WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JoesPleasure

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 07:36

Seven, als je er 1 nodig hebt met een flat tree, dan heb ik er 1 in de aanbieding.

Stasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 09:48

Ben ook heel benieud naar dat spul om je zadel zwarte te maken, mijn bladen zijn al best aan het verkleuren. Ik was al bijna met schoenpoets aan de gang maar dat is toch ook niet ideaal.....

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 10:40

ik had je al eens gemaild over de wow, maar als ik de ruggen van beide paarden vergelijk zal een flat niet passen op de merrie helaas want dan was t een goede deal :))

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:37

Ik heb een curved tree in de aanbieding, maar vlgs mij is het geen 18 inch, zal het eens meten. Size 1 staat er in het etiket. :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:40

1=17 inch

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:46

Oké thanks! :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:50

1 is inderdaad 17 inch en ik heb echt 18 nodig, ik hoop met 1 bokker over de prijs eens te worden dan ga ik voor die wow die is precies wat ik zoek :D

maensa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:30

Ik heb een Wow 18 inch te koop,
DDWG kussens, met tab en stitchline (heeft breed tussenkanaal)
-Curved 'y' bar met extra diepe zit
-Dressuurzweetbladen met lekkere kniewrongen (weet niet hoe ze heten)

ongeveer 6 maanden gebruikt voor €1100,- incl wow beugelriemen + beugels en de bon!

Afbeelding

Exit, foto bijgevoegd

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:49

Ik heb een vraag over de H-girth. Wat is de grootste maat hiervan?

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:32

Seven schreef:
@precious wat je daar aangeeft bedoelde ik ook een beetje vaseline tussen dat leer en geen gekraak meer
(de laatste keer dat marjolein dr was voor mn wow hadden we het daar ook nog over weet alleen even niet meer welk leer dat kraken nou veroorzaakte maar was bij de boom tussen de kussens volgens mij :o )

Ik heb inderdaad al een wow met heb 2 paarden dus zoek er nog 1 voor mn ''zadelmakke'' merrie

kwa leer vind ik het goede kwaliteit mn eerste wow was 5 jaar en zag je bijna niets aan enkel de plek waar de beugelriem zat was wat naar de riem gevormd verder geen slijtages.

dat valt dan eigenlijk nog wel mee, ik dacht zoals gezegd werd als de wow zo snel slijt dat het binnen een jaar moest zijn, maar 5 jaar vind ik wel mee vallen toch?

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:32

oh ik zal even kijken hoe dat spulletje heet, moment :D *loopt naar schuur*

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:36

http://www.ledergel.de/
deze is het volgens mij. Mijn schoentjes en chaps blijven er iig mooi zwart mee, maar heb het nog nooit op zadels geprobeerd.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:41

ja ik vond het heel erg meevallen kwa slijtage maar ik maak mn zadel wel elke week schoon :o

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:45

Seven schreef:
ja ik vond het heel erg meevallen kwa slijtage maar ik maak mn zadel wel elke week schoon :o

hihi zou willen dat ik die discipline had (A) :P

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:45

teveel schoonmaken is ook niet goed :P

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:47

Ik maak elke dag m'n zadel schoon na gebruik en het ziet er nog prima uit hoor :j

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:55

als je het teveel schoonmaakt (en zeker als je het dan ook altijd nog behandelt met voedende creme) dan kan het uiteindelijk ook juist daardoor sneller gaan slijten :) het leer is dan té verzadigd van alle schoonmaakproducten

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:57

Volgens mij valt dat wel mee hoor. De meeste profs maken hun zadels elke dag schoon (of laten dat doen :+ ) en dat doen ze vast niet voor niets ;)

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:04

nou, ik heb bij een prof gewerkt en daar moest ik idd de hoofdstellen elke dag (na elk gebruik, maar dat was vaak elke dag) schoonmaken + invetten. Die hoofdstellen waren gewoon helemaal vettig op zich...je vingers plakten helemaal na een hoofdstel aan of uit gedaan te hebben. Dus daarna gewoon met een doekje het speeksel enzo eraf gedaan en niet meer elke dag ingevet, maar de hoofdstellen bleven nog een hele tijd veel te vettig en juist ook sneller vuil want alles bleef eraan hangen en droogde zo op al tijdens het rijden...naar mijn ervaring is het ook echt niet goed om elke dag alles schoon te maken, iig niet met producten :) gewoon met een doekje afvegen en 1 keer per week met product behandelen volstaat zeker :) de zadels werden gemiddeld 1 keer per week gedaan en die waren gewoon netjes, dat was perfect zo. (verschillende merken oa DK trouwens)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:11

Ik heb bij een heleboel meer dan 1 prof gewerkt, dus ik weet ook wel waar ik het over heb ;)
Als die hoofdstellen zo vet waren, werden daar gewoon de verkeerde producten gebruikt, of waren de grooms niet zo handig met poetsen.

Ik poets in principe alleen met zadelzeep, wel elke dag, met grote voorkeur voor de vloeibare variant van Stübben.
Voor een wedstrijd gaat er Stübben Hamanol op het zadel. Worden er langere tijd geen wedstrijden gereden, smeer ik de boel tussendoor een keer in.
Voor het hoofdstel hangt het een beetje af van wat het hoofdstel nodig heeft. Soms wil je ze wat soepeler maken, soms hebben ze echt even een goede verzorgingsbeurt nodig en soms is het gewoon een beetje oppoetsen. Daar gebruik ik verschillende producten voor. Daarbij ook nog rekening houdend met eventuele allergische reacties van het paard waarvoor het gebruikt wordt.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:14

Mag ik m'n tuig bij jou langs brengen Aimee? :+
Op m'n zadel ben ik altijd zuinig, voor de rest (halster hoofdstel enz) geldt bij mij: Als het droog of scheurtjes geeft of breekt, is het tijd voor een nieuwe :Y)

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:19

wij gebruikten ook de stubben producten, dus daar ligt het absoluut niet aan. Elke keer na gebruik is gewoon niet nodig :n lederen schoenen doe je toch ook niet elke dag... Ik ken ook iemand die heel fanatiek laarzen poetste en die sleten ineens wel best snel, kreeg ook van haar laarzenmaker te horen dat ze teveel schoonmaakte. En die gebruikte ook gewoon goede producten... dus het kan echt wel :Y)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:20

:=

Lekker voor het paard, zo'n hard stug hoofdstel :o

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:21

het lijkt mij ook dat de boel op een gegeven moment wel verzadigd is ,en daarnaast je moet er maar de tijd voor hebben zeg...ik heb er een iets te druk bestaan voor..poetsen wordt hier ingepland

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:23

Zinn schreef:
wij gebruikten ook de stubben producten, dus daar ligt het absoluut niet aan. Elke keer na gebruik is gewoon niet nodig :n lederen schoenen doe je toch ook niet elke dag... Ik ken ook iemand die heel fanatiek laarzen poetste en die sleten ineens wel best snel, kreeg ook van haar laarzenmaker te horen dat ze teveel schoonmaakte. En die gebruikte ook gewoon goede producten... dus het kan echt wel :Y)

Dan ligt het aan de manier van poetsen.
Want echt, ik heb nóóit helemaal vettige hoofdstellen of zadels :n

Voor laarzen poetsen geldt overigens hetzelfde. Elke dag poetsen is het beste, maar wel op de goede manier.
Maar daar heb ik een professionele schoenenpoetser voor :+