Ik kom even binnen vallen met een vraag. Voor mijn brede , schoftloze haflinger heb ik een Hidalgo venice zadel aangeschaft een tijd geleden, super fijn zadel! Helaas begint het zadel bij de beugelriemen wat te scheuren.. Voor mijn tinker wil ik ook graag zon model zadel aanschaffen.
Weet iemand een soort gelijk zadel als hidalgo? Ik ben echt opzoek naar een model met een redelijk diepe zit en knie wrong, eigenlijk precies een dressuur zadel maar dan boomloos. Wie kan mij helpen of weet zo'n zadel type?
Daphneeeej
Geplaatst: 13-07-15 23:00
Flexible saddle insporation, Dressuurzadel met verplaats/verwisselbare wrongen en een fijne zachte zitting. Ik ben er echt helemaal weg van.
Wauw, even alle 78 blz doorgekeken. Wat komen er een mooie zadel(setten) voorbij!
Ik heb een vraag. Ik ben sinds een tijdje op zoek naar een bf. Nu twijfel ik tussen een Cheyenne en een Cheyenne Drytex. Wat raden jullie aan?
Info: Ik en mijn tinkertank rijden recreatief. Rijden in de bak(waar we 1 x in de duizend jaar een sprongetje wagen), en rijden verder buiten. Ik rij zo'n 3 x per week.
Hierbij kan ik vertellen dat ik inmiddels trotse eigenaar ben van een gloedjenieuwe Cheyenne!
Voor het rijden:
Na drie kwartier hobbelen:
Inmiddels zijn de zwarte lederen beugelriemen vervangen door softlederen bruine riemen. Nu ben ik nog op zoek naar een langere singel en een bruine sidepull. Maar dat komt nog wel!
Mooi setje! Matchend hoofdstel en riemen Nu nog een lichtbruine cap! Vind het wel 'veel zweetblad' voor jou, geen last van? En geen last van de pommel? Je zadel lijkt, samen met jou, wat voorover te gaan.
Goed, als jij er fijn in zit heb ik niks gezegd Viel me alleen wel op.
Haha die cap moet er eigenlijk wel bij he.. Van het zweetblad heb ik totaal geen last. Van de rest van het zadel wel . Ik kan m'n balans er niet op vinden en ga alle kanten op, wat ik in m'n oude London niet had. Ik heb nog niet zo vaak gereden op m'n barrydale vanwege blessures dus misschien is het een kwestie van wennen. Op deze foto had ik al minimaal een half jaar niet op het paard gereden en was ik dus ook extra voorzichtig. Moet zeggen dat het zadel wel erg schuift. Ik ben er nog niet helemaal over uit. Het is dat ie zo vreselijk mooi staat..
Het lijkt of je op het zweetblad en/of op die randjes daarvan aandrijft. Heb zelf daar wel last van gehad op een Cherokee. Maar als het zadel schuift zit je ook niet rustig... Inrijden scheelt best een hoop, zeker met de Barefoots zoals ze de laatste jaren gemaakt worden. Misschien is je houding idd te wijten aan heel voorzichtig er op zitten, dat past ook wel bij het plaatje idd Lastig... Maakt een andere pad of singel uit voor het schuiven? (-oh, en nu ben ik aan het posten net als in het info topic, oeps )
Ik vind het zadel mooi op het paardebeestje staan, maar voor jou lijkt het vanaf deze foto helemaal de verkeerde maat / model
Dat je knieën niet mooi uitkomen bij de wrongen dat is 1 ding, over hoe fijn je zelf iets aan vindt voelen valt niet te twisten immers
Maar het zadel lijkt wel gewoonweg een te kleine zitting te hebben waardoor je zitbeenknobbels teveel op de omhoog lopende achterkant lijken te komen in plaats van voor de cantle op het vlakke deel van het zadel.
Daardoor ga je dan zeg maar met een puntkont rijden omdat je bekken voorover gekanteld wordt door die cantle, en dan ga je zelf zeg met je bovenlichaam naar voren, en om de balans voor je gevoel een beetje te herstellen, met je onderbenen naar achteren.... en daar heb je dan een heel instabiel gevoel, alsof je knieën je enige steunpunt zijn als het ware.
Jinte
Geplaatst: 04-08-15 18:21
Leuk al die boomloosjes! Zelf was ik in het bezit van de cheyenne purple rain en krijg ik deze week de London binnen. Dit omdat ik weinig steun had in de cheyenne. Foto van de cheyenne op mijn paard:
Tijdens het rijden (in combinatie met een barefoot bitloos hoofdstel)