De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:21

Ik had voor witje die net geen full pastte de veredus maat M. Zijn net iets korter.

San, ik heb de Carbon Air gehad voor witje dus en heb nu de gewone Carbon gel voor Haddy. Vind ze super fijn in gebruik, maar verschil in warmte merk ik niks van. De Air vallen wel iets anders qua pasvorm. Iets smaller en ook ietsje kleiner.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:35

Dan wordt het gewoon het oude model :j Die heb ik ook voor Angel.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:35

Nies_ schreef:
Die vind ik sowieso best groot vallen. Paarden waarbij ik die netjes vind zitten zijn echt best flink met grof beenwerk. Bij die van mij zijn ze voor het mooie ook net te groot.

Heeft iemand ervaring met de Veredus Carbon Gel en de Caron Gel Vento? Vind de Vento er niet bepaald mooier op worden, maar als ze echt zoveel beter ademen neem ik dat wel voor lief. De reacties in dit topic waren niet heel overtuigend :+

Ik heb de carbon gel vento. Ik vind dat ze benen er gewoon warm onder vandaan komen, ze zijn wel heel zacht van binnen. Het neopreen bedoel ik dan. Maar ze ventileren niet echt. Ik heb regelmatig, zeker als ik een goede rit heb gereden, dat ze er nat onder vandaan komen.

Nu kan ik ze niet meer gebruiken, paard had al een schiefel maar heeft deze nu weer aangetikt dus de beschermer drukt er dan op.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:25

Veredus is dus ook te lang. Had ik al naar gekeken.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:15

Ik ben even inspiratieloos... Ik had de snugboots van LeMieux gekocht, die zaten perfect bij het kleinere, fijn gebouwde paard waarvoor ik ze wilde gebruiken. Dat trainingspaard werd echter sneller dan verwacht omgewisseld voor een gigantisch paard dat al zijn eigen spullen mee kreeg (in deze maat was ik niet voorzien), waaronder zijn Premier Equine air cooled beschermers. Die vond ik heel plezierig (minder mooi, maar licht, gemakkelijk om te doen en luchtiger dan normale peesbeschermers). Ik heb zelf ook een groter paard gekocht. Zij past niet in de snugboots die ik had gekocht voor het trainingspaard. Inmiddels was ik gecharmeerd van de Premier Equine beschermers en heb ik die aangeschaft. Hoewel ze erg goed leken te passen, draaien ze bij mijn merrie. De achterbeschermers zitten na een rondje al verkeerd. -O- Bij de grote ruin schuiven ze totaal niet, dus dat had ik niet verwacht. Voor blijft bij de merrie wel zitten, maar ik vind een complete set mooier dan twee verschillende beschermers voor en achter. Zeker omdat ik de versie met de blauwe ventilatieopeningen heb. :+ Nogal opvallend.
Ik ga het topic nog maar een keer doorlezen om te kijken welke beschermers goed bevallen...
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 21-12-16 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:18

Als veredus ook te lang is kom je toch in maat Cob terecht denk ik..

Ik had hetzelfde Lorette, had ze gekocht voor de cross maar achter bleef draaien. Echt zo onwijs balen!
Ik moet nog op zoek naar een fijne set cross beschermers, maar zie er nu al tegenop. :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:20

Ik hoor dat wel vaker van die beschermers inderdaad.

Als Veredus maat M al te lang is zal er geen een full beschermer zijn die past denk ik hoor, die zijn echt al een stuk korter. Hoe was de omvang daarvan? Misschien de moeite om een S te proberen?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:36

Ik heb nog een set snugboots over. Zwart maat L rondom. Ben gestopt met springen. Wacht nu op m'n dressuur set van Husk.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:47

Ja, ik moet mijn snugboots ook nog op marktplaats gooien en de husks bestellen :p

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:50

Als ik nog zou springen zou ik m'n snugboots niet weg doen hoor! Super tevreden over! Maar vind het onzin ze voor dressuur te gebruiken. Zonder verharde peeskap lijkt me toch nog luchtiger.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:57

Spring zelf ook niet meer ;)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:03

Ik heb sinds kort onderstaande peesbeschermers en strijklappen van Premiere Equine. Was ook al even aan het zoeken en ben erg blij met deze set. Het neopreen is mooi zacht en de benen worden een stuk minder warm :-) De strijklappen zijn wat hoger er vergelijkbaar met Veredus.

Afbeelding

Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:07

Alleen hebben ze die niet meer in de goede maat, dat is dan weer minder :+ Ik wilde ze proberen, maar helaas.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:10

Melanie_B schreef:
Hallo allemaal :)

Ik kom me even melden want ik ben ook opzoek naar nieuwe peesbeschermers maar ben er nog niet helemaal uit welke het zullen worden.. Ik twijfel over de HH Flextrainer met bont of de Eskadron Flexisoft air... 2de is misschien wat makkelijker in gebruik (ik dressuur als spring) en makkelijker schoon te houden.

Ik zou zeker voor de Eskadron dan gaan. Zeer makkelijk in gebruik maar benen worden ook totaal niet nat of heet onder de beschermers. Heb ze nu een tijdje en echt erg tevreden over!

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 21:57

heeft iemand ervaring met de equick getten? Wil ze graag maar wil eerst toch weten of ze hun geld waard zijn.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 08:01

Ik heb lang getwijfeld over die... maar toen ik de husks zag, was ik om voor de husks... kan je dus geen ervaringen meedelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 08:08

Heeft er iemand een eigen foto van de husks? Ik twijfel of de pasvorm geschikt is voor Fijn beenwerk

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 12:08

Net met m'n Husks gereden. Pootjes kwamen er kurkdroog onder vandaan! Even wennen aan het omdoen. Had even de foto's nodig van de site haha. Eenmaal om zitten ze netjes. Ik heb de M voor m'n Groninger merrie.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 14:52

Heb je foto's van die van jou wwillemijn?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 15:00

Zal ik morgen even maken :-)

Peetje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 17:54

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 16:24

Ben heel tevreden over de snuggboots van Le Mieux. Maar die van Husk zien er ook wel echt heel goed uit! Heeft er inmiddels al iemand een eigen foto van hoe ze zitten?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 17:23

Ik ben vandaag niet geweest ivm ziek zijn. Maak er morgen even foto van.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 14:40

Ik heb nu een paar weken de Le Mieux snugboots in gebruik, de beschermers blijven goed zitten en er komt ook geen zand tussen maar die pin-sluiting _-:( . Terwijl ik ze eigenlijk ook daarom had gekocht omdat ik die sluiting bij Veredus zo fijn vind maar deze krijg ik amper los en vast :7

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 14:45

MoniekV schreef:
Ik heb nu een paar weken de Le Mieux snugboots in gebruik, de beschermers blijven goed zitten en er komt ook geen zand tussen maar die pin-sluiting _-:( . Terwijl ik ze eigenlijk ook daarom had gekocht omdat ik die sluiting bij Veredus zo fijn vind maar deze krijg ik amper los en vast :7

Met los doen heb ik in het begin ook aan het sukkelen geweest, maar ben er snel handig in geworden, alleen is het nu al zolang geleden dat ik ze nog gebruikt heb dat ik niet meer weet hoe ik dat deed :D