Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
klumpertje schreef:Even over het leer. Advies van Fairfax: na het rijden met vochtige doek afnemen, zweet bijt heel erg uit in het leer. Geen zadelzeep gebruiken en leerverzorging met bijenwas gebruiken.
Passionato schreef:Oei DeniiSee, echt zonde!
Inderdaad Klumpertje, als iets echt slecht is voor leer dan is het zweet wel. Mijn nekharen gaan dan ook altijd overeind staan als ik zie dat mensen hun bezwete dekjes onder hun zadel laten zitten met weghangen, of een bezweet hoofdstel zo in de kast hangen.. zo zonde!
Ik moet wel zeggen dat ik meestal een vochtige doek gebruik, maar als er echt een vettig laagje met huidvet opzit die er moeilijk afgaat , ik wel zadelzeep gebruik. Wat is de reden waarom dat niet goed zou zijn?
Pantykous schreef:Ik heb de singel dus, en hij blijft bij mij perfect. Voel wel verschil met mijn zachte leren Prestige. Vind het alleen totale onzin dat zo'n dure singel zo'n berg aan onderhoud zou moeten hebben.
Sizzle schreef:Je moet je ook niet verkijken op het materiaal.
Mijn 'leren' kieffer singel gaat al 15 jaar mee, maar als je goed kijkt zie je dat enkel de buitenkant leer is en de zachte kant eigenlijk kunstleer.
Het zachte dure leer van de Fairfax gebruiken maar weinig producenten.
Zachte kalfsleren laarzen zijn ook duurder dan goedkopere rundsleren laarzen en ook daar hebben de duurdere meer onderhoudt.
DeniiSee schreef:Ik moet de mijne denk ik weg doen... hij krijgt er na een jaar goed mee te rijden wondjes van.. was bij mn vorige leren singel ook dus geen leer voor mij meer..
Iemand die een narrow 55 cm zoekt? Altijd goed onderhouden!
Valerie_V schreef:Weet je ook waarom je geen zadelzeep mag gebruiken? Hiermee maak je toch juist het leer mee schoon?