Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:28

Wel erg mooi gemaakt die pad van rendiervel :j

Rijlaarsdam

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:52

Prolite kan in de verkoop, ik ben om. Gisteren gelest op pret.zonder pad.
Na de les een keurig droge ruggegraat en een beetje natte rug.
Ik wordt ook steeds handiger om geen druk op mijn beugels uit te oefenen en denk over een tijdje die er af te halen.
Juf was ook tevreden peerd liep er.fijn onder met een ruimere.draf.
Sorry voor de.puntjes dat komt door mobiel.

Moi zeg die rendieren vellen.
Dat ziet er fij. Uit.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:13

Leuk hoor dat rendiervel, maar ben wel benieuwd wat nu het verschil is qua werking met een lamsvel of schapen vel.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:14

Carmy81 schreef:
* Komt even uit de meeleesmodus duiken *

Cambiar wat een onwijs gave outfit voor je paardjes heb je zo..... Ik ben jaloers op mensen die zo handig zijn.....

Gaat zo een rendiervel niet zweten en stinken als je paard gezweet heeft ? Het lijkt mij ook wel wat, alleen al omdat het er zo vreselijk gaaf uit ziet :o

Thx voor complimentje ;-)
Neen, gaat echt niet stinken, vind dat ook vreemd...
Je hoeft het zelfs niet te wassen, de haartjes maken dat het geen vuil opneemt, beste komt nog altijd uit de natuur blijkbaar :-)

Gave outfit, je hebt m'n nieuwe bitloze hoofdstelletje dan nog niet gezien hihi die ik voor bij het pad gemaakt heb (middeleeuwse stijl met wat vlechtwerk en kleine accentjes koper in twee soorten antiek kleurig cognac leder. Ik vind hem super, ook qua systeem (helemaal m'n eigen idee), stuur je dan eens een foto'tje op mocht je interesse hebben om het te zien ;) .

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:20

uudje schreef:
Leuk hoor dat rendiervel, maar ben wel benieuwd wat nu het verschil is qua werking met een lamsvel of schapen vel.

Ik denk nog meer demping door de langere haren die schuin liggen en zo nog een grotere luchtlaag vormen. Ook de huid is dikker en steviger, maar niet te dik zoals van een volwassen schaap.
Ik ga binnenkort dan aan m'n project beginnen om een pad te maken met een soort Iberica erop geritst.
Het is wel véél moeilijker om te naaien op rendiervel, omdat de haren zo lang zijn. Ik denk dat je het dus enkel met de hand kan doen omdat je bij elke steekje een plukje haren vanonder de steek moet trekken, anders komen de steken los te liggen.
Aan 1 kan van de hoes voor de corrector...heb ik drie dagen moeten naaien...enorm prutswerk...
Lamsvel is daarvoor veel makkelijker...

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:27

ben benieuwd hoe je pad er uit gaat zien.

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:39

Cambiar schreef:
Carmy81 schreef:
* Komt even uit de meeleesmodus duiken *

Cambiar wat een onwijs gave outfit voor je paardjes heb je zo..... Ik ben jaloers op mensen die zo handig zijn.....

Gaat zo een rendiervel niet zweten en stinken als je paard gezweet heeft ? Het lijkt mij ook wel wat, alleen al omdat het er zo vreselijk gaaf uit ziet :o

Thx voor complimentje ;-)
Neen, gaat echt niet stinken, vind dat ook vreemd...
Je hoeft het zelfs niet te wassen, de haartjes maken dat het geen vuil opneemt, beste komt nog altijd uit de natuur blijkbaar :-)

Gave outfit, je hebt m'n nieuwe bitloze hoofdstelletje dan nog niet gezien hihi die ik voor bij het pad gemaakt heb (middeleeuwse stijl met wat vlechtwerk en kleine accentjes koper in twee soorten antiek kleurig cognac leder. Ik vind hem super, ook qua systeem (helemaal m'n eigen idee), stuur je dan eens een foto'tje op mocht je interesse hebben om het te zien ;) .

Je hebt PB ;)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:48

Ik heb nu trouwens een wollen westernpad onder mijn premium plus met ruggengraat vrijheid..Moet zeggen dat dat erg lekker rijdt en het ligt ook nog eens als een huis..Met beugels wil ik toch extra bescherming en met mijn boomloze pad was het niet echt stabiel en extra inlages erin werd ook erg wiebelig..Een westernpad heeft wat dat betreft een wat groter draagvlak,waardoor het stabieler lijkt..Ik heb wel mijn premium plus verpest door de onderkant van het dekje eraf te knippen,vond dat zowiezo al niets en nu past het mooi met westernpad :)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:41

Cambiar schreef:

Daar ben ik ook benieuwd naar, mag ik ook een foto? *\o/*

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 22:01

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 23:06

De afmetingen staan er niet bij. Als ze te kort zijn in de breedte, zijn ze onbruikbaar, dan moet je ze op z'n geheel (lengte) op het paard leggen en zit je met verschil van diktes, da's niet zo goed....
Ik bekeek wat rendierhuiden en er zit blijkbaar gigantisch verschil op. Kortere haartjes, dunnere enz...
Ik heb geluk gehad met de mijne blijkbaar, was maar 50 euro ook...lange, stevige haren, misschien ook te maken met ouderdom of gezondheid van het dier...
Heb een vriendin in Zweden wonen, zal eens vragen of ze me niet kan helpen aan goedkoper en groter.

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:57

Ik was al even aan het meelezen over die rendierhuiden...

Maar Cambiar, zo groot hoeven ze toch niet te zijn, zoals jij het hebt liggen is wel erg mooi en stoer, maar eigenlijk het stuk onder het zadel, of corrector is het meest werkzaam, dus met zo'n klein stuk zou je ook al een eind zijn denk ik?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:04

Aestrith schreef:

Maar Cambiar, zo groot hoeven ze toch niet te zijn, zoals jij het hebt liggen is wel erg mooi en stoer, maar eigenlijk het stuk onder het zadel, of corrector is het meest werkzaam, dus met zo'n klein stuk zou je ook al een eind zijn denk ik?

Probleem is dat de huid vooraan dunner en breekbaarder is dan achteraan, ook de haren zijn fijner en kunnen sneller uitvallen. Achteraan is de huid steviger en de haren zijn ook dikker waardoor dat je een betere demping hebt. Bij Julie was het vooste deel ook het eerste wat scheurde.
De mijne is op maat gesneden (heb het op de lengte van het grandeurpad gesneden), het voorste deel heb ik eraf geknipt. Dus in feite ligt het in de breedte op mijn paard, ik heb dus een breedte van 98 cm nodig om onder m'n espaniola te gebruiken.
Als je zadel niet versnijdt, heb je ook ongelijke diktes in het pad, waardoor je zadel wat voorover of achterover kan gaan hellen afhankelijk van hoe je het pad legt.
Hier had ik hem nog niet versneden:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VW3DCF73.jpg
Op de foto was hij veel te groot. Denk dat paard met zo'n dek in de zomer puft :D , is meer iets voor op de noordpool...
Dus het is al de lengte van mijn espaniola zadel, korter mag niet meer...

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:06

Aestrith schreef:

Ow, je bedoelt onderaan je dekje?
Afbeelding
Ja, inderdaad, zo wou ik het eerst doen. Dat is ook een goeie optie en ga het volgende pad op die manier maken. Dus je bedoelt gewoon op je dekje stikken? Ik wou het graag op zo'n barok dekje stikken zoals van Lusitano, omdat ik zo'n dekje heel mooi vind.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:55

Ow, ik zie dat ik de tekst nogal warrig geschreven heb, had niet veel tijd.
Dit vind ik een prachtig dekje, daaraan zou ik onderaan een stuk rendiervel willen stikken:
Afbeelding
Ben op zoek naar een stikmachine voor leder, met de hand is het niet te doen, daar heb ik echt geen tijd meer voor....
Ik zou ook zo'n pad willen kopen, maar komt uit Amerika, zouden er nog mensen interesse hebben in zo'n pad zodat we de verzendkosten kunnen delen?

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:15

Cambiar schreef:
Ow, ik zie dat ik de tekst nogal warrig geschreven heb, had niet veel tijd.
Dit vind ik een prachtig dekje, daaraan zou ik onderaan een stuk rendiervel willen stikken:
[ Afbeelding ]
Ben op zoek naar een stikmachine voor leder, met de hand is het niet te doen, daar heb ik echt geen tijd meer voor....
Ik zou ook zo'n pad willen kopen, maar komt uit Amerika, zouden er nog mensen interesse hebben in zo'n pad zodat we de verzendkosten kunnen delen?

Ik heb ook intresse (ligt wel een beetje aan de prijscatagorie waar ze in vallen). Ik zou wel graag de maten willen weten omdat mijn zadel vrij lange zweetbladen heeft.

Ik heb al iets gevonden Ik weet alleen niet of dat hetzelfe is als die Cambiar bedoeld.
http://www.ebay.com/sch/tis2good/m.html ... 7675.l2562

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:36

WOW :wow: Die zadelhoesjes!! Over de Top maar zo leuk :j
Dekjes ook hoor :j - en dan op een sukkelige Fjord met moddervlekken hahahahaha :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:46

Het is zo fout dat het (bijna) weer mooi wordt :P

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:48

Eigenlijk wil ik ze dan met zo'n zwaluwstaartje.... :j

Kan het wel eens voorstellen aan Christ dat ze ipv dan saaie effen dekje er een rijk geborduurde onderkant met zwaluwstaart en tresjes aan zetten??? Limited uitgave??? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:50

oh die dekjes,echt fantastisch vind ik ze!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:58

nee Don dat zou heel oneerlijk zijn. Moet ik een PRE bijkopen om dat er op te leggen en dat geld heb ik niet. :D

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 14:15

Cambiar schreef:
Aestrith schreef:

Ow, je bedoelt onderaan je dekje?
[ Afbeelding ]
Ja, inderdaad, zo wou ik het eerst doen. Dat is ook een goeie optie en ga het volgende pad op die manier maken. Dus je bedoelt gewoon op je dekje stikken? Ik wou het graag op zo'n barok dekje stikken zoals van Lusitano, omdat ik zo'n dekje heel mooi vind.

Ja precies! Zo kan je een kleinere huid kopen waar misschien wat slechte stukken in zitten en daar wat kosten meer besparen. Op het dekje vaststikken had ik nog niet aaan gedacht, kan natuurlijk ook. Ik dacht gewoon net als zo'n schapenvacht onderlegger gebruiken, er tussen leggen en misschien met een lusje vooraan aan de singelstoten of beugelriemen vast te maken.

Om de boel te sticken en je hebt niet zo'n zware machine kan je ook even bij de schoenmaker langsgaan misschien? Heb iki ook eens gedaan met mijn zadel knutsel project, die kon mooi door dat tuigleer heen sticken. Veel heb ik ook met de hand gedaan, is wel veel werk, met zo'n apparaatje: http://www.dierenhuiden.be/index.php?it ... 77&lang=NL

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 14:37

Ik vind die dekjes hilarisch, geweldig! Bij een eventuele bestelactie wil ik best ook iets bestellen hoor. :)

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 16:31

Aestrith schreef:
Ja precies! Zo kan je een kleinere huid kopen waar misschien wat slechte stukken in zitten en daar wat kosten meer besparen. Op het dekje vaststikken had ik nog niet aaan gedacht, kan natuurlijk ook. Ik dacht gewoon net als zo'n schapenvacht onderlegger gebruiken, er tussen leggen en misschien met een lusje vooraan aan de singelstoten of beugelriemen vast te maken.

Om de boel te sticken en je hebt niet zo'n zware machine kan je ook even bij de schoenmaker langsgaan misschien? Heb iki ook eens gedaan met mijn zadel knutsel project, die kon mooi door dat tuigleer heen sticken. Veel heb ik ook met de hand gedaan, is wel veel werk, met zo'n apparaatje: http://www.dierenhuiden.be/index.php?it ... 77&lang=NL

Ik heb die toch nodig voor herstellingen en het zadel dat ik ga maken ;-), ga daarvoor niet naar een schoenmaker gaan...
Dat met dat appraatje is wat ik nu heb gedaan tijdens het opnaaien van de hoes van de corrector. Is gewoon een els.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WBBAYK3D.jpg
Als je het ertussen legt komt het niet meer op de huid van het paard, dan is de werking ook teniet gedaan van het pad...

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 16:32

Isegrim schreef:
Ik vind die dekjes hilarisch, geweldig! Bij een eventuele bestelactie wil ik best ook iets bestellen hoor. :)

Leuk, laat maar weten dan. Weet jij of er nog veel taxen bijkomen vanuit Amerika voor de invoer?