[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 07:57

Jets schreef:
Bedankt voor jullie snelle reacties!

Zat ik inderdaad ook aan te denken Daphne. Alleen ik rij vaak lange ritten dus dan is dat niet ideaal, maar dan maar korte ritjes. Helaas ga ik maandag voor 5 weken op stage naar Noorwegen dus ik baal wel dat ik dit nu ontdek, want dan kan ik het niet uitproberen. Een vriendin van mij gaat haar bijrijden, dus ik had inderdaad al aangegeven dat het misschien handiger was met bbp te rijden. Alleen na hoelang ga je het verschil zien. Of bedoel je niet het verschil in witte haren, maar qua droge plekken?

Het veschil in bijv de zweetplekken zou je al vlot kunnen vergelijken lijkt me. Als je daar al verbetering in ziet zal dat al genoeg bewijs zijn om door te zetten met uittesten en dan zien of ook de witte haren willen gaan.

pmarena

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:35

Jets, was jij dat die al eerder foto's haf geplaatst van die vreemde vierkante plekken?

Ik had dit namelijk echt nog nooit gezien onder een Barefoot, heel bizar.... het golvende lijntje onderin lijkt alsof dat qua vorm mee zou kunnen gaan met het golvende randje van de inlages?

Haflingers en Fjorden zijn inderdaad een ramp qua witte haren....samen met Arabieren. Ten tijde van de Sympanova Grandeur pads nu een jaar of 10 geleden, heb ik daarvan foto's gezien waarbij je de hele inlages er in het wit in zag staan :=

Dat is dan duidelijk geen klassieke drukplek (dat is overdadig veel druk op een klein plekje immers) maar echt irritatie van de huid door een soort over-stimulatie van de huid.

Ik zou zelf in zo'n geval gegaan zijn voor de Heavy Duty inlages omdat die afgeronde randen hebben waardoor je niet zo'n plotse overgang krijgt van wel-geen inlage, als je begrijpt wat ik bedoel :)

Dan heb je ook niet dat gedoe van laagjes van inlages die misschien een beetje gaan wringen in de ruimte van de inlagevakken, je hebt toch altijd risico dat er dan een stukje dubbel gaat liggen bij de randjes waardoor je een hoger randje krijgt.

Het is op zich een prima poging overigens hoor, vaak werkt dat ook al prima :j

Maar wil je echt 100% zekerheid dat je de beste optie gebruikt tegen drukkende randjes dan zijn de HD inlages gewoon ideaal vanwege die afgeronde randen die geleidelijk weglopen en niet zo strak begrensd ineens ophouden :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:09

xyzutu2 schreef:
Mooie site! Die zadelconfigurator is ook geweldig, heb net al een paar zadeltjes gemaakt. :D

Een paar dingen die mij nog opvielen: ik zou de teksten in kaders laten zetten; nu lopen de zinnen op de informatiepagina's helemaal van de ene kant van mijn computerscherm naar de andere en dat leest gewoon niet. Meer tussenkopjes, bijvoorbeeld 1 boven elke alines plus een paar plaatjes tussendoor (bijvoorbeeld aan de andere 'lege' kant als je de tekst smaller maakt) zouden ook helpen. En bij de Ghost pagina miste ik in de uitleg een verklaring van dat wat bij de 'leerkeuzes' van de configurator Borgo heet?
Op de infopagina zou ik ook zeker een kopje toevoegen met daarin de 3 verschillende soorten wrongen-opties en -schuintes aangezien dat een van de basiskeuzes is. Nu ontbreken de wrongen volgens mij in het verhaal, of misschien kijk ik verkeerd?
In de webshop mis ik volgens mij dat je van elk model ook losse zittingen kunt bestellen. Nu staat dat alleen bij de schapen. Je zou de complete Ghost afdeling van de webshop kunnen kopieeren en er vervolgens nog een keer op zetten met als kop erboven 'losse zittingen', dan heb je meteen alle modellen op een rij en hoef je alleen de prijzen te veranderen.
En persoonlijk zou ik de foto van de firenze in de webshop vervangen. Die geeft namelijk een raar beeld zo zonder dekje eronder en ik kan me voorstellen dat complete Ghost-leken daardoor denken dat de firenze een dunner model zadel is. 8-)
Ow, en een foto van het verschil tussen een zichtbare en onzichtbare pommel. Niet iedereen weet wat en pommel is, laat staan als die onzichtbaar is. 8-)

We zijn er nog druk mee bezig, zoals ik al in andere post zei :) Uiteraard komt er nog veel info etc. En hoe Ghost werkt etc.

In de webshop staat het verschil w.b. wrongen wel uitgelegd, kan het nog wel even op de info pagina zetten :)
Laatst bijgewerkt door Buitenzinnig op 06-07-16 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:20

Echt een mooi site!Die zadelconfigurator is echt super :j Dat we al die tijd zonder moeten hebben doen zeg >;)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:21

ja, dat koste heel veel tijd, foto's maken en klanten die veel keuze hebben (nu nog maar nu kunnen ze lekker spelen haha)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:29

Hahaha ik vind het een erg leuk speeltje :)) := _O-

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:30

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:31

-O- :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:36

Helene83 schreef:
Buitenzinnig schreef:
Opstaphulp staat op de site.
En de site is weer online! Morgen nog even de puntjes op de i en de laatste aanpassingen

Mooie site!
Misschien te snelle reactie, aangezien morgen nog de laatste aanpassingen gedaan moeten worden.. maar de lay-out klopt niet helemaal op mijn pc.. bovenin overlapt het menu de pagina waar ik dan opzit, zo kan ik het menu aan de zijkant dan niet helemaal zien.. als je begrijpt wat ik bedoel..

Hoi, bedankt voor je feedback! Kun je mij misschien vertellen welke browser jij gebruikt? Alvast bedankt!

@xyzutu2, Yes! De meeste dingen die jij noemt staan inderdaad nog op het lijstje! En enkele andere dingen zijn denk ik gewoon een verschil van mening. Sommige dingen hebben we juist design technisch expres voor gekozen en design is een smaak en die kan verschillen. Net als de foto van de Firenze, sommigen vinden hem prachtig, jij blijkbaar gek, dat kan. :) De teksten, die laat ik over aan de baas. ;)

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:41

Super fijn dat jullie de tijd nemen om te reageren! Ben blij met dit topic :)

Ja ik ben sowieso al rond aan het kijken naar een barefoot London of Cherokee etc voor een leuk prijsje Daphne :j of iets wat een gelijke lengte heeft als de Cheyenne.

Ik heb de foto's met de vierkante plekken inderdaad al eerder geplaatst :j toen werd hier geadviseerd het zadel eerst meer in te rijden zodat het kon vormen en niet steeds inlages en pommel te verwisselen maar een ding te proberen. Dit was wel een extreme foto. Uiteindelijk ging het niet weg daarom wilde ik ook graag dat Lilianne langs kwam.

Bedoel je met het golvende randje die aan de linker en rechter kant tov de ruggengraat? Dit is wel een extreme foto hoor, meestal is het zoals op de tweede. Mijn vriendin gaat vandaag een ritje maken, ik was benieuwd of de afdruk bij haar ook zo zal zijn, dus ik zal daarna even een foto maken en posten!

Wat je zegt klinkt inderdaad wel logisch :j Heavy duty inlages heb ik een tijd meegereden, maar ook daarbij bleven de droge plekken. Omdat ze haar rug weg drukte bij die inlages adviseerde Lilianne pu foam en moosgummi inlages. Dus nu zit ik een beetje in tweestrijd :') ik heb namelijk echt heel lang met die HD inlages gereden, dus die plekken kunnen ook ontstaan zijn bij die inlages en nu tevoorschijn komen..

Ik ga maandag voor 5 weken op stage. Vind het eigenlijk niet een fijn idee dat er door gereden wordt met dit zadel, want ik wil niet dat het erger wordt. Ik durf hem niet echt meer te gebruiken.. Mijn stalgenootje heeft een massimo boomzadel die mijn bijrijder zou mogen gebruiken, die lijkt goed te liggen, maarja wat weet ik ervan. Het zusje van mijn vriendin is 13 en zij gaat haar rijden en die weegt echt niks. Zou zij het zadel wel kunnen gebruiken als ik bijvoorbeeld voor die weken HD inlages in de pad doe? Stilzetten is ook niet echt een optie want dan wordt ze moddervet.

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 10:16

Ik wordt erg hebberig van die zadel configurator..........

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 10:18

Kan iemand mij vertellen of in deze halfpad http://www.boomlooszadelbecidor.nl/a-37664819/zadelonderleggers-extra/fra-zadelonderlegger-de-luxe/ inlages kunnen? En welke lengte in cm de maten S, M, L hebben. Ook voor deze de maten van S, M, L in cm http://www.boomlooszadelbecidor.nl/a-35613337/zadelonderleggers-extra/fra-halfpad-merinobont/. Ik wil namelijk onder mijn barebackpad een halfpad met inlages hebben ipv mijn westernpad met inlages of een gewoon dekje want dat laatste verdeelt de druk niet.. Mijn barebackpad heeft een lengte van 58cm (over de rugnaad).

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 10:18

Haha hier nog één!! Navy ghost <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 10:26

Ik ben heel blij dat jullie hem zo tof vinden!! Ik geef het vanavond door aan de technische man erachter ;) zal ook vast blij zijn met zo veel complimentjes :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 10:31

Wat gaaf die nieuwe site, ik miste bij de oude het overzicht behoorlijk en kon bijna niets vinden maar dat zal nu wel goed komen :j

Iemand enig idee wat ik kan gebruiken onder een boomloos westernzadel? Ik heb helaas geen groot budget dus Kifra is al te duur -O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 10:42

Heb ook droge plekken bij de witte vlekken bij die van mij. Maar dit zijn voor hij van mij was complete open wonden geweest en dan ook goed open. Zou dus heel goed kunnen dat de zweet klieren daar dus helemaal kapot zijn.

Afbeelding

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:08

Jets schreef:

Ja ik ben sowieso al rond aan het kijken naar een barefoot London of Cherokee etc voor een leuk prijsje Daphne :j of iets wat een gelijke lengte heeft als de Cheyenne.

Ik heb de foto's met de vierkante plekken inderdaad al eerder geplaatst :j toen werd hier geadviseerd het zadel eerst meer in te rijden zodat het kon vormen en niet steeds inlages en pommel te verwisselen maar een ding te proberen. Dit was wel een extreme foto. Uiteindelijk ging het niet weg daarom wilde ik ook graag dat Lilianne langs kwam.

Bedoel je met het golvende randje die aan de linker en rechter kant tov de ruggengraat? Dit is wel een extreme foto hoor, meestal is het zoals op de tweede. Mijn vriendin gaat vandaag een ritje maken, ik was benieuwd of de afdruk bij haar ook zo zal zijn, dus ik zal daarna even een foto maken en posten!

Wat je zegt klinkt inderdaad wel logisch :j Heavy duty inlages heb ik een tijd meegereden, maar ook daarbij bleven de droge plekken. Omdat ze haar rug weg drukte bij die inlages adviseerde Lilianne pu foam en moosgummi inlages. Dus nu zit ik een beetje in tweestrijd :') ik heb namelijk echt heel lang met die HD inlages gereden, dus die plekken kunnen ook ontstaan zijn bij die inlages en nu tevoorschijn komen..

Ik ga maandag voor 5 weken op stage. Vind het eigenlijk niet een fijn idee dat er door gereden wordt met dit zadel, want ik wil niet dat het erger wordt. Ik durf hem niet echt meer te gebruiken.. Mijn stalgenootje heeft een massimo boomzadel die mijn bijrijder zou mogen gebruiken, die lijkt goed te liggen, maarja wat weet ik ervan. Het zusje van mijn vriendin is 13 en zij gaat haar rijden en die weegt echt niks. Zou zij het zadel wel kunnen gebruiken als ik bijvoorbeeld voor die weken HD inlages in de pad doe? Stilzetten is ook niet echt een optie want dan wordt ze moddervet.

ik zou idd die hd's erindoen, voor je nichtje zal dat geen probleem zijn. Ik denk liever wat mindere verdeling met een lichtgewichtje erop maar wel passend, dan betere verdeling maar een niet passend boomzadel.
Haal je beugels eraf, kan ze direct oefenen op haar zit :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:31

Jets schreef:

Ik zou persoonlijk gen enkel probleem hebben met het doorrijden, maar dat komt omdat ik simpelweg totaal echt nìks kan bedenken dat vanuit het zadel zulke vierkante plekken achter zou moeten geven, dus dat ik persoonlijk dan denk dat het op 1 of andere manier niet uit het zadel kan komen maar dat het zweetpatroon misschien komt door een beschadiging van de huid of iets.

Deze grote vierkante plekken zijn gewoon totaal uniek voor mij en gezien de honderden (duizenden) Barefoots die al sinds 2003 rond rijden waarbij dit nog nooit gemeld is....

En dan daarbij dat de plekken ook zo groot zijn dat het niet meer om een klein gemeen drukplekje gaat zeg maar.

Zou voor mij reden zijn om me er niet al te druk over te maken, maar misschien wel om wat te experimenteren met andere zadels / BBP ofzo om te kijken hoe het nu eigenlijk zit met die super vreemde vierkante droge plek, of die ook op andere manieren ontstaat :)

Maar ik kan me voorstellen dat iemand anders die niet zo volop in de Barefoots zit denkt: ja dat zal allemaal wel, maar ik vertrouw het niet en vind het geen fijn idee.

Dan kan ik me (ook) voorstellen dat je toch eens gaat experimenteren wat andere zadels "doen" :j
Want je ziet (logisch) natuurlijk liever een mooie totaal egale afdruk :)

Maar ik puur persoonlijk zou dus gewoon lekker de HD inlages in de pad doen en gáán :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:34

xxdomiixx schreef:
Kan iemand mij vertellen of in deze halfpad http://www.boomlooszadelbecidor.nl/a-37664819/zadelonderleggers-extra/fra-zadelonderlegger-de-luxe/ inlages kunnen? En welke lengte in cm de maten S, M, L hebben. Ook voor deze de maten van S, M, L in cm http://www.boomlooszadelbecidor.nl/a-35613337/zadelonderleggers-extra/fra-halfpad-merinobont/. Ik wil namelijk onder mijn barebackpad een halfpad met inlages hebben ipv mijn westernpad met inlages of een gewoon dekje want dat laatste verdeelt de druk niet.. Mijn barebackpad heeft een lengte van 58cm (over de rugnaad).

Gewoon even vragen aan Fenne zou ik zeggen, de website is van haar en ze zal het vast weten of anders is het een mooie tip voor haar om het even te checken en dan meteen die info op de site er bij te zetten voor andere (potentiële) klanten :)

Zijn er hier trouwens nog mensen die zin hebben om nieuwe zadelversmallers te testen?
Voor maat 1 en maat 2 zadels, de vraag is of ze niet gaan piepen bij verschillende combinaties en voor een voelbaar verschil zorgen qua wat smaller zitten :)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:39

Azmay schreef:
Wat gaaf die nieuwe site, ik miste bij de oude het overzicht behoorlijk en kon bijna niets vinden maar dat zal nu wel goed komen :j

Iemand enig idee wat ik kan gebruiken onder een boomloos westernzadel? Ik heb helaas geen groot budget dus Kifra is al te duur -O-

Wat voor een zadel heb je?Westernpads zijn helaas zowiezo niet goedkoop,dus ik zou MP in de gaten houden

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:42

pmarena schreef:
Zijn er hier trouwens nog mensen die zin hebben om nieuwe zadelversmallers te testen?
Voor maat 1 en maat 2 zadels, de vraag is of ze niet gaan piepen bij verschillende combinaties en voor een voelbaar verschil zorgen qua wat smaller zitten :)

Zijn deze ook voor de London maat 2? Zoja dan zou ik graag testen!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:43

pleiada schreef:
Azmay schreef:

Wat voor een zadel heb je?Westernpads zijn helaas zowiezo niet goedkoop,dus ik zou MP in de gaten houden

Nog niets zeker maar zoals het er nu uit ziet een Freemax dus in principe roundskirt.
Ik kan eigenlijk alleen foto's vinden met Kifra pads eronder, en de meeste goede westernpads zijn 80cm.
Is voor in de toekomst wel leuk maar ik denk niet dat ik daar nu mee aan kan komen bij mijn vriend, toch maar marktplaats kijken maar ik kan moeilijk inschatten wat er (mooi) onder past.

Ik heb overigens deze pad nog, voor zo lang zou dat ook wel moeten gaan maar weet niet of het mooi gaat zijn.

http://boktimg.nl/img/m/6CGhlh.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:53

pmarena schreef:
Ik zou zelf in zo'n geval gegaan zijn voor de Heavy Duty inlages omdat die afgeronde randen hebben waardoor je niet zo'n plotse overgang krijgt van wel-geen inlage, als je begrijpt wat ik bedoel :)

Dan heb je ook niet dat gedoe van laagjes van inlages die misschien een beetje gaan wringen in de ruimte van de inlagevakken, je hebt toch altijd risico dat er dan een stukje dubbel gaat liggen bij de randjes waardoor je een hoger randje krijgt.

Zoiets dacht ik eerst ook, maar volgens mij had ze de HD's juist vervangen door twee losse inlages?
Aangezien het echt een probleem lijkt te zijn dat bij de rand van de inlages ligt zou je ook de andere kant op kunnen gaan en juist 3D Mesh kunnen proberen. Die deuken op de plekken met de meeste druk namelijk flink in en dan zou je in dit geval dus minder een harde rand in het paard hebben staan. Het is een beetje tegennatuurlijk ;) om een 'dunnere' inlage te gebruiken bij drukplekken, maar omdat het paard hier echt last lijkt te hebben van een harde/dikke rand is het misschien wel een optie.
Je moet er dan alleen wel extra goed voor zorgen dat er geen draadjes uitsteken aan de rand.

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 13:18

pmarena schreef:
Jets schreef:

Ik zou persoonlijk gen enkel probleem hebben met het doorrijden, maar dat komt omdat ik simpelweg totaal echt nìks kan bedenken dat vanuit het zadel zulke vierkante plekken achter zou moeten geven, dus dat ik persoonlijk dan denk dat het op 1 of andere manier niet uit het zadel kan komen maar dat het zweetpatroon misschien komt door een beschadiging van de huid of iets.

Deze grote vierkante plekken zijn gewoon totaal uniek voor mij en gezien de honderden (duizenden) Barefoots die al sinds 2003 rond rijden waarbij dit nog nooit gemeld is....

En dan daarbij dat de plekken ook zo groot zijn dat het niet meer om een klein gemeen drukplekje gaat zeg maar.

Zou voor mij reden zijn om me er niet al te druk over te maken, maar misschien wel om wat te experimenteren met andere zadels / BBP ofzo om te kijken hoe het nu eigenlijk zit met die super vreemde vierkante droge plek, of die ook op andere manieren ontstaat :)

Maar ik kan me voorstellen dat iemand anders die niet zo volop in de Barefoots zit denkt: ja dat zal allemaal wel, maar ik vertrouw het niet en vind het geen fijn idee.

Dan kan ik me (ook) voorstellen dat je toch eens gaat experimenteren wat andere zadels "doen" :j
Want je ziet (logisch) natuurlijk liever een mooie totaal egale afdruk :)

Maar ik puur persoonlijk zou dus gewoon lekker de HD inlages in de pad doen en gáán :j

Maar met de HD inlages waren de droge plekken hetzelfde én drukte ze haar rug weg. Met pu-foam en moosgummi combo liep ze als een zonnetje. Verder helemaal eens en zoals ik tijdens het consult ook al zei denk ik dat de witte haren oude beschadigingen zijn die met verharen soms duidelijker zichtbaar zijn :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 13:54

xyzutu2 schreef:
pmarena schreef:

Zoiets dacht ik eerst ook, maar volgens mij had ze de HD's juist vervangen door twee losse inlages?
Aangezien het echt een probleem lijkt te zijn dat bij de rand van de inlages ligt zou je ook de andere kant op kunnen gaan en juist 3D Mesh kunnen proberen. Die deuken op de plekken met de meeste druk namelijk flink in en dan zou je in dit geval dus minder een harde rand in het paard hebben staan. Het is een beetje tegennatuurlijk ;) om een 'dunnere' inlage te gebruiken bij drukplekken, maar omdat het paard hier echt last lijkt te hebben van een harde/dikke rand is het misschien wel een optie.
Je moet er dan alleen wel extra goed voor zorgen dat er geen draadjes uitsteken aan de rand.

De 3D zou ik dan juist zéker weer niet doen, omdat die ook gewoon rechte randen hebben.

Alleen de zachte VPS inlages zoals die standaard in de Barefoot pads zitten zou ik dan eerder doen als het gaat om het idee van een heel dun samengedrukt randje want die kunnen dat véél beter dan de 3D mesh.

Maar de ervaring leert dat bij gevoeligheid voor plotse materiaalovergangen, een afgerond randje gewoon het beste werkt, omdat dat het meest geleidelijk wegloopt zeg maar :)

Maar uiteraard mag een ieder daar een andere mening over hebben, wie weet verschillen ervaringen ook wel maar als het over Barefoot gaat dan heeft denk ik niemand zoveel verschillende ervaringen gehoord als ik in die afgelopen 13 jaar :)

Maargoed, wat je niet hoort dat weet je niet natuurlijk, zo is het ook nog eens :P
En er blijven toch weer zaken boven komen die je verbazen, zoals deze bizarre vierkante plekken :=