Wesseltje schreef:Ik ben benieuwd welke singel jullie bij deze paarden zouden adviseren.
Het zadel ligt bij beide paarden goed, maar zoals op de foto te zien, lijkt de singel naar voren te trekken bij de haflinger.
Zij hebben hier beide de kerbl banaansingel om. 70 cm.
Aangesingeld heb ik bij de Fries aan beide kanten 1 gat over. Bij de haflinger moet ik een kortere singel, helemaal aangesingeld kom ik gaten te kort.
Ik hoor graag jullie mening. Mijn voorkeur heeft een singel met elastiek.
[ [url=m/FHIUdQ.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bt2r3W.png]Afbeelding[/url] ]
Voor de Fries zie ik echt naar 80-85 cm gaan, deze is te kort, de lengte voor de Haf is goed, die moet echt niet korter, misschien dat je nog net wegkomt met een 65 cm, bij een iets wat ronder model, denk dat de Edix crescent bijvoorbeeld erg mooi zou liggen.
Bij de Fries vind ik het iets wat lastiger inschatten welk model je moet hebben, omdat de foto te donker / niet scherp en te veel ingezoomd is, je ziet hier niet de overgang buik naar achterbeen, dus model is lastig te zien. Maar ik gok toch asymmetrisch in plaats van crescent, omdat de achterste gesp bij deze crescent hoger ligt dan de voorste gesp.
Denk voor de Fries meer richting een Rossner Comfort / Horka Anatomic/ Fairfax / LeMieux Gel tec