wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 10:46

bijna op de schoft ligt hij bij mij zeker niet je kan er wel met een ruiter makelijk laat ik zegen een hand tussen doen. Ik heb toch een paard met flinke schoft maar het zadel ligt niet zeg maar boven op het paard maar valt er goed omheen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:04

moet toch even deze mooie foto sharen van een andere wow bezitter die ook het zadel in military heeft.
Heb echt de juiste keuze gemaakt wat wordt ie sjiek :D <3 <3

dat randje soraya is oakwood trouwens na gebruik :D
Afbeelding

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:09

:~ :~ :~ Dat zadel is echt belachelijk mooi zeg!! *gaat verder met zoeken naar een geldboom*

Bedankt allemaal voor de reacties! Misschien komt binnenkort iemand langs die een wow te koop heeft om te kijken hoe het op mijn paard ligt en hoe ik het vind zitten. Dan kan ik in ieder geval voor mezelf uitsluiten of ik het prettig vind.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:13

ja of niet :)) alleen word het randje van die van mij zwart pfff kan nu al niet meer wachten vind hem zzoooo mooi :D

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:32

Echt een mooie kleur!!!

Ik kan trouwens ook mijn hand tussen de schoft en onderkant zadel doen als ik erop zit maar ben juist blij dat ik eindelijk een zadel heb wat daar ruimte heeft en niet achterover kiept!!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:45

Over welke headplate nodig is ----> Iris neem altijd een losse headplate en legt die dan op/om de schoft om te kijken welke headplate het beste past. Maar dat heb ik b.v. Arie nog nooit zien doen.
Dus kennelijk doen de wow fitters dat ook weer anders ?!

edit : spelfout veranderd
Laatst bijgewerkt door Maris op 28-01-11 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:52

dat doen alle fitters die ik ken ook maris, de boom die perfect ligt komt in t zadel :)

mooi is ie he ooooo kannietmeerwachten

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:12

Seven ik kan me voorstellen dat je niet meer kan wachten!

Ik ga morgen als het goed is mijn eerste WOW ervaring beleven :D Komt dus iemand langs met haar zadel zodat ik het even kan proberen. Kenmerken: 17 inch,Extra diepe zit, Conventioneel dressuur
Ddw met genaaide headpleat nr. 2.

Ben benieuwd!!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:18

is dat een wow fitter?
anders heeft het naar mijn idee niet veel nut om een zadel er op te leggen want of deze gaat passen of niet daar zul je toch een fitter voor nodig hebben

Is het niet DWG of DXWG met stitchline?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:20

Het is geen wow-fitter, maar dit is ook alleen een afspraak om te kijken of ik het uberhaupt iets vind. Als dat het geval is kan ik via haar een afspraak met Kerry Sharp maken om te kijken of het zadel aangemeten kan worden.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:30

Hoe wil je kijken of je het iets vind als je niet kunt zien of dit gaat passen? Ik zeg het zo direct omdat het jammer is dat je door een niet passend zadel een verkeerd beeld krijgt.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:57

ik zou er ook eerder voor kiezen om dat zadel dan op haar paardje uit te proberen (als dit niet al het plan is) dan dat je een niet passend zadel gaat proberen, kan juist een negatieve ervaring worden en dat is zonde!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:03

das inderdaad ook wel slim zoeff om het zadel op het paard te proberen waar het zadel voor bedoeld was mits deze natuurlijk braaf genoeg is en bereden kan worden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:10

ik vind de wow zadel niet normaal zwaar! vergeleken met mijn andere dressuurzadel en een wow dressuurzadel breek ik zowat mijn rug zozwaar is hij.
hebben jullie dit niet?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:11

nee juist niet, hij voelt lichter of net zo als andere zadels die ik heb gehad :D

edit moest even in nl schrijven :=

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:14

Ik zit me momenteel ook wat te verdiepen in deze zadels alleen.

Ik heb 2 totaal verschillende paarden.
1 is 7 jaar en heeft geen spieren.
2 is 3 jaar heeft dus ook geen spieren en is volop in de groei.

Kun je dan met 1 zadel bijde paarden rijden door bijvoorbeeld losse elementen erbij te nemen?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:16

misschien zou je enkel een andere headplate hoeven kopen bij wat geluk anders 2 verschillende kussens voor beide paarden.

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:17

Maar als je bijvoorbeeld op mp kijkt.
Worden die zadels 2de hands aangeboden.
Kunnen die zadel ook nog weer zo worden aangepast dat ze goed passen.
Of kun je qua kosten dan beter een nieuwe nemen?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:20

ik heb een 2de handse gekocht en ga nu naar een jaar voor een nieuwe niet doordat hij niet past trouwens ik wou gewoon wat beters voor me zelf kwa zweetblad etc.

Je kunt een fitter vragen wat er op je paarden past dan kun je evt 2de hands gaan zoeken maar losse kussens zullen erg lastig zijn aan te komen dus die moet je dan nieuw bestellen dan zul je al snel aan het geld van 1 nieuwe wow zitten als je een zgan 2de hands koopt en een extra nieuw kussen.

Als je weet wat je paarden nodig hebben kwa kussen etc dan kun je heel goed een 2de handse kopen maar deze precies vinden is vaak toch wat lastig

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:33

Mag ik vragen waar je het zadel koopt of door wie je het laat aanmeten?
Drenthe is vanaf ons niet zo heel ver.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:37

Lijkt mij niet ideaal met 1 zadel omdat het verbouwen in de praktijk niet vaak gebeurd.

ik vind het zadel trouwens ook zwaar!!!! Echt duidelijk zwaarder dan mijn HDR, wintec en boomloze. Western zadel was trouwens wel zwaarder :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:40

ik heb marjolein van woensel bij mijn zadel gehad, die zou je kunnen bellen die komt straks deze kant weer op om mijn zadel te leveren :D

Het gebeurd misschien niet vaak maar als je wat handigjeid in t verwisselen hebt ben je binnen 5 min klaar en dat is toch net zo lang als het duurd om een andere zadel te pakken etc :D ik denk dat het wel kan maar je moet het er dan voor over hebben

en nu ga ik werken die wow moet ook betaald worden :=

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:48

Logisch dat het zadel zwaarder is als wintec,die is van kunststof

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:49

zo ook niet dat het niet logisch was, alleen iemand vroeg of ik het zadel zwaar vind en daar is mijn antwoord ja op. HDR is overigens een gewoon leer zadel en die is ook lichter.

Leanevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:52

Ik vroeg dit ook aan hem toen ik mijn zadel liet aanmeten op 9 november. Toen antwoordde hij, nee daar doe ik niet aan. Dit vond ik al een beetje raar.
Schangah schreef:
Leanevb schreef:
Erg bedankt allemaal voor jullie reactie!
Het kan inderdaad zijn dat Arie inderdaad moeite doet voor het zadel en dat hij er niets aan kan doen. Maar ik krijg hier eigenlijk niet de indruk van. Ik krijg meer het idee alsof hij dit zadel nooit besteld heeft. Dus ik heb een e-mail naar Wow zelf gestuurd. Dus ben benieuwd.
Het liefst zou ik de koop ongedaan maken, maarja dit gaat volgens mij niet. Voor hetzelfde geld is het zadel nu ineens wel onderweg en dan moet ik dit zadel wel afnemen.

Het meest erge was dat ik nog ontzettend zat te twijfelen wie ik zou laten komen. Ik wilde of Iris of Arie, omdat die allebei dicht bij mij in de buurt zaten, alleen kon ik niet zoveel referenties vinden over Iris en wel over Arie. Die waren over het algemeen erg positief. Maar ik ben nou wel van mening veranderd.

Kan hij je geen leenzadel geven totdat je zadel er is? volgens mij kan hij zo een zwarte in elkaar zetten ik denk dat hij genoeg onderdelen heeft liggen.

Zoeff: ik denk dat ze hetzelf al ontdekt hadden. Staat een beetje knullig om een luchtzadel te plaatsten bij een artikel over wol en foam.