...en nog een tweedehand Guichard ook http://link.marktplaats.nl/476198701 (waar je dus géén westernwedstrijden mee mag rijden zoals de verkoper schrijft. Ja, WRAN L5, maar meer ook niet, voor western moet er een knop op zitten en skirts aan zitten)
Nou inderdaad, haha! Zulk mooi bewerkt leer.. Hmm ze zegt hoeveel hij nieuw heeft gekost en dat er reëel geboden moet worden dus ik denk niet dat hij voor 150 euro weg zal gaan nee anders bied ik wel 200
Na, ik wil em zelfs voor 300 nog wel hebben Nee, denk niet dat 'ie er voor weg gaat. Overigens, als je bij zadels naar 'overige zadels' gaat, dan vind je ook een advertentie van een nieuwe...
Grappig, zie nu pas dat dit zadel al besproken is hier, goede keuze dus?
melrovers
Geplaatst: 14-10-11 22:10
Citaat:
Ik vraag me bij nader inzien idd ook af hoe ze bij dat D&P komt want ik zie op die Deense site nergens staan dat Amazonas van D&P is.
Amazonas heeft een paar eigen modellen die bij Deuber en Partner gemaakt worden. Ik ben zelf wederverkoper en ik kan die voor Nederland niet inkopen. Ze verkopen ook andere merken dan D&P.
Helaas pindakaas, mijn droomzadel was veel te smal voor mijn dikbillen. Maar mocht iemand het willen proberen, het is een prachtzadel!
Anoniem
Geplaatst: 15-10-11 10:14
Wat een pracht zadel, Deuber schijnt erg chic te zijn..
linky
Geplaatst: 15-10-11 10:27
Ikmag er geen zadel meer bij maar wat een schitterend zadel!
Claudia78
Geplaatst: 15-10-11 11:11
Ik heb nog een na genoeg nieuwe Quantum van D&P te koop staan (voor diegene die ruim bij kas zitten ) http://verkopers.marktplaats.nl/6704778 Heerlijk zadel. Kan prima op zit gereden worden en alle bewegingen komen goed door. Niet om mijn advertentie te promoten (na jaaa..beetje dan) Maar wel dit geweldige zadel Hopen dat ie misschien op mijn nieuwe toekomstige tink past anders
FireAndIce
Geplaatst: 16-10-11 00:14
even de 2 zadels vergelijken... de 1e is voor mij eigenlijk te klein,iemand een idee wat voor westernzadel dat is?
linky
Geplaatst: 16-10-11 09:21
Geen idee, ik heb geen verstand van Western zadels. Ik weet alleen dat ze loeizwaar zijn en dat het nog veel nauwkeuriger komt met passen dan een "Engels" zadel.
Zo vanaf een foto kun je niet ziet wat voor merk het is, als je dat bedoelt. Check even de cinchholder (dat leertje met de gleuf waar je 't uiteinde van je cinch strap doorheen haal), daar staat vaak een maker-stempel in en als ik de bovenste foto zo bekijk zit daar bij jou een concho op, dat kan ook een concho met merknaam zijn. Op de horn kan een plate met merknaam zitten of vooraan op de seat, daar kan een zgn. 'maker-plate' zitten. Onder de skirt (dat stukje leer onder je bovenbeen) kan een stempel in de fender staan of onder de fender in het leer van de onderste skirt. Achterop, tegen de achterkant van de cantle kan een plate zitten of bovenop, in het midden op de skirts, een plate of carving o.i.d. Kortom, heel veel plekker waar op een westernzadel een maker-stempel of -plate kan zitten...
En wat dat 'lood'zwaar betreft... hangt er maar net vanaf wat voor boom er in zit. Gemiddeld zijn ze zwaar ja, maar hoeven niet zwaarder te zijn dan welk ander trekking zadel ook, (of nog wat andere type zadels die van een vergelijkbare boom voorzien zijn). Grote houten bomen zijn gewichtig maar heel veel merken werken tegenwoordig met verschillende soorten kunststof bomen. Dat scheelt aanzienlijk in gewicht. Ze zijn wel hoe dan ook zwaarder dan het gemiddelde 'engelse' zadel inderdaad en omdat het zadel veel groter is (de boom dus ook), kan er dus inderdaad ook meer 'mis' gaan in de pasvorm...(de boom omvat rug en schouder ook meer dan bij een engels zadel). Op zich moeten beiden goed passen, daarin is een engels zadel niet 'vergevingsgezinder', alleen kan een engels zadel qua kussens aangepast worden, een westernzadel in principe niet en het belangrijkste verschil is denk ik vooral dat je 't bij een engels zadel gewoon beter kunt zien. Aan een westernzadel kun je zo vanaf de buitenkant niet zien of het goed ligt en ook het 'handje onder 't zadel langs' slaat nergens op aangezien je't zadel dan dús van z'n plek haalt. Eígenlijk kun je de pasvorm van een westernzadel alleen goed bepalen als je dat met een zelfde kale boom doet als wat er in 't zadel zit, óf wanneer je gebruik maakt van een systeem wat de druk zichtbaar kan maken, zoals een PLIP-pad of electronische pad. En vooral dat maakt dat een westernzadel aanschaffen zo'n riskante zaak is als je dat niet via deskundige kanalen doet (en die zijn er minder dan men denkt... láng niet alle 'westernzadelverkopers'... óók de 'bekende' niet, zijn 'deskundig'). Zolang je niet van een van die methodes gebruik maakt, wordt het vooral een kwestie van héél veel verstand van ruggen én zadels én beweging (wat gebeurt er met die rug onder dat zadel als 't dier gaat lopen en er iemand in dat zadel gaat zitten... hoeveel zadelpassers kijken dáár naar?) en ook nog eens heel veel ervaring én een stukje geluk (en geloof maar van iemand die iets minder geluk had... dat alles is bij maar heel weinig mensen allemaal tegelijk aanwezig). Ik heb eigenlijk maar 1 persoon waar ik mensen naar toe door verwijs waar ik 100% achter kan staan. Ok, 2 misschien maar die tweede heeft bij mij toch een misser begaan, maar is nog wel iemand die zaken netjes afhandelt, mocht 't toch een keer mis gaan...
aangezien hier echt prachtige zadels langskomen en hier dus mensen lezen die interesse hebben in aparte zadels, zet ik hier even een berichtje neer. Ik heb namelijk een mooi Syd Hill zadel te koop. (zie onderschrift)
Ik had em gezien njiloj en werd er zéér hebberig van want ik wil wel heel graag weer een stock. Helaas nu geen Syd Hill centjes en ik ben bang dat de seatsize ook net wat te klein is voor mij. 14" Westernsize is wel heel klein (klopt dat wel trouwens? Vond het nl. wel erg klein, western is meestal 1 inch kleiner dan engels en 16" is zeg maar 'standaard western-seat-size. 14" Is dus eigenlijk een jeugd-maatje of voor tengere barrelracers )
De Syd Hill die ik gehad heb daar stond maat 14,5 in en ik pastte er in (broekmaat 40). Hele mooie zadels, maar loeizwaar. En ik wilde juist iets lichters, dus ik heb hem weer verkocht.
Lusitano
Geplaatst: 18-10-11 13:21
Ik kom hier ook binnenvallen als liefhebber van niet engelse zadels. Op dit moment in het bezit van een strada en een schapenvel Heb een zadel van Bent Branderup gehad en hier ook problemen mee gehad (atrofie van de rugspier) en dus weer verkocht (leef nu met een rib minder ) Op dit moment is de strada een prima oplossing maar ook hiermee loop ik tegen problemen in de lengtebuiging aan en een deukje in de rugspier. We hebben een periode weinig getraind maar zijn dat nu weer volop aan het oppakken. Daardoor is hij ook in omvang nogal wat geschommeld (singel kan inmiddels 4 gaten strakker dan voor we weer begonnen met actief werken) Het paard heeft een erg korte rug en loopt hierdoor tegen conventionele zadels al snel vast in de buiging van het lichaam. Tel daar een brede schouder bij op en het wordt een soort onmogelijke combinatie. Zijn er hier adviezen? Heb zelf gedacht aan de Bentaiga Campo flex. Maar om af te wisselen met mijn dressuurzadel, daar we nog niet aan de echte verzameling toe zijn en derhalve ook de rug op de juiste manier wil belasten. Iemand ideetjes?