Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
funnyhorses schreef:Sodeletuut dat lijken toch drukplekken van de pommel.Leg eens je losse pommel op de rug van je paard dan zie je het 't beste.
Ik had hetzelfde probleem maar nu ik met de XXL pommel rijd gaat het vele malen beter,ze heeft nu mooie zweetafdrukken op dr rug.
Sodeletuut schreef:funnyhorses schreef:Sodeletuut dat lijken toch drukplekken van de pommel.Leg eens je losse pommel op de rug van je paard dan zie je het 't beste.
Ik had hetzelfde probleem maar nu ik met de XXL pommel rijd gaat het vele malen beter,ze heeft nu mooie zweetafdrukken op dr rug.
Je bent de eerste die pommel zegt, ik denk zelf dat het beugelophanging is.
xMERCURY schreef:Hooi ik ga vanaf nu hier meelezen
Ik ben een beetje aan het twijfelen of ik een xxl zachte pommel nodig heb, ze is niet super breed maar ik vind soms dat het zadel nogal 'op' haar rug ligt en naar mijn idee niet echt aansluit. Wat vinden jullie ervan?
Ik heb nu een pommel maat L, maar die ligt rechts op links beter dan dat die zou moeten liggen.. Dan sluit hij beter aan maar kantelt wel achterover..?
xMERCURY schreef:Dankjewel Roelke! Wist helemaal niet dat een xxl harde pommel bestond...? Ik ga op zoek, dankjewel!
Roelke_ schreef:xMERCURY schreef:Dankjewel Roelke! Wist helemaal niet dat een xxl harde pommel bestond...? Ik ga op zoek, dankjewel!
Ik wist 't ook niet, totdat ik dit topic tegen kwam en de lovende reactie van bokker funnyhorses
Heb 'm gelijk besteld bij equixantos (staat daar op de site als harde pommel maat xl) en het is echt een wereld van verschil
funnyhorses schreef:Ik heb nog een tipje voor mensen die snel een stoelzit hebben en/of last van hun onderrug krijgen tijdens het rijden.![]()
Ik heb zo'n losse klittenband-beugelophanging gekocht en daar nu tig keren mee gereden.
Ik heb de ophanging dus verder naar achteren geplaatst,vlak achter de standaard beugelophanging van mn Barefoot London en voilá geen rugklachten meer gehad en wat ook fijn is géén stoelzit meer.![]()
Ik ben ongeveer 1,68m lang en heb niet zo'n lange boven benen waardoor ik snel in stoelzit kwam.Nu ik dus de beugelophanging verder naar achteren heb gelegd ziet én zit het er een stuk beter uit.
Wie weet herkend iemand dit,dan is het de moeite waard om eens uit te proberen.
Slofje schreef:@WesseLady, volgens mij niets speciaalsals het zo gewoon goed gaat, is het super!
Past de pommel ook goed?
Wel in je achterhoofd houden dat paardlief ook aan het zadel moet wennen en daarin wat ander gedrag kan vertonen soms.
en je wel echt een goede pad moet hebben, en de afdruk van zweet goed moet blijven