Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LiindseyV

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:48

Hier is ie dan , en wat is hij mooi op Siebert ! <3
Een van de komende dagen maak ik eens foto's als ie helemaal mooi is opgezadeld :)

Afbeelding
Afbeelding

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 20:03

Had ze op FB net gezien. Knap hoor!

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:15

weet iemand nog een snelle leverancier voor headplates? heb d site van wow nederland gemaild en gebeld maar daar hoor ik niets van weer.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:30

Nee, nogal logisch. Het is zondag. :D

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:27

Persevero schreef:
weet iemand nog een snelle leverancier voor headplates? heb d site van wow nederland gemaild en gebeld maar daar hoor ik niets van weer.

Misschien heeft er hier iemand de goede headplate voor je ! Welke heb je nodig ?

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:37

rien10 schreef:

Inderdaad en daarnaast Pinksteren :P

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:10

Nou, ik heb ze denk ik inmiddels 2.5 week geleden ook gemaild omdat ik van verschillende dealers geen reactie kreeg over mijn vragen over een H singel en heb tot nu toe ook geen reactie gehad. Heb dus ook geen H singel gekocht en ben voor een prolite gegaan. Misschien ooit nog eens voor een H singel maar wel jammer want ik was wel echt geinteresseerd maar ga voor dat bedrag niet iets op de gok kopen zonder mijn vragen beantwoord te krijgen. Vond het erg jammer.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:38

car0linee schreef:
Nou, ik heb ze denk ik inmiddels 2.5 week geleden ook gemaild omdat ik van verschillende dealers geen reactie kreeg over mijn vragen over een H singel en heb tot nu toe ook geen reactie gehad. Heb dus ook geen H singel gekocht en ben voor een prolite gegaan. Misschien ooit nog eens voor een H singel maar wel jammer want ik was wel echt geinteresseerd maar ga voor dat bedrag niet iets op de gok kopen zonder mijn vragen beantwoord te krijgen. Vond het erg jammer.

Had je deze net gemist denk ik... : http://www.bokt.nl/markt/ad/407822/wow-h-singel-70cm

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:25

Jaa, klopt! Daar baalde ik wel even van. Zat al een hele tijd te zoeken en toen toch maar voor de prolite gegaan en echt twee dagen later stond deze op de boktmarkt. Gevalletje pech hebben. Ik wil er nog wel eentje ooit eens uitproberen. Maar voor nu vind ik het zo wel even prima :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:35

Prolite singel is vast ook fijn. Is die van hetzelfde materiaal gemaakt als de prolite pads ?

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:49

Ik heb nog een H singel te koop 26 inch.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:28

Darwin je hebt pb

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:45

Maris schreef:
Prolite singel is vast ook fijn. Is die van hetzelfde materiaal gemaakt als de prolite pads ?

Is ook heel fijn. Is een soort neopreen maar erg zacht. Merrie loopt er iig heel erg blij mee en mijn zadel ligt mooi stabiel dus ik ben nu tevreden. Al zal ik misschien tegen de winter aan (met mijn merrie haar hooibuikje) wel weer willen kijken voor een H singel. Dan zal zoiets wel van pas komen. Maar voor nu is het zo prima :)

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 12:02

YamaSaki schreef:
rien10 schreef:

Inderdaad en daarnaast Pinksteren :P

is al enige tijd geleden, meerdere keren zelfs

Ik heb een 0UU nodig

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:43

Misschien is dit onderwerp al meer besproken, maar ik kon zo snel geen ervaringen vinden...

Ik overweeg op zoek te gaan naar een set spring- of vz-zweetbladen om wekelijks tijd een sprongetje te maken en wellicht voor buitenritten. Nu heb ik in het verleden wel eens wat veranderd aan mijn zweetbladen en ik vond het best een klus. Ik vraag me af of dat went, of ik er handiger in word of dat ik na 1 keer heen en weer wisselen mijn springbladen in de kast ga gooien en met mijn dressuurzadel blijf springen... Iemand ervaring? Een springzadeltje erbij kopen is zoo eenvoudig niet met mijn ultra korte, overbouwde propje. Mijn Wow ligt geweldig en juist met springen en lange ritten vind ik dat heel belangrijk.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:49

Misschien moet je meer denken aan het feit dat je met telkens wisselen eerder je schroefgaten beschadigd.... Dat lijkt mij het grootste probleem. Plus dan idd de tijd die je steeds nodig hebt om te wisselen.
Maarre, kijk eens voor een 2de hands wow op engelse ebay, soms net zo goedkoop als andere zweetbladen !

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:02

Oh ja, Ebay... Daar ben ik nog totaal niet in thuis, maar dit is misschien een mooie aanleiding om erin thuis te raken.

Zal ook een aan Eleonora vragen hoe raadzaam het is om regelmatig te wisselen. Op zich, als je voorzichtig bent en de schroeven er recht indraait, moet het geen kwaad kunnen.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:18

Ik heb het voorheen gedaan, steeds de zweetbladen omwisselen. Werd er wel steeds handiger in, maar uiteindelijk toch voor een apart springzadeltje gegaan. Scheelde een hoop tijd en soms frustratie.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:20

Mrijn schreef:
Oh ja, Ebay... Daar ben ik nog totaal niet in thuis, maar dit is misschien een mooie aanleiding om erin thuis te raken.

Zal ook een aan Eleonora vragen hoe raadzaam het is om regelmatig te wisselen. Op zich, als je voorzichtig bent en de schroeven er recht indraait, moet het geen kwaad kunnen.

Net even heel snel gekeken op e-bay. Zag ik nou een bijna nieuw springzadel van wow voor 800 pond ?? Deze http://www.ebay.co.uk/itm/OPEN-TO-OFFER ... Sw~oFXGeik Zelfs nog een tegenbod mogelijk ook. Moet natuurlijk wel net de goede kussens etc zijn.... + geen idee of ze naar Nederland wil verzenden natuurlijk.

edit : of deze http://www.ebay.co.uk/itm/WOW-GP-saddle ... Swr0ZXONWh edit 2 ooh helaas ze stuurt niet naar nederland... Bij dit zadel mocht je nog kiezen uit een aantal panels, zweetbladen en zelf zitting ook ! Misschien als je heeeeeel liefff vraagt ???

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:46

Ik heb een standaard wow dressuurzadel, nu heb ik echter last van mn rug.

Zadel is laatst gecheckt en ligt goed.
In mijn ogen is hij iets te krap, maar paard loopt nu wel weer zonder te klagen dus ik weet het soms ff niet meer haha.

Ff terug naar mijn rug.
Zou het kunnen komen door de vorm van de seat?

In mijn ogen zit ik netjes en kantel ook mn bekken. Het komt vooral door de galop en het doorzitten.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 11:13

@Nivada, zonder filmpje is het lastig oordelen, en ik ben ook geen dokter/fysio/instrukteur oid. Maar als het komt door galop en doorzitten zou ik eerder denken dat je de verkeerde spieren aanspant. Dat je bijvoorbeeld te verkrampt probeert de beweging uit te zitten waardoor die onvoldoende door je rug kan veren. Of dat je misschien teveel je bekken kantelt, waardoor je rug te hol wordt. Voor het oog lijkt het dan wel alsof je heel mooi chique recht op je paard zit, maar dan wordt wel de rug geblokkeerd.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:11

Ik heb inderdaad al even gekeken op ebay, maar het lastige is dat ik een oud type zitting nodig heb. Die vind je uiteraard steeds minder... Ik ga maar eens een zoekopdracht uitzetten bij Eleonora, misschien dat zij er ooi tnog een tegen komt.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:47

Mrijn schreef:
Ik heb inderdaad al even gekeken op ebay, maar het lastige is dat ik een oud type zitting nodig heb. Die vind je uiteraard steeds minder... Ik ga maar eens een zoekopdracht uitzetten bij Eleonora, misschien dat zij er ooi tnog een tegen komt.

was die laatste link die ik gaf van ebay niet met een oude zitting ? Ik dacht het wel. Keuze uit 2 zittingen waarvan 1 een resin tree.... Toch ?

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:40

Ga met met Roodvos, komt het door het zadel of manier waarop je er in zit of zit er misschien wervel die niet helemaal goed kan bewegen waardoor je spieren verkrampen omdat je wel los moet zijn in wow om je paard te kunnen volgen.

Als ik een nadeel van een Wow moet aangeven is dat ik dus meteen merk als ik niet helemaal los ben en ergens blokkeer omdat ik dan scheef zak of beweging net niet helemaal goed kan volgen :D
Dus is weer keer extra behandeling van mezelf of zorgen dat ik losblijf met oefeningen en sporten.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:59

Ik denk dat een Wow voor de ruiter niet het meest comfortabele zadel is. Althans, dat is mijn ervaring en ik hoor het ook heel veel om me heen. maar rugpijn zou je er niet van moeten krijgen. het kan natuurlijk dat de vorm van de zit niet bij je past.

Mooi te weten dat dat een resin tree is.. Echter, een seat 2 is te groot. Ik heb nu een 1 met 16 inch kussens. Meer kan ponylief niet kwijt. Ik ga het wel in de gaten houden. Aan die prijzen kun je je bijna geen buil vallen. Of je moet ze niet geleverd krijgen....