Super fijn dat jullie de tijd nemen om te reageren! Ben blij met dit topic
Ja ik ben sowieso al rond aan het kijken naar een barefoot London of Cherokee etc voor een leuk prijsje Daphne

of iets wat een gelijke lengte heeft als de Cheyenne.
Ik heb de foto's met de vierkante plekken inderdaad al eerder geplaatst

toen werd hier geadviseerd het zadel eerst meer in te rijden zodat het kon vormen en niet steeds inlages en pommel te verwisselen maar een ding te proberen. Dit was wel een extreme foto. Uiteindelijk ging het niet weg daarom wilde ik ook graag dat Lilianne langs kwam.
Bedoel je met het golvende randje die aan de linker en rechter kant tov de ruggengraat? Dit is wel een extreme foto hoor, meestal is het zoals op de tweede. Mijn vriendin gaat vandaag een ritje maken, ik was benieuwd of de afdruk bij haar ook zo zal zijn, dus ik zal daarna even een foto maken en posten!
Wat je zegt klinkt inderdaad wel logisch

Heavy duty inlages heb ik een tijd meegereden, maar ook daarbij bleven de droge plekken. Omdat ze haar rug weg drukte bij die inlages adviseerde Lilianne pu foam en moosgummi inlages. Dus nu zit ik een beetje in tweestrijd

ik heb namelijk echt heel lang met die HD inlages gereden, dus die plekken kunnen ook ontstaan zijn bij die inlages en nu tevoorschijn komen..
Ik ga maandag voor 5 weken op stage. Vind het eigenlijk niet een fijn idee dat er door gereden wordt met dit zadel, want ik wil niet dat het erger wordt. Ik durf hem niet echt meer te gebruiken.. Mijn stalgenootje heeft een massimo boomzadel die mijn bijrijder zou mogen gebruiken, die lijkt goed te liggen, maarja wat weet ik ervan. Het zusje van mijn vriendin is 13 en zij gaat haar rijden en die weegt echt niks. Zou zij het zadel wel kunnen gebruiken als ik bijvoorbeeld voor die weken HD inlages in de pad doe? Stilzetten is ook niet echt een optie want dan wordt ze moddervet.