Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Carmy81 schreef:* Komt even uit de meeleesmodus duiken *
Cambiar wat een onwijs gave outfit voor je paardjes heb je zo..... Ik ben jaloers op mensen die zo handig zijn.....
Gaat zo een rendiervel niet zweten en stinken als je paard gezweet heeft ? Het lijkt mij ook wel wat, alleen al omdat het er zo vreselijk gaaf uit ziet
uudje schreef:Leuk hoor dat rendiervel, maar ben wel benieuwd wat nu het verschil is qua werking met een lamsvel of schapen vel.
Cambiar schreef:Carmy81 schreef:* Komt even uit de meeleesmodus duiken *
Cambiar wat een onwijs gave outfit voor je paardjes heb je zo..... Ik ben jaloers op mensen die zo handig zijn.....
Gaat zo een rendiervel niet zweten en stinken als je paard gezweet heeft ? Het lijkt mij ook wel wat, alleen al omdat het er zo vreselijk gaaf uit ziet
Thx voor complimentje
Neen, gaat echt niet stinken, vind dat ook vreemd...
Je hoeft het zelfs niet te wassen, de haartjes maken dat het geen vuil opneemt, beste komt nog altijd uit de natuur blijkbaar
Gave outfit, je hebt m'n nieuwe bitloze hoofdstelletje dan nog niet gezien hihi die ik voor bij het pad gemaakt heb (middeleeuwse stijl met wat vlechtwerk en kleine accentjes koper in twee soorten antiek kleurig cognac leder. Ik vind hem super, ook qua systeem (helemaal m'n eigen idee), stuur je dan eens een foto'tje op mocht je interesse hebben om het te zien.
Cambiar schreef:Gave outfit, je hebt m'n nieuwe bitloze hoofdstelletje dan nog niet gezien hihi die ik voor bij het pad gemaakt heb (middeleeuwse stijl met wat vlechtwerk en kleine accentjes koper in twee soorten antiek kleurig cognac leder. Ik vind hem super, ook qua systeem (helemaal m'n eigen idee), stuur je dan eens een foto'tje op mocht je interesse hebben om het te zien.
Aestrith schreef:Ik was al even aan het meelezen over die rendierhuiden...
Maar Cambiar, zo groot hoeven ze toch niet te zijn, zoals jij het hebt liggen is wel erg mooi en stoer, maar eigenlijk het stuk onder het zadel, of corrector is het meest werkzaam, dus met zo'n klein stuk zou je ook al een eind zijn denk ik?
Aestrith schreef:Ik was al even aan het meelezen over die rendierhuiden...
Maar Cambiar, zo groot hoeven ze toch niet te zijn, zoals jij het hebt liggen is wel erg mooi en stoer, maar eigenlijk het stuk onder het zadel, of corrector is het meest werkzaam, dus met zo'n klein stuk zou je ook al een eind zijn denk ik?
Cambiar schreef:Ow, ik zie dat ik de tekst nogal warrig geschreven heb, had niet veel tijd.
Dit vind ik een prachtig dekje, daaraan zou ik onderaan een stuk rendiervel willen stikken:
[ Afbeelding ]
Ben op zoek naar een stikmachine voor leder, met de hand is het niet te doen, daar heb ik echt geen tijd meer voor....
Ik zou ook zo'n pad willen kopen, maar komt uit Amerika, zouden er nog mensen interesse hebben in zo'n pad zodat we de verzendkosten kunnen delen?
Cambiar schreef:Aestrith schreef:Ik was al even aan het meelezen over die rendierhuiden...
Ow, je bedoelt onderaan je dekje?
[ Afbeelding ]
Ja, inderdaad, zo wou ik het eerst doen. Dat is ook een goeie optie en ga het volgende pad op die manier maken. Dus je bedoelt gewoon op je dekje stikken? Ik wou het graag op zo'n barok dekje stikken zoals van Lusitano, omdat ik zo'n dekje heel mooi vind.
Aestrith schreef:Ja precies! Zo kan je een kleinere huid kopen waar misschien wat slechte stukken in zitten en daar wat kosten meer besparen. Op het dekje vaststikken had ik nog niet aaan gedacht, kan natuurlijk ook. Ik dacht gewoon net als zo'n schapenvacht onderlegger gebruiken, er tussen leggen en misschien met een lusje vooraan aan de singelstoten of beugelriemen vast te maken.
Om de boel te sticken en je hebt niet zo'n zware machine kan je ook even bij de schoenmaker langsgaan misschien? Heb iki ook eens gedaan met mijn zadel knutsel project, die kon mooi door dat tuigleer heen sticken. Veel heb ik ook met de hand gedaan, is wel veel werk, met zo'n apparaatje: http://www.dierenhuiden.be/index.php?it ... 77&lang=NL