Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

julius_juut

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 18:01

Wat betreft de naaimachines om de dekken te maken, ga eens marktplaatsen naar industriemachines. Wij hebben hier een oude Pfaff industriële naaimachine, welke zonder problemen een flink pakket spijkerstof, of een laagje of vier aan soepel leer doorstikt. Misschien ook iets voor de andere knutselaars hier?

De rendiervachten: Zorg dat je een zomervacht krijgt. De haren van wintervachten breken inderdaad heel snel af. :)
Voor het kopen even met je knokkels door de haren raggen, als je je vingers vol haar hebt kun je hem beter laten liggen.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 18:05

Thx!!!! Wist ik niet ;-).
Misschien beter PB, maar hoeveel vraag je? Ik zou er ook dubbel tuigleder moeten kunnen mee stikken...

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 18:23

Cambiar schreef:
Thx!!!! Wist ik niet ;-).
Misschien beter PB, maar hoeveel vraag je? Ik zou er ook dubbel tuigleder moeten kunnen mee stikken...

Ook meer bedoeld voor andere knutselaars hier. ;) Ik heb zelf niet te koop, maar er staan er vaak meerdere op marktplaats.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 18:33

Edit: ben er niet zeker van of de info die hier stond wel klopt, even opzoeken, kom erop terug.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 18:40

Je kunt in NL te maken krijgen met:

- invoerrechten
- BTW
- inklaringskosten

Ik weet dat er een drempelbedrag is waaronder je geen naheffing krijgt en uit mijn hoofd staat me bij dat dat rond de € 200,- zou liggen maar ik kan daar even geen bron voor vinden.

Edit - Hier staat een schemaatje: http://www.postnlpakketten.nl/klantense ... uitenland/

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 19:05

Die dekjes zijn echt waanzinnig. :D
Kennis van me maakt zelf dekjes, dus ik hoef maar één of ander achterlijk stofje of motiefje te vinden en zij maakt er 'n dekje van. _O-

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 19:26

Dat is ook wel handig...ik heb nog maar 1 ding met een stikmachine genaaid en dat is een pannelap, maar is een redelijk asymetrisch ding geworden.
Vraagt ze veel om een dekje te maken? Misschien gewoon een stofje uitzoeken en zelf (laten) maken zal goedkoper zijn?
Ik zou dan liever eentje hebben in de vorm van m'n grandeurpad, die ligt zo mooi op de schoft (er zit zo'n spleetje in het midden) en zou er dan zelf het rendiervel aan de onderkant opnaaien.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:01

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:10

Gimli_ schreef:
Ik heb geen idee, zal eens vragen of ik wat voorbeeldjes mag plaatsen en wat ze ervoor vraagt.
Ze maakt ook hondenmatrassen etc.

Edit, ik hoop dat haar FB pagina openbaar, hier een linkje naar haar foto-album met een aantal dekjes en haar MP advertenties.

http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 110&type=1

http://verkopers.marktplaats.nl/15623076

Zij adverteerd ook op bokt. Het nadeel van die dekjes vind ik dat ze aan de bovenkant recht zijn. Ze zijn wel heel mooi gemaakt.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:25

Ah dat kan, ik kijk nooit op de Bokt markt (slecht voor de portemonnee _O- ).
Ik zie haar dekjes altijd langskomen op mijn FB pagina, vind sommige motiefjes onwijs leuk, maar ik loop meer naast mijn paard dan dat ik erop zit (en dan zit ik op schaap) dus heb ze nog niet in handen gehad.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:29

Ik heb o.a. ook Polypads - wanneer een paard een niet al te overdreven hoge schoft heeft gaat dat prima zonder strak te trekken. Vraag me niet waarom, het werkt....

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:41

Thx voor de link ;-)
http://verkopen.marktplaats.nl/photopopup/579790919/1
Lijkt op m'n pannelap in het groot van vorm :D .
Ik zie toch liever de Amerikaanse dekjes, met dat randje eraan.
Deze afwerking, maar in grandeurpad-vorm :D
Een uitdaging...voor als ik weer eens een beetje tijd vindt...

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:42

Mijn nylon beugelriemen + lichtgewicht kunststof beugels zijn er! *\o/* Vanavond even de Iberica met beugels testen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:42

ben benieuwd!

kan niet wachten tot de mijne er is ook...wil zo graag testen,hahah..

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:51

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:56

kan je die corrector ook zonder vel gebruiken,of is dat niet handig?

Heb van de week op een barock gezeten...beetje zelfde idee als een espaniola en dat zit goddelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 12:57

Mits je vakken de juiste vorm en afmeting hebben zou je de corrector ook in je pad kunnen doen :) .

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:28

Vandaag ff getest met beugels. Ik moet zeggen dat ik ze wel wat ver naar achteren vind zitten. En ik moet gaatjes gaan bijmaken, want ze zijn véél te lang omdat ze veel lager hangen. Ff kijken hoe ik dat ga doen bij nylon beugelriemen.

Edit: wat nou gaatjes bijmaken, ik kan natuurlijk veel beter een stuk afknippen aan de gespzijde en weer vastnaaien. Probleem opgelost. :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:36

Naar àchteren?? Dat meen je niet :P

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:38

Euh ja... Vinden andere mensen ze juist te ver naar voren zitten? :P

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:00

Ik heb vandaag bedacht dat ik mijn stijgbeugels niet een aan de Iberica kán hangen. := Ik heb nl geen riemen met gespen maar van die riemen met een T- uiteinde. En die hebben bovenaan gewoon een lus om over de stijgbeugelhaak bij een zadel te schuiven.

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:05

jokari schreef:
Ik heb vandaag bedacht dat ik mijn stijgbeugels niet een aan de Iberica kán hangen. := Ik heb nl geen riemen met gespen maar van die riemen met een T- uiteinde. En die hebben bovenaan gewoon een lus om over de stijgbeugelhaak bij een zadel te schuiven.

Ja daar heb ik ook zo'n probleem mee! Heb nu ook een zadel die alleen zo'n ring heeft als beugelophanging, en ik wil zo graag dressuurbeugelriemen eraan, zit veel prettiger vind ik. Iemand daar een oplossing voor?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:20

ik heb hele prettige beugelriemen bij Pmarena gekocht, weet de naam niet meer,maar die weet zij vast wel :D

Mijn probleem is dat ik met beugels rij waar de riemen weer niet doorheen passen 8)7

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:23

Ik vind die nylon dingen wel relaxed. Wegen niets, zijn heel goedkoop en heel sterk. :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:29

heb je een linkje naar die nylon dingen, misschien passen mijn beugels daar wel aan