Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:40

Punt is moonfish, dat we nog niet zo lang geleden hoofdstel hebben gekocht (die nou niet echt spotgoedkoop was) en er nog niet eens opzitten :')
Misschien als we straks wat verder in de training zijn :j Het heeft nog geen haast. Tegenwoordig heeft ze 1, hooguit 2x per week hoofdstelletje in en dan nog voornamelijk alleen maar om aan het bitje te wennen met een halstertje eroverheen :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:44

Daarom heb ik dus ook zo lang getwijfeld, ik had net een hoofdstel van 160 euro gekocht. :o

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:48

Ja en daarom vind ik het nog niet nodig :') En, omdat we eigenlijk niet zulke positieve verhalen hoorden van de pasvorm icm arabieren, zijn we eigenlijk op zoek gegaan naar een ander hoofdstel. Maar als ik dan weer die foto zien van Rijerijerije, dan begint het toch weer te kriebelen om te proberen. :o

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:24

Sieltjuh schreef:
@ Rijerijerije, wat een fijn nieuws om het hoofdstel eens op een arab te zien! Heeft arabier voor normaal hoofdstel cob-maat? Want mijn arabier hangt ergens tussen de pony en cob in (alles is pony, maar we hebben de bakstukken van ons oude cob-hoofdstel moeten afhalen 8)7 ). We hebben nu een hoofdstel, maar blijf dit nog steeds een geweldig hoofdstel vinden, maar om het nou ff te proberen...

Ik moet toegeven: dat weet ik zo niet. Zal het eens navragen. Maar het zal me niks verbazen als zij ook een bij elkaar geraapt zooitje als hoofdstel heeft, maten zijn idd lastig met een Arabier heb ik begrepen. Ik had ook nooit gedacht dat mijn oude hoofdstel op haar zou passen, maar het past perfect en bevalt ook perfect. Zelfs de eigenaresse ziet dat ze rustiger in haar mond en in de aanleuning is :) Ze schudde eerst nogal veel en was veel met haar mond bezig, nu is ze heel fijn :j

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:55

Ik ben razend beniewd naar dit hoofdstel. Heb via een bokker er een over kunnen nemen; ik verwacht 'm eind deze week hier binnen te krijgen. Mijn grote ruin heeft een baas gehad die erg ruw was met zijn handen (zo jammer, want hij is op 2 pinken te rijden), en zodoende steekt hij altijd zijn tong uit. Dat was een soort pijn-ontwijk-truc van hem toen. Alles is nagekeken, en het is gewoon oud gedrag, er is nu gelukkig niks mis met hem. Zou toch gaaf zijn, als hij met dit hoofdstel wellicht minder last heeft? Bitclips ga ik dus zeker testen. Ook de bitloze opties ga ik testen. Verder schuurt hij altijd aan zijn neus na het rijden. Ze zeggen op de YouTube filmpjes van Micklem dat dat komt doordat de neus afgeklemd wordt door de neusriem die tegen de gezichtszenuw drukt. Oei! Hopelijk heeft hij hiermee daar dan geen last meer van. Al deed ik die neusriem niet bamvast, hoor, maar zo'n dik leren rand kan best druk geven, lijkt me. Ik vind het goed doordacht allemaal in ieder geval. I'll keep y'all posted! :D

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 18:01

Ik heb trouwens voor de liefhebbers wel 2 filmpjes waar je duidelijk verschil kunt zien
vooral in stap is het heel erg verbeterd.

http://www.youtube.com/watch?v=_RTDTWdJZqM
Zonder Micklem (proefje, vanaf 40sec stap stukje)

http://www.youtube.com/watch?v=0ZxG78Fs ... re=related
Met Micklem draf

http://www.youtube.com/watch?v=UGScea-g ... re=related
Met Micklem stap

Edit:
Er zit wel 2 jaar tijd tussen deze filmpjes en mijn paard is heel erg veranderd in die 2 jaar tijd.
Ik heb een hele periode heel veel problemen met hem gehad en voornamelijk het Micklem hoofdstel heeft mij hier wel voor een groot deel bij kunnen helpen.
Laatst bijgewerkt door Raja op 24-05-11 18:44, in het totaal 3 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 18:03

Dat is even een verschil Raja! :)
Ik denk dat ik mijn micklem ook maar meeneem morgen..
Ik gebruik het hoofdstel op meerdere paarden dus het is wel eens een gewissel. :+

Hoe vinden jullie het leer van de micklem trouwens?
Ik vind het wat tegen gevallen, maar het systeem er achter vind ik wél super. :Y)
Die extra full heb ik alleen misgelopen, grrrrrrr..
Dus mocht iemand een extra full hebben die ze willen verkopen, pb maar..
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 24-05-11 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 18:05

Schudt hij ook zo als je thuis rijdt Raja (zonder Micklem)?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 18:39

Raja, ik herken dat beeld ook. En sinds de micklem is dat vrijwel voorbij.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 18:43

Rijerijerije schreef:
Schudt hij ook zo als je thuis rijdt Raja (zonder Micklem)?

Op gras was ook thuis.

Het is wel zo dat hij op wedstrijd wat meer spanning maakt en hij dan nog wel eens wat wil schudden, maar dat is sinds de |Micklem echt een heel stuk beter.

En een tijdje terug heb ik hem moeten rijden met een "gewoon" hoofdstel met gecombineerde neusriem door een klein wondje.
Toen viel hij eigenlijk weer terug in het schuden en klieren met zijn hoofd.

Ook het omdoen van het hoofdstel is een stuk makkelijker geworden!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:24

Zo, vandaag weer gereden met mijn Micklem.
Paard liep fijn, maargoed zij loopt overal wel op geef ik toe. :Y)

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 14:52

Zojuist in de post: mijn Micklem MultiBridle! :D Morgen testen, ben zeer benieuwd....
Het leer lijkt trouwens vrij stug; bij jullie hoofdstellen ook? Iemand de gulden tip om het wat soepeler te krijgen? Ik dacht zelf aan goed insmeren met een ledervoedingsproduct (van dat wittige spul, ben de naam even kwijt, van Rapide, meen ik?). Hoor graag jullie ervaringen!!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 15:03

Ik vind het hoofdstel nog steeds stug, volgens mij is dat gewoon de kwaliteit van het leer...
Dat vind ik het enige nadeel aan de micklem, ik vind het leer niet super voor de prijs.

Rapide kan je prima gebruiken, persoonlijk gebruik ik niets anders meer.
Alleen al om het feit dat het niet zo baggervet is. :+

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 16:55

Ik vind t wel meevallen...... Of ben ik nou te makkelijk??? :? Wel moet ik zeggen dat de
'sperriem' en de 'keelriem' wel wat stugger zijn geworden door t iedere dag schoonmaken
met water. Maar das dan wel t enigste..... :) Verder ben ik er echt heel heel erg tevreden
mee. En ben echt blij dat ik mn jonge beestje ermee ingereden heb. Ze is fijn in de aanleuning
soms nog wel zoekerig en rottig met dr tong, maar dat zou ze met een 'normaal' hoofdstel
veel erger hebben gehad.

T is nog toekomst muziek, maar ik vraag me af hoe t in de toekomst moet gaan als de stang
en trens wordt geïntroduceerd.......

Hm... :)* Gewoon verder goed mn paard opleiden zodat dat nog niet hoeft. +:)+

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 17:11

Ik heb mijn Multi even een paar minuutjes helemaal ondergedompeld in een bak met lederolie.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:35

Die van mij is ook wel vrij stug, maar die is in het gebruik ook wel een stuk soepeler geworden, de teugels ook trouwens. Ik gebruik er ook Rapide voor, de lederdressing. En daarna glansspul.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 14:34

Ik vraag mij af of het juist de bedoeling is dat het hoofdstel wat steviger is.
Sowieso de multi omdat deze ook als kaptoom gebruikt kan worden.
Ik denk juist dat wanneer het hoofdstel soepeler wordt gemaakt de werking zal worden verminder omdat soepeler leer weer meer ruis (beweging) gaat veroorzaken. Ik heb mijn hoofdstel nog niet een keer ingevet en hij is nog steeds prima.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:53

Mijn eerste wedstrijdje met de Micklem. Maar ik twijfel wel of ik niet toch een zwarte wil hebben...Het steekt niet heel erg af bij de rest, maar aangezien mijn zadel wel zwart is...
Afbeelding

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:57

Ik vind het niet storend eigenlijk, staat wel sjiek dat bruin.
Vind ik jouw jasje er eerlijk gezegd minder bij kleuren :o Als je die in het zwart doet, is het een heel mooi plaatje.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 23:01

Ben juist heel blij met dat jasje :D Dat jasje blijft, daarom wil ik juist m'n hoofdstel in het zwart...(denk ik...)

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 23:14

Wat een mooie combi!! +:)+ , wat een leuk paardje!!
Heel persoonlijk zou ik ook het hoofdstel in het zwart doen (maar goed ik ben een fan van zwart :P ), of je zadel/laarzen aanpassen, het hoofdstel staat je paardje overigens wel heel goed kwa kleur ;).
Even in je proliek gespiekt, je hebt een hele moeilijke tijd achter de rug, nog zo pril, veel sterkte :(:)
Laatst bijgewerkt door josie op 29-05-11 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 23:17

Is een hoofdstel van jou Josie! Ben er nog steeds erg blij mee :j Paard reageert er ook super op!

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 23:21

Rijerijerije schreef:
Ben juist heel blij met dat jasje :D Dat jasje blijft, daarom wil ik juist m'n hoofdstel in het zwart...(denk ik...)
:D :D :D :D :D :D :D :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 23:36

Ik zou ook voor zwart gaan, vind ik net wat mooier bij elkaar passen. Jasje staat heel netjes juist :j

En wat een knap dier zeg <3

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 23:38

Als je jasje blijft :P. dan is het hoofdstel mooier in het zwart.