WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaspar

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:39

@ Maris, met Sansje heb ik contact gehad, maar zij heeft de juiste lengte niet meer helaas.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 01:39

Hmm stil hier. Niemand foto's?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 07:43

ik wil wel s fotos maken,van mijn kleur riemen, passen perfect op mn donkere zadel, maar ik denk dat je daar niks aan hebt want ik heb dubbele riemen, vind de meeste enkele vervelend wb de opanging en het type gesp erop, die van stubben slijten heel snel en de gaatje rekken uit ik heb liever een gewoon echte gesp en niet zo een gat-pinnetje gedoe,ook weet ik niet wat voor merk ze zijn, zag ze ooit ergens hangen en wist meteen dat t de goede kleur was....

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:41

Bedankt knollentuin, maar het gaat mij echt om de kleur van de enkele riemen. Met dubbele rij ik mezelf open.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 21:14

Check het bericht boven de jouwe ;)

Ik heb vandaag mijn HP gewisseld naar een maat kleiner in overleg met fitter (ze is volgende week pas weer bij ons), kwam er van de week achter dat ie wat op de schoft lag. Dan is het toch wel ideaal dat je dat aan kunt passen! Hij heeft nu al tussen 3 maten gewisseld!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 08:37

Als je zadel op de schoft ligt, kan je dat voelen aan de voorkant als je er op zit, daar moet je hand tussen passen. Mogelijk moet er wat lucht bij achter. Van 0 naar 2 is fors bredere boom

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:56

Marchak, je hebt niet goed gequote, het gaat niet om mijn zadel :Y) , het is de tekst van 'myprecious'!

Mijn paard is inderdaad 5 en daarom wordt het zadel regelmatig nagekeken! Overigens was ik nu wel iets te laat en had er iets eerder weer een 2 ipv 3 in gemoeten.

my_precious schreef:
ik had pas een fitter die mijn headplate heeft vervangen en het lucht eruit heeft laten lopen en toen weer opnieuw lucht erin gedaan heeft, (had net zo goed kunnen laten zitten aangezien hij nu het zelfde ligt)

Even kort door de bocht maar dít is wat een fitter doet toch? Ze doen geen magic trick en communicatie is ontzettend belangrijk omdat er meerdere wegen naar Rome leiden. Dus als je niet prettig zit moet je dat direct aangeven, als ze eenmaal van het erf af rijden is het zoals het is!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 00:12

Moderatoropmerking:
Uit de openingspost van dit topic:
Citaat:
Vragen, meningen en wat dan ook over fitters enz. horen NIET in dit topic thuis, hier aub alleen ervaringen delen over het zadel.

Zojuist enkele berichten verwijderd die niet aan deze regel voldeden. Graag in het vervolg hier rekening mee houden, bedankt alvast.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 08:16

Ik snap niet dat mijn algemene reactie op wat een fitter doet en hoe belangrijk het is dat je samen bespreekt wat je aan het zadel voelt, óók is verwijderd :n! Ook wat andere berichten die helemaal niet over een fitter gaan zijn weg :? ?! Daarnaast meen ik dat op bokt ervaringen uit eigen hand besproken mogen worden, maar dat terzijde, er zal wel weer een uitzondering gemaakt worden hier.....

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 09:52

Marga, ervaringen uit eerste hand zijn gewoon toegestaan op Bokt. Begint onderhand een beetje irritant te worden dat jullie je eigen regels gewoon ter plekke aanpassen.
Het Wow zadel kán niet zonder fitter worden gezien.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 09:55

echt weer helemaal mee eens needje, het zadel ligt ,of niet door de fitter... en ik vind het dus heel belangrijk dat je hier kan uitleggen aan mensen die over een wow nadenken dat het een prima zadel is, mits je de juiste fitter erbij hebt...zolang je zelf ervaringen hebt met de fitter waar je het over hebt lijkt mij niks mis. of mis ik dan weer iets?

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 10:01

Ik heb de mod al een berichtje gestuurd dat er nu wel erg veel posts zijn verwijderd, van meer dan een week, dat lijkt me niet de bedoeling.

Voor mensen die een fitter in hun regio zoeken, kijk op: Wow-fitters Nederland
Misschien handig om dit in de OP te (laten) zetten.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 11:27

Zullen we anders eens een topic openen over wow en fitters ? Of zou dat ook niet mogen ?
Want dan snap ik er niets van, andere zadelmakers worden wel open en bloot besproken op Bokt namelijk.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 11:45

Ik vind het ook hééél irritant dat er niet over fitters gesproken mag worden, heb hier over ook al een aantal berichten verstuurd naar Mods..Het lijkt wel of ze hier aandelen in hebben dat wij niet over fitters mogen praten..Ze begrijpen nog steeds niet dat er maar heel weinig Wow fitters zijn en dat ze geen flauw benul hebben waar wij het over hebben..Hééél irritant..

Maar is misschien wel een goed idee om een topic te beginnen over Wow en fitters..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 12:27

Er staat duidelijk in de openingspost dat er in dit topic niet over fitters gepraat mag worden. Ik zal met mijn collega moderators gaan overleggen over deze openingspost en vraag jullie even geduld te hebben.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 12:30

Dat dat in de OP staat komt ook door modjes. :+

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 12:31

Daarom ga ik in overleg om te kijken of deze OS aangepast kan worden.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 12:32

+:)+ +:)+

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 13:04

kijk, hier kunnen we wat mee, bedankt marga :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 23:31

We hebben overleg gehad en besloten dat we de openingspost een beetje aan gaan passen.
Berichten waarin gezocht wordt naar een fitter zijn vanaf vandaag toegestaan (en natuurlijk de antwoorden daarop).
Ervaringen uit de eerste hand over fitters zijn niet toegestaan. Daar mag een topic op Ervaringen en Diensten voor worden aangemaakt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 06:35

Kan dan dit topic niet beter helemaal daar heen verhuizen?
Dan hebben we alles in een. :)

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 07:37

Kun je dan ook de berichten terug plaatsen die over fitten (met een N) ipv fitter (met de R) gaan? Er zijn echt een paar algemene posts verwijderd die niet over een fitter persoonlijk gingen :j

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:26

Ja ,dat is dan ook mijn gedachte..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:43

Inderdaad het aangeven dat je zoekt is wel leuk maar als niemand kan antwoorden welke fitter en de ervaringen heeft het alsnog geen nut. Als ik vraag om een fitter wil ik wel weten wat bevalt en wat niet.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:49

Dat ligt misschien aan mij maar dan blijf je toch heen en weer switchen tussen topics, een wow is zo goed als de fitter dit is onlosmakelijk verbonden dat zou op in een topic ook zo moeten blijven.