Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Starbreeze

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:25

Wil iemand misschien een foto plaatsen van een nieuwe singel, half gebogen?

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:15

Ik heb het bontje binnen, morgen testen. Hopelijk helpt het!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:54

Ik ben terug geweest met singel naar de winkel. Het hard worden zou door het zweet komen :j , en als ik de singel met soap van sectolin zou schoonmaken, wordt de singel weer soepel. Nou, ik heb er mijn bedenkingen bij, maar goed, ik ga het proberen. :7 . Weer een tientje armer.
Ik zou deze singel dus nooit weer kopen, ik koop liever een Kieffer van 90 euro. Heb ik jaren mee gedaan, zonder dat deze hard werd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:16

Mijne blijft top!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:00

Morris schreef:
Ik ben terug geweest met singel naar de winkel. Het hard worden zou door het zweet komen :j , en als ik de singel met soap van sectolin zou schoonmaken, wordt de singel weer soepel. Nou, ik heb er mijn bedenkingen bij, maar goed, ik ga het proberen. :7 . Weer een tientje armer.
Ik zou deze singel dus nooit weer kopen, ik koop liever een Kieffer van 90 euro. Heb ik jaren mee gedaan, zonder dat deze hard werd.

Hmm, is dat wat fairfax zei of de winkel?

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:56

De meneer van de winkel.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 12:01

Eerlijk gezegd vind ik het toch wel een schande dat een singel van de rond € 300,00 hard wordt of gaat scheuren bij normaal gebruik.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb er zelf ook 1 en ben overtuigd van de werking. Maar ik kan de singel ook niet superzacht vinden, ik gebruikte hem in combinatie met een bontje want zonder kreeg mijn paard kale plekken en last van irritatie.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 12:06

Ik denk dat het ook niet normaal is en tot nu toe lees ik dat het altijd keurig opgelost wordt door Fairfax. Ik zou er dan gewoon even mee teruggaan, Moratoetje.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 12:08

Ik vraag me af wat jullie ´zacht´ vinden? Ik heb de singel nu zeker een jaar en 2e hands gekocht, maar ik vind 'm echt niet stug en het leer blijft prima (terwijl ik echt niet vaak poets, wel altijd even zand en zweet eraf met een (vochtig) doekje). Het is echt geen 'flubber' singel in de zin van heel gemakkelijk dubbel te vouwen oid (wat je met bijv. neopreen hebt of een dun leren singeltje), maar ik vind hem absoluut niet te hard of te stug.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 12:16

Ik vind de singel ook niet te hard en te stug, maar ik heb zachtere (lederen) singels in mijn handen gehad. Nu heeft mijn paard een hele gevoelige huid, dus dat ik met een bontje rij is bij haar niets bijzonders. Ik heb mijn singel al een hele tijd, denk al 2 jaar ofzo. Hij vertoont geen scheuren ofzo.

Maar goed, de singel ligt nu werkloos in de kast. Paardlief is geblesseerd en zal niet terug keren in de sport. En voor mijn andere paard is deze singel te kort.
Laatst bijgewerkt door Moratoetje op 03-02-15 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 12:17

Ja, maar deze singel zal toch wat extra stevigheid moeten hebben om de vorm te kunnen behouden en de druk gelijkmatig te blijven verdelen, je kunt niet alles hebben denk ik dan!

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 12:21

Ik denk dat het ook zo is Remember.....maar voor paarden met een hele gevoelige huid zul je de singel in combinatie met een bontje moeten gebruiken en gelukkig zijn die er ook. Al vind ik het wel absurd dat zo'n bontje dan weer zo duur moet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 12:23

Remember schreef:
Ja, maar deze singel zal toch wat extra stevigheid moeten hebben om de vorm te kunnen behouden en de druk gelijkmatig te blijven verdelen, je kunt niet alles hebben denk ik dan!

Ik zou hem ook zeker niet hoeven als hij super soepel was

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 12:31

Mijn eerste singel was ook een stuk stugger/harder, die kon ook echt niet plat liggen. Deze heb ik gekocht toen ze de singels nét hadden bij pas de deux. Was februari 2013 denk ik?! Paard liep er wel fantastisch mee en singel was verder ook heel fijn in gebruik maar heel anders dan de singel die ik nu heb. Mijn tweede (langere) singel is van juni 2014 en deze is vanaf begin af aan súper zacht, kan ook gewoon plat liggen. Ik doe er helemaal niet veel mee wat onderhoud betreft (en zeker niet elke keer na het rijden afnemen/etc) en hij ziet er nog steeds super uit!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 12:56

Ik heb ook een black country singel en die is harder. Moet ook want ik heb hem juist omdat alles naar voren en opzij schuift op mijn paard. De singel geeft de ondersteuning in dit geval.
Ben nu de fairfax aan het testen, maar merk tot nu toe nog niet echt verschil.

Die hele zachte dingen zijn doorgaans een dunne laag goedkoop leer op een kunsstof ondergrond geplakt (rubber bijvoorbeeld). Een beetje het zelfde als die zachte stijgbeugelriemen. Dat leer zit er eigenlijk voor de sier op, de webbing eronder is de gewichtsdrager. Een goede stijgbeugelriem uit dik leer kun je dus nooit zo vouwen als een zachte.
Het is dus maak net wat je zoekt.

Maar kapot gaan in zo'n korte tijd mag natuurlijk gewoon niet gebeuren.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:18

Die van mij is ook stevig maar wel soepel. Net wat Sizzle zegt; dat extreem zachte is vaak juist nepleer.
Ik vind dat een singel wel stevigheid moet hebben om de druk goed te verdelen (dat heb ik zo tegen die neopreen singels, of leren singels met banen, die snoeren zo lekker in).
Ik onderhoud mijn singel wel goed ( met vochtig doekje schoonmaken na het rijden en af en toe invetten) maar hij ziet er nu nog uit als nieuw in ieder geval. Met extreem gebruik (veel mee gereden en heel veel modder).
Dat onderhoud vind ik normaal, leer is een natuurproduct en heeft verzorging nodig. Dat heeft niets met de prijs te maken.
Het enige waar ik een lelijk plekje op de singel heb is voor het ringetje van de slof, die heeft daar een schuurplekje gemaakt. Grrr zonde. Ik had al een hekel aan met slof rijden, maar nu helemaal ;)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:57

Mijn singel is gewoon fijn. Een stevige singel die je niet plat kan leggen maar het leer is gewoon goed; Zacht en comfortabel. Je ziet ook dat het kwalitatief goed leer is. Ik denk zoals hij hoort te zijn maar dat is denk ik ook zo lastig uitleggen zo. Wat de een misschien zacht vindt, vindt de ander misschien niet zacht. Lastig.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 20:39

Hier 3 singels van Fairfax.
Ik ben er er tevreden over, echter de oudste dressuursingel is idd wel stugger dan de latere smalle variant en de springsingel.

Wat ik mij wel afvraag, ik lees veel mensen die de singel zeer regelmatig afnemen met een vochtige doek.
Maar water droogt ook uit waardoor het leer ook harder kan worden.
Ik haal er alleen een doek over als ze echt heel erg gezweten hebben, laat de singel dan drogen en doe er lederdressing of ledergel op.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:18

vandaag gereden op me paard en gebruik de Fairfax nu 2 a 3 jaar
Helaas lag die open aan 1 kant maar moet erbij zeggen dat mijn paard wel erg gevoelig huidje heeft.

waar kopen jullie het bontje en wat kost het ?

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:57

fairfax.nl heb ik besteld, rond de 90 euro.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 23:07

Heb je dezelfde maat aangehouden als.je singel is

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 09:09

Ja, past perfect.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:18

Ik heb mijn moeder lief aangekeken en zij heeft er een paar gemaakt voor mij van een lamsvel singelhoes. Scheelde behoorlijk in de prijs, nu had ik 3 bontjes voor de prijs van 1.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:12

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:19

Mijn singel wordt ook opgestuurd naar Fairfax. Gaat een paar weken duren, ben benieuwd wat ze zeggen.