Toch maar een andere singel??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 00:22

SharonIndezz schreef:
Over een schaaf streepje zal ik niks zeggen, dat kan altijd wel een keer… maar vind dit wel jammer, heb inmiddels ook reactie van de verkopende partij

“Hoi Sharon. Dit zal van het transport zijn geweest van de fabriek naar de leverancier
Dat de gespjes daar hebben gezeten van de andere singel. Ik kan u een andere sturen. Maar de kans groot dat die het ook heeft. Ik krijg ze zo aangeleverd van Edix.”

Edit: super nette tegemoetkoming van de verkopende partij gehad. Daar ben ik heel blij mee

Zijn dit deukjes of echt scheurtjes?
Het lijken mij deukjes en dat trekt bij gebruik vanzelf bij.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 00:26

Dank voor je uitgebreide reactie! De edix crescent zit ik aan te denken voor de haf. De Fries is op deze foto nog niet volledig aangesingeld. Als ze dan wel is, houd ik aan beide zijdes maar 1 gaatje over. Het lastige is dat bij dit trekker zadel de gaten wat laag ophouden voor mijn idee. Bij de haf zit de 70 op de hoogste gaten en dan kan ik er nog een vuist tussen steken.
Kan jij haar beter beoordelen met deze foto?

[img]m/jFQxE8.png[/img
Laatst bijgewerkt door Wesseltje op 06-12-22 00:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 00:28

Wesseltje schreef:
Dank voor je uitgebreide reactie! De edix crescent zit ik aan te denken voor de haf. De Fries is op deze foto nog niet volledig aangesingeld. Als ze dan wel is, houd ik aan beide zijdes maar 1 gaatje over. Het lastige is dat bij dit trekker zadel de gaten wat laag ophouden voor mijn idee. Bij de haf zit de 70 op de hoogste gaten en dan kan ik er nog een vuist tussen steken.

[ [url=m/jFQxE8.png]Afbeelding[/url] ]

Daar zou ik toch een crescent op doen, maar echt wel 15 cm langer, deze is veel te kort!
Kun je geen gaten bij zetten in de singelstoten?

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 00:28

Daphara schreef:
Wesseltje schreef:

[ [url=m/jFQxE8.png]Afbeelding[/url] ]

Daar zou ik toch een crescent op doen, maar echt wel 15 cm langer, deze is veel te kort!
Kun je geen gaten bij zetten in de singelstoten?[

Ja ik denk dat ik dat laatst maar moet gaan overwegen. Want ik vind ze ook vrij laag zitten aangesingeld.
Ik ga wat met je advies doen. Dank!
Heb je nog tips mbt welke singel voor haar? De singel die ik nu heb trekt bij de haf duidelijk meer naar voor dan bij de Fries.

Ferera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 22:54

Mijn merrie is aan het herstellen van maagzweren. Ik wil graag een andere singel voor haar kopen die voor haar zo comfortabel mogelijk is voor wanneer we weer mogen rijden. Het veelbesproken Edix singel spreekt mij aan voor haar. Ik vraag me alleen af op ik de rechte versie moet hebben of de cresent?

Hebben jullie een idee? Ik heb een aantal foto’s toegevoegd. Dankjewel alvast voor het meedenken!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 22:59

Ferera schreef:
Mijn merrie is aan het herstellen van maagzweren. Ik wil graag een andere singel voor haar kopen die voor haar zo comfortabel mogelijk is voor wanneer we weer mogen rijden. Het veelbesproken Edix singel spreekt mij aan voor haar. Ik vraag me alleen af op ik de rechte versie moet hebben of de cresent?

Hebben jullie een idee? Ik heb een aantal foto’s toegevoegd. Dankjewel alvast voor het meedenken!

[ [url=m/RRFnyw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dDmOf8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gZGo46.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SfHapg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/47PHPf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geen crescent inderdaad!

De lengte van de singel die je nu gebruikt is goed, dus als je de Edix wil, dan zou ik dezelfde lengte nemen in het rechte model. Voor de Edix singels is er ook een singelbont.

Ferera

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 23:10

Dankje Daphara, dan ga ik voor de rechte versie mocht ik definitief voor de Edix gaan. Ik heb nu een rechte singel van BR met bont maar die is zo breed dat ie in haar oksels komt. Ik heb ook een lemieux gel-tek gehad voor haar maar die was naar mijn idee ook erg breed. Ik weet eigenlijk niet zo goed naar wat voor model ik moet kijken.

Ik zag een singel van passier ook met elastiek. Zou dit eventueel ook wat kunnen zijn qua type en hebben jullie misschien ervaring met deze singel?

Afbeelding

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 23:28

Dat is geen elastische singel aangezien het elastiek op leer zit en dus enkel voor de sier is.

Zou een Harrys Horse freefit in memoryfoam niet fijn zijn? Ik heb die gekocht terwijl ik op de edix zit te wachten en paard vind hem erg fijn, al is ie qua vorm niet geweldig voor ons geschikt...

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 01:16

Ik heb evt voor de liefhebber een HH memory foam singel te koop, 65 cm

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 01:28

Rechte singel idd, zelfde lengte :j

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 14:00

Wat een interessant topic dit zeg! Wat gedoe altijd die singels, moet zeggen dat ik tot nu toe altijd een aantal singels (geleend of in mijn eigen assortiment) probeerde en degene waar het prettigste op werd gereageerd gebruikte.
Maar nu is mijn collectie wat uitgedund (of past helemaal niet) en loop ik een beetje vast met mijn springzadel icm de singel. De singel gebruikte ik altijd bij mijn oude paard (die ging heel goed op de buikflap waardoor ik ook in de dressuur met buikflap reed). Maar ik heb het idee dat mijn huidige merrie de buikflap een stuk minder aangenaam vindt. Sowieso is ze behoorlijk in omgang gegroeid waardoor de singel naar mijn idee wel iets te kort is geworden, en daarnaast heb ik het idee dat de vorm sowieso niet zo bij haar past.
Zouden jullie advies kunnen geven voor een fijne singel om uit te proberen? Ik wil voor zolang we nog niet hoog springen een normale (korte) singel ipv een met buikflap, maar dan bij voorkeur wel met een leuk prijsje. Bij haar dressuursingel kan ze het bont behoorlijk waarderen, en ondanks dat ik zelf niet zo van het elastiek ben denk ik dat ze dat ook wel fijn zou vinden.

Bij deze de foto's:
Voor het rijden:
Afbeelding
Na het rijden:
Afbeelding
Ik heb aan de ene kant nog 2 gaatjes over en aan de andere kant 3 gaatjes over.
Ohja, dit is een fairfax singel met buikflap met lengte 75 cm.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 14:04

Sowieso zit je bontje niet lekker om de singel waardoor je daar een hele vreemde/vervelende drukverdeling krijgt. Wellicht dat het daardoor al anders zou zijn. Maar rijden met flap is vaak inderdaad niet nodig.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 14:43

M_Vainqueur schreef:
Wat een interessant topic dit zeg! Wat gedoe altijd die singels, moet zeggen dat ik tot nu toe altijd een aantal singels (geleend of in mijn eigen assortiment) probeerde en degene waar het prettigste op werd gereageerd gebruikte.
Maar nu is mijn collectie wat uitgedund (of past helemaal niet) en loop ik een beetje vast met mijn springzadel icm de singel. De singel gebruikte ik altijd bij mijn oude paard (die ging heel goed op de buikflap waardoor ik ook in de dressuur met buikflap reed). Maar ik heb het idee dat mijn huidige merrie de buikflap een stuk minder aangenaam vindt. Sowieso is ze behoorlijk in omgang gegroeid waardoor de singel naar mijn idee wel iets te kort is geworden, en daarnaast heb ik het idee dat de vorm sowieso niet zo bij haar past.
Zouden jullie advies kunnen geven voor een fijne singel om uit te proberen? Ik wil voor zolang we nog niet hoog springen een normale (korte) singel ipv een met buikflap, maar dan bij voorkeur wel met een leuk prijsje. Bij haar dressuursingel kan ze het bont behoorlijk waarderen, en ondanks dat ik zelf niet zo van het elastiek ben denk ik dat ze dat ook wel fijn zou vinden.

Bij deze de foto's:
Voor het rijden:
[ [url=m/w6Zdbg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na het rijden:
[ [url=m/9sp4Bk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb aan de ene kant nog 2 gaatjes over en aan de andere kant 3 gaatjes over.
Ohja, dit is een fairfax singel met buikflap met lengte 75 cm.

Door de buikflap is de vorm van de buik van je paard lastig te zien, maar ik denk dat je asymmetrisch nodig hebt, misschien zelfs crescent, de lengte van je singel mag zeker 5 - 10 cm langer als je een bontje blijft gebruiken.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 14:55

Je zadel lijkt ook naar achteren verschoven.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 16:39

Saaams schreef:
Je zadel lijkt ook naar achteren verschoven.

Het zadel zelf is niet/nauwelijks naar achteren verschoven, misschien een cm. Maar vooral het dekje schuift er onderuit, helaas een nadeel van gewone dekjes onder een monoblad springzadel.

Ik zal nog even een foto van haar postuur erop zetten.
Wat betreft het bontje, nee die is niet ideaal maar zit verder wel overal met gelijke dikte onder de singel. Helaas is de (deze) springsingel zonder bontje geen optie, dan is ze boos met aansingelen en boos tijdens het rijden. Met bontje vindt ze het allemaal oké maar niet met overtuiging. Vandaar dus ook de zoektocht naar iets anders! (het dressuurzadel met haar bontsingel vindt ze namelijk dikke prima).

Edit;
de foto van haar postuur

Afbeelding

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 18:21

Kan die bont singel van je dressuurzadel niet aan dit zadel?

Ferera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 18:59

Bielsje schreef:
Dat is geen elastische singel aangezien het elastiek op leer zit en dus enkel voor de sier is.

Zou een Harrys Horse freefit in memoryfoam niet fijn zijn? Ik heb die gekocht terwijl ik op de edix zit te wachten en paard vind hem erg fijn, al is ie qua vorm niet geweldig voor ons geschikt...

Dankje, ik ga er naar kijken!

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 22:34

prugelpiet schreef:
Kan die bont singel van je dressuurzadel niet aan dit zadel?

Toen ik dat probeerde wilde het helemaal niet. Maar eigenlijk zou het wel moeten kunnen...zou je denken. Dressuursingel is 70 cm. Al liggen de singelstoten bij mijn dressuurzadel wel iets meer naar voren dan bij mijn springzadel. En gezien de ribben best breed staan geeft dat al snel meer benodigde lengte.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 22:38

Als ik naar haar postuur kijk zeg ik crescent. De singelplek zit best ver naar voren. En dan kan ik me ook voorstellen dat ze die flap niet fijn vindt.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 15:56

Ik heb eindelijk de rechte Edix binnen, lijkt me goed zo?
Paard liep er wel fijn mee :)

Afbeelding

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 16:09

Ja, ziet er goed uit. Je zadel ligt ook meer in balans zo :j

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 00:13

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 18:37

Ik heb sinds black friday de edix singel aangeschaft.

Wat een fantastische singel. Nu bij 2 paarden in gebruik en met name de pony heeft echt meer ruimte in het voorbeen.

Beide vinden de singel ook fijn. Geen singelnijd.

Iedereen die nog twijfelt. Doen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 19:27

Wat een leuk bericht, en wat fijn dat het zo goed werkt voor je :)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 19:57

De Edix Crescent zit bij mijn drachtige merrie ook echt fantastisch.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En om even duidelijk te maken hoe flink die buik nu is (wel voornamelijk nog opzij, gelukkig “hangt” de buik nog niet), hieronder had ik nog de achterste twee singelstoten in gebruik, op de foto’s hierboven net veranderd naar de voorste en achterste op advies van mijn zadelmaker.

Afbeelding

Afbeelding

Door de vorm van de singel blijft er genoeg ruimte in de oksel. En natuurlijk is dit de eerste dressuursingel die langer dan 85 cm te verkrijgen is, geen overbodige luxe met XL formaat paarden.