WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 14:57

Hoi,

ik heb het al eens eerder een beetje gevraagd, maar ik kan kan het niet meer vinden , dus..... Met welke zweetbladen hebben je flinke steun voor je benen ?
En ja, ik weet dat je eigenlijk een onafhankelijke zit moet hebben en geen steun van de zweetbladen, maar mijn spieren werken niet helemaal mee....
Dus welke zweetbladen zijn dan fijn ( voor lange bovenbenen ) ??

Peet_Paneel

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 17:52

Ik heb de mijne hier wel eerder genoemd in het topic.. Die vond ik heel erg fijn! :D. Misschien kun je het nog terug vinden, want ik weet niet precies uit mijn hoofd hoe ze nou ook alweer heten.

Dinsdag om 9 u komt Mechteld met mijn nieuwe Wow zadel!!! Zin in!!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 18:24

Peet_Paneel schreef:
Ik heb de mijne hier wel eerder genoemd in het topic.. Die vond ik heel erg fijn! :D. Misschien kun je het nog terug vinden, want ik weet niet precies uit mijn hoofd hoe ze nou ook alweer heten.

Dinsdag om 9 u komt Mechteld met mijn nieuwe Wow zadel!!! Zin in!!

Fixed block giant schreef je ( je kan je berichtjes in een topic nalezen door te duwen rechtsboven een berichtje van je zelf ( of van iemand anders ) op geplaatst ;)
Zit je met je benen ook echt tegen die wrongen aan ?

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 19:18

Ja Maris. met deze wrongen wordt je volledig ondersteunt. Dat is mijn ervaring in ieder geval. Zonder dat je daarbij in een houding wordt 'geduwd'.

Dol2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:49

Hoi Maris

Mijn ervaring is dat je met een lang bovenbeen, best een high fixed block neemt,... zo word je bovenbeen goed ondersteunt maar blockeert het je knie niet...
ik had de dressage conventional (die heeft wel héél wat wrong)... en ik heb zelf ook een lang bovenbeen en dat ging toch wel een beetje in de weg zitten.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:04

Dol2006 schreef:
Hoi Maris

Mijn ervaring is dat je met een lang bovenbeen, best een high fixed block neemt,... zo word je bovenbeen goed ondersteunt maar blockeert het je knie niet...
ik had de dressage conventional (die heeft wel héél wat wrong)... en ik heb zelf ook een lang bovenbeen en dat ging toch wel een beetje in de weg zitten.

Bedoel je dan de giant high of de high tight ?

Dol2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:11

Hoi Maris

ik heb met de fixed block thigh gereden. En dat zat voor mij met men lange bovenbeen prima zo... :) Knie zit er echt leuk vrij in... Maar natuurlijk is zoiets persoonlijk é... Heb dan ook met een Prestige Doge gereden met een medium wrong, niet de large die er meestal standaard opzit, en dit beviel mij eigenlijk evenzeer... Ook weer veel steun aan het bovenbeen maar je knie zit er toch niet gekneld in. :)

Hoop dat je er iets mee bent.

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:55

Ik denk dat je misschien eens moet testrijden bij iemand of via een fitter, het blijft heel persoonlijk die zweetbladen :D Ik ben ook vrij lang (1.90m) en heb met de giant high test gereden en mijn knieen waren tegen de blocks aan het schuren en ik voelde me opgesloten zitten. 't Is dat ik ook de high thigh kon proberen en dat die wel bevielen want anders had ik geen Wow aangeschaft :j

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 09:48

Ik ben opzoek naar donker bruine wow stijgbeugelriemen in 28 inch.
Die enkele riemen bedoel ik.
Iemand enig idee waar ik die kan vinden?

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 10:25

Ik denk het beste bij een van de fitters of via WOW in Engeland

Overigens zag ik laatst wel iemand (volgens mij in dit topic) die er ook mee adverteerde.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 10:30

Klopt Indomitable ;)
Dat had ik Kaspar al via de PB gestuurd. Sansje heeft een advertentie op de markt voor WoW onderdelen (link staat in haar onderschrift)

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:55

Kaspar schreef:
Ik ben opzoek naar donker bruine wow stijgbeugelriemen in 28 inch.
Die enkele riemen bedoel ik.
Iemand enig idee waar ik die kan vinden?

Die heb ik misschien wel voor je! Morgen weet ik of het een 28 inch is. Is dit de 'normale' maat? De donker bruine kleur heb ik in ieder geval gekozen tijdens de passessie bij mijn zadel. En ik wil de wow beugelriemen graag kwijt omdat ik beugelriemen van prestige elders heb besteld.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:57

Ik heb met lange benen de giant high en dan met verlengs zweetblad. Ik vind het helemaal fijn :)... Heb ook movable block gehad, daar had ik minder mee. Het zal ook wel een kwestie va persoonlijke voorkeur zijn ;)

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:07

Dan ga ik Sansje ook maar eens een pb sturen :)

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 07:32

Ik ben op zoek naar een andere singel voor mijn bruine Wow zadel? Met wat voor singel rijden jullie? Hebben jullie er uitsluitend Wow-singel of ook andere merken. Ik heb nu een Wintec schafeless, maar die is aan vervanging toe. De H-singel heb ik al eens geprobeerd, maar daar had ze de dag erna opgezette plekken van, dus die valt af. Wat doet de curved singel precies, zorgt die voor meer bewegingsvrijheid of een andere drukverdeling onder de buik?

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 07:44

Ik rij met een gewone neopreen singel. Ik heb bij mijn vorige Wow zadel een curved singel gehad, de singelplaats van mijn paard ligt wat verder naar voren, maar eigenlijk maakte dat voor de ligging bij mijn zadel niet echt wat uit, vergeleken met een gewone singel. Die singel (een bruine ja) heb ik destijds met het zadel mee verkocht (zadel had net niet de juiste tree voor mijn paard).

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 08:43

de curved is voor paarden die de singel plek iets verder naar voren hebben liggen dan waar de singelstoten uitkomen. Voor bijna alle paarden toepasbaar dus ;)
Er is meer ruimte voor de buik zoder de benen in de weg te zitten, waardoor er ook meer dan genoeg ruimte is voor de benen

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 09:41

As vrijdag ga ik een h singel testen, niet exact de naast die hij moet hebben maar het gaat om het idee.
Ben heel benieuwd wat pony doet.

Wat rijden jullie trouwens? Ik heb vak het idee dat ik als recreatie ruiter met een haflinger beetje anders ben als de meeste hier?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:39

Ik rijdt recreatief maar oefen ook dressuur ed. Op de klassiek manier . Met mijn klassiek Gelderse merrie .

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:33

Geen wedstrijden meer en ook klassieke dressuur :)

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:49

Recreatieve rechtrichter hier :D

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:50

Mensen nog tips waar je een bruine lederen dressuursingel zonder elastiek kunt kopen? Aanbod lijkt beperkt op internet..

Of iemand nog een bruine (Wow) over met lengte 65/70cm tegen een schappelijke prijs? Weet niet hoe die van mij op leer reageert verder dus ik wil eerst ff testen voor ik overga tot aankoop van een nieuwe Wow singel. :)

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:44

Hier een (nog even) recreatieve dressuurster :D . Ik rij sinds een paar weken met een H singel en ik moet zeggen hij bevalt me erg goed, paard loopt er erg fijn onder. In het verleden kreeg hij van leren singels drukplekken maar met de H singel geen enkel probleem. Mocht hem ook eerst gelukkig op proef.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 18:36

Oef gelukkig nog meer recreatie mensen,

Ben heel benieuwd hoe paard reageert op de h singel.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 23:50

JoesPleasure schreef:
Mensen nog tips waar je een bruine lederen dressuursingel zonder elastiek kunt kopen? Aanbod lijkt beperkt op internet..

Of iemand nog een bruine (Wow) over met lengte 65/70cm tegen een schappelijke prijs? Weet niet hoe die van mij op leer reageert verder dus ik wil eerst ff testen voor ik overga tot aankoop van een nieuwe Wow singel. :)

Bij Divoza anatomisch gevormd van Rossner, hele fijne singel.