De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 19:59

leenbeesje schreef:
MoniekV schreef:
Ik heb nu een paar weken de Le Mieux snugboots in gebruik, de beschermers blijven goed zitten en er komt ook geen zand tussen maar die pin-sluiting _-:( . Terwijl ik ze eigenlijk ook daarom had gekocht omdat ik die sluiting bij Veredus zo fijn vind maar deze krijg ik amper los en vast :7

Met los doen heb ik in het begin ook aan het sukkelen geweest, maar ben er snel handig in geworden, alleen is het nu al zolang geleden dat ik ze nog gebruikt heb dat ik niet meer weet hoe ik dat deed :D

Haha.. Je moet ze eerst terugduwen en als het pinnetje dan weer in het rondje zit kan je hem zo loshalen, even een handigheidje inderdaad!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:29

The_Cat schreef:
Ik heb deze week de anky climatrol boots kunnen testen. Ik heb ermee gereden 's avonds, en de benen waren wel warm, maar niet overdreven. Maar het kan ook al wel zijn daar het warme weer. Ik ga nog eens test doen als het terug wat frisser is, en dan hou ik jullie zeker op de hoogte van men bevindingen :)

Ik kan niet vinden of je ergens een update hebt gedaan, maar ben benieuwd naar je ervaring! Ik vind die stalen dingetjes erin wat vreemd.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:39

wwillemijn schreef:
The_Cat schreef:
Ik heb deze week de anky climatrol boots kunnen testen. Ik heb ermee gereden 's avonds, en de benen waren wel warm, maar niet overdreven. Maar het kan ook al wel zijn daar het warme weer. Ik ga nog eens test doen als het terug wat frisser is, en dan hou ik jullie zeker op de hoogte van men bevindingen :)

Ik kan niet vinden of je ergens een update hebt gedaan, maar ben benieuwd naar je ervaring! Ik vind die stalen dingetjes erin wat vreemd.

Nope die heb ik inderdaad niet gedaan. Uiteindelijk is het een beetje hetzelfde naar mijn inziens. De benen zijn 'wat' warmer, maar niet echt veel. Om echt koelend te adverteren, had ik er eigenlijk meer van verwacht. Maar ik neem aan dat ze beter zijn dan 'normale' dressageboots. Ik heb nu de back on track 3d mesh besteld, ben daar eens benieuwd naar. Mijn paard had een schieffel van op de weide, en ik hoop dat de bot dit kan doen verminderen

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 02:58

wwillemijn schreef:
The_Cat schreef:

Ik heb ze ook, vind ze erg fijn. Echt koelend zijn ze niet, ze komen er inderdaad niet bloedheet onder uit. Maar ik heb nog nooit gehad bij welke beschermer (volledig leer, veredus, PE eventing beschermers en deze) dat ze er koel onder vandaan kwamen. Misschien als je gewoon lekker rond rijd wel. Maar met stevige dressuurtrainingen wordt het echt altijd wel warm.

wwillemijn

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 09:42

Mijn merrie heeft husks, en daar komen ze kurkdroog en net zo koel als zonder beschermers onder vandaan. Ze zijn alleen wat bewerkelijk om om te doen, dus voor m'n ruin zoek ik wat makkelijkers :-D

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-16 12:14

wwillemijn schreef:
Mijn merrie heeft husks, en daar komen ze kurkdroog en net zo koel als zonder beschermers onder vandaan. Ze zijn alleen wat bewerkelijk om om te doen, dus voor m'n ruin zoek ik wat makkelijkers :-D

Wat bedoel je precies met bewerkelijk? Wel fijn om even goed uit te leggen aangezien er veel mensen hier zitten te wachten op ervaringen met de Husks

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 13:40

Ik moet erg wennen aan de pasvorm. Eenmaal om zitten ze super mooi! Maar ik had er wel even een voorbeeldfoto voor nodig om ze goed om te krijgen de eerste keer. Dat gaat dan om de 'new' versie. Ik weet niet hoe de oude omgedaan moeten worden.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 22:53

Mijn paard komt met perfect droge en frisse benen vanonder mijn GERA meditex met lamsvel! En als je wacht tot Horze een kortingetje gooit heb je ze voor een goeie prijs!

__Jojo__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 16:00

SuperZodiaX schreef:
wwillemijn schreef:

Wat bedoel je precies met bewerkelijk? Wel fijn om even goed uit te leggen aangezien er veel mensen hier zitten te wachten op ervaringen met de Husks

Ik zit ook nog steeds te wachten op wat foto's, wwillemijn zou jij een foto van de beschermers bij je paard willen maken? ik ben heel benieuwd!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 16:03

Ik vergeet het elke keer, sorry! Ik probeer er morgen aan te denken.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:34

Toch ook hier maar even mijn hulpvraag:

Mijn paard strijkt achter en dus voor de bescherming van de kogels zoek ik achterbeschermers die goed blijven zitten, niet te warm worden en makkelijk in onderhoud zijn. Gebruik is met name dressuur of het bos in. We hebben een altijd droge bak, dus weinig last van nattigheid.

De enkele (dus beschermer aan één kant ipv knijper) van BR draaien om het been, dus dat is voor mij geen optie. Daarnaast heeft ze stevige benen en ben ik snel bang dat die vaste sluitingen krap worden (dus voorkeur klitteband?). Ze hoeven niet de pees te beschermen, het gaat echt alleen om de kogels achter.

Ik heb de omtrek nog nooit gemeten, maar ze heeft flinke stappers.

Wie heeft voor mij de gouden tip?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:45

Sakura789 schreef:
Toch ook hier maar even mijn hulpvraag:

Mijn paard strijkt achter en dus voor de bescherming van de kogels zoek ik achterbeschermers die goed blijven zitten, niet te warm worden en makkelijk in onderhoud zijn. Gebruik is met name dressuur of het bos in. We hebben een altijd droge bak, dus weinig last van nattigheid.

De enkele (dus beschermer aan één kant ipv knijper) van BR draaien om het been, dus dat is voor mij geen optie. Daarnaast heeft ze stevige benen en ben ik snel bang dat die vaste sluitingen krap worden (dus voorkeur klitteband?). Ze hoeven niet de pees te beschermen, het gaat echt alleen om de kogels achter.

Ik heb de omtrek nog nooit gemeten, maar ze heeft flinke stappers.

Wie heeft voor mij de gouden tip?

Veredus!

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:10

Die heb ik al even op het oog van Veredus, blijven die 'enkele' ook goed zitten?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:38

Sakura789 schreef:
Die heb ik al even op het oog van Veredus, blijven die 'enkele' ook goed zitten?

Ja, ik heb nog nooit gehad dat die gingen draaien of omhoog schuiven.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:46

Heb je dan die Pro?
Afbeelding

Of een andere?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:30

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:40

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:09

Mijn ervaring is dat de beschermers die aan een kant zitten bij een paard dat veel strijkt altijd zullen draaien, ook die van Veredus. Zou dus zeker een paar kiezen dat wel rondom zit :j

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:27

mariekerocky schreef:
Mijn ervaring is dat de beschermers die aan een kant zitten bij een paard dat veel strijkt altijd zullen draaien, ook die van Veredus. Zou dus zeker een paar kiezen dat wel rondom zit :j

Rondom ging bij mijn paarden juist draaien en omhoog schuiven.

Kentucky heeft ook mooie beschermers.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:37

Wij hebben we op stal ook een die strijkt echt alles al geprobeerd veredus, Kentucky laag, hoog. Leer, kunstof..
Uiteindelijk zijn we toch weee terug gegaan op de simpele vm BR die rondom beschermen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 09:07

Gisteren de snugboots aangedaan bij het paard van een vriendin van me, jeetje nu zie ik pas hoe ze eigenlijk echt moeten zitten. Nu gaan ze ze eigenlijk echt weg voor mijn paard. Hij heeft echt te dikke poten voor die snugboots. Ik denk dat ik die husks voor de zomer ga bestellen.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 09:19

Ik maak vanmiddag even een foto voor je. Bij mijn paarden zitten de snugboots ook niet mooi.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 09:23

Ja, mijn paard heeft te dikke poten ervoor, en is het echt een moeite om die aan te doen. Vriendin haar paard heeft een dun paardje (om het zo maar even te zeggen) en die snugboots zitten dan echt zoals op de reclame foto's. Bij die van mij is het echt niet deftig om dan. Ik gebruik ze nu ondertussen ook amper nog sinds we toch niet meer springen. Maar nu ik zie hoe ze eigenlijk beter kunnen zitten.. Misschien moet LeMieux maar eens een editie doen voor 'dikke poten' :p

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 09:27

Bij die van mij waren ze te krap om het pijpbeen maar te wijd bij de kogel.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 09:30

keeyzie schreef:
Wij hebben we op stal ook een die strijkt echt alles al geprobeerd veredus, Kentucky laag, hoog. Leer, kunstof..
Uiteindelijk zijn we toch weee terug gegaan op de simpele vm BR die rondom beschermen.

Deze kan ik zo snel niet vinden, maar zie dat EJ Eigen merk ook van die rondom beschermers heeft. Wellicht dat ik deze eerst maar ga proberen.

Iemand met deze Lemieux ervaring:
Afbeelding