WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:43

Maris schreef:
Aimee, duidelijk filmpje weer van schleese !! Maar hoe weet je of de takken van een zadel naar voren wijzen of niet ? Of liever welke zadels takken hebben die naar achteren wijzen.

Zo heeft Schleese wel meer erg duidelijke filmpjes die erg algemeen over zadels gaan en niet specifiek hun zadel moeten verkopen :)

Ik heb nog geen idee hoe dat soort informatie te achterhalen is. De meeste zadelmerken zwijgen verdacht als om informatie met betrekking tot de opbouw van de boom wordt gevraagd :=
Laat staan dat zulke informatie online te vinden is zodat het mooi vergeleken kan worden.

Ik ben dus wel benieuwd waar je die informatie vandaan hebt, Venetia :D

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:00

my_precious schreef:
maar goed mijn vraag is net zoals de opening van het topic of het WOW zadel nu echt zo WOW is.. als ik sommige mensen moet geloven dat is hij echt WOW en als ik zadelmakers moet geloven dat is de WOW niet WOW en moet ik dus absoluut niet zo'n zadel nemen op een jong paard die nog helemaal in de bespiering moet komen.
ik wil echt niet weer een miskoop doen het gaat toch wel bijna om 3000 euro, daar heb je tegenwoordig al een paard voor hahaha..

Wat ik voor mijn jonge paardje heb laten maken. Ik heb een "gewoon" zadel en daar Flair in laten bouwen. Zadel wat ik heb heeft een ijzeren voorboom, deze zadels zijn meestal tot maximaal 2 cm. te verbreden. Ze hebben het zadel eerst kaal #zonder kussens# passend gemaakt en daarna de kussens eronder gemaakt.
Het jonkie is nu een paar maanden onder het zadel. Je begint nu wel goed te zien dat zijn rug aan het veranderen is, wat meer bespiering. Boommaat klopt nog steeds. Hij is nu 4 en ik verwacht dat hij nog wel 2 boommaten zal groeien. Met een beetje geluk kan ik nog best lang met dit "gewone" zadel doen.

Mijn oude paardje heeft sinds februari ook Flair, een oud Stubben zadel is omgebouwd. Dit zadel heeft overigens een smal tussenkanaal #2 1/2 à 3 vingers#, aan mijn paard kan ik absoluut niet merken dat ze dit niet prettig vindt. Met haar heb ik inmiddels een behoorlijke zadelhistorie en rugproblemen achter de rug. Heb vorige week een buitenrit van 4 uur gemaakt en ze had totaal geen rugklachten.

Ik ben dus helemaal fan van Flair. WOW kan ik niet beoordelen heb ik geen ervaring mee.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:04

@Aimee: Zelf gezien in een dergelijk zadel (overigens heeft County ook veel informatie op haar site!) :)

Esther28

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:22

Juist met een jong paard vind ik een WOW geen slechte keuze vanwege de vaak snelle veranderingen in het lijf. Het is snel en makkelijk aan te aan te passen hierop. Ik kan eerlijk gezegd geen reden bedenken waarom een WOW niets zou zijn voor een jong paard....

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 01:03

my_precious schreef:
wat ik wel weer een nadeel vind, dat elke fitter geen zadels inruilt op de wow of de msfc je moet dus je eigen zadel ook nog eens kwijt.

klopt niet helemaal. Ik heb mijn zadel kunnen inruilen tegen een wow. En er zijn volgens mij meer fitters die dat doen.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 01:06

Schangah schreef:
my_precious schreef:
wat ik wel weer een nadeel vind, dat elke fitter geen zadels inruilt op de wow of de msfc je moet dus je eigen zadel ook nog eens kwijt.

klopt niet helemaal. Ik heb mijn zadel kunnen inruilen tegen een wow. En er zijn volgens mij meer fitters die dat doen.

nou ik heb er zeker 10 gebeld en die doen het allemaal niet dan mag je mij wel is vertellen wie dat wel doen, mag per pb.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 01:07

@Odi

2.5 - 3 vingers is veel te weinig. Gevaar is met buiging dat de kussens de doornuitsteksel van de wervels raken.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:56

welke zweetbladen hebben jullie trouwens voor langere benen ?

Ja aimee, schleese heeft zeker allemaal duidelijke filmpjes over hoe een zadel hoort te zijn en te liggen. Het lijkt net of zij de enigen zijn die daarover nadenken ( van andere merken kom ik zulke filmpjes echt niet tegen )

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:32

@Maris ik heb die giant geloof ik, weet zo even de naam niet :=

Edit: deze

Afbeelding

Afbeelding

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:53

Die heb ik ook.
(maar heb geen lange benen :P )

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:59

ik heb die ook volgens mij, pastte mijn knie beter in (ik heb lange bovenbenen)

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:05

Dit waren de enige bladen waar mijn been mooi langs viel :j

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:13

Needje schreef:
Die heb ik ook.
(maar heb geen lange benen :P )

Ik heb ook geen lange benen en ook de Giant High wrongen :D

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:24

Maris schreef:
Ja aimee, schleese heeft zeker allemaal duidelijke filmpjes over hoe een zadel hoort te zijn en te liggen. Het lijkt net of zij de enigen zijn die daarover nadenken ( van andere merken kom ik zulke filmpjes echt niet tegen )

Zo lijkt het bijna wel inderdaad.
Dat vind ik ook erg aansprekend aan Schleese. Ze blijven doorontwikkelen, ook al zijn ze nu erg tevreden over hun product.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:25

Ik heb overigens ook nog een Wow te koop, wel met paard erbij :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:21

ik heb ook de giant high fixed block, was de enige waar ik mn bovenbeen en knie in kwijt kon kwa lengte

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 15:32

ik heb nu de moveable blocks, had liever de giant high gehad, maar dit zadel kon ik voor niet al te veel overnemen. ;)
Wel ga ik nog even kijken of er nog dikkere wrongen te koop zijn want hoe dikker hoe beter vind ik hihi (A)

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:22

iemand enig idee of Marjolein op vakantie is?

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 17:29

Heb inmiddels contact gehad met Marjolein. Vakantie @ home aan het vieren.

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 17:32

Maris, er zijn ook extra lange zweetbladen verkrijgbaar die zowieso 2" langer zijn dan de reguliere 9mocht je nog eens andere willen :-P? Ik ben 1.90 lang, dus dat wordt dan ook nog lachen. Ik heb het liefst zo min mogelijk wrong, maar bij Wow is het meer voor je knie, dan waar je knie tegenaan ligt geloof ik.

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 17:59

Vorige maand een dressuurzadel gepast. Met mijn 1.80 m. had ik giant high + 1 inch nodig.
De standaard is dan toch net te kort waardoor je laars eronder kan blijven haken. Da's lastig dus.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 18:06

JoesPleasure schreef:
Maris, er zijn ook extra lange zweetbladen verkrijgbaar die zowieso 2" langer zijn dan de reguliere 9mocht je nog eens andere willen :-P? Ik ben 1.90 lang, dus dat wordt dan ook nog lachen. Ik heb het liefst zo min mogelijk wrong, maar bij Wow is het meer voor je knie, dan waar je knie tegenaan ligt geloof ik.

mijn hubbie is 2.04 lang en heeft enorm lange benen. Kijk eens op pagina 72, daar staat een foto van het (donkerbruine) zadel dat Kerry heeft geleverd, met echt héle lange zweetbladen.

Afbeelding

Afbeelding

edit: foto's ingeplakt

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 18:12

giant high is weer wat anders als de dijbeenwrongen toch ( high thigh ) ?

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 18:19

Ik heb de giant high met lange benen :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 18:44

ik heb de moveable zweetbladen verlengd, ik gebruik ze zonder wrongen erin,ik hou van plat :D