[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:20

Geryon, er is iemand die hem vorige week al 50x gedeeld had.... :wow:

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:39

Pfff, nou als dat de voorwaarde is haak ik bij voorbaat af. Like&deelactie prima, maar ga niet iedereen spammen dezelfde actie delen... Jammer maar helaas. Gelukkig houd ik toch niet zo van het schaapje ;) Wel een goede reclame voor Ghost zelf natuurlijk :)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:41

Hmm dat is inderdaad wel jammer dat dat zo gaat..Ik ga hem niet meer dan een keer delen..Wist eerlijk gezegd ook niet dat je meer kans maakte om te winnen als je vaker deelt,hahaha :o?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:42

Ik heb ook nog nooit een actie meegemaakt met zo'n systeem... :o Doe dagelijks mee met veel acties en dat is allemaal gewoon loten.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:42

pleiada schreef:
Hmm dat is inderdaad wel jammer dat dat zo gaat..Ik ga hem niet meer dan een keer delen..Wist eerlijk gezegd ook niet dat je meer kans maakte om te winnen als je vaker deelt,hahaha :o?

Dat is vaak ook niet zo :)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:53

O OK,haha nou ja ik win ook nooit iets dus heb er echt geen verstand van..

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:09

Ik heb er ook geen verstand van - maar dit is bedacht door de Engelse en VS dealer... Y;(

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:25

Kan hem nu net zo goed weer ontdelen <<)

Nou ja ik wacht nog wel even op een western ghost :))

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:25

Kun jij ook niks aan doen Kwetal en in Amerika en Engeland gaan promo acties nu eenmaal wat anders dan hier en stoort men zich er blijkbaar ook niet aan ;)

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:28

|( dat wordt dus geen gewonnen agnello voor mij ;( ik deelde hem elke dag een x en vond dat eigenlijk al aso. Maar tegen 50 x in een week kan en wil ik niet opboksen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:07

Wie weet sta je nog hoog op de lijst Pippaa - en inderdaad, in de VS is alles toch anders dan hier.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:26

pmarena schreef:
Mooie bruine Ghost besteld, leuk! Met zulk weer er nog bij maar duimen dat hij snel klaar is Oshaa :j

Tjaakje: gewoon voor de grap eens die pad van de Cheyenne er onder leggen en voelen of dat het probleem oplost, dat is de meest simpele test die je kan doen :)

Maar je hebt natuurlijk best kans dat een langer zadel met de achterkant op een alweer richting de kont omhoog lopend deel van de rug terecht komt waardoor het zadel wat meer voorover gekiept wordt.

Dat ga ik inderdaad proberen. En de pad is niet "zelfgemaakt", de inlages die erin zitten wel. Omdat de oude inlages volledig vergaan waren, heb ik inlages geknipt uit een memoryfoam slaapmatje. Hieronder twee foto's met en zonder ruiter. Er zit een L-pommel in, de M was kaal op de schoft duidelijk te krap.

Afbeelding
Afbeelding

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 01:14

Nou, met veel wringen en duwen en trekken en stukje leer weg snijden zit de hackamore nu correct vast aan mijn barefoot acorn, t zit zo muurvast dat ik inderdaad denk dat ie nu niet meer kantelt. We gaan het uitproberen het weekend. Was wel bizar dat het ene bakstuk gewoon zeker 2mm breder was dan de ander. Zit nu dus wel beschadiging aan 1 kant, valt gelukkig niet heel erg op door de snelsluiting... Beetje barefoot bruine crème bestellen en erop maar ofzo...Maar is wel een verbeterpuntje voor barefoot, dat ie makkelijk ook aan de westernhoofdstellen kan...dus miss oogjes van hackamore iets groter of de riempjes van de hoofdstellen wat smaller...Want dit was wel een beetje een tegenvaller, zeker omdat hij op diverse barefootsites op de foto staat met westernhoofdstel en dit dus makkelijk lijkt te kunnen.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 09:30

Hoe lang hebben jullie moeten wennen aan de ghost? Ben er heel blij mee maar moet toch ff mn balans vinden hoor! Ben ook ff de beugel ophang aan het testen welke ik nou het fijnst vind

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 09:57

Bij mij was ik na 2 keer wel gewend. Heb hem gewoon op de achterste zitten, nog nooit op de voorste geprobeerd omdat de achterste meteen goed was. Dan ligt mijn hak tenminste goed onder mijn heup/schouders/hoofd. Als ik hem naar voren ga zetten krijg ik al snel een stoelzit gok ik.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:34

jwl schreef:
Hoe lang hebben jullie moeten wennen aan de ghost? Ben er heel blij mee maar moet toch ff mn balans vinden hoor! Ben ook ff de beugel ophang aan het testen welke ik nou het fijnst vind

Met het oude Ghost model moest ik wennen dat er geen zweetblad was. Het idee dat mijn benen van zijn neus naar zijn staart wiebelde. Maar op een filmpje zag je dat eigenlijk niet.
Dat gevoel is heel lang blijven zitten in mijn hoofd :o

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:57

Citaat:
Dat gevoel is heel lang blijven zitten in mijn hoofd :o

Ik denk in plaatjes :+

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:35

Ik heb vandaag gewoon een andere aanpak gedaan
Ik heb me alleen gefocust op het zadel en niet op het paard :')
Een dressuurmatige ramp maar zeker een vooruitgang in mn balans En zit!
Ik had niet meer het gevoel dat ik voorover kuukelde

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:37

Ik probeer altijd lekker van de natuur te genieten, zodra ik me ga focussen op een paard of een zadel gaat het definitief mis... :+

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:39

jwl schreef:

Niet. :D Pony wel, duurde een minuutje ofzo voor die weer vlot liep, maar voor mij was het instant-zaligheid. :D :D
Stijgbeugelriemen ook hier gelijk in het achterste gaatje, andere optie niet eens uitgetest.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:58

jwl schreef:

Heb niet hoeven wennen :). Was eigenlijk meteen goed (helemaal met de firenze zitting), paardje liep er ook meteen fijn mee (als in, geen gebok). Heb de beugels eigenlijk alleen op de voorste getest, voornamelijk omdat ik een slechte rug heb en van naar achteren geplaatste beugels sneller last krijg.

Kwetal schreef:
Ik probeer altijd lekker van de natuur te genieten, zodra ik me ga focussen op een paard of een zadel gaat het definitief mis... :+

Hihi, dat heb ik ook :). Voornamelijk bij de twee paarden die ik nu heb, als ik me teveel op hun ga concentreren kom ik geen meter vooruit :)

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:12

Zijn er nog mensen in de buurt van hgv (drenthe) die een pas consult willen? Als het meezit komt teletee in april onze kant op

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:29

U vraagt, wij draaien :j

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:50

Nieuwe ronde, nieuwe kansen (om in de spreekwoorden te blijven) :D

Als alles goed gaat, ga ik deze proberen op mijn IJslander *\o/*

Afbeelding

Heather Moffet FlexEE

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:51

Mijn probleem ligt ook voornamelijk bij mezelf hoor
Ik heb 2 jaar niet meer gereden en nu klim ik op een tank van ruim 1,70
Met flinke gangen en toch stiekem af en toe heel hengst op een zadel zonder wrongen haha
Dus t is weer ff wennen aan paard en zadel
De bijrijdertjes zijn ook flink te spreken over het zadel
Het zit echt enorm lekker
Ik had alleen wel wat schuif plekjes?