Paroeske ik heb een neusriem geprobeerd lak te maken. In het begin mooi maar al snel word het minder Ik had angelus zwarte verf 3 lasg daarover heen hoogglans finischer 12 lagen
Nou.. EINDELIJK kan ik m'n hoofdstel showen Heb m'n frontriem binnen, helaas niet heel goed te zien haha, moet nog 's echt goede foto's maken, maar vind hem wel gaaf. De bakstukken en keelriem heb ik zelf wit geverfd, frontriem heb ik op wit leer besteld bij Frontriem Design, de enige die met wit leer werkt.
Gave dingen komen er weer langs! Hoofstel is heel mooi geworden zeg.
Ik ben momenteel bezig met een halster, neonroze
Geryon
Geplaatst: 14-04-14 13:17
NathalietjeB schreef:
Ik vraag me af of er mensen zijn die al last krijgen van uitgedroogd leer... Omdat je niet kan invetten na t verfen
Dat vind ik nou het jammere hieraan. Nooit meer in kunnen vetten, dus na een tijdje heb je een droog hoofdstel of zadel dat daarom enorm in waarde is gedaald..
Bij mij trok het vet niet in het leer, het wordt soort van afstotend. Dus vetten heeft geen zin, tenzij je de onderkant niet mee verft, dan kan het aan die kant wel nog intrekken. Maar mijn neusriem is wel nogsteeds heel soepel terwijl het heel goedkoop leer is, wat normaal snel uitdroogt.
Ik heb voor mijn zadel indringverf besteld. Ook mede omdat ik het wel fijn vind dat ik het zadel gewoon kan blijven vetten en onderhouden zoals ik gewend ben. Nu heb ik al wel een wat ouder zadel, dus het kan er alleen maar beter van worden.