Akke_sSpring schreef:pmarena schreef:Akke, de Softlederen beugelriemen van Barefoot zijn bedoeld om met de gesp naar boven te kunnen gebruiken. Daarom worden die ook geleverd zonder hoesjes. De gespen zijn extra plat.
Ik ben er niet zo'n voorstander van...liever gewoon gespen naar beneden, gezien die 1 op de 1000 mensen die toch de gesp wel zal voelen
Ik heb gewone leren beugelriemen met een normale gesp. Op zich zou ik best de gesp bovenin willen zodat het te lange stuk schuin weg kan steken maar ik wil niet het risico lopen op een drukplek. Als ik jou goed begrijp is het meer dat ik een kans maak op blauwe plekken dan dat mijn paard last zou kunnen krijgen van een drukking, klopt dat? Voor mezelf zou ik het best willen proberen maar is er een dusdanig verschil in zadelopbouw dat het Lexington de plaatselijke "druk" wel goed aankan?
De Lexington heeft wel ander VPS inderdaad, wat dikker en smaller

Met die gespen is het op zich vooral hele erge voorzichtigheid hoor, er is gewoonweg een handjevol paarden dat al witte haren krijgt van de doodnormale vierkantjes-stiksels is dekjes

En ruiters die al blauwe plekken krijgen van het omzoomde randje van een zitting... het komt heel extreem zelden voor maar omdat we het weten en het makkelijk te voorkomen is met beugelriem-gespen door ze naar onderen te hangen heeft dat natuurlijk verreweg de voorkeur

Je hebt alle kans dat het geen enkel probleem geeft, maar een gesp is en blijft toch gewoon een hard stukje "bobbel" waar je last van kunt krijgen