Het vertoont nu al duidelijke schuurplekken op de plaatsen waar mijn beugelriemen hangen...
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
supertinkie schreef:Het is gewoon rundleer, heb met opzet al niet voor kalfsleer gekozen omdat dat sneller slijt. En ik vind het na een maand gewoon erg snel. Het zijn namelijk echt duidelijke schuurplekken.
Ik snap best dat je na een half jaar of langer wel al slijtplekken begint te zien en dat vind ik ook helemaal niet erg. Een zadel kan inderdaad niet nieuw blijven, maar het doet wel een beetje zeer om het zadel nu al zo te zien... Ik wilde Arno sowieso volgende week bellen om een afspraak voor (eventueel) bijvullen, zal hem dan ook eens vragen of het normaal is dat het leer zo snel begint te slijten.
Flevolander schreef:supertinkie schreef:Het is gewoon rundleer, heb met opzet al niet voor kalfsleer gekozen omdat dat sneller slijt. En ik vind het na een maand gewoon erg snel. Het zijn namelijk echt duidelijke schuurplekken.
Ik snap best dat je na een half jaar of langer wel al slijtplekken begint te zien en dat vind ik ook helemaal niet erg. Een zadel kan inderdaad niet nieuw blijven, maar het doet wel een beetje zeer om het zadel nu al zo te zien... Ik wilde Arno sowieso volgende week bellen om een afspraak voor (eventueel) bijvullen, zal hem dan ook eens vragen of het normaal is dat het leer zo snel begint te slijten.
Denk dat het ook afhankelijk is van de been ligging van de ruiter wellicht.. Heb je een stille beenligging?