wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jenn_Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:31

lonnie schreef:
bij mij komt woensdag 2 februari Iris om Ciera helemaal te checken, ben erg benieuwd of er nog iets uitkomt, of dat ze gewoon stout is onder het zadel :Y)

Ik ben erg benieuwd wat er uit komt en wat je ervaringen zullen zijn bij een volledige check.
Ik heb het idee dat er de laatste tijd "iets" niet helemaal lekker zit bij mijn paard. Hij wil wel, maar het lukt op de één of andere manier niet echt. Niks ernstigs denk ik, maar ik "voel" gewoon iets :P Dus ik denk eraan om ook een volledige check (lichaam en zadel) bij hem te laten doen. Heb vanmiddag les dus ga het ook even met mijn instructrise bespreken.

@Daan_Ordeal
Ik ben 1.68/1.70 weeg 57 kilo en heb een Fit 1.
Fit 2 is denk ik te groot voor mij en zou sowieso ook te lang zijn voor mijn paard.

Seven

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:37

@daan_ordeal
ik ben 1.75 en weeg 75 kg heb confectie maat 40
heb een fit 2 18 inch

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:42

Ik begreep van Iris dat het wel mogelijk is om 17,5 te laten maken, maar is niet standaard (en zal dus waarschijnlijk meer kosten).
Ik heb ook 17 inch kussen (of zelfs 16) en 18 inch zitting. Heb zelf maat 38, ben 1.65 en weeg 63 kilo.
mijn paardje heeft een korte rug dus een langer zadel gaat op zijn lendelen drukken. Bij een wol zadel in kleinere inch was de zitting te klein voor mij waardoor ik achterop de lepel zat en er verkeerde druk verdeling komt.
Nu zit ik wel goed in het zadel waardoor de druk nog steeds in het midden van zijn rug ligt, dankzij het lucht komt er nog minder druk op 1 plaats waardoor het mogelijk is de kussens kleiner te laten zijn dan de zitting.
ZO is het mij uitgelegd.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 15:00

Ik heb proefgereden op een 17,5 inch. Maar dat is geen standaard. Dan verbouwen ze een 18 inch begreep ik.
Ik ben zelf 1.72 en weeg maar 56 kilo en heb een 16 inch Wow. Al mijn andere zadels waren altijd 17 inch.
Mijn Wowfitter keek naar me en zei meteen 16 inch. Ik geloofde m niet. Maar uiteindelijk bleek dat toch echt de beste te zijn voor mij. :D

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:04

Leanevb schreef:
Weten jullie een wow-fitter die wel snel een Wow levert en die goed contact houd met de klant? Want dit kan ik van Arie absoluut niet zeggen.

Ik heb heel goede ervaring met Iris van Los-paard.nl
Ze zit bij jou in de buurt. Ik had mijn zadel met exact 6 weken.
Ik was overigens de persoon met het 2 kleuren bruin zadel :D

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:11

#Ymke# schreef:
Ik denk niet dat arie je bewust zo lang laat wachten. Er zijn bepaalde omstandigheden waardoor hij gewoon moeilijker bereikbaar is. Mijn ervaring met hem is altijd heel erg goed, hij doet altijd keihard z'n best voor je, maar soms heb je dingen niet in de hand waardoor het soms anders gaat dan je zou willen.

Dat is ook mijn mening..

abby12wo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:15

Mijn vriendin heeft zo'n zadel en die is er gek op!

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:34

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 19:19

Ik zie helemaal geen afbeelding van een Wow in het artikel. :?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:51

dit staat er over mijn model WOW:

Wow zadel Fit 2 X-Deep HP 3 Conventional Dressuur
DWG No Tab D. bruin/ Nutmeg en curved single

betekent dat met of zonder tab?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:02

Elco schreef:
#Ymke# schreef:
Ik denk niet dat arie je bewust zo lang laat wachten. Er zijn bepaalde omstandigheden waardoor hij gewoon moeilijker bereikbaar is. Mijn ervaring met hem is altijd heel erg goed, hij doet altijd keihard z'n best voor je, maar soms heb je dingen niet in de hand waardoor het soms anders gaat dan je zou willen.

Dat is ook mijn mening..

sorry,maar ik heb ook niet hele geweldige ervaringen.............

LeaneVB,ik ben heel tevreden over Marjolein v. Woensel,zij moet je zadel wel bestellen,maar de goede service weegt daar absoluut tegen op....

ik heb trouwens een 18 inch extra deep besteld op 17 inch kussens,mijn eigen zadel bleek dus te lang te zijn.
ik heb zelf maat 44 en zit er prima in met nog voldoende ruimte

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:08

Ik denk no Tab = geen tabs lonnie.

Als bepaalde omstandigheden je werk moeilijk maken moet je maatregelen nemen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:33

femmefatale1, idd lekker makkelijk gedacht van mij. Zo werkt dat nou eenmaal als je klanten hebt en deze tevreden wilt houden. Die hebben nl niets te maken met jouw persoonlijke omstandigheden. Vandaar dat ik zeg, neem maatregelen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:37

bij mij had het niet eens direct met de bereikbaarheid te maken,maar met een echt verkeerd aangemeten zadel.
maargoed,dat is weer een heel ander verhaal

Leanevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:09

Erg bedankt allemaal voor jullie reactie!
Het kan inderdaad zijn dat Arie inderdaad moeite doet voor het zadel en dat hij er niets aan kan doen. Maar ik krijg hier eigenlijk niet de indruk van. Ik krijg meer het idee alsof hij dit zadel nooit besteld heeft. Dus ik heb een e-mail naar Wow zelf gestuurd. Dus ben benieuwd.
Het liefst zou ik de koop ongedaan maken, maarja dit gaat volgens mij niet. Voor hetzelfde geld is het zadel nu ineens wel onderweg en dan moet ik dit zadel wel afnemen.

Het meest erge was dat ik nog ontzettend zat te twijfelen wie ik zou laten komen. Ik wilde of Iris of Arie, omdat die allebei dicht bij mij in de buurt zaten, alleen kon ik niet zoveel referenties vinden over Iris en wel over Arie. Die waren over het algemeen erg positief. Maar ik ben nou wel van mening veranderd.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:16

Wanneer heb jij je zadel besteld?

Leanevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:24

op 9 november

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:38

Needje schreef:
Ik zie helemaal geen afbeelding van een Wow in het artikel. :?

Nee dat klopt!!

Toen ik online kwam was er een plaatje van een WOW zadel (kon ik duidelijk zien een de schroefjes voor en de V groeven in de bladen maar toen ik terug kwam om het artikel daadwerkelijk te lezen stond er een plaatje van een spring ruiter :s
Daarom had ik al sorry voor het plaatsen gezegd :)

Leanevb: is erg naar als je dat gevoel krijgt, en het gaat ook niet meer goed komen met het gevoel. Daarom is het misschien handig om een goed gesprek met Arie aan te gaan over je gevoel en de mogelijkheden. En of het mogelijk is dat hij het afbesteld en jouw aanbetaling terug geeft omdat je graag met een goed gevoel aan een WOW wil beginnen. Succes!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 00:28

Leanevb schreef:
Erg bedankt allemaal voor jullie reactie!
Het kan inderdaad zijn dat Arie inderdaad moeite doet voor het zadel en dat hij er niets aan kan doen. Maar ik krijg hier eigenlijk niet de indruk van. Ik krijg meer het idee alsof hij dit zadel nooit besteld heeft. Dus ik heb een e-mail naar Wow zelf gestuurd. Dus ben benieuwd.
Het liefst zou ik de koop ongedaan maken, maarja dit gaat volgens mij niet. Voor hetzelfde geld is het zadel nu ineens wel onderweg en dan moet ik dit zadel wel afnemen.

Het meest erge was dat ik nog ontzettend zat te twijfelen wie ik zou laten komen. Ik wilde of Iris of Arie, omdat die allebei dicht bij mij in de buurt zaten, alleen kon ik niet zoveel referenties vinden over Iris en wel over Arie. Die waren over het algemeen erg positief. Maar ik ben nou wel van mening veranderd.

Kan hij je geen leenzadel geven totdat je zadel er is? volgens mij kan hij zo een zwarte in elkaar zetten ik denk dat hij genoeg onderdelen heeft liggen.

Zoeff: ik denk dat ze hetzelf al ontdekt hadden. Staat een beetje knullig om een luchtzadel te plaatsten bij een artikel over wol en foam.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 00:38

daan-ordeal, je inch maat heeft ook te maken met de lengte van je bovenbenen,alleen lichaamslengte en gewicht doen t m niet. als je voor een wow zadel gaat kan ik je de dames van schwung-online aanbevelen! zij nemen zeer goed de tijd voor je en nemen hun zaak bloedserieus,het moet allemaal tot in de puntjes.
van meneer arie boer hoor ik de laatste tijd erg wisselende dingen. ik heb een aantal les- klanten met wow [bij hem aangeschaft] en die zijn al vele weken [zo niet maanden]contact aan het zoeken met hem voor een service beurt en er wordt niet gereageerd op mail of telefoon. als ik dan hoor dat ie voor de een na de ander nieuwe zadels aanpast snap ik een aantal dingen niet,wel leveren maar geen service? dat is geen reclame voor de wow... :Y) en dit is niet de eerste x dat ik dit sort signalen over deze meneer hoor :o

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 00:52

Schangah schreef:
Zoeff: ik denk dat ze hetzelf al ontdekt hadden. Staat een beetje knullig om een luchtzadel te plaatsten bij een artikel over wol en foam.

Ik was de eerste die in dat topic een reactie zette met een opmerking erbij dat het artikel om wol of schuim gaat en dat ze er een foto bij hadden gezet van een luchtgevuld zadel. Die opmerking, met waarschijnlijk nog een paar van die strekking, is eraf gehaald als "off-topic". Er staat nu inderdaad een andere foto bij. Tja, als wow-verslaafde herken je zo'n zadel meteen natuurlijk!
Was trouwens wel een mooie wow-foto, van bovenaf genomen, het zadel lijkt dan heel erg breed.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 01:55

Ik heb voor mn pooown een 17 inch kussens en 18 inch voor mijn kont
Ik heb zowel n shallow en deep seat. Shallow vind ik op de pony fijner...
Ik ben 1.60 klein en 72kg mt 44

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 02:13

hallo bokkers,

Ik meld me ook even. Ik heb vorig jaar juli mijn wow zadel gekregen. En in eerste instantie erg getwijfeld of ik de juiste keuze had gemaakt. Heb er toen ook nog een topic over aangemaakt. Achteraf bleek paard een blessure te hebben. In oktober mocht ik weer rijden en is Marjolein opnieuw gekomen om het zadel aan te passen. Mijn paard bleek van grasmaaien en alleen longeren een boommaat gegroeid te zijn (van 0 naar 1). Maar ik vond ondanks de grotere boommaat dat er erg veel ruimte zat tussen schoft en kamer, ongeveer 12 cm. Het zadel lag zo hoog op haar rug. Met een boommaat 2 lag het zadel voor mijn gevoel al wat meer om de schoft heen, maar volgens Marjolein wat deze iets te wijd voor haar. Volgens haar zou het zadel meer om de schoft heen komen te liggen als ik op het zadel zat. Voor mijn gevoel is dat niet zo. Hebben jullie ook de ervaring dat er zoveel ruimte tussen schoft en kamer zit en hoe ligt het zadel bij jullie paarden bij de schoft? Momenteel kan ik weer niet rijden door een domme struikelpartij van mijn paard, dus zal straks opnieuw met Marjolein bespreken. Maar zag dit topic en vroeg mij af....

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 09:22

@ Pollux; ik merk dat er een verschil in de denkwijze van diverse fitters zit, mijn zadel raakt de schoft net niet als ik erop zit, ik vind dat prettiger anders heb je zo'n 'skippybal' effect. ( Ik heb Arie) Daarnaast ligt deze maat mooi om haar heen, nergens plekken waar het niet aansluit oid, dus een smallere lijkt me bij de mijne sowieso geen optie :n

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 09:24

Daan_Ordeal schreef:
Waarom heeft Wow niet gewoon 17,5 inch??

Ok, nog een vraag (het houdt niet op :+ ). Zijn er hier mensen die hun gewicht/lengte en inchmaat willen noemen? O:) Handig voor mij ter indicatie. Ik ben 1.70m en weeg circa 63 kg.

ligt ook aan de lengte van je bovenbeen :+ ik ben ook 1.60 weeg 65 kg heb een 17 inch ;)