Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zirano

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:13

Je kunt voor een leen ook bellen hoor die komen ze ook super aanpassen

ClauGeli68

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:15

Leenzadels zijn niet onbeperkt aanwezig. Als er 1 beschikbaar is en het is nodig kan de klant er 1 krijgen. Is extra service van Custom en geen recht op, of zoiets. En service op leenzadels is niet gratis.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:26

Precies, en momenteel is het erg druk begreep ik van Marjolein. En aangezien er geen sprake is van noodzaak was dit de beste oplossing :j Alleen sinds ik weet dat er nieuw zadel komt lijkt die wintec met de dag beroerder te gaan zitten :+

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 21:50

AnjaClaudia schreef:
Heeft iemand ook ervaring met de fitter Bianca liewes? Zij komt dinsdag bij mij.

Bianca heeft mijn zadel aangemeten. En nog anderen bij mij op stal geholpen.
Ben zeer tevreden over haar.
Is eerlijk en oprecht en zal je niet zomaar wat aansmeren.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 08:34

_Anneruth schreef:
Suelza schreef:
Ik raad een diepe zit altijd af bij jonge paarden. Veel paarden geven daar toch problemen op aan is mijn ervaring. Ik adviseer mensen altijd met een relatief 'open' zit te beginnen en zodra de rug sterker wordt pas naar zadels met een diepe en of gesloten zit te gaan kijken.

Wil je dit eens nader uitleggen? De zadelboom heeft toch een gelijk draagvlak ook al heb je een diepe of ondiepe zit?

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. :j

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 08:59

Kaitlyn, wbt diepe versus minder diepe zit... Ik denk dat je vooral moet kiezen waar je zelf lekker in zit!
Als jij veel lekkerder in stiller kan zitten/de beweging beter kan volgen in een zadel met diepe zit, en niet/minder mee kan zitten in de beweging met een ondiepe zit, heeft het denk ik alsnog weinig nut te kiezen voor de minder diepe zit :o
Kies daarvoor waarin jij je paard het beste kan rijden.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 11:25

Bettine schreef:
Kaitlyn, wbt diepe versus minder diepe zit... Ik denk dat je vooral moet kiezen waar je zelf lekker in zit!
Als jij veel lekkerder in stiller kan zitten/de beweging beter kan volgen in een zadel met diepe zit, en niet/minder mee kan zitten in de beweging met een ondiepe zit, heeft het denk ik alsnog weinig nut te kiezen voor de minder diepe zit :o
Kies daarvoor waarin jij je paard het beste kan rijden.

Dankjewel!

Het is gelukkig niet zo dat ik niet stil zit of de bewegingen niet kan volgen met een vlakke zit, ik vind alleen zelf een vlakke zit echt niet fijn zitten haha!

Gelukkig heb ik nog even voordat ik echt een keuze moet maken en kan ik van tevoren proefrijden.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:06

Hoi via zoek functie vond ik dit topic.
Ik ben beetje aan het oriënteren nr een ander zadel, jullie kunnen mij vast vertellen hoelang de wachttijd is voor een costum zadel :o

En nog een vraag aan de costum gebruikers.
Ik zoek een zadel met diepe zit en steun voor me korte dikke beentjes (ik heb broekmaat 42 en ben 165)! Iets wat echt mission impossible lijkt.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:28

Een halfjaar... serieus... pfff als echt zo lang gaat duren ga ik op zoek naar een ander zadel := of voor de helft van de prijs. Een halfjaar vind ik echt onacceptabel, dat kan je toch niet verkopen naar de buitenwereld...

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:33

Jee echt. Daar ga ik en kan ik niet op wachten.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:52

Hangt ook af van welk model je bestelt geloof ik?

ClauGeli68

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 23:01

Een half jaar is echt niet waar! Het verschilt per model maar maximaal 4 maanden voor de meest populaire modellen en de anderen (ook de nieuwe modellen!) allemaal korter.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 23:05

Hihi ik dacht al... dat kan toch nooit :P

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 09:17

Citaat:
Ik zoek een zadel met diepe zit en steun voor me korte dikke beentjes (ik heb broekmaat 42 en ben 165)! Iets wat echt mission impossible lijkt.

Zeker geen mission impossible. Ik ben 1.69 en heb ook maat 42, stevige bovenbenen. Ik dacht eerst dat die lange wrongen niks voor mij zouden zijn, in mijn optiek zou ik dan in de knoop komen met mijn dikke bovenbenen. Tijdens het zadelpassen zowel met een zadel met lange als met korte wrongen gereden en de lange wrongen bevielen mij vele malen beter als de korte wrongen. Ik heb sinds half augustus de Wolfgang Solo Smooth met lange wrongen met een behoorlijk diepe zit en ik ben nog steeds heeeeuuuul erg blij met mijn zadel.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 10:15

Dus Antoontje voor jou een geluk bij een ongeluk want nu kun je een ander zadel nog uitproberen

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:48

Ik heb ook een Custom zadel besteld, de Everest R als ik mij niet vergis. Ben nu 5 weken op weg... Dus nog even te gaan. Gelukkig is er bij mij op de manege één zadel (KN) dat mijn paard past, en die mag ik gelukkig tot die tijd gewoon gebruiken. Af en toe wat passen en meten met wanneer ik kan rijden, maar we redden ons ermee. Gelukkig is het niet een manegepaard dat vele buitenritten maakt en loopt ook niet met beginners, dus dat scheelt al.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:25

Ik heb net definitief besloten om mijn zadel terug te doen.
ik kan er helaas nog steeds niet fijn in zitten en pak liever nog een oud zadel wat er ligt als mijn eigen zadel.
Heel erg jammer aangezien die super op mijn paarden lag maar ik vind het toch ook wel belangrijk dat ik er zelf fijn in zit.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:28

Dat is jammer.

Morgen gaan we kijken of en welke geschikt is voor mijn paard.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:22

Op mijn ronde Lipizzaner ligt zowaar een Custom niet slecht. Heb er alleen nog niet mee kunnen rijden, dus een echte mening kan ik pas daarna geven. Vind het zadel wel vrij lang. De kortste versie is voor mijn paard nog lang. Vind het wel jammer dat ze maar twee typen wrongen hebben, ik wil nog minder wrong.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:24

Hier is vandaag een icon flight besteld, lange wrong, zwart met london piping en stiksel. Zal naar verwachting zo'n 3 maand duren.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:29

Hopelijk ook echt 3 maanden... ik zit aankomende maandag op 15 weken :x Maarja, nu zal het hoop ik toch niet al te lang meer duren ;)

Wat is London ook alweer voor kleur? :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:31

Bruin/oranje

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:34

Ooh oke, die heb ik ook besteld dan, dacht dat dat copper was.. Ohjee hoop dat het dan met mijn zadel wel goed gaat :') Anders kan ik nog eens heel lang wachten :P

Edit: even op de custom site gekeken, london lijkt meer goud/geel :=

Lolali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:05

Ik heb ook de flight besteld (super zadel!) met london met als bedoeling beige/geel! Hoop dus niet bruin/oranje....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:14

Nou, mijn huidige zadel ligt nog steeds k u t, terwijl ie volgens zadelmaker goed zou liggen. Hij ligt scheef en schuift naar achteren. Word er gek van.

Ik heb net Engie gemaild wie ik het beste kan laten komen want op de site staan er wel een aantal maar de dichtstbijzijnde moet nog een uur rijden.

Ik ben benieuwd :j

Peerd loopt ook helemaal scheef door dit zadel -O-