WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:01

knollentuin schreef:
zoals ik het lees maakt deze man zelf geen zadels dus..hij is alleen voor repareren en vullen van wolzadels. ik merk dat veel mensen uit het conventionele circuit toch wat huiverig zijn voor het lucht concept en onwetendheid gebruiken om iets af te keuren,jammer is dat

ja volgens hem heeft hij wel verstand van de wow zadels en doet hij ook het aanpas en vul werk maar verkoopt niets.
het rare is dat ik van de week een zadelpasser op stal had van drunens ruiterhuis en die man heeft echt wel verstand en heel veel uitgelegd maar die zei me weer dat een passier echt een rot zadel is en niet goed zijn, terwijl die vrouw die ik weer sprak weer helemaal te spreken is over de passier.
ze zeggen allemaal wat anders en blijkbaar komt dat door hun eigen ervaringen.
ik vind het echt heel erg moeilijk maar wil echt een goed zadel hebben.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:06

Indomitable schreef:
Ik ben zeer tevreden over Margreet. Bij mij blijft iedere andere fitter van het zadel en mijn paard af. Natuurlijk vraagt ze een vergoeding voor het consult. Het zal niet de eerste keer zijn dat een dealer zijn best doet de goede zadel afmetingen te krijgen waarna vervolgens de klant met deze maten een tweedehands gaat zoeken.

Vindt het niet meer als normaal dat je daarvoor moet betalen er wordt immers ook ruim de tijd voor genomen. Als je besluit het zadel te kopen is deze sessie overigens gratis.

Mocht je meer willen weten dan PB me maar.

nou een 2dehands zadel zal ik nooit nemen dan heb je nog meer risico's dan bij een nieuw zadel en geen garantie.

steinstein

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:17

Passier heeft een heel smal tussenkanaal, waardoor de rugwervels weinig ruimte hebben.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:01

steinstein schreef:
Passier heeft een heel smal tussenkanaal, waardoor de rugwervels weinig ruimte hebben.

en dat is dus helemaal niet waar :n ik heb twee passiers en die hebben hele ruime kussenkanalen,dus die vlieger gaat ook niet op hoor

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:03

knollentuin schreef:
steinstein schreef:

en dat is dus helemaal niet waar :n ik heb twee passiers en die hebben hele ruime kussenkanalen,dus die vlieger gaat ook niet op hoor

De Passier die ik gezien heb wel en dat was ook de rede dat zadelmakers er niet om stonden te springen om het zadel in te ruilen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:05

dan had je vast een hele oude,ik heb ook kieffers en stubbens en hulsebossen gezien met hele iele kanaaltjes, dat was volgens mij iets van vroeger, of een foute zadelvuller aan het werk geweest

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:05

ik heb zelf vroeger ook een passier gehad en dat model lag ook goed op mijn paard, daarom begrijp ik niet dat al die zadelmakers steeds andere meningen over allerlei merken zadels hebben.
ik zou nu de passier niet meer nemen die is geloof ik net zo duur als de WOW nu is!
en dan heb je bij de WOW toch meer keus wat betreft het maken van je eigen aangepaste zadel en bij de passier kan dat weer niet.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:09

knollentuin schreef:
dan had je vast een hele oude,ik heb ook kieffers en stubbens en hulsebossen gezien met hele iele kanaaltjes, dat was volgens mij iets van vroeger, of een foute zadelvuller aan het werk geweest

Was een zadel uit 2008.

Maar heb al van 2 zadelmakers/verkopers gehoord, dat ze liever geen passier inruilen omdat ze het tussenkanaal te smal vinden.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:10

ja alhoewel je nu bij de passier ook je boom\kopijzer kan laten verbreden en versmallen en je kussens en\of wrongen verleggen, dan moet ie wel terug naar de fabriek ,dat weer wel. maat was voor mij ook een reden ook voor passier te kiezen,naast wow

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:11

maar goed mijn vraag is net zoals de opening van het topic of het WOW zadel nu echt zo WOW is.. als ik sommige mensen moet geloven dat is hij echt WOW en als ik zadelmakers moet geloven dat is de WOW niet WOW en moet ik dus absoluut niet zo'n zadel nemen op een jong paard die nog helemaal in de bespiering moet komen.
ik wil echt niet weer een miskoop doen het gaat toch wel bijna om 3000 euro, daar heb je tegenwoordig al een paard voor hahaha..

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:13

my_precious schreef:
wat wel een feit is vind ik dat ze echt 2,5 uur de tijd neemt en mij ook gezegd heeft dat als ze ziet dat het paard niet overweg kan met het zadel mij er ook geen 1 verkoopt.
ze heeft ook gezegd dat ik het wow zadel een week mag proberen, dus dat zijn wel allemaal goede bedoelingen natuurlijk.

Ik vind 2,5 uur niet zo lang hoor. Kerry is regelmatig 4 tot 5 uur bij mij op stal :=

Maar goed, ik heb niet zo goede ervaring met haar en zou bij Wow alleen maar met Kerry in zee gaan :o
Of Schwung, maar die verkopen helaas niet meer ;(

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:14

@steinstein ,dat vind ik echt raar hoor, mijn zadels zijn uit 2009 en 2008 en hebben hele brede kussenkanalen,wel vuistbreed..vreemd zo een verschil

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:15

Ik heb nu net een wow en hij ligt nog niet helemaal goed (te grote headplate en lucht nog niet goed afgesteld) omdat ik even op de zadelmaker moet wachten. Heb er wel al wat mee gereden en merk toch overduidelijk dat m'n paard er fijner onder loopt. Meer schoudervrijheid en schwung. En mijn guppie is net 4 jaar oud. Dus zou niet goed weten wat de reden zou zijn om een wow niet op een jong paard te leggen. Ik merk tot nu toe alleen maar positieve verandering.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:19

weet je my precious het is heel persoonlijk, en het moet je paard passen en bevallen. iedereen heeft smaak en ervaringsverschil...ik ben helemaal voor wow, maar ik heb ook passiers liggen ben ik ook heel blij mee. ik merk dat mn paarden er fijn onder lopen en goede spieren ontwikkelen. ikzelf zit er heerlijk op en heb een verbeterde houding door de beugelophanging en de zitting-die verplicht mij in balans te blijven.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:24

knollentuin schreef:
weet je my precious het is heel persoonlijk, en het moet je paard passen en bevallen. iedereen heeft smaak en ervaringsverschil...ik ben helemaal voor wow, maar ik heb ook passiers liggen ben ik ook heel blij mee. ik merk dat mn paarden er fijn onder lopen en goede spieren ontwikkelen. ikzelf zit er heerlijk op en heb een verbeterde houding door de beugelophanging en de zitting-die verplicht mij in balans te blijven.

ja daar heb je wel gelijk in, ik denk dat ik het gewoon moet proberen ik mag een goed aangepast zadel een week proberen ben niet verplicht om een WOw te nemen natuurlijk, maar goed dan ben ik wel weer bijna 200 euro aan kosten kwijt voor een passessie en reiskosten whahaha.. bij andere zadelpassers ben je gemiddeld 50 tot 75 euro kwijt.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:28

knollentuin schreef:

Klopt inderdaad, die beugelophanging vind ik echt zo'n positieve verbetering! Echt heel fijn! Als ik hem trouwens op de voorste beugelophanging heb hangen, dan val ik naar voren terwijl ik dat in een normaal zadel neit heb. Heel apart!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:29

het is en blijft een keuze om het te proberen ,of niet. niet geprobeerd is er nooit achter komen. lastig is dat wel,dat is wel met meer maar dat kost niet altijd zoveel geld

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:29

my_precious schreef:
ja volgens hem heeft hij wel verstand van de wow zadels en doet hij ook het aanpas en vul werk maar verkoopt niets.
het rare is dat ik van de week een zadelpasser op stal had van drunens ruiterhuis en die man heeft echt wel verstand en heel veel uitgelegd maar die zei me weer dat een passier echt een rot zadel is en niet goed zijn, terwijl die vrouw die ik weer sprak weer helemaal te spreken is over de passier.

Doet hij aanpaswerk aan Wow zadels?
Werkt hij ook met Flair?
Heeft hij de cursus bij Wow gevolgd? (niet dat die heilig is, maar goed, geeft een startindicatie)

Iedereen zegt ook wat anders, dat is hèt grote probleem met zadels.
Ik ben nu zelf op zoek naar een alternatief voor Wow, omdat ik Wow wel leuk vind voor de paarden, maar niet voor mezelf. Die zoektocht levert weer resultaten op waar de tranen me van in de ogen springen.
Iedereen vindt z'n eigen product fantastisch en weet andere producten wel een kopje kleiner te maken. Als je daar feitelijke informatie tegenover plaatst, worden de reacties ineens onvriendelijk :=

Maar goed, al met al vind ik de filmpjes en blogs van Jochen Schleese erg interessant.
Okee, hij heeft ook een eigen zadelmerk en wil dat natuurlijk verkopen.
Maar zijn filmpjes en blogs zijn heel vaak neutraal.
Neem dit als voorbeeld (bekijk ook het filmpje!) : http://www.barnmice.com/profiles/blogs/ ... ree-points
Er wordt geen zadelmerk in genoemd en hij laat enkel kale bomen zien.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:30

knollentuin schreef:
het is en blijft een keuze om het te proberen ,of niet. niet geprobeerd is er nooit achter komen. lastig is dat wel,dat is wel met meer maar dat kost niet altijd zoveel geld

is het zo dat je de beugels op verschillende manieren kan hangen dan bij de WOW

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:31

Aimee schreef:
my_precious schreef:

Doet hij aanpaswerk aan Wow zadels?
Werkt hij ook met Flair?
Heeft hij de cursus bij Wow gevolgd? (niet dat die heilig is, maar goed, geeft een startindicatie)

Iedereen zegt ook wat anders, dat is hèt grote probleem met zadels.
Ik ben nu zelf op zoek naar een alternatief voor Wow, omdat ik Wow wel leuk vind voor de paarden, maar niet voor mezelf. Die zoektocht levert weer resultaten op waar de tranen me van in de ogen springen.
Iedereen vindt z'n eigen product fantastisch en weet andere producten wel een kopje kleiner te maken. Als je daar feitelijke informatie tegenover plaatst, worden de reacties ineens onvriendelijk :=

Maar goed, al met al vind ik de filmpjes en blogs van Jochen Schleese erg interessant.
Okee, hij heeft ook een eigen zadelmerk en wil dat natuurlijk verkopen.
Maar zijn filmpjes en blogs zijn heel vaak neutraal.
Neem dit als voorbeeld (bekijk ook het filmpje!) : http://www.barnmice.com/profiles/blogs/ ... ree-points
Er wordt geen zadelmerk in genoemd en hij laat enkel kale bomen zien.

daar heb je helemaal gelijk in, dankjewel voor de link ik ga gelijk even kijken.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:31

ja twee standen, dat is ook zo bij bates en de equeator heeft zelfs een hele flexibele ophanging

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:34

knollentuin schreef:
ja twee standen, dat is ook zo bij bates en de equeator heeft zelfs een hele flexibele ophanging

ohw dat is wel fijn, nu heb ik elke keer bij mijn zadel het idee dat mijn ene been mijn voet mooi rechtuit steekt en bij het andere been mijn voet naar buiten getrokken word doordat mijn riemen naar mijn idee niet gelijk hangen.
of misschien ben ik wel scheef hoor, ik krijg namelijk altijd kramp in mijn linkervoet hierdoor en als ik de beugels langer maak dan zijn ze weer te lang.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:37

wat ik wel weer een nadeel vind, dat elke fitter geen zadels inruilt op de wow of de msfc je moet dus je eigen zadel ook nog eens kwijt.
Laatst bijgewerkt door my_precious op 07-08-11 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:08

Aimee, duidelijk filmpje weer van schleese !! Maar hoe weet je of de takken van een zadel naar voren wijzen of niet ? Of liever welke zadels takken hebben die naar achteren wijzen.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:39

County heeft takken die naar achter wijzen.