M_Vainqueur schreef:Wat een interessant topic dit zeg! Wat gedoe altijd die singels, moet zeggen dat ik tot nu toe altijd een aantal singels (geleend of in mijn eigen assortiment) probeerde en degene waar het prettigste op werd gereageerd gebruikte.
Maar nu is mijn collectie wat uitgedund (of past helemaal niet) en loop ik een beetje vast met mijn springzadel icm de singel. De singel gebruikte ik altijd bij mijn oude paard (die ging heel goed op de buikflap waardoor ik ook in de dressuur met buikflap reed). Maar ik heb het idee dat mijn huidige merrie de buikflap een stuk minder aangenaam vindt. Sowieso is ze behoorlijk in omgang gegroeid waardoor de singel naar mijn idee wel iets te kort is geworden, en daarnaast heb ik het idee dat de vorm sowieso niet zo bij haar past.
Zouden jullie advies kunnen geven voor een fijne singel om uit te proberen? Ik wil voor zolang we nog niet hoog springen een normale (korte) singel ipv een met buikflap, maar dan bij voorkeur wel met een leuk prijsje. Bij haar dressuursingel kan ze het bont behoorlijk waarderen, en ondanks dat ik zelf niet zo van het elastiek ben denk ik dat ze dat ook wel fijn zou vinden.
Bij deze de foto's:
Voor het rijden:
[ [url=m/w6Zdbg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na het rijden:
[ [url=m/9sp4Bk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb aan de ene kant nog 2 gaatjes over en aan de andere kant 3 gaatjes over.
Ohja, dit is een fairfax singel met buikflap met lengte 75 cm.
Door de buikflap is de vorm van de buik van je paard lastig te zien, maar ik denk dat je asymmetrisch nodig hebt, misschien zelfs crescent, de lengte van je singel mag zeker 5 - 10 cm langer als je een bontje blijft gebruiken.