Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

supertinkie

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 13:33

Ik ben niet blij... Mijn zadel van amper een maand oud begint nu al raar te worden. |(
Het vertoont nu al duidelijke schuurplekken op de plaatsen waar mijn beugelriemen hangen...

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 13:47

Arno bellen om verhaal te halen?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 13:59

supertinkie schreef:
Ik ben niet blij... Mijn zadel van amper een maand oud begint nu al raar te worden. |(
Het vertoont nu al duidelijke schuurplekken op de plaatsen waar mijn beugelriemen hangen...

Dat was bij mijn zadel ook al snel hoor maar toch logisch?

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 14:07

Ben wel benieuwd bij welk leer het gebeurt en in hoeverre de schuurplekken zijn, heb er hier namelijk (nog) geen last van en rij toch knap fanatiek :=

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 15:51

Da's niet leuk supertinkie.. Welk soort leer heb je op je zweetbladen?
@Tooske: Is toch niet zo logisch dat het al zo snel slijt? Dat je het na een half jaar fanatiek rijden een beetje begint te zien, oké, maar na een maand is wel heel snel.

Lijkt mij wel logisch dat grover leer sneller slijt. Mijn leenzadel is zeer grof en dat merk je goed, onder de beugelriemen is het gewoon glad. Maar dat zadel zal dan ook wel al heel vaak gebruikt zijn.
Ik heb voor alles gewoon standaard leer gekozen, weet eigenlijk niet welk het soort dat is.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 15:53

Ik heb rundsleer en bij mij zie je het ook hoor, ik weet neit hoe erg het is, het eerste krasje op je nieuwe zadel is altijd het ergst :D .

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:10

Naja logisch misschien niet maar toch wel dat er wat schuurplekken komen maar waarschijnlijk dat het bij jou erger is dan bij mij.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:11

De mijne vertoont na 5x rijden ook slijtage plekken.
Maar dat is toch niet zo gek?
Het kan er niet voor eeuwig als nieuw uit blijven zien :)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:14

Ik heb daar nog nooit op gelet eigenlijk :o
Zal morgen eens kijken :=

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:22

Als het je niet opgevallen is zal het wel niet zo extreem erg zijn :+

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:26

Het is gewoon rundleer, heb met opzet al niet voor kalfsleer gekozen omdat dat sneller slijt. En ik vind het na een maand gewoon erg snel. Het zijn namelijk echt duidelijke schuurplekken.
Ik snap best dat je na een half jaar of langer wel al slijtplekken begint te zien en dat vind ik ook helemaal niet erg. Een zadel kan inderdaad niet nieuw blijven, maar het doet wel een beetje zeer om het zadel nu al zo te zien |( ... Ik wilde Arno sowieso volgende week bellen om een afspraak voor (eventueel) bijvullen, zal hem dan ook eens vragen of het normaal is dat het leer zo snel begint te slijten.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:28

supertinkie schreef:
Het is gewoon rundleer, heb met opzet al niet voor kalfsleer gekozen omdat dat sneller slijt. En ik vind het na een maand gewoon erg snel. Het zijn namelijk echt duidelijke schuurplekken.
Ik snap best dat je na een half jaar of langer wel al slijtplekken begint te zien en dat vind ik ook helemaal niet erg. Een zadel kan inderdaad niet nieuw blijven, maar het doet wel een beetje zeer om het zadel nu al zo te zien |( ... Ik wilde Arno sowieso volgende week bellen om een afspraak voor (eventueel) bijvullen, zal hem dan ook eens vragen of het normaal is dat het leer zo snel begint te slijten.

Denk dat het ook afhankelijk is van de been ligging van de ruiter wellicht.. Heb je een stille beenligging?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:28

Ik let überhaupt nooit zo op dat soort dingen. Heb nu een afspraak met Arno dus zal het eens een lik vet geven :')

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:29

Ja ik heb zoiets van je been ligt er overheen dus niemand die het ziet..

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:30

Flevolander schreef:
supertinkie schreef:

Denk dat het ook afhankelijk is van de been ligging van de ruiter wellicht.. Heb je een stille beenligging?

Ja, mijn benen liggen netjes stil.
@ Tooske: Als ik rij zie je het inderdaad ook niet ;) Maar, feit blijft dat ik het wel erg zonde vindt en ik me afvraag of in de mate waarin mijn zadel die schuurplekken vertoont, of dat normaal is. Anyway, ik zal volgende week wel eens horen bij Arno.
Laatst bijgewerkt door supertinkie op 15-05-11 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:31

Heb je het zadel de eerste 2 weken iedere dag ingevet?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:32

Ik iig niet :')

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:33

Nou ja, ik kan me zo voorstellen dat als je dat niet doet je eerder schuurplekken krijgt omdat het leer stug en nog wat droog is.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:33

Vala schreef:
Heb je het zadel de eerste 2 weken iedere dag ingevet?

Ja heb ik gedaan, soms zelfs nog wel 2 keer daags. Zou dat het zijn Zooist, dat ik het te vaak heb gevet? :=

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:42

Hahaha, wie weet :')

Ik ben daar zo slecht in. Had ook nieuwe beugelriemen die best hard waren. Heb wel de gesp bij de beugel maar zit wel vrij stil met mijn benen.
Ik zal morgen er eens op letten. Had me namelijk voorgenomen om het morgen na de les even in het vet te zetten. Let op: voorgenomen :P

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:52

Ik heb hem wel trouw elke dag ingevet :D
Ik vet hem nu zelfs in terwijl ik het zadel even niet kan gebruiken.
Merk echt dat het leer er soepeler van wordt :j

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:54

Ach ja, ik hoor het hopelijk volgende week wel en anders wanneer hij weer langs komt. Ik zal het zadel een dezer dagen ook weer eens in het vet zetten, misschien helpt het nog iets.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:56

Pfieuw, eerste twee weken iedere dag invetten?
Druipt het vet er niet al vanaf na een week? :')

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 17:05

Katyatje schreef:
Pfieuw, eerste twee weken iedere dag invetten?
Druipt het vet er niet al vanaf na een week? :')

Nee hoor :D

Slaat bij jullie het zadelvet trouwens ook wit uit??
Ik wist niet wat ik zag de eerste keer.. Haalde gewoon een wit zadel uit de kast ipv bruin :')

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 17:11

Raar, zo snel slijtageplekken? Ik heb mijn AB zadel nu ruim 1,5 jaar en het ziet er zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

(moet wel toegeven dat er niet super veel op is gereden. Ongeveer 8 maanden in totaal mee gereden. (i.v.m. zwangerschap en kreupel paard)
Heb hem de eerste tijd iedere keer na het rijden ingevet. En op de foto's is hij net ingeolied en gevet. Daarbij heb ik ook zachte beugelriemen.