Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:07

Ik heb zelf ook lange benen, ben 1m75.
En ik kan mijn benen echt prima kwijt hoor. Beter dan ooit tevoren zelfs.

San

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:42

Ik denk dat het voor mij ook beter zou zijn. Nu haal ik mijn wrongen niet eens op mijn zadel. Been ligt er altijd meerdere cm los achter

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 13:59

mellamoshan schreef:
Ahhhh dan ben jij degene die het zadel waar ik ook m'n oog op heb laten vallen,gekocht heeft haha!

Marion zei het al ja hahaha!

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 14:03

En over de wrongen, weet niet precies het type maar het zijn dezelfde die ik hiervoor had alleen dan 5 cm naar achteren geplaatst. Ik ben echt mini (1.63) en zeker in mijn 18" werkte het gewoon niet. Het waren giant high geloof ik, ben niet heel erg thuis is de zweetbladen namen.

Er zat onder dit zadel extended forward kussens, waardoor het middenpunt van de ruiter naar achter wordt geplaatst en je dus ook makkelijk dit soort zweetbladen kunt nemen. Echter heb ik een paard zonder schoft en ultra brede schouders. (Body builder :7 ) dus konden die kussens er niet op. Maar de zweetbladen liggen perfect. Het is bizar maar ik zit rechtop, terwijl ik eerst altijd naar voren viel.

Enige waar ik aan moet wennen is dat deze seat (2 jaar) veel harder is dan mijn verkochte (5+ jaar). Meer mensen dit opgevallen?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 06:38

Gisteren is Sibyl terug langs geweest met men zadel, het ligt terug super goed :)

Heb ook de H singel getest. Heb nu een fairfax. Ze liep niet beter of slechter... gevoel was hetzelfde... dus twijfel of ik het wel ga doen...

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 23:42

Ik heb ook ooit eens een h singel geprobeerd - die van mij liep er ook niet beter mee.

Ik lees hier veel over wow dressuurzadels maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of er hier ook mensen zijn met een wow springzadel?

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:46

Ik heb voor in het bos en een springlesje een wow met vz/springbladen, maar ben niet echt een springruiter...

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 00:08

Thnx voor je reactie :) Ik ga binnenkort eens een afspraak met een wow dealer maken om te kijken of het wat is voor ons.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 09:08

Volgens mij zijn er best wel wat eventingruiters Wowbezitters, volgens mij zijn springruiters wat makkelijker in een zadeltje voor meerdere paarden. Dacht dat de voordelen zaten in minder vluchtgedrag na de sprong en dus betere wendbaarheid

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 10:17

Ah ok! Lijkt me toch ook voor het springen wel fijn om een goed passend zadel te hebben. Paard dat ik nu rij is sowieso nogal gevoelig op de rug.
Het wil alleen nog niet zo lukken met het maken van een afspraak met de wow verkoper. Ze zijn vast nogal druk. Weet iemand hier nog meer wow zadel verkopers in Friesland?

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 10:53

Marion van checkmate saddlery komt overal zover ik weet :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 12:54

Kerry Sharp volgens mij ook.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 22:56

Bedankt ik zal eens vragen:)

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:41

Kerry komt binnenkort bij mij weer om mijn zadel te controleren. Dan ga ik gelijk eens informeren of hij nog iets tweedehands heeft liggen voor mijn andere paard. En anders actief marktplaats in de gaten houden als ik weet welke onderdelen ik nodig heb.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:29

Zo weer helemaal happy. Zadel ligt weer keurig op mijn ene paard. Nu opzoek naar nog een zadel voor mijn amdere paard.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 23:22

Fijn dat het weer goed ligt minimaxi!
Over 2dehands zadels - is het makkelijk om 2dehands wow zadels passend te krijgen? Scheelt nl nogal in de prijs!

Even een kritische vraag hier: ik zie best veel negatieve verhalen voorbij komen over wow zadels. Iemand hier die weet waar dit vandaan komt?

Ik heb overigens een afspraak voor vrijdag staan met een wow fitter Ik ben erg benieuwd hoe deze zadels zitten en hoe Paard er op zal reageren.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 23:45

Als je weet welke kussens ed je moet hebben is het zeker voordeliger. Ze zijn zeker wel vaak pas te krijgen als dat dus klopt. En headplate is dan vaak het gene waar nog naar gekeken moet worden. Heb je echter net andere kussens nodig dan lopen de kosten snel op.

Qua negatieve verhalen ken ik er ook een paar waarvan er ook een persoonlijk zelf heb meegemaakt. Echter ben ik er wel van overtuigd dat dat ook met de kundigheid van de fitter te maken heeft.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 23:49

Dat laatste inderdaad.....kan erg duur worden, als je andere kussens nodig bleek te hebben.

Paard en ik zijn nog erg blij met de wow. Heb nu de 3e headplate in 1,5 jaar. Zit er ook fijn op. Al konden mijn wrongen zondag een lancering tijdens n prijsuitreiking niet verhinderen hihi.

Kleine spam ( alleen zonder wow zadel) : [RIJ-ITP] wedstrijddebuut Anna (4) en Fellow (5)

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:49

De wow staat of valt met de fitter. Ik ben ook ooit voor mijn gevoel erin geluisd door het "valt op ieder paard pas te maken". Dat klopt misschien wel, maar over de peperdure verschillende onderdelen werd niets gezegd ;) verder roepen wolfitters graag dat je betaalt voor gratis lucht, maarja, ik denk van een wol-pas-sessie de wol ook niet de grootste kostenpost is.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 16:42

Ben ik mee eens: valt en staat met een fitter. Kan er zo eentje noemen waarbij het niet goed gaat en eentje waarbij het wel goed gaat. Naast dat ze bij jou moet passen, ook bij je paard en dan ook nog een beetje kundig zijn ;)

In principe (ook met een moeilijk paard) is de lucht links/rechts gelijk, enkel het voor/achter "mag" nog aangepast worden. En qua vaste onderdelen: de kussens & headplate voor je paard en zweetbladen voor jou.

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:43

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje en misschien weet een van jullie er een antwoord op.

Ik heb een superfijn wow dressuurzadel. Nu wil ik misschien ook een springzadel aanschaffen maar dat wordt dan geen wow zadel.
Echter weet ik niet goed naar wat voor boommaat ik moet zoeken (uiteraard komt er tegen die tijd een zadelmaker bij).
Er zit nu een headplate 2 in het zadel. Aan welke boommaat staat dat gelijk? :)

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 06:31

Lisetjj schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb een superfijn wow dressuurzadel. Nu wil ik misschien ook een springzadel aanschaffen maar dat wordt dan geen wow zadel.
Echter weet ik niet goed naar wat voor boommaat ik moet zoeken (uiteraard komt er tegen die tijd een zadelmaker bij).

Je kan voor je wow zadel ook springbladen nemen, hoef je geen ander zadel aan te schaffen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 08:30

volgens mij staat een 2 gelijk aan een (krappe) medium

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:31

Elco schreef:
Lisetjj schreef:
Hallo allemaal,

Je kan voor je wow zadel ook springbladen nemen, hoef je geen ander zadel aan te schaffen.

Maar het lijkt me niet heel goed voor de schroeven en schroefgaten om het vaak los en vast te draaien?

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 18:07

Niet als je het heel vaak doet, maar als het om een paar x in de maand gaat kan het geen kwaad als je er maar op let dat je ze weer recht er in draait.