Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 14:48

femkepien schreef:
Barbabientje schreef:
Heeft er iemand ervaring met het gebruiken van de cooler als onderdeken?

Zit te twijfelen om hem als onderdeken 24/7 op te gaan leggen, maar hoeveel gram zou je hem dan moeten tellen?

Merk gewoon dat ik vooral in de winter echt de tijd niet heb om hem op tijd op te leggen en anders blijf ik dekens wisselen.

Ik gebruik hem als onderdeken, inderdaad als een 50/100 gram. Ik gebruik amigo bravo dekens en daar maak ik de deken aan de voorkant aan vast. Achter heb ik een staartsingel gemaakt. Blijft prima liggen.

Heb je dit opgebouwd of gewoon gedaan?

Heb je toevallig foto van hoe jouw deken nu vast zit?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 07:52

Tancreda4 schreef:
baudyh schreef:
Ik vind de recuptex turnout dekens echt fantastisch. Mijn oudje (29) loopt stukken beter onder deze dekens.

Daar heb ik ook naar gekeken. Maar ik vind bucas niet echt fijn qua buitendekens omdat degene die ik had op de naden bij de buik nat werden. Hoe is dat bij de recuptex?

Naden bij de buik. Bedoel je bij de bies? Er zitten verder nog geen naden?
Ze zijn super waterdicht
Ja ze zijn wel duur maar ik vind het ze zo waard dat ik alle 3 de maten heb. ;-)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 09:40

Afbeelding

Slechte foto vanwege dat logo, maar halverwege de o's begint de nattigheid op de buik. Dat was precies op de 'naden' bij de buiksingels waar die gingen lekken.

Maar als ik de foto van de recuptex outdoor bekijk, lijken die idd wel iets anders gemaakt te zijn. Dat is positief.

Welke dikte heb jij voor je oudje?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 19:20

Hij staat nu met de 50 gram op.
Ik heb ook nog de medium 150 gram en de heavy die is 300 gram. Goed tot -20
Afbeelding

Saaams

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 19:41

Staat hier vrij hoog op de wensenlijst. Maar zo duur.. :+
Ik hoop met blackfriday of rond de 13e maand.

Ik heb de bucas stalvariant al jaar of 4. Goud waard. Zeker ivm artrose.

StellaPRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 13:35

inmiddels gebruiken wij de recuptex nu 2-3 weken. Ik ben sceptisch.. maar moet toch de conclusie trekken dat als de deken langer op ligt 1-2 uur dat mijn paard lekker los en ontspannen is in zijn rug :D hij is gevoelig op zijn rug, en zijn rug spier reageert soms qua opstappen dit is veel minder als de deken 1-2 uur op ligt. Enige nadeel, pension stal.. niet altijd haalbaar zo lang op te hebben leggen. Maar met concours altijd fijn!

erg enthousiast dus over de bucas recuptex, :j

De winterdeken variant, hoe sterk is deze??? houdt die het ook in een kudde?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 13:38

Ik heb hem als onderdeken, omdat het idd niet haalbaar is om uur van te voren op te doen. Dus ze staat er continu mee

De wintervariant en de regendeken hebben we wel naar gekeken, maar wel bizar bedrag. Als de rest allemaal kapot is is het wel een optie.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 13:58

Ik vind dat ze de prijzen flink omhoog hebben gedaan. Ga dan ook niet meer een nieuwe deken/dekje van Recuptex kopen. Ook niet als ze 25% hebben, dan zijn ze namelijk de oude prijs.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 18:16

Hoe is de ervaring met een wintervacht?

Mijn fedimax deed op een natte vacht niets, vandaag op droge vacht ook niet. Ik vind dat zo gek.
Bedenk me nu dat de ionic op wintervacht ook niets deed.

Zou dat kunnen komen door de dikte vd wintervacht?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 18:16

Alles wordt duurder momenteel helaas, ja het is een hoop geld maar ach, als het werkt.
Om nog even terug te komen op dat onderzoek over magneet dekens; Bucas Therapy is geen magneet deken. Het weerkaatst de energie/magnetische velden door de gebruikte techniek (kooi van Faraday). Ik denk dat dat anders werkt dan dekens die daadwerkelijk magneten er in hebben.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 00:23

Na tijden zitten kijken en ervaringen lezen over de recuptex vrijdag deze deken toch echt besteld.
De 183 in de hoop dat hij past, normaal heb ik amigo en 190. Maar ligt als gegoten. Ik heb deze deken besteld bij bol.com voor 137 euro, dus echt een koopje. Bizarre, diezelfde deken is nu 210 euro. Elke dag werd de deken weer duurder. Dus op het goede moment besteld.
Gisteren toch ook de hals er via agradi bij bestels, hier is ook 25% korting op dus voor 78 euro de hals dus compleet.
Vandaag voor het rijden opgelegd, heerlijk gereden. Kan natuurlijk ook toeval zijn, dus de komende tijd en op wedstrijden zal het nog moeten uitwijzen. Maar over het algemeen erg blij met de aanschaf. Ik heb de bigneck variant gekozen gezien mijn paard voor best een halsaanzet heeft en snel trekt. Goede keuze!

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 14:01

Zijn er ook mensen die hem zonder opbouwen hem 24/7 op hebben gedaan? Hoe ging dit?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 16:23

Ik heb wel de eerste keer opgebouwd naar een uur of 2 en daarna dag en nacht. Moet zeggen dat ik de jaren erna hem meteen gewoon standaard opgooien zonder opbouwen...

StellaPRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 23:48

Alenthe05 schreef:
Zijn er ook mensen die hem zonder opbouwen hem 24/7 op hebben gedaan? Hoe ging dit?

Nee dat raden ze af, omdat er ook heftig op gereageerd kan worden. Ben begonnen met half uur, 1 uur 1,5 uur 2 uur. Dat was het.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 09:22

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 09:42

Nee, maar mijne heeft geen extreem dikke vacht. Gewoon normaal. Ik scheer ook nooit, ze wordt wel nat maar droogt snel genoeg. Dus aan mij heb je niks :')

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 10:18

Mijne heeft ook geen dikke vacht, dus je bent juist een goed referentiekader. De ionic en fedimax ‘doen’ het nu niet meer. Dat had ik vorig jaar in de winter ook.

Ga vandaag de recuptex testen :o
Als hij werkt ga ik de stof in een horseware staldeken naaien. Aangezien bucas hier schuurplekken geeft.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 13:12

Is er nog iemand geïnteresseerd in de therapy walker voor 126 euro? Maat M.
Ik kan deze vandaag retourneren. Maar hij was zo goedkoop, wellicht heeft hier iemand er belang bij.

Ik ga de sjaal kopen en in een staldeken naaien.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 22:34

Ik heb zelf op de deken gezeten met een shirt en dik vest aan en de werking was prima. Maar opzich is het wel logisch dat de werking minder wordt als de ruimte ertussen groter wordt omdat de energie daar dan in verloren gaat.

Ik heb de sjaal maar die is echt beduidend kleiner dan het deel wat in een deken zit. Daar moet je denk ik zeker 2 van kopen dan (en weg prijs voordeel :P ).

Ik heb ook voor mijn hond een kleedje gekocht maar die lijkt minder fan er van, al denk ik meer dat dat komt omdat hij het liefst op zacht/fluffy spul ligt en het therapy dekje gewoon ruw katoenen stof is. Misschien eens proberen een fleece kleedje erover te leggen.

Ik heb vandaag de therapy turnout light binnen gekregen, hele mooie kwaliteit en pasvorm!

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 22:45

De recuptex werkt bij mijn paard wel, daar zit de wintervacht dan kennelijk niet voor in de weg.

Ik las dat de sjaal 130x40 is. Mijn paard heeft maat 135. Dan heb je 20cm aan beide kanten vd wervels en de lendenen/si, dat is voor mij het belangrijkste.
Heb ook nog de hals XL besteld, die had iemand in dit topic in haar deken genaaid. Dus die ga ik nog even nameten.

Als de light of cooler nou goed zou passen, dan was het prima. Maar helaas. Mijn combinatie nu is de goedkoopste combi 110,- en de duurste 164,-.
Dus duurder dan een light deken ben ik sowieso niet uit.

Edit: net nog een recuptex cooler voor 105,- gevonden in maat 195, heb ik voor een lage prijs in elk geval genoeg stof als de hals xl niets is :o

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 13:28

Heeft iemand hier al ervaring met de Catago FIR-Tech uitrijdeken? En kan iemand me adviseren of het voor mijn merrie wel zin gaat hebben misschien? :=

Mijn merrie staat ivm blessure al bijna 1,5 jaar stil en is volledig teruggevallen in haar spieren. We zijn momenteel aan de hand aan het werk, maar onze sessies zijn nog niet veel langer dan 10 minuten. Is dat lang genoeg om ook effect te hebben?
Omdat ze niet in haar optimale conditie is, staat ze onder dekens en zou ik haar dalijk als het wat kouder wordt ook graag onder een dekentje laten werken.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 20:51

Ik kan je geen informatie geven over de deken, ik kan je wel vertellen dat sojaschroot bijvoeren bijzonder goed werkt voor spier aanmaak. Bij mijn paard zag ik de spieren per dag groeien zelfs met licht tot matig werk.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 15:57

Maartje_M schreef:
Heeft iemand hier al ervaring met de Catago FIR-Tech uitrijdeken? En kan iemand me adviseren of het voor mijn merrie wel zin gaat hebben misschien? :=

Mijn merrie staat ivm blessure al bijna 1,5 jaar stil en is volledig teruggevallen in haar spieren. We zijn momenteel aan de hand aan het werk, maar onze sessies zijn nog niet veel langer dan 10 minuten. Is dat lang genoeg om ook effect te hebben?
Omdat ze niet in haar optimale conditie is, staat ze onder dekens en zou ik haar dalijk als het wat kouder wordt ook graag onder een dekentje laten werken.

De fir geen ervaring mee.

Ik heb de wel BOT, fedimax en de ionic getest. De laatste twee deden niets meer bij een ongeschoren wintervacht. BOT stopte de werking na het wassen van de kleding.

De recuptex ook getest en na 30 min begonnen de spieren losser te worden, daarvoor bleef het nog vast. Na een uur waren alle vaste en strakke spieren los.

Omdat mijn paard geen Bucas past heb ik de recuptex stof in een Rambo genaaid. Dan kan hij ook als onderdeken.

Nu zonder regendeken draagt hij hem een uurtje.

Voor de geinteresseerden wat foto’s van de Rambo Waffle ft. Bucac recuptex :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 16:03

Tof gedaan zeg!!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 17:23

Slim zeg!