Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:56

Hier ook passier en barnsby beugelriem gebruiker! Allebij met nylon erin!

De barnsby zijn wat dikker maar zien en blijven langer mooi! Is volgens mij kalfsleer! Hebze nu 2,5 jaar! Lijken ng nieuw.

En de passier worden iets sneller lelijk. Zijn nu wel als platter( van het langs schuren bij de benen) heb deze nu 9 maanden!

Zit wel een prijs verschil dus van die passier kan je er wel een paar van kopen voor dat je aan het bedrag van barnsby zit!

Ik heb de gesp onder aan het zadel zitten, en heb zelf van passier de korte maat genomen en dan op het eind extra gaatjes gemaakt zodat ik minder lang uitstekkend stuk onder heb. Moest qau gaatje de langere maat, maar dan kreeg ik een heel lang stukdie ik met een beugelhoesje niet weg kon werken! En omdat deze beugelriemen gestikt zijn kan je ze ook niet afknippen. Hihi maar daardoor blijven ze ook lang mooi

Goldie

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:59

Die ik nu heb heb ik ook afgeknipt idd... Hihi, gesp wil ik ook niet boven aan hebben. Dat zit niet :P

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:38

Naast dat niet zit wordt het zadel echt lelijk ervan!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 15:32

Ik steek mijn beugels tegenwoordig helemaal niet meer op. Slecht hè? :P Maar vindt het zonde van m'n zadel :o

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:48

Van br heb je speciale hoesje an neopreen die om de beugel kan schuiven ter bescherming bij het opstekken! Zijn best prijzig maar wellicht iets om iver na te denken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:00

Ik heb fleece hoesjes voor om mijn beugels. Werkt prima.

Kun je in principe ook zelf maken. De mijne zijn van MacRider

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:49

Ik heb gister eens gemaild of ze al enig idee had, maar de status van de bestelling is nog niet veranderd.. Dus ik moet nog even geduld hebben :=
Ik ga nu wel ineens weer twijfelen over het lijntje op de loops, is dat wel echt mooi :') Of dat ik misschien toch gewoon geen loops wil :')
Ik word soms zo moe van mezelf -O-

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 16:08

Nog even geduld Goldie....het zadel wordt vast heel mooi :j

Ik rij echt heerlijk rond met het leenzadel, paard loopt er heerlijk onder. Ik heb weer een wedstrijdje opgegeven, 1 maart gaan we het weer proberen...gewoon in het M2, ben begin november voor het laatst gestart.

Van die hoesjes voor je beugels lijkt me wel wat, ik weet alleen of die goed blijven zitten bij mijn beugels. Ik rij met safestyle beugels, die zijn voor de helft open.

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 14:44

Ik moet zeggen ze hebben bij mij het leenzadel aangepast aan mijn paard omdat hij zo slecht eronder liep.

Heb er daarna nog 3 keer mee gereden maar dat zadel is zo hard dat ik hem nu niet meer gebruik omdat pijn aan mijn botjes doet... Was al vanaf begin (maar dacht dat als het paard er weer beter onder loopt zal het wel meevallen).

Dus fijn dat jij leenzadel wel bevalt!

Die br beugelhoesje zijn van neopreen lijken mij wel beter beschermen dan fleece. Maar wat kosten die fleece bij mac rider?

Calente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 15:16

Ik heb nu zo'n twee weken mijn eigen zadel en hij zit heerlijk! Op Calente ligt ie ook als gegoten, ze loopt er super mee!
De vulling is nu gaan zakken zoals Claudia voorspeld had, dus weer even bijvullen en dan kunnen we er weer tegenaan.
Ik heb a.s. zaterdag mijn eerste wedstrijdje, heb er nu al zin in om lekker door te zitten ;) !

Ik ga zeker van die hoesjes aanschaffen, zou anders erg zonde zijn van m'n zadel.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 17:04

Ik kan helaas nog niet lekker zitten had vandaag wedstrijd en kon echt niet doorzitten binnenkort engie maar even bellen vind het namelijk zonde als ik een zadel heb waar ik niet in kan zitten

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 17:56

Fotografie91 waarom kan je er niet op doorzitten? Zit het te hard of niet lekker?

Vervelend, gelukkig is het eerst proberen 2 weken voor je hem koopt! Dat is wel fijn! Hihi Anders zou je mis iets kopen waar je niet lekker in zit!

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 18:36

Birel1 schreef:
Fotografie91 waarom kan je er niet op doorzitten? Zit het te hard of niet lekker?

Vervelend, gelukkig is het eerst proberen 2 weken voor je hem koopt! Dat is wel fijn! Hihi Anders zou je mis iets kopen waar je niet lekker in zit!

Ik heb hem inmiddels al 4 weken denk ik maar omdat ik met alleen maar hoog drachtige paarden heb op dit moment mocht ik hem wat langer uitproberen.

de rede is denk ik dat ik echt te weinig steun in mijn zitting heb mijn leenzadel zat een stuk dieper en meer opgesloten.
overigs is die ook echt knoeter hard in mijn idee terwijl ik die zachte zitting heb gevraagd ;) mijn zus heeft gelukkig een paar paarden die ik kan berijden dus dan doe ik dat om mijn zadel vast in te rijden.

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:27

Heeft je zadel korte wrong en je leenzadel langewrong? Demo zadel zat ook meer gesloten met lange wrog. Leenzadel wat ik nu heb is ook een star (maar dan oud model) met korte wrong zit vrij vlek en ook de benen zijn veel meer vrijheid. Dus was echt niet te vergelijken.

Wat heb je besteld?
En wat voor leenzadel had je?

Wel fijn dat je langer kan uitproberen top!

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:49

Birel1 schreef:
Heeft je zadel korte wrong en je leenzadel langewrong? Demo zadel zat ook meer gesloten met lange wrog. Leenzadel wat ik nu heb is ook een star (maar dan oud model) met korte wrong zit vrij vlek en ook de benen zijn veel meer vrijheid. Dus was echt niet te vergelijken.

Wat heb je besteld?
En wat voor leenzadel had je?

Wel fijn dat je langer kan uitproberen top!

Mijn leen zadel had inderdaad lange wrongen maar die had ik eerst ook besteld tot ik heel erg naar voren ging hangen door de druk aan de voorkant bij mijn benen. (zette te veel gewicht naar voren)

Heb toen voor de korte wrongen gekozen omdat ik die van mijn zus getest had en precies dat zadel zat perfect voor mij en precies de zelfde besteld maar er zit een veel minder diepe zitting in mijn zadel heb ik het idee.

ik heb een Wolfgang Solo (glad leer)
leenzadel was Wolfgang Solo (buffel leer)
maar het lijkt mij dat er in de leer soort niet veel verschil zit?

Het is heel fijn dat ik langer mag uitproberen maar dat komt ook omdat de levering bij mij eerst verkeerd was en dus precies zo uit kwam dat ik mijn paarden nog nauwelijks kan rijden :(

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 09:12

Oh... Pff ik ben geen zadel fitter dus geen verstand ervan! Haha.

Enige wat ik heb gemerkt met mijn leenzadel . Dat die eerst erg on diep zat en na dat ze boom hadden aangepast aan mijn paard, dat deze een diepere zit (meer opgesloten kreeg.

Maar verder... Zadels zijn zo moeilijk ;-)

Hoop dat het goed komt en je een lekker zittend zadel krijgt. (Kan je het leenzadel niet overnemen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:34

Moeilijk hoor.

Bij mij komen ze donderdag controleren. Als hij toevallig een flight met lange wringen bij heeft wel ik die toch even proberen. Mijn zadel heeft korte en ik heb een erg bewegend onderbeen. Geen idee of het daarvan komt.

Tivioxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:59

Mijn instructrice (het is een klein bedrijfje) heeft al die zadels voor haar 12 paarden. Tenminste, het lijkt dr wel op hahaha :j Maar weet t niet zeker.

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:47

Hoi allemaal,

Wellicht is het al een keer aan de orde gekomen, maar heeft iemand ook ervaring met de springzadels? Ik heb zelf een Icon Flight (dressuurzadel) en ben ontzettend tevreden. Ik ga nu ook een springzadel bestellen en ben benieuwd naar de ervaringen.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:23

Heeft Custom ook tweedehands zadels? Ik kan bijvoorbeeld nu een nieuwe bestellen, maar wil liever een tijd met een demo rijden of een tweedehands kopen voordat ik een nieuwe koop. Nu is het zo, dat je eerst een nieuwe moet bestellen voor je een leenzadel krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:02

Vandaag mijn zadel gecontroleerd.
Het ligt weer als een huis en zit nu nog beter!

AnjaClaudia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:43

Worden custom zadels ook aangepast? Stel ik bestel nu een zadel en over een jaar is de bespiering van mijn paard veranderd. Kunnen ze dit dan aanpassen zodat ik niet wéér opzoek hoef naar een nieuw zadel?

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:28

Ja de boom is vele malen aan te passen (versmallen verbreden enz)

Maar ook daar zit geen oneindig aantal aan elke jaar 2 keer aanpassen is geen probleem maar 10 keer per jaar wordt wat veel. Dit hev ik mij laten vertellen door de fitter .

Maar ik vraag mij af als de boom zo makkelijk aanpaasbaar is of dat deze dan niet uitloopt. (Bedoel na x maanden rijden is de boom dan doordat hij niet zo sterk is als een normalr boom uitgelopen?) en dan kan de fitter natuurlijk zeggen dat het paard veranderd is en dan heeft niemand door dat de boom verslapt , of zit ik ernaast?

AnjaClaudia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:15

Dat is wel een hele goede..maar een boom hoeft als het goed is niet in 1 keer zoveel aangepast te worden of zo vaak aangepast te worden dat hij slap wordt. Tenminste, zo bedenk ik me dat. Een goede boom moet tegen een aantal veranderingen kunnen neem ik aan.

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:19

Een tijdje geleden heb ik hier in het topic de vraag gesteld of er ook met kale bomen gepast wordt. Aangezien dit niet gedaan wordt, viel het merk eigenlijk een beetje af voor me. Maar het merk blijft me toch trekken en iedere keer lees ik weer lekker mee hier. Eigenlijk ben ik benieuwd wat de kussenlengte van deze ongeveer zadels is I.v.m. korte rug van m'n paard. Iemand enig idee?