WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 07:21

Elco schreef:
JoesPleasure schreef:
Mensen nog tips waar je een bruine lederen dressuursingel zonder elastiek kunt kopen? Aanbod lijkt beperkt op internet..

Of iemand nog een bruine (Wow) over met lengte 65/70cm tegen een schappelijke prijs? Weet niet hoe die van mij op leer reageert verder dus ik wil eerst ff testen voor ik overga tot aankoop van een nieuwe Wow singel. :)

Bij Divoza anatomisch gevormd van Rossner, hele fijne singel.

Is dat deze Elco?

http://www.divoza.com/collectie/paard/z ... ingel.html

crazyshar

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:50

nou ik heb de H singel getest, niet heel lang, was bagger weer en de singel moest naar de volgende klant afgeleverd worden dus mocht echt niet vuil worden, maar even erop gestapt en op het harde op en neer gestapt, vond ie prima, ook met aansingelen geen reactie, dus ik heb een singel besteld *\o/* .

alleen de prijs is een beetje anders als dat ik van andere hier gehoord heb( wel in mijn voordeel) maar hebben jullie daar ervaringen in dat de ene fitter een andere prijs hanteerd aan goederen (dus geen diensten) dan een andere fitter?
ik dacht dat zulke dingen toch echt een beetje vast stonden, oke een tientje verschil maar 50€? lijkt mij best veel?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:03

Je hebt hem verder niet getest??
Dat zou ik sowieso wel hebben gewild mijn ruin vond aansingelen prima en stappen ook in draf en galop werd hij echter vreselijk te rijden liep alsof hij zich volledig vast hield etc was dus voor mijn paard niet de singel met de wave lopen ze wel tot nu toe allemaal makkelijk.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:07

Tja de mogelijk heid was er gewoon niet, ik zou het ook echt niet fijn vinden als ik zoveel geld uitgeef en een ander gaat even Mijn singel verpesten.nee dank je. Ik ga er van uit dat het goed gaat en dat er anders een goede oplossing voor gezocht wordt.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:08

Dan had de fitter voor een singel moeten zorgen die je wel had kunnen gebruiken

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 19:47

Ik heb vandaag voor het eerst met de anatomisch gevormde singel (lees curved) van Rossner gereden (thnx voor de tip Elco) en WAUW wat een verschil. Dat ik dat niet eerder gedaan heb. Super goed bevallen. Enige minpuntje is veel poetswerk na het rijden nu de wintervacht eraan komt en het huidvet enorm is :D

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:14

JoesPleasure schreef:
Ik heb vandaag voor het eerst met de anatomisch gevormde singel (lees curved) van Rossner gereden (thnx voor de tip Elco) en WAUW wat een verschil. Dat ik dat niet eerder gedaan heb. Super goed bevallen. Enige minpuntje is veel poetswerk na het rijden nu de wintervacht eraan komt en het huidvet enorm is :D

Sorry, dat ik zo laat reageer..maar graag gedaan..Mij bevalt hij ook heel goed..

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:19

Iemand nog een headplate maat 2 liggen?

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:48

Ik denk van wel

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 21:10

Verkoop je die ook Sansje en voor welke prijs?

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 21:19

Ik heb er ook nog wel een

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 21:26

Ik heb nog een werkloze 1 liggen

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 21:31

Ik zoek nog een HP 4, heb 0,1 en 2 te ruil

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 21:52

Even om verwarring te voorkomen ik heb een HP maat 1 :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 14:45

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling om hier artikelen te koop te vragen/aan te bieden, daar hebben we de BoktMarkt voor. Graag vanaf hier daar rekening mee houden, bedankt alvast.

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:29

Hi allemaal, ik kruip even uit mijn meeleesmodus, heb de eerste twee topics half doorgelezen, deze nu helemaal. Ik heb een jong paardje, van nu bijna 4.5 jaar die ik langzaam maar zeker (iig na de winter) wil gaan doorrijden. Nu heb ik momenteel een boomloos zadel (barefoot) maar ik mis toch wat steun plus dat ik het idee heb dat het niet helemaal lekker ligt. Ik ga hier nog wel uitgebreid naar kijken met mijn verkoopster ervan, dat is helemaal fijn.

Maar, ben me dus aan het oriënteren of ik toch niet wat anders wil en liep tegen het Wow concept aan. Ik ben helemaal fan van het concept, maar ik het momenteel 2 twijfels, een kleine: Gaat het wow zadel mij wel wat meer stevigheid bieden, gezien het luchtkussen natuurlijk (gelukkig) veel doorgeeft? En een wat grotere: Ik twijfel inmiddels heel erg gezien het gedoe met de fitters van wat ik gelezen heb. Ik vind het dan ook jammer dat deze hier niet, natuurlijk goed onderbouwt, uitgebreid besproken mogen worden, maar dan nog valt of staat het concept wat mij betreft met een fitter, gezien de complexiteit als het aangepast moet worden. Lastig! Helaas ga ik waarschijnlijk geen nieuwe kunnen kopen gezien de kosten. Ik heb inmiddels voor wat meer info een mailtje gestuurd naar happyhorse advies en meer informatie.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:41

De kleine twijfel kan ik bij je wegnemen denk ik ;)

wat lucht betreft, vergelijk het is met een skippybal. Een skippybal die keihard is opgepompt rolt weg onder je kont als je niet oplet. Een Skippybal die voor 3/4 is opgepomt zorgt ervoor dat je "in" de bal zit, dat de bal stabiel ligt.
De kussens van een WoW zijn niet keihard opgepompt en bestaan niet voor de volledige 100 % uit lucht, ze stuiteren dus niet van je paard af maar liggen aansluitend op de rug. Omdat de lucht zich vormt naar de rug van je paard sluit het vaak beter aan dan wol. Ook is de drukverdeling bij wol minder optimaal.

Daarnaast kan je bij een WoW kiezen uit verschillende zittingen en verschillende zweetbladen. Als je kiest voor een vlakke zit en een zweetblad zonder wrong dan heb je een heel ander zadel dan wanneer je kiest voor een extra diepe zit met een giant high block zweetblad.
In de eerste heb je weinig stevigheid, terwijl je in de tweede veel meer stevigheid van je zadel mee krijgt.
Natuurlijk zitten er nog tal van mogelijkheden tussen deze twee voorbeelden in. Het is echt een kwestie van bedenken wat je eisen zijn, dit overleggen met je fitter en vervolgens testen.

En wat fitters betreft. Kijk is op de site van WoW, dan kan je daar zien welke fitter(s) er bij jou in de buurt wonen/komen.
Verder kan ik je daar ook niet mee helpen.

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:45

Dank je wel, dat helpt wel wat ja :)

Heb ik inderdaad gedaan, dichtstbijzijnde is een uur rijden dus relatief nog te doen. Alleen door alles wat ik gelezen heb over diverse fitters, maakt het me best nerveus gezien het een investering is, waarbij je volgens mij als er niks is een fantastisch zadel hebt. Maar als er dingetjes aangepast/ anders moeten de problemen een beetje lijken te beginnen.. Dilemma's! :+

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:57

Dat heb je goed verwoord Mri! Coplimenten, misschien goed voor in de opening als er nog een Wow topic komt :).

MssMaris, bij sommige fitters kun je ook een Wow leasen voor een bepaalde tijd. Dan zou je aan de hand daarvan kunnen bepalen wat je ervan vindt.

Fitter advies is maar net wat je zelf zoekt in een persoon. Waar mensen werken worden fouten gemaakt, dat gebeurt ook met wollen zadels. Over mijn fitter mag je mij best PB'en.

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 12:36

Indomitable, dat was 1 fitter toch die dat deed? *graaft in geheugen*

Ik ontvang graag persoonlijke ervaringen ja, ik stuur je een pb :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 12:54

ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat je bij helen van dijk absoluut goed zit!

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 13:05

Ha dat hoor ik graag :D

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 23:09

MssMaris schreef:
Indomitable, dat was 1 fitter toch die dat deed? *graaft in geheugen*

Ik ontvang graag persoonlijke ervaringen ja, ik stuur je een pb :)

Bij Margreet Bouwmeester kun je je zadel leasen.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:05

Wie gebruikt hier de donker bruine enkele prestige of stubben beugelriemen aan zijn donker bruine wow? Ik ben heel benieuwd hoe de kleur van de beugelriemen overeen komt met die van het zadel. Op internet kan ik nergens de echte kleur vinden.
Iemand hier een foto van de riemen aan het zadel? En evt een tip waar ik deze voordelig kan bestellen via internet?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:15

Bij sansje hier op Bokt ! Zij heeft bruine Stubben riemen te koop, nieuw