Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 18:52

pmarena schreef:
CorrecTOR is ook fijn hoor op zich, maar ik ben niet zo'n vilt-liefhebber, vindt het zo compact en stevig, heb liever iets dat meer schokdempend / inverend werkt, dat vinden zowel Rena als ik fijner en vinden we dus in de HD inlages. De originele Christ inlages voelden heel plankerig aan tijdens het rijden met het Fellsattel, heel apart maar heel persoonlijk :)

Welke maat Tixerant singel heb je gekocht? Toch niet die van 85cm op de Bokt Markt hoop ik hè :P

Tja, ieder z'n voorkeur é ;-)? We hadden het daar al eens over. Ik wil graag wat stevigheid en vilt is een uitstekende demper, voor mij nog beter dan al die mousses en zo.... Ik hou het ook graag natuurlijk. Qua drukmetingen scoort dit materiaal ook zeer goed, is puur geperste wol. Als je onder al die lages nog eens een dikke/verende laag legt, is het gevoel een kussen, daar hou ik niet van. Ik krijg graag feedback van onder me, zonder al dat verende erbij....
Ja, die van boktmarkt heb ik gekocht, waarom? Is die niet goed?
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 31-07-12 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 18:54

Anoniem schreef:
Hmm,ik hoop spoedig mijn iberica te kunnen testen en zal,als hij blijft, ook gaan zoeken naar andere/dikke inlages just to be sure..
heb een corrector nog nooit in echt gezien dus kan me er niet zoveel bij voorstellen.
denk dat hd inlages wel wat zijn.

als ik tenminste een passende singel vindt want ik lees overal dat mensen een langere nodig hebben??

Ik kan met dezelfde lengte toe hoor (dressuurzadeltje).

jokari

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 19:22

ik heb ook geen andere singel nodig (idd dressuurzadeltje).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:37

Cambiar schreef:
pmarena schreef:
CorrecTOR is ook fijn hoor op zich, maar ik ben niet zo'n vilt-liefhebber, vindt het zo compact en stevig, heb liever iets dat meer schokdempend / inverend werkt, dat vinden zowel Rena als ik fijner en vinden we dus in de HD inlages. De originele Christ inlages voelden heel plankerig aan tijdens het rijden met het Fellsattel, heel apart maar heel persoonlijk :)

Welke maat Tixerant singel heb je gekocht? Toch niet die van 85cm op de Bokt Markt hoop ik hè :P

Tja, ieder z'n voorkeur é ;-)? We hadden het daar al eens over. Ik wil graag wat stevigheid en vilt is een uitstekende demper, voor mij nog beter dan al die mousses en zo.... Ik hou het ook graag natuurlijk. Qua drukmetingen scoort dit materiaal ook zeer goed, is puur geperste wol. Als je onder al die lages nog eens een dikke/verende laag legt, is het gevoel een kussen, daar hou ik niet van. Ik krijg graag feedback van onder me, zonder al dat verende erbij....
Ja, die van boktmarkt heb ik gekocht, waarom? Is die niet goed?

Ik vind dat juist wel heel fijn, lekker wat schokdemping, erg prettig bij een hobbeldebobbel-pony :j
Hadden we het inderdaad wel eens over gehad, achja, smaken verschillen en dat is prima :)

Hè verdorie. Ja dat is heel erg fout, want IK wilde die graag kopen -O- :')

Heb zelf een kortere namelijk, superfijn ding geweest altijd, maar die is te kort voor aan de Butterfly....

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:19

Mijn Iberica is besteld en betaald. Binnenkort heb ik een bruine Iberica op mijn haf liggen.

Nu heb ik zelf een dressuurzadel en als ik het zo lees ben ik bang dat mijn singels te kort zijn.Ik geloof dat de langste 65cm is.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:22

Oei, dat wist ik natuurlijk niet ;-).
Voor het paard waar ik de Iberica voor gekocht had, gaat de singel zelfs niet tot eerste gaatje. Ik heb gesleurd en geprutst om hem dicht te krijgen en ze sloeg naar voren met haar achterbeen. Is te gevaarlijk zo en weet dat ze raak kan slaan van opzij.... Ik heb echt die singel nodig en jij hebt er al eentje é ;)

Hier nog wat foto's, niet op alle paarden, de rotbatterijen sloegen weer af...
De dikste Lusitano:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-IFA6WYJN.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3XPKQWYE.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4TGQNZLX.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TJJUSA4N.jpg
Halfzus van het dikje:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-OY7MSCEH.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HJN7R6ZF.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-B64QLN6R.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4GW4JCR8.jpg
Het PRE-ke:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JO4I37KC.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-U8QM6OGU.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RQR87ICS.jpg
Ik vind het vreemd dat voor de PRE de singelplaats zo ver naar achteren ligt...doordat ze fijner is dan de andere verwachtte ik juist dat de singelplaats meer naar voren zou liggen...voor haar zou een banaansingel wellicht beter zijn.

@Hotchoclat, voor de dikste ging de 75 cm (singels gaan tot 75cm), voor haar halfzus was de singel echt veel te klein, ik heb moeten trekken en peuteren om hem tot aan het eerste gaatje te krijgen...
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 31-07-12 22:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:26

Ziet er mooi uit. :j

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:33

Ik zal dan maar eens kijken op de Duitse ebay voor een andere (bruine) singel.

Rendiervel heb ik over de bank liggen, haren breken hier wel snel af. Prijsklasse was rond de 100,00 in Noorwegen.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:38

Er zijn inderdaad verschillende soorten kwaliteit. Deze van m'n vriendin viel ook wat uit. Mijn pad echt niet. Ik gebruik ook het deel achteraan, daar zijn de haren veel steviger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:46

Heel mooi Cambiar, handig hoor dat je die dingen allemaal zelf maakt.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 23:49

zorro schreef:
Om even binnen te vallen.. Heb je enig idee hoelang het duurt BZ, voor je weer naturel Iberica's maat pony binnen krijgt? :D

Ik had ze binnen, allemaal weer op... :+ ik kan weer bestellen....???

Rendier vel werd een aantal jaren geleden hevig gepromoot in de endurance...weet niet of het nog zo is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 23:53

Wanneer komt de nieuwe lading weer??

:#

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 23:58

In stukjes en beetjes DC - ik heb alleen bruin en naturel gekregen in ponymaat - de antraciet en WB maten verwacht ik hierna - en dan weer nieuwe in bruin en naturel :D

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 00:01

Volgens mij kun je er beter een paar honderd bestellen. :P

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 00:04

Dan nog sturen ze ze niet in 1x....het duurt 1,5 dag om het geval te assembleren.... :oo Dan zit ik een half jaar op mijn spullen te wachten. Dan liever 10 tegelijk, toch? ;)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 00:12

Ze máken ze ook echt op bestelling? Ze hebben niet een voorraad?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 00:27

Buitenzinnig schreef:
zorro schreef:
Om even binnen te vallen.. Heb je enig idee hoelang het duurt BZ, voor je weer naturel Iberica's maat pony binnen krijgt? :D

Ik had ze binnen, allemaal weer op... :+ ik kan weer bestellen....???

Rendier vel werd een aantal jaren geleden hevig gepromoot in de endurance...weet niet of het nog zo is?

Weet ik niet, ik ben het beginnen gebruiken nadat een kennis van me (zij heeft m'n oudste paard ermee zadelmak gemaakt onder m'n andere zadel) na zoveel zadel ellende (paard kreeg drukplekken nadat ze een splinternieuw zadel gekocht had, wat nochtans paste volgens zadelpasser die hier welbekend is en daarom wou hij het nieuwe endurance zadel niet terug nemen, was een grapje van meer dan 2000 euro.)
Nadat ze een tip kreeg om met rendiervel te rijden onder dit nieuwe zadel, kon ze weer prima met het zadel rijden en nooit geen drukplekken meer. Dat zegt voor mij genoeg dat dit een goed pad is....ik gebruik het pad nu ook al twee jaar en zou geen ander meer willen gebruiken.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 00:32

Nee, ze maken wel voorraad...Christ maakt niet alleen paardendingen, dat is maar een klein stukje van de onderneming. Ze maken kleding en medicinale lamsvachten. Ook warme pantoffels, voering voor baby kinderwagens/buggy's en kleden voor op de bank of bed......
Maar uiteraard maken ze voorraden van vachtzadels. Maar als ik er 100 bestel, dan hebben ze dat niet liggen... Ik denk dat ze er 100 maken en dat die verdeeld worden over de afnemers. Wanneer ik er 20 bestel, krijg ik het al in beetjes tegelijk..... Ze worden over de hele wereld afgenomen, in de VS, Engeland, Australië, etc.

Cambiar, ik kraak rendiervel zeker niet af, maar heb er weinig ervaring mee. Moet afgaan op de mening van derden, die dat product een aantal jaren inkochten voor de endurance en nu hoor ik er weer wat minder van.
Heeft die zadelpasser de rendierpad aanbevolen? Is dat iemand uit een paar dorpen verder dan jij woont?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 08:31

*ziet al een vliegtuig met 100 christ zadels landen bij Don voor de deur*

ben benieuwd.

Cambiar,ik vind het erg interessant dat rendiervel...met die corrector...zou je die corrector ook zonder rendiervel gebruiken,of dat niet?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:07

Buitenzinnig schreef:
Nee, ze maken wel voorraad...Christ maakt niet alleen paardendingen, dat is maar een klein stukje van de onderneming. Ze maken kleding en medicinale lamsvachten. Ook warme pantoffels, voering voor baby kinderwagens/buggy's en kleden voor op de bank of bed......
Maar uiteraard maken ze voorraden van vachtzadels. Maar als ik er 100 bestel, dan hebben ze dat niet liggen... Ik denk dat ze er 100 maken en dat die verdeeld worden over de afnemers. Wanneer ik er 20 bestel, krijg ik het al in beetjes tegelijk..... Ze worden over de hele wereld afgenomen, in de VS, Engeland, Australië, etc.

Cambiar, ik kraak rendiervel zeker niet af, maar heb er weinig ervaring mee. Moet afgaan op de mening van derden, die dat product een aantal jaren inkochten voor de endurance en nu hoor ik er weer wat minder van.
Heeft die zadelpasser de rendierpad aanbevolen? Is dat iemand uit een paar dorpen verder dan jij woont?

Neen, de zadelpasser niet, denk niet dat hij op zo iets zou komen...
Julie Verstraete, zij geeft demo's op shows in België en Nederland, bitloos rijden. Misschien ken ja haar...ze doet ook working equitation demo's in Nederland. Ze is erg goed.
Dit is een filmpje van haar en een paard dat ze aan het opleren is. http://www.youtube.com/watch?v=vq3KcnVXGLA
Nu reclame maken doe ik niet, straks worden die beestjes ook en masse geslacht....

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:46

* Komt even uit de meeleesmodus duiken *

Cambiar wat een onwijs gave outfit voor je paardjes heb je zo..... Ik ben jaloers op mensen die zo handig zijn.....

Gaat zo een rendiervel niet zweten en stinken als je paard gezweet heeft ? Het lijkt mij ook wel wat, alleen al omdat het er zo vreselijk gaaf uit ziet :o

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:57

Ziet er goed uit cambiar. Ik ben ook in contact met iemand voor rendiervellen, was er al een tijdje naar op zoek en nu eindelijk iemand gevonden. Hij heeft twee maten: 110cm op 60cm en eentje van 140 op 90. Welke maat is jou vel, dat ik ongeveer een vergelijking kan maken wat te groot of te klein zal zijn?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:57

Je Christ ging toch ook niet stinken??? Dat is ook een vel.... :)

@Cambiar Wel heel goed dat het zadel daardoor wel goed past - altijd fijn waneer iemand een oplossing heeft! Jammer dat die zadelpasser dan niet met iets dergelijks komt :\

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:13

amouroke schreef:
Ziet er goed uit cambiar. Ik ben ook in contact met iemand voor rendiervellen, was er al een tijdje naar op zoek en nu eindelijk iemand gevonden. Hij heeft twee maten: 110cm op 60cm en eentje van 140 op 90. Welke maat is jou vel, dat ik ongeveer een vergelijking kan maken wat te groot of te klein zal zijn?

Kijk eens op de Duitse ebay, daar staan er ook een aantal op. Die van ons hebben we gekregen van vrienden uit Noorwegen

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:14

Ha ha ja das waar Don :o?