[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:47

Kirsha schreef:
:') Ik herken het, als ik op een tuinstoel ga staan kan ik precies mijn halve been over mijn Tinker van 1.50 meter gooien en als ze dan braaf blijft stilstaan kom ik er zonder kleerscheuren op :)) Ik was ooit lenig...

Zelfde hier :') helaas nooi lenig geweest en paard doet zeer regelmatig toch een stapje opzij, hihi.

Pmarena, gefeliciteerd alvast, geniet ervan!
Ik ga binnenkort moosgummi inlages bestellen, maar heeft geen haast. Dus als je dan toevallig net bent bevallen, weet ik waar het door komt.

pmarena

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:54

Senks :)

Nou ik hoop het ook dat het gewoon een normale bevalling thuis mag worden zonder allerlei medisch gedoe, vind het best spannend want je hebt natuurlijk geen idee wanneer het begint en wat voor toeters en bellen er nog bij komen kijken als je toch naar het ziekenhuis moet...dus heel hard duimen voor een normale thuisbevalling maar en dan inderdaad hopelijk weer snel op de been zijn... *kruist vingers*

Het proberen van dat goedkope zadeltje: proberen kan natuurlijk altijd, alleen hoe het ligt en aanvoelt enzo dat zegt natuurlijk helemaal niks over "boomloos" maar puur over dat betreffende zadeltje :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:55

@pmarena Haha ja voor een week schiet dat niet echt op, en ik zit nou niet bepaald in een gunstige hoek dat wederverkoper zin heeft.

@ ittheclown Ik zou je aanraden Teleltee te laten komen voor een pasconsult. Je kunt dan diverse goede kwaliteit boomloze zadels uittesten, krijgt er nog advies bij ook, en beter beeld van wat je paardje ervan vindt. Zo loopt de een de sterren van de hemel met een ghost, de ander vind een barefoot of trekker weer fijner, en zijn ook allemaal anders voor de ruiter qua zit. Het is namelijk niet perse zo als ie onder dat goedkope zadeltje slecht zou lopen, dat per definitie boomloos ongeschikt is.

@Kaatje 77 Ik kon vroeger zo op de arabjes van 1.55m springen, maar tegenwoordig ook niet meer zo lenig. Zelfs met krukje kostte mijn draver van 1.62 me al moeite om erop te komen met barebackpad hahah :P Er is altijd nog de opstaphulp van ik dacht Buitenzinnig?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:59

Jazeker, er zijn opstaphulpen (nu gemaakt door Ghost :) )
Maar helaas niet de opstaphulp die er niet is, haha.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:04

Ik heb nog nooit zonder zadel op een pony van hoger dan een meter kunnen komen, vooral denk ik ook omdat ik het altijd een beetje zielig vond om me er tegenaan te werpen en dan omhoog te hijsen...kan toch niet fijn zijn voor zo'n dier :(:)

En dan kom je in zo'n half zachte poging aangelopen en lukt het natuurlijk niet :')

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:15

Buitenzinnig schreef:
Jazeker, er zijn opstaphulpen (nu gemaakt door Ghost :) )
Maar helaas niet de opstaphulp die er niet is, haha.

Cool! Zijn die nog anders dan de oude opstaphulpen?

Ik gebruik hem nog steeds met veel plezier als ik met mijn rendiervachtje ga hobbelen :)

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:24

Het AM zadel is al binnen. De service is dus in ieder geval goed :D Het zadel ziet er ook mooie afgewerkt uit. Het is minder stug als een startrekk. Maar er zit iets "geks" in. Ben heel benieuwd wat de deskundigen daarvan vinden (pmarena heel even wachten met bevallen dus :Y) ). Er zit een kunststofplaatje onder de beugelophanging. Dat loopt nog door naar achteren. Is dit gunstig? Een beetje zoals hd-inlages misschien? Er is wel 1 probleem....de kussens zijn recht en het zadel heeft een lichte ronding. Dus de kussens komen aan de voor en achterkant los... Zou het klittenband niet sterk genoeg zijn? Of moet het soepeler worden en komt het na rijden wel goed? Oh ja iemand vroeg nog hoe de schouders/schoft vrijgehouden werden. Er zitten 3 verschillende kopijzers bij die je kan verwisselen. Een beetje zoals het wintec/thorowgood systeem. Het kopijzer is gelukkig wel iets korter, maar naar mijn idee misschien net even te lang. Op de eerste foto ligt zo'n kopijzer op het hoofd van het paard :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:34

Hij ziet er zo inderdaad wel aardig uit :j Is hij verder wel mooi recht (symmetrisch)?

Die kunststof strips zullen inderdaad wel bedoeld zijn om de stijgbeugelophanging een beetje uit te vlakken over het zadel heen.

Die kussens da's een beetje knullig ja :P
Dat zal je met rijden moeten zien of het geheel dan gaat vormen en wel aan elkaar wil blijven zitten doordat het wellicht wat soepeler wordt en de rechtee delen zich dan niet meer los trekken van de gebogen delen....

Maar ziet er uit dat hetzij het geheel erg stijf is, hetzij het klittenband niet zo sterk...of een beetje van beiden.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:24

1 op 1 gejat van Startrekk dat plastic plaatje - dat dient inderdaad om doorhangen van de beugelriemhaken op te vangen.
Gut - is hij niet was te lang voor dat paardje? :+

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:13

Hij gaat terug -O-

meer info via pb ivm retourneren

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:21

Jennyxx schreef:
Het AM zadel is al binnen. De service is dus in ieder geval goed :D Het zadel ziet er ook mooie afgewerkt uit. Het is minder stug als een startrekk. Maar er zit iets "geks" in. Ben heel benieuwd wat de deskundigen daarvan vinden (pmarena heel even wachten met bevallen dus :Y) ). Er zit een kunststofplaatje onder de beugelophanging. Dat loopt nog door naar achteren. Is dit gunstig? Een beetje zoals hd-inlages misschien? Er is wel 1 probleem....de kussens zijn recht en het zadel heeft een lichte ronding. Dus de kussens komen aan de voor en achterkant los... Zou het klittenband niet sterk genoeg zijn? Of moet het soepeler worden en komt het na rijden wel goed? Oh ja iemand vroeg nog hoe de schouders/schoft vrijgehouden werden. Er zitten 3 verschillende kopijzers bij die je kan verwisselen. Een beetje zoals het wintec/thorowgood systeem. Het kopijzer is gelukkig wel iets korter, maar naar mijn idee misschien net even te lang. Op de eerste foto ligt zo'n kopijzer op het hoofd van het paard :+

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ziet er veel netter uit als ik verwacht had!

Ik zou graag een pbtje willen met de reden jenny!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:30

Ik ben ook wel benieuwd naar de reden waarom hij terug gaat..
Ik heb twee am zadels gehad,een western model met vaste pommel..Die was erg fijn maar ook meer een boomzadel idee..Verder heb ik een Startrekk western imitatie gehad..Was een erg leuk zadel om te zien,maar reed echt verschrikkelijk en de paarden reageerden er ook niet goed op..Ach uiteindelijk zijn het toch made in India zadels en dat zie je toch meestal weer terug..

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:32

Edit...

Foutje :')

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:33

O en Pmarena sterkte met je bevalling!Hoop dat de baby snel komt en dat het niet al te zwaar zal zijn..

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:23

Thanks allemaal voor de reacties, ik ga morgen het boomloose zadeltje eventjes proberen het gaat helaas alleen niet echt vooruit met rijden maar merkte wel dat hij met de loesdouw veel sneller gespannen werd dan van de lichtgewicht knight rider ( die voor mn bips wat te klein is) dus ff testen hoe hij het doet met lichtgewichtje. en helaas gaat het bitloose plan ook niet door ga toch maar weer met bit starten en dan hopelijk met een tijdje weer bitloos

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:45

Waarom gaat die terug Jenny?

Zinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:00

Zo, even een tijd niet geweest hier en plots zitten we op blz 76! Het laatst wat ik me kan herinneren was blz 32. Dus nog even 30 bij te lezen!

En Pmarena zwanger! Veel succes met de laatste loodjes en alvast gefeliciteerd met de kleine.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:11

Wat jammer dat hij teruggaat, toch iets raars gevonden? :(:)

Ik heb net nog een Arizona maat 2 met een schrapje op de opruimings-pagina gezet, maar daar was niemand naar op zoek toch?

Senks, vind jullie wel lief hoor :)

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:52

Vond die AM er leuk uitzien! Ben ook wel benieuwd waarom hij terug gaat :j

Pmarena, ook voor mij onverwachts. Heel veel succes nog met de laatste loodjes en de bevalling!

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:15

Ook ik ben stiekem ook wel erg benieuwd waarom hij weg gaat. Zag er best leuk uit eigenlijk.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:51

Oh is het al bijna zover pmarena ! Wens je een vlotte bevalling !

Vandaag de ghost wezen promoten bij een zadelmaker, phoe ik voelde me net weer een tiener bij het mondeling examen. :D Maar ik denk dat ik wel geslaagd ben aangezien de Quevis is achtergebleven voor een testperiode (hopelijk krijg ik 'm niet helemaal gesloopt terug _O- ).
Gebeurt niet vaak, klassieke zadelmakers die interesse hebben in boomloos.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 00:15

Leuk Jokari!!! En de "like -share - win" actie loopt ook al lekker. *\o/* We komen er wel!

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 00:34

Heb ook zoon zin om mn ghost open te maken en te testen! Duimen dat ie morgen binnen komt en niet pas na het weekend!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 11:02

Hij is gister op de post gegaan dus ik neem aan dat je hem vandaag ontvangt! Spannend!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:48

Spannende dingen gaande allemaal :j

Ik heb ook nog wat:

Barefoot wil een nieuwe ledersoort gaan testen die wat zachter en soepeler is, en daarvoor zoeken we iemand die een zadel heel erg veel kan gebruiken, liefst elke dag meerdere uren zodat we een goed beeld krijgen van de slijtage-gevoeligheid van het materiaal.

Wanneer het zadel op verschillende paarden en onder verschillende ruiters gebruikt kan worden is dat natuurlijk helemaal mooi, dan wordt het meteen onder verschillende omstandigheden getest die soms toch ook wel uitmaken hoe snel / op welke plek er slijtage optreedt :)

Het zou gaan om een Cheyenne proefmodel.

Als jullie iemand weten?
Geef dan graag even een naam op en de hoeveelheid uren die haalbaar moeten zijn, zodat we kunnen bekijken naar wie we het zadel het beste toe kunnen sturen :)

Natuurlijk wel graag iemand die wat foto's door wil mailen van het zadel gedurende het testen, en het zadel naderhand ook weer naar het postkantoor wil brengen als ze het in Duitsland "live" willen beoordelen qua slijtage, dat we er niet achteraan moeten om het weer terug te krijgen (als ze dat willen) :P
Laatst bijgewerkt door pmarena op 06-03-15 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt