voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:39

yankeestar schreef:
he, bij grandeur kun je de pads wel krijgen met echt bont hoor, (je kunt ze via mij bestellen ben ook grandeur verdeler)
de barrydale heb ik nu in bruin en zwart/grijs binnen - klanten komen voor een cherokee, zien de barrydale en zijn daar mee weg! tis natuurlijk wel wat het oog wil he, Ikzelf heb er ook een tijdje mee gereden. ik vind juist de kniewrongen wel fijn, een hele lekkere been ligging, omdat de kniewrong bovenop het blad ligt. ook closecontact met benen aan het paard vind ik heel fijn, ook zeker met rondere paarden, dat ik met bijv. de lex en cherokee wat mis maar ook dit is weer, hoe rond is het paard, hoe lang zijn de benen van de ruiter.
Met dragen komt de wrong aan de onderzijde idd even los van het zadel, op het paard niet meer, ik zou liever zien dat aan het onderste puntje dit echt vastgezet kon worden zodat je dit niet meer hebt.

ennuh, model.. natuurlijk vind ik dit wel een geweldig model! (mijn ontwerp!) de 2-tone vind ik ook heel mooi, de bruine is mijn favouriet!

Heb je dan misschien een foto te paard? :)

bluebeauty

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:57

Ik heb een nieuwe barefootdrytex sinds juni die ontzettend goed bevalt, maar na een paar keer rijden zag ik laatst dat de beugelriemen bijna door zijn, rechtdoormidden gesleten! Hebben meer mensen daar problemen mee gehad met de drytex? (ik heb ook de drytex beugelriemen)

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:13

Hoe zit het trouwens met de verplaatsbare beugelophanging van de Barrydale? Geen klachten zoals de Cheyenne Drytex? :)

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:27

Die barrydale lijkt me fijn zitten maar ik vind hem echt lelijk. Dat terwijl ik de bruine cherokee wel mooi vind.
Al vind ik bij de bruine cherokee dat je zo snel slijtage plekken van de beugelriemen ziet.

Zelf zou ik graag een vzh zadel zien van barefoot waarop je niet zo breed zit. Met kniewrong.
En niet zelf hoeft te frommelen met extra dubbele inlages.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:30

pmarena schreef:
Mja de eerste bruine maat 1 die ik heb binnengekregen is een beetje frommelig jammer genoeg....dat is er 1 voor de aanbiedingen-pagina met een korting , kan ik niet de normale prijs voor vragen helaas want dan krijg ik echt een mopperende klant...

Dat is natuurlijjk wel jammer, maar wie weet de perfecte aanbieding voor mij? :)
Alleen dat bruin dry-tex... Oh, ik wil het zo graag... Moet echt iets bedenken! En jammer nogsteeds van die verplaatsbare wrongen... dat wil ik ook weer erg graag.

Nouja, ik houd je site in de gaten!

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:33

Ik heb net ook al gekeken := (helaas, toch geen geld.. )

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:34

geen last gehad van de verplaatsbare beugelophaning. schrikdraad, tja, gelukkig, smaken verschillen he, anders was het wel een saaie boel geweest maar wel makkelijker met kiezen.
Barefoot blijft altijd bezig met verder ontwikkeling ook om oa de zit smaller te krijgen..

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:35

Als ie bij "onze" dealer is ga ik hem misschien wel eens testen. Maar dat betwijfel ik, ze hebben alleen London maat 1, Arizona (drytex) maat 1 en een Cheyenne (drytex) maat 1. :+

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:27

Ja gelukkig wel!
Zo is er wat naar ieders smaak.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 21:19

Pmarena, dan ga ik binnenkort maar eens zo'n PLIP pad maken. :)

Yankeestar, ik wel benieuwd naar foto's en prijzen van de 'speciale' grandeurpads? Wat zou de prijs zijn van een simpele zadelvormige cheyenne pad met schapenvel?

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 21:46

die komen op 150 euro. best wat geld he.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 21:47

Oei, dan is een Christ pad zelfs goedkoper. :=

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:00

tja, Grandeur is echt niet de goedkoopste hoor.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:01

Nee dat is waar.. Nouja, eerst die drukverdelingstest maar eens doen. :)

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:24

Heb vanavond een Cheyenne testzadel opgehaald. Was ik de sleutel van de kast vergeten. Grr nog niet kunnen testen dus.
Ben wel heel nieuwsgierig. Ik had hem wel even erop gelegd, maar ik vind het er wel heel hoog uit zien!
Hopelijk morgen even testzitten. :D

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:21

@pmarena
Hier foto's van Thom's rug, je ziet ook duidelijk dat er beugelriemen ingedrukt staan, over de buik heen, maar dat snap ik dan weer niet omdat ik westernfenders gebruik. ?
Heb maar een hele bulk gemaakt, en zijn linkerkant is erger dan zijn rechterkant.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:28

Ik lees hier even mee en zie net pas het barrydale zadel, ziet er zo op het oog erg mooi uit!
Ik zou dit zadel wel willen testen. Het probleem met de london is namelijk dat ik hier met mijn korte been totaal geen steun aan heb. Ik rijd nu een cheyenne en zit hier veel beter in. Ben benieuwd hoeveel verschil er zit tussen de london en de barrydale qua zitting.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 17:15

Slofje : Pffft wat een boel wit :oo

Dit is eigenlijk een heel herkenbaar beeld dat we dus wel eens hadden met de Grandeur pads met Sympanova onderzijde een paar jaar geleden....deze grote vlakken en lijnen zijn simpelweg ook te groot om van die standaard drukplekken te zijn door een stukje zadel dat gemeen knijpt of prikt , dat is echt irritatie.... kan komen door diverse randjes , stiksels en materialen waar de huid niet goed op reageert.

Heb het ook wel eens gezien bij een pad zonder sympanova , daar kwam het blijkbaar door de overgang van wel-geen inlage , en heb het dus ook wel eens gezien dat zelfs het ruitjes-stiksel van een dekje irritatie gaf :=

Over het algemeen zie je zulke plekken het meeste bij Haflingers , Fjorden en Arabiertjes.

Ziet er echt heel erg sneu uit , maar als je de oorzaak van de irritatie wegneemt (door bvb. een lamsvel pad , wat zachtere / ademendere inlages met geleidelijk aflopende randen i.p.v. harde randen) dan zie je over het algemeen dat het na de volgende verharing weg is , soms heeft het een 2e verharing nodig.

Je ziet het ook wel eens dat paarden / ponies zo wit stekelharig worden onder de plek waar de teugels langs de hals schuren :(:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 17:18

Roelke : ik ben 1m60 met korte pootjes en kom totaal niet bij de kniewrongen van de Barefoots die dat hebben...heb voor de gein even een paar seconden op een Barrydale (maat 2) op het zadelbokje gezeten en daar raak ik nèt de bovenkant van de wrong , maar natuurlijk totaal niet zoals het bedoelt het is , dat je knie er helemaal mooi in valt :P

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 17:19

Zijn er toevallig al foto's te paard van de Barrydale? :)

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 17:20

Nee, die zijn er nog niet (zover ik weet).

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 17:24

Jammer, dan wachten we rustig af :)
Laatst bijgewerkt door boooo op 04-09-11 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 17:30

Misschien dat yankeestar wat foto's heeft ? :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 17:30

Ik kom even een ode aan mijn bf nevada uitbrengen...
Zoals in mijn os te zien is, laatst een tweedaagse lange rit gemaakt.
We hebben zeker 80 km langs polder, bos, duin en strand afgelegd.
Waar mijn mederuiter klaagde over zere knieën, had ik nergens last van!
Heerlijk veel doorgezeten (daar achteraf wel wat spierpijn van, buikspieren) en bovendien hing ook alle bagage nog aan mijn zadel. I love my barefoot!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 17:58

pmarena schreef:
Roelke : ik ben 1m60 met korte pootjes en kom totaal niet bij de kniewrongen van de Barefoots die dat hebben...heb voor de gein even een paar seconden op een Barrydale (maat 2) op het zadelbokje gezeten en daar raak ik nèt de bovenkant van de wrong , maar natuurlijk totaal niet zoals het bedoelt het is , dat je knie er helemaal mooi in valt :P

Ik ben op zich niet eens zo heel klein, 1,67 maar mijn bovenbeen is heel kort. Erg jammer, maar ik zou 'm sowieso wel eens willen testen, je weet 't nooit :)) mag ik vragen, in wat voor model jij dan het best zit? Ben toch benieuwd met wat voor boomloze zadels kleine mensen dan rijden.

Verder ben ik nog steeds erg tevreden over mijn cheyenne (momenteel even een stop ivm wachten op de xl pommel) maar mis toch vooral in galop wat meer steun.