voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woartel

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 18:24

Ik hoor dat de nieuwe Lexington uitvoering veranderd is tov het oude model. Hoe zit dat met de zit, is deze ook 'vergroot'? Ik had bij de Lexington een wat meer gesloten gevoel dat de London, en eigenlijk was dat best prettig (heb maar een klein kontje, dus maat 1 geeft mij al genoeg ruimte)

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 21:23

nee, de zit van de lexington is niet vergroot, ze vallen idd kleiner dan een London.

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 21:28

ik zal morgen een foto maken van mijn paard met de barrydale, had er wel een maar was erg slecht gelukt, morgenavond zien jullie meer!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 11:29

Erg fijn, ik ben erg benieuwd naar de foto's.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 11:30

Roelke_ schreef:
pmarena schreef:
Roelke : ik ben 1m60 met korte pootjes en kom totaal niet bij de kniewrongen van de Barefoots die dat hebben...heb voor de gein even een paar seconden op een Barrydale (maat 2) op het zadelbokje gezeten en daar raak ik nèt de bovenkant van de wrong , maar natuurlijk totaal niet zoals het bedoelt het is , dat je knie er helemaal mooi in valt :P

Ik ben op zich niet eens zo heel klein, 1,67 maar mijn bovenbeen is heel kort. Erg jammer, maar ik zou 'm sowieso wel eens willen testen, je weet 't nooit :)) mag ik vragen, in wat voor model jij dan het best zit? Ben toch benieuwd met wat voor boomloze zadels kleine mensen dan rijden.

Verder ben ik nog steeds erg tevreden over mijn cheyenne (momenteel even een stop ivm wachten op de xl pommel) maar mis toch vooral in galop wat meer steun.

Mijn favoriete zadeltje is een Arizona maat 1 , dit vanwege de korte zweetbladen en dus smallere zit , en dan met een wrong-seatsaver voor de extra steun.

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:18

Afbeelding

sorry ik heb niet de juiste aankleding hier, een dik pad met 2 inlages liften het zadel dat nog wat 'stijf' ligt wat omhoog.

maar een idee van het zadel op mijn paard

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:32

Geinig dat er in het dekje ook een golfje zit , of lijkt dat maar zo ?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:36

Mooi! Jammer dat ze niet gewoon in 1 kleur gemaakt zijn, vind het wel wat te zo. Maar ik vind het verder een mooi zadeltje :j

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:53

in het bijpassend dekje zit een golfje, dit is gewoon een vierkant dekje (met golfje toevallig, zie ik ja, aan de achterzijde loopt het iets naar voren maar past niet echt..
ja, ze hebben het idd 2tone gemaakt, ik vind de bruine heel mooi maar de zwart/grijze had ik liever in een kleur gezien maar dat is weer een persoonlijk ding. misschien in de toekomst komt deze wel in een effen kleur. moeten zien hoeveel vraag er naar zal zijn.

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 15:27

Vind het twee kleuren juist heel leuk. Alleen die 'losse' wrong ziet er een beetje vreemd uit. Lijkt me ook niet fijn zitten bij je been.

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:39

Daar merk je dus helemaal niets van, je been ligt er tegenaan en het sluit dan vanzelf. ik heb 2 maanden met de Barrydale gereden (zwarte) en heb tijdens het rijden geen problemen mee gehand, je merkt het enkel met het dragen (ikke althans)

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:15

Lijkt me ook raar zitten zo vanaf de foto gezien maar dat kan natuurlijk vertekenen.
Jammer van die bruine golf aan de achterzijde van het zadel.
Had dat gewoon recht gelopen had ik het persoonlijk mooier gevonden.
Maar zoveel mensen zoveel smaken :-)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:41

vind de kleuren er op deze foto wel mooier uitzien. vind vooral de bruine mooi, de zwart met grijze niet echt.
heb zelf korte beentjes en zit bij elk zadel met kniewrongen altijd erg apart, vind dat altijd wel jammer.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:30

O ik vond het zwart-grijze juist wel weer leuk eigenlijk ! Toch nog een beetje speels , maar wel "serieus" zeg maar :)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:32

toch maar goed dat ze verschillende kleuren en modellen hebben, voor ieder wat wils :D

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:39

hahah, grappig eigenlijk.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:22

Ik vind de zwart/grijze ook een leuke kleurstelling! Jammer dat er geen zwart/grijze hoofdstel is :j (in maat shire :+)

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:48

Ben wel benieuwd naar hoe de Barrydale zit dan.
Ben nu de cheyenne aan het testen en hierna de cherokee. Vind de cheyenne heerlijk zitten.
En 2 mensen op stal zijn ook om haha!

shiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:51

wat leuk weer een nieuw modelletje :)

wat doen jullie met een zadel dat nat geworden is ? Ik heb nu twee keer met die van mij in de regen gereden , daarna wel drooggewreven met een handdoek .
Maar nu elke keer dat ik op stal komt zit er een wit laagje over ( denk iets van schimmel).
Wat doe ik hiermee??

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:56

Mijn voorkeur gaat ook naar zwart/grijs, vind die ook het mooist.

Zo zeg, vanaf hier ook alle lof voor de xxl pommel. Mijn merrie is niet superbreed, maar wel rond en weinig schoft en de pasvorm van deze pommel is voor dit type paard echt geschikt. Hij sluit perfect aan. Het is hier flink aan 't onweren anders had ik er gelijk even mee willen rijden. Wat een verschil, super!

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:10

Hihihi fijn dat de pommel zo goed ligt! Een juiste maat pommel (of fork) kan soms toch wel wat verschil maken hoor.

Een nat zadel, afdrogen en (regelmatig) goed verzorgen met creme en shampoo. En vooral veel gebruiken, dan blijft hij lekker soepel! :+

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:50

Gaaf, die barrydale op 'n paard! Maar idd, ik zou 'm ook eerst willen testen, om te zien of de wrong wel bij mijn benen past. Al zit ik er maar op een bokje op, maakt niet uit, gewoon even kijken hoe dat met die wrongen zit!

Ik geloof niet dat ik bij een van jullie in de buurt woon om 'm eens in het echt te komen zien en evt even 'droog' te testen... Jammer!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 00:38

Bianca, dan komt het dus toch door de 2ehands pad die ik heb gekocht, een grandeur.. die gebruik ik sindsdien, en sinds het gebruiken van die pad dus zijn er witte plekken gekomen.
Dankjewel!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 07:22

de tinker merrie van mijn moeder (1,50, weinig/normale schoft en behoorlijk rond) heeft een maat M pommel. eerst leek dat echt het allerbeste, de schoft ligt ook mooi vrij, en hij prikt niet in de schouders de ronde onderkantjes sluiten bijna helemaal netjes aan (op een halve cm aan de binnenkant na) (heb de pommel uit het zadel gehaald) ik heb de sjabloontjes wel eens uitgeknipt, dan lijkt de M ook het beste.
maar het zadel ligt inmiddels vind ik een stukje strakker om haar schouders en zijkant schoft. de ruggengraad is wel nog steeds helemaal vrij.
omdat haar rug echt heel breed is vraag ik me af of ik dan niet eens voor een maat L of XL moet kijken.
(overigens staat er op de pommel die nu in het zadel (een limited edition caramel cheyenne) geen maat, het is een oranje ding, ik denk dat het een M is)

Afbeelding
Afbeelding
[img]https://lh6.googleusercontent.com/-LmtOX9eVY-A/TcWig6bRXSI/AAAAAAAADvE/9IrOaNRi4C4/s512/IMG_9113.jpg[img]

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:48

Soraya85 schreef:
Ik vind de zwart/grijze ook een leuke kleurstelling! Jammer dat er geen zwart/grijze hoofdstel is :j (in maat shire :+)

Ja daar heb je het alweer , er is altijd wel iemand die iets anders wilt waar verder vrijwel geen markt voor is :P