Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:10

Blingh schreef:
Nou, mijn huidige zadel ligt nog steeds k u t, terwijl ie volgens zadelmaker goed zou liggen. Hij ligt scheef en schuift naar achteren. Word er gek van.

Ik heb net Engie gemaild wie ik het beste kan laten komen want op de site staan er wel een aantal maar de dichtstbijzijnde moet nog een uur rijden.

Ik ben benieuwd :j

Peerd loopt ook helemaal scheef door dit zadel -O-

Zadel waar ik het nu over heb is geen custom maar St. Lourdes.

Anoniem

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:36

Vandaag Engie gebeld en ik kan het beste Chantal bellen :j

Iemand ervaring met haar?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 15:18

Nee sorry, hele andere kant van het land voor mij :')
Wile nu een ander zadel of denk je dat het nog aan te passen is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:38

Goldie schreef:
Nee sorry, hele andere kant van het land voor mij :')
Wile nu een ander zadel of denk je dat het nog aan te passen is?

Ik heb eerlijk gezegd mijn zinnen gezet op custom. Maar na 2 mails en bellen heb ik nog steeds geen contact met Chantal gehad dat ik stiekem zoiets heb van stik erin. Ik bestel ergens anders een maatzadel.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:42

Ooh dat is wel erg slordig := Of Engie nog een keer bellen en zeggen dat je geen contact krijgt :?

ClauGeli68

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:57

Graag nog eens proberen. Heb je vanaf je werk gebeld? Chantal heeft geprobeerd terug te bellen maar kreeg iemand aan de lijn die van niks wist...

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:57

Haha oeps :+

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:23

Dan hebben ze waarschijnlijk wel gebeld ;-)
Ik heb nooit antwoord gehad op mn mail.
Jammer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 16:04

ClauGeli68 schreef:
Graag nog eens proberen. Heb je vanaf je werk gebeld? Chantal heeft geprobeerd terug te bellen maar kreeg iemand aan de lijn die van niks wist...

Dat meen je :oo

Ik was bij mijn vriend op werk. Mijn mobiel heb ik laten vallen en die doet het nog half dus ik denk bel vanaf daar. Nog gezegd mocht Chantal bellen geef dan mijn mobiele nummer door. Mannen :=

Ik ga maandag nog een poging wagen :))

Dankjewel voor je berichtje!

frodo77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 16:25

Hoi hoi,

Ze komen deze week langs van custom. Dan kan ik de zadels uitproberen. En als ze bevallen of in ieder geval 1 dan laat ik er eentje aanmeten.

De meeste zijn van buffelleer. Nu vraag ik mij af hoe de kwaliteit is van dit soort leer?
Slijt het bijv sneller?
Meer onderhoud?
En misschien hebben er mensen ook ervaring met de andere soorten leer die ze gebruiken?

Graag jullie ervaring ;)

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:50

Ik had een leenzadel van buffelleer, dat is iets ruwer als gewoon glad leer. Ik heb uiteindelijk een Wolfgang Solo Smooth dus met glad leer gekocht en vergeleken met het leenzadel waar ik 2 maanden mee heb gereden, vind ik niet dat er verschil is. Maar misschien dat anderen daar een andere mening over hebben.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:43

Ik heb de beugels onder het zweetblad dus geen beschadigingen daar.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:45

Caro_MarjaH schreef:
Ik heb de beugels onder het zweetblad dus geen beschadigingen daar.

Maar jij hebt dan zeker geen monoflap?

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:06

ik zou een custom zadel krijgen alleen ik heb nu gekozen voor een arno brandt zadel die zitten ok super lekker.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:19

Citaat:

nee, heb ik inderdaad niet. Als je niet anders kunt als je beugel op het zweetblad dan is glad leer inderdaad wel snel lelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:23

ik heb een mono en mijn beugelriemen dus over de flap. Mijn leer blijft hartstikke mooi.

Maar heb wel hele fijne zachte riemen.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:59

Caro_MarjaH schreef:
Citaat:

nee, heb ik inderdaad niet. Als je niet anders kunt als je beugel op het zweetblad dan is glad leer inderdaad wel snel lelijk.

Wat bedoel je met lelijk? Ik vind het zelf met leer nooit erg dat het gaat leven en je dus gebruikssporen ziet, het kan natuurlijk zijn dat jij dat niet mooi vindt?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:49

Ik zal ze er ook over moeten doen, heb ook een mono besteld. Moet nu denk ik wel alle lusjes van mijn dekjes gaan slopen :=

16 weken vandaag :O :\

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:54

Ik rij voornamelijk met met Anky dekjes (of look-a-like) en die hebben geen lusjes, dus dat scheelt weer :D
Laatst bijgewerkt door Moratoetje op 17-03-14 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:58

ik heb maar paar dekjes en waar lussen aan zaten eraf gehaald.

Gebruikte bij mijn andere zadel de lussen ook niet.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:07

Ik heb ook een aantal look al like anky's, bontje zitten ook lusjes aan. Maar die heb ik straks als het goed is niet meer nodig :P

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:10

Laatst zag ik iemand rijden met ook een monoflap zadel en die had de lusjes van haar dekje bovenlangs lopen....ik vroeg me werkelijk af waar ze die aan vastgemaakt had. Het zag er erg apart uit :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:20

Aan je beugelriemen. Doen er wel meer.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:02

Je kan de lusjes boven langs aan elkaar plakken als ze van klittenband zijn en lang genoeg.

frodo77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:09

Vandaag is Jan Pieter geweest om zadels te passen voor mijn bijna 8 jarige Friese ruin die nu z1 loopt.

Had zelf verwacht dat het wat moeite ging kosten want mijn paard is niet makkelijk gebouwd.
Hij heeft een redelijk lange rug, is een tikkeltje overbouwd en heeft aardig wat schoft hihi. Hij vond het zelfs veel schoft voor een Fries.

Maar dat viel allemaal mee toen hij hem zag. De pas zadels bleven ook super liggen.

Als eerste keek hij naar het paard en haalde toen (ik had zelf geen voorkeuren kwa type) de zadels uit de bus die op mijn paards bouw paste. Dit werden 5 verschillende zadels.

Eerste zadel zat erg lekker maar had ik teveel vrijheid bij me benen en ik wil meer steun.
Tweede zadel zat heerlijk! Derde zadel maar 2 rondjes mee gereden en toen weer eraf. Want kreeg al pijn bij mijn voorgedeelte.
4de zadel vond ik wel oké maar liep het paard te onrustig.
5de zadel was ook erg fijn. Dus na dit zadel, zadel nummer 2 erop.
En dit was hem gewoon!

Het is de icon coda geworden! De close contact met vienna zitting. Met de smalle zitting voor nog meer contact met het paard. Dus extra close contact.
Ook zit er hier een poliflex boom in. Die is iets flexibeler. En makkelijker aanpasbaar mocht dat nog nodig zijn.

Ik merkte ook echt dat er geen houten boom in zat. Voelde zijn hele rug onder mij bewegen. En dan zit ik ook nog eens extra dicht op hem. Ik vind hem heerlijk zitten!!

Nu komt het langeeeeeee wachten...... Aan de andere kant kan ik wel nog even sparen nu :p en krijg een leenzadel dus dat is super fijn!

Heb hem helemaal in het zwart besteld. Ook de stiksels. Wilde nog wel lak accenten maar het is het duurste zadel geworden dus vond het wel duur zat zo. Dus gewoon helemaal zwart gelaten.

Zat wel nog te twijfelen over dat vienna leer op de zitting. Bang dat het te snel weg slijt.
Met goed onderhoud blijft het netjes zei hij.

Hoe is jullie ervaring hiermee? En op langer termijn?

Want het zit wel extra lekker hihi.