[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 11:05

Buitenzinnig schreef:
Maartje, ja, er is een Florac, van Ghost,maar je kunt elk model van Ghost bestellen zonder wrongen.
Libra zadels (de explorer) heeft een verwisselbare wrong, met klittenband.

Daarnaast heeft Barefoot ook een aantal modellen zonder wrong.

Torsion heeft ook modellen zonder wrongen

oh ja, dat bedoelde ik dus alle ghost modellen ook zonder wrong, maar dat wist ik niet dat die optie er al was.

tennan

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 11:13

Ook ik ga voor de bruine basis en de korte stoten (veelzijdigheid-idee? Singel lijkt me toch fijner tegen de buik liggen dan de stoten!).

En, ik weet niet of het kan, maar verschillende soorten inlagen in de webshop, zodat het duidelijk is wat voor inlagen je uit kunt kiezen en waar die voor zijn.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 11:23

In principe heeft Ghost één soort inlagen en Christ ook..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 11:26

Stoten kort je toch makkelijk zelf in? Of meneer Ghost ze nu korter afsnijdt of dat je het zelf doet...dat is niet bepaald rocket-science hoor Biothane inkorten, gewoon *knip* of *snij* en klaar ben je :P

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 11:28

pmarena schreef:
Stoten kort je toch makkelijk zelf in? Of meneer Ghost ze nu korter afsnijdt of dat je het zelf doet...dat is niet bepaald rocket-science hoor Biothane inkorten, gewoon *knip* of *snij* en klaar ben je :P

Klopt, gaat vrij makkelijk.

Het hoeft trouwens niet perse Ghost gerelateerd, hoor!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 11:29

Dat leuke wagentje waar je op kan staan / zitten en makkelijk los kan koppelen....hoe heet dat ook alweer Don :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 11:35

pmarena schreef:
Dat leuke wagentje waar je op kan staan / zitten en makkelijk los kan koppelen....hoe heet dat ook alweer Don :D

Saddle Chariot :)

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 11:40

Het 'dingetje' met korte stoten is dan weer dat een veelzijdigheidssingel geen bescherming onder de gespen heeft en -daar doelde ik eigenlijk op- je die gespen natuurlijk niet tegen je paard aan wilt hebben.
Maar ik las dat er een experiment is geweest met een onderste zweetblad en dat dat niet zo'n succes was, of zo? Ik zou dat juist een uitkomst vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 11:43

Dan heb je ook meteen minder contact met je paard lijkt me. Vind het juist top dat mono zweetblad :)

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 11:46

Dat krijg je inderdaad als er een dikke lap leer tussen gefrut wordt. Maar het kan toch ook anders?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:04

Safiera schreef:
Heftig om te zien die rug!

Tot nu toe tevreden met gewone pads of dekjes? Pony niet gevoelig op de spieren na het rijden?
Mooie zweetafdruk? Ben jij een lichtgewicht of steviger ruiter? Heb je genoeg ruggegraatvrijheid? Zijn de kussens van de trekker zacht (genoeg?) Allemaal vragen die de keuze voor een pad of dekje of speciale pad bepalen.

Schrikken hè die rug, dat was ff een momentje toen ze in de weide kwam (heb haar gekregen van mijn opa, die heeft haar als weidevulling voor een appel en een ei gekocht als 2.5 jarige)
DA en osteopaat er bij gehad voor het inrijden, speciaal iemand laten komen voor het zadel.
Rustig opgebouwd en vorig jaar zei de osteopaat tegen mij:
Weet niet wat je doet qua training maar ik heb nog nooit een gehandicapt paard gezien dat zo mooi los en soepel is :o

Ben zelf wel tevreden met de huidige dekjes, nemen mooi het zweet op en schuiven niet.
Pony heeft geen last van de spieren na het rijden.

Zweetafdruk kan ik wel ff een keer een foto van maken. Kan dat zelf slecht beoordelen.
Hij is wel recht qua drukverdeling als ik de afdruk bekijk maar niet de hele rug waar het zadel ligt is bezweet, de bekende blokjes die droog blijven rond de ophanging van de beugels is mij ook niet ongewoon.

Ben zelf 75 kg en mooi mee/soepel qua rijden als in meeveren, staan in de beugels met galop enz. Geen gebonk maar wel die bijna 80 kg (met tuig) die ze meedraagt.

Kussens van de Trekker zijn mooi zacht, heb het zadel nu een jaar of 2 maar bevalt verder echt super.

Misschien heb je wel gelijk om het gewoon zo te laten, zij doet het er prima onder. Wordt steeds sterker in de rug en kan mij prima dragen, ook ritten van 2 uur en meer.

Bedankt voor de duidelijke antwoorden allemaal!

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:10

Singelstoten zijn makkelijk in te korten, ja, maar het staat toch mooier als meneer ghost dat zelf doet... :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:14

Ik neem eigenlijk aan dat die niets doet dat zo bijzonder is dat iedere snuiter dat niet gewoon zelf kan doen.... bij leer kan men het mooier afwerken dan dat je zelf meestal kan omdat de meeste mensen geen lederbewerkingsspullen hebben liggen, maar Biothane doen ze ook maar gewoon snijden hoor...dat kan je zelf ook, iedereen heeft wel een mesje in huis toch :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:15

Ik mis vooral XXL spul, (en dan leuke, betaalbare hoofdstellen, zowel zonder neusriem, hoge neusriem als halsterhoofdstellen).
Verder XXL beenbeschermers. XXL dekens (waar ze met hun brede borst en dikke kont inpassen zonder dat ze een ingesnoerde worst lijken)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:18

pmarena schreef:
Ik neem eigenlijk aan dat die niets doet dat zo bijzonder is dat iedere snuiter dat niet gewoon zelf kan doen.... bij leer kan men het mooier afwerken dan dat je zelf meestal kan omdat de meeste mensen geen lederbewerkingsspullen hebben liggen, maar Biothane doen ze ook maar gewoon snijden hoor...dat kan je zelf ook, iedereen heeft wel een mesje in huis toch :)

Kan ook met een schaar - maar normaal wordt het met een "heet mes" gedaan, zodat de kunststof kern vast gezet wordt. (maar dat kan je ook zelf met schilmesje even boven een aansteker houden en dan zachtjes langs de afgeknipte eindjes strijken )

Leer doe ik ook zelf - ook knippen, uiteindje eventueel zacht schuren, zodat het kniprandje niet meer zo hoekig is en dan met een beetje vet er langs (of een zwarte viltstift, wanneer het leer niet door en door geverfd is)

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:56

Duhelo: zoiets als de minihorseshop, maar dan de maxihorseshop??? gat in de markt! :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:17

Ja maar met leer heb je dan niet dat het streepje een stukje voor de rand zo mooi doorloopt weet je wel :P

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:19

lotje5lotje schreef:
Duhelo: zoiets als de minihorseshop, maar dan de maxihorseshop??? gat in de markt! :D

+:)+

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:49

Opstap mogelijkheden :+ die miste ik gisteren.

Gekleurde dekjes (die een wat vriendelijkere prijs hebben :o )
Liefst in dressuur formaat.

Hoofdstellen idd. (Ook aparte zoals spaans)

Verzorgingsproducten voor je tuigage etc.

*sorry als iets al op de site staat*

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 15:00

opstapmogelijkheden? We hebben hele mooie opstaphulp, ontwikkeld door Kwetal.

Verzorgingsproducten heb ik achter de schermen indd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 15:34

Ik denk dat met opstapmogelijkheden krukjes en dergelijke bedoeld worden. ;) Met de opstaphulp zorg je namelijk toch nog voor een extra belasting van de rug door de neerwaartse kracht van de zich opduwende mens, maar het voordeel van de opstaphulp is wel dat die belasting niet meer scheef is.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 15:38

Ik wil best die krukjes verkopen hoor, maar ik zou mensen aanraden naar de Action of blokker te gaan en zo een inklapbaar opstapkrukje te kopen. Die zijn niet zo duur.

Kan wel mooie design laten maken door een vriend van mij welke hout bewerker is hoor, haha.

Of heb ik wat gemist in de opstapwereld?

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 15:43

Het lijkt mij ook niet echt haalbaar om krukjes te verkopen, zeker niet als het van die grote blokken worden in de vorm van een trap ofzo.

Maar volgens mij werd het ook niet bedoeld als iets voor op de site :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 15:51

Buitenzinnig schreef:
Ik wil best die krukjes verkopen hoor, maar ik zou mensen aanraden naar de Action of blokker te gaan en zo een inklapbaar opstapkrukje te kopen.

Dat zou ik juist weer niet aanraden. Met een leuk Ikeakrukje vangt je paard zich zo met achterhoef in zo'n open kruk als hij een daas van zijn buik af slaat. Het kan natuurlijk wel, maar veilig is het niet. Er zijn trouwens wel bedrijven die grote opstapkrukken verkopen en verzenden die aan de zijkant helemaal dicht zijn, sommige hebben zelfs mogelijkheden om ze daarna als hindernisstandaard te gebruiken.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 18:00

Hoofdstellen in dezelfde kleuren en materialen als de
Ghost zadels. Naar wens en op maar te maken. Liefst zo dat er verschillende bitloze systemen van gemaakt kunnen worden en ook met bit te gebruiken zijn.