WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Indomitable

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:10

Je zou Margreet Bouwmeester kunnen vragen, zij zit in Roosendaal.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:04

Ik zag net dat de cursus om je eigen wow passend te kunnen maken qua lucht 300 euro kost ( excl daarna aan te schaffen pompje etc ) .......
En dat je toestemming nodig hebt van je fitter om dat te mogen doen ........

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:11

dat zal garantietechnisch zijn maris, als te hard pompt blaas je je kussens stuk, ze zullen wel iets van een veiligheid in willen bouwen..

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:33

Maris schreef:
Ik zag net dat de cursus om je eigen wow passend te kunnen maken qua lucht 300 euro kost ( excl daarna aan te schaffen pompje etc ) .......
En dat je toestemming nodig hebt van je fitter om dat te mogen doen ........

Goh wat een bedrag, wat ben ik blij met mijn fitter die heeft mij het gratis geleerd.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:36

Indomitable schreef:
Nou gelukkig heb ik hele andere ervaringen met haar :D en heeft een verhaal ook altijd twee kanten.

Ieder zijn meug, ga vooral af op je gevoel zou ik zeggen

Als ik nu de enige was zou het mee vallen, maar helaas..
Het is zo jammer voor je paard en je portemonnee..
Je komt er van zelf wel achter, alleen dan hoop ik voor je dat de schade nog te herstellen is. |(

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:39

We zijn hier allemal WOW expert Elco dus dat scheelt.

Gelukkig is het ook geen topic om de fitters zwart te maken. Ik geloof dat iedere fitter hier wel eens de reveu gepasseerd is waar slechte ervaringen van bekend en gedeeld zijn.

Laten we het vooral gezellig houden en het over het zadel hebben :)

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 23:16

Heb zelf ook goede ervaringen met Margreet. Enne, lees de openingspost nog even:
Citaat:
In dit topic mogen alleen ervaringen over de WOWzadels worden gedeeld.
Vragen, meningen en wat dan ook over fitters enz. horen NIET in dit topic thuis, hier aub alleen ervaringen delen over het zadel.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 07:37

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling om persoonlijk te worden. Ervaringen mogen best gedeeld worden, maar het gaat hier niet om de desbetreffende (proffessionele) fitters, maar om het WOW zadel zelf.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:03

Ach ieder mens maakt weleens fouten .
Kan ik hier ook wel een aantal bekende zadelmakers zwart gaan maken . Maar daar schiet je niks mee op .
Nadeel van een fout maken is dat dat dan wel verteld wordt . Maar is t positief dan zwijgen de meeste mensen .

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 10:35

En toch blijf ik vinden dat zeker een wow zadel erg afhankelijk is van de kunde van de fitter. En dat het blijkt uit een aantal ( veel ) verhalen dat sommige fitters misschien beter geen fitter hadden kunnen worden.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 10:38

Revanches schreef:
Het is niet de bedoeling om persoonlijk te worden. Ervaringen mogen best gedeeld worden, maar het gaat hier niet om de desbetreffende (proffessionele) fitters, maar om het WOW zadel zelf.

Alles valt en staat met de kunde van de fitter!! Dus imo hoort dat er gewoon bij.
Daarbij mogen ervaringen uit eerste hand op Bokt gewoon.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 10:50

Needje schreef:
Revanches schreef:

Alles valt en staat met de kunde van de fitter!! Dus imo hoort dat er gewoon bij.

eens :j

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:48

Needje schreef:
Revanches schreef:

nee, dat mag dus NIET want mijn post is verwijderd.
Blijkbaar snappen ze niet hoe een WOW zadel in elkaar steekt en dat er maar een stuk of 6 Fitters van WOW in Nederland zijn,
waar van er ook nog eens een paar dus echt geen verstand er van hebben. Maar wel het geld uit je zak kloppen en je paard er de dupe van wordt.!! En elkaar zwart maakt als je er een andere fitter uberhaupt bij je wilt laten komen.

Hans1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:16

Ik zou mij toch werkelijk een krul in mijn *** lachen als er ergens een forum is waar wowfitters ( en andere zadelmakers) hun klanten zo konden bespreken als hier... Want volgens mij zitten hier ook niet zulke lieverdjes tussen, die je als klant zou willen hebben... :P

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:32

Misschien wel. Boeiend.
Niet zulke lieverdjes? Mensen willen gewoon het beste voor hun paard.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:38

Ik weet t niet hoor hans of je enig idee hebt wat de zadels kosten en hoe belangrijk de fitter in dit concept is? Lach jij maar en wees blij met je krul,ik ben blij met mijn fitter!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:51

Denk dat Hans goed weet wat ze kosten.

Ik ben ook blij met de 2 fitters die ik er bij heb gehad.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:00

Even offtopic, jouw onderschrift A-L. Geweldig

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:32

Vriendin van me overweegt een wow korrektor pad, zou izgst zijn zonder accessoires, wat is redelijke prijs en waar opletten? Zijn er maten in?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:15

pantarhei schreef:
Vriendin van me overweegt een wow korrektor pad, zou izgst zijn zonder accessoires, wat is redelijke prijs en waar opletten? Zijn er maten in?

Ja ik geloof dat er idd maten in zijn !
Stalgenootje van mij heeft er ook nog 1 te koop......

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:19

Daar zijn idd maten in. Zelfde fits als de zittingen

Dol2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:31

Ik heb in juli 2010 besloten om een WoW te kopen, was nog net voor de befaamde prijsverhoging toen. Dus kon ik hem nog net kopen aan de originele prijs. Maar goed...

Bij het testen had ik echt wel een WoW gevoel! Paard liep zeer goed, hoewel hij anders nogal eens stakerig kon zijn. Maar met het testzadel liep hij echt leuk. Jammer genoeg kon ik dit zadel niet kopen, aangezien het al verkocht was. Dus goed, ik bestel het zadel in de kleuren zoals ik hem wens.

2-3 maand later was men zadel er eindelijk, we leggen het zadel op bij aflevering en men paard is héél stakerig, helemaal NIET zoals bij het testzadel. Fitter vond het wel vreemd, want ze had hem exact hetzelfde besteld. Nu goed... ff proberen en beetje doorrijden dan maar.

Na een maand!!! zag ik ineens een drukplek bij mijn paard verschijnen. Onmiddellijk de fitter laten komen, ah ja... zadel was niet goed afgesteld. Ok en zadel weer bijgesteld en paard liep er beter mee, nog steeds niet zo als bij het testzadel, maar toch beter als bij aflevering.

2 dagen later liep hij al terug slechter... En ook daar heb ik onmiddellijk besloten dat WoW niets voor mijn paard is. Veel fitters zeggen wel dat het oplossing kan zijn voor alle paarden. Maar de echte eerlijke fitters zeggen gewoon dat WoW soms niets is voor jouw paard.

Ik heb mijn WoW verkocht en heb nu een wolgevuld zadel en men paard loopt nu super! Ik weet niet of het probleem lag bij het zadel of de fitter. Maar voor mij toch geen WoW zadel meer...

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 02:29

DOL: ik begrijp wat je bedoelt ik heb dit ook zo vaak gehad met andere zadels, maar je paard liep wel meteen super met het testzadel, mss omdat dit al vaker bereden was, wat soepeler en toch minder stug, het leer wat meer ingewerkt? jammer dat het uiteindelijk niets geworden is, maar denk dat combi nieuw zadel en niet juist afstellen problematischer was als de wow zelf anders zou je paard met het test zadel ook slecht lopen.

hier even lastig met de engelse communicatie: wil een H singel bestellen, maar moet paard zijn omtrek meten 7inch achter de elleboog en 6inch boven de elleboog onder de buik L en R.
had eerst tot aan de elleboog verstaan maar dat was dus niet goed.
toen kwam ik op ong 55cm, maar kan ik dan niet gewoon 6inch daarbij rekenen? of toch echt opnieuw meten?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 10:34

Dan zal ik iig 12 inch er bij optellen, want neem aan dat aan beide kanten ie tot 6 inch boven de elleboog moet komen...

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 10:37

crazyshar schreef:
DOL: ik begrijp wat je bedoelt ik heb dit ook zo vaak gehad met andere zadels, maar je paard liep wel meteen super met het testzadel, mss omdat dit al vaker bereden was, wat soepeler en toch minder stug, het leer wat meer ingewerkt? jammer dat het uiteindelijk niets geworden is, maar denk dat combi nieuw zadel en niet juist afstellen problematischer was als de wow zelf anders zou je paard met het test zadel ook slecht lopen.

hier even lastig met de engelse communicatie: wil een H singel bestellen, maar moet paard zijn omtrek meten 7inch achter de elleboog en 6inch boven de elleboog onder de buik L en R.
had eerst tot aan de elleboog verstaan maar dat was dus niet goed.
toen kwam ik op ong 55cm, maar kan ik dan niet gewoon 6inch daarbij rekenen? of toch echt opnieuw meten?

ik zou opnieuw meten ik heb ook de h singel en kwam er toch achter nadat ik 55cm had gemeten dat het bij de h singel heel anders is, dat rekt veel meer mee.
zo'n h singel is wel een hele goede voor de drukverdeling vind ik.