald nee hoor waren niet leeg nou zo zacht als dit kon niet goed zijn andere fitter gebeld en die heeft ze weer wat aangepast. Dus al met al 2 x dikke reiskosten en fit kosten kwijt heel jammer en nog geen fitter gevonden die kan helpen waar ik niet gelijk 100 voorrijkosten moet betalen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:04

Als er gevraagd wordt of iemand een fitter in "nergensthuis" weet mag daar op geantwoord worden.
Dit topic kan niet naar Ervaringen en Diensten verhuisd worden omdat het daarvoor teveel off topic gaat. Wat wel kan is dit topic naar de Huiskamer verplaatsen.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:10

Kunnen we het daar dan wel over Fitters en Wow hebben zonder beperkingen.?
Zoja dan graag.. :D

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:12

In de huiskamer mag je ervaringen uitwisselen.
Wel geldt voor heel Bokt, dus ook voor de HK, dat die ervaringen uit de eerste hand moeten zijn en ook neutraal en onderbouw omschreven moeten worden.
Ik wacht even wat de meerderheid in dit topic vindt.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:19

Ik vind dat wel ok

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:20

Ben geen actieve schrijver maar wel actieve lezer, ik stem ook voor ;)

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:31

Ik vind verhuizen naar hk ook prima

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:32

Prima naar HK

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:33

Prima
Maar misschien een topic die verwijs naar het hk topic zodat andere wowers het ook kunnen vinden en weten dat ze daar moeten zijn??

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:29

Er is toch al een HK wow topic?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:48

Dat topic gaat al lang niet meer over Wow ;)

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:52

Ik vind het eerlijk gezegd belachelijk als het naar de HK moet omdat je anders maar heel beperkt dingen mag bespreken :o

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:39

Ben het wel met je eens remember maar als gast moet je je aan de huis regels houden en dat is hier een regel die vaak even word aangehaald :D

Jammer is het wel

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:42

Ik vind dat ervaringen met fitters wel onder Ervaringen en Diensten vallen, en over het wow zadel zelf gewoon onder Harnachement waar dit topic nu al staat. Heb niet zo'n behoefte aan een HK topic over Wow-zadels, dan gaat het topic straks nergens meer over.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:03

Ik begrijp gewoon écht niet dat er nu ook algemene berichten over fitten an sich weg zijn gehaald (bijv mijn post over mijn 5-jarige die nu al 3 verschillende boommaten heeft gehad, de post over het zadel dat voorover lag en de reacties daarop wat daar de oorzaak van kon zijn, dat een fitter (in het algemeen!!!!) niet kan toveren en dat het dus belangrijk is goed te communiceren, etc). Daarnaast loopt er ook een topic over Brandt zadels waarin ervaringen ook over en weer vliegen, Hulsebos zadels is eigenlijk ook een 'persoonlijk' iets, net als bijv Fryso zadels en daar mag allemaal wel gewoon over gesproken worden :? ? Daar zijn toch ook maar een handjevol personen (net als hier de fitters) bij betrokken? Schiet mij maar lek hoor...

Ik begrijp dat je je aan de regels moet houden, maar één van de regels is dat ervaringen uit 1e hand mogen. Maar blijkbaar is dat nogal aan interpretatie onderhevig en is het al helemáál lastig als het over een ding (het zadel) en een dienst (door de fitter) tegelijk gaat. Het is gewoon zonde als dit topic naar de HK gaat, en het gaat in 1e instantie om het zadel zelf (waarbij het fitten nauw komt kijken) dus staat wat mij betreft prima bij 'Harnachement'.

I rest my case :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:04

Ga volledig met remember mee, een wow is een fitter en een fitter is wow daar zit niets tussen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:07

en ook daar ben ik het zo ontzettend mee eens...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 23:04

Remember je berichten zijn terug geplaatst en ik ga nog een keer in overleg of we de ervaringen m.b.t. fitters niet gewoon kunnen toestaan in dit topic. Even geduld nog dus.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 23:05

dankjewel marga

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:18

Remember schreef:
Ik begrijp gewoon écht niet dat er nu ook algemene berichten over fitten an sich weg zijn gehaald (bijv mijn post over mijn 5-jarige die nu al 3 verschillende boommaten heeft gehad, de post over het zadel dat voorover lag en de reacties daarop wat daar de oorzaak van kon zijn, dat een fitter (in het algemeen!!!!) niet kan toveren en dat het dus belangrijk is goed te communiceren, etc). Daarnaast loopt er ook een topic over Brandt zadels waarin ervaringen ook over en weer vliegen, Hulsebos zadels is eigenlijk ook een 'persoonlijk' iets, net als bijv Fryso zadels en daar mag allemaal wel gewoon over gesproken worden :? ? Daar zijn toch ook maar een handjevol personen (net als hier de fitters) bij betrokken? Schiet mij maar lek hoor...

Ik begrijp dat je je aan de regels moet houden, maar één van de regels is dat ervaringen uit 1e hand mogen. Maar blijkbaar is dat nogal aan interpretatie onderhevig en is het al helemáál lastig als het over een ding (het zadel) en een dienst (door de fitter) tegelijk gaat. Het is gewoon zonde als dit topic naar de HK gaat, en het gaat in 1e instantie om het zadel zelf (waarbij het fitten nauw komt kijken) dus staat wat mij betreft prima bij 'Harnachement'.

I rest my case :)

Hier ben ik het ook volledig mee eens..
Over Wow praten en niet over fitters gaat gewoon niet los van elkaar, omdat het valt of staat met een fitter..

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:59

Ik heb een vraag over een WOW zadel. Er zit toch altijd Flair in (dus foam met lucht), nooit alleen lucht?
Hoe hebben jullie het verschil ervaren met een wol gevuld zadel?
Merkte jullie verschil qua zitten (veert het meer, beweegt het meer, meer op je paard zitten e.d.)? En vonden jullie paarden dit wel prettig? Of merkte je daar reactie van?

Ik heb een extreem gevoelig paard. Heb nu een wol gevuld zadel, maar als het zadel niet goed meer ligt, dan laat mevr dat wel merken (door je heftig eraf te bokken)
Dus vandaar dat ik me af vraag hoe het paard erop reageert.

En daarbij is het een paard met veel beweging, dus als het erg veert dan vlieg je naar mijn idee helemaal het zadel uit...?
Laatst bijgewerkt door Pivanti op 24-10-12 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:00

Altijd in combi met foam,
Ik moest zelf best wennen. Voor mijn gevoel bewoog ik veel meer.
Mijn paarden hebben er nooit aan hoeven wennen.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:10

Ik heb al heel lang niet meer gepost in dit topic maar nu ik even de laatste pagina's ging bijlezen zie ik dat er inmiddels meer over de fitters besproken mag worden, fijn!
Nog even het volgende bericht van Marga afwachten want ik moet binnenkort een fitter laten komen maar ik weet niet goed wie...

Het is voor (door oa blessure van mijn paard) al weer bijna 2 jaar geleden dat er een fitter is geweest. Wat betaal je er tegenwoordig ongeveer voor?

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:13

Ik betaal 90 euro.