Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ing__ schreef:150 euro voor een consult
Aimee schreef:my_precious schreef:ik kom zelf uit gelderland bij tiel in de buurt, ik wil haar wel de kans geven hoor en misschien nog een 2de erbij die dag vanwege de slechte ervaringen die ik heb met zadelpassers.
Begrijp ik het goed dat je twee zadelpassers tegelijkertijd wil laten komen?
my_precious schreef:ja daar zat ik aan te denken iemand die ik ken een expert die alleen reparaties uitvoert en alona.
vanmiddag heb ik gesproken met een andere zadel expert van stubben en die hebben mij weer geadviseerd om helemaal geen wow zadel te nemen vooral niet op een jong paard.
ik moest kijken naar de merken kn, passies, stubben of ainsly volgens deze vrouw waren dat de merken die nog steeds het aller beste zijn.
moeilijk hoor allemaal, ze heeft me ook gezegd dat ik de afspraak moest afzeggen voor de wow en dat ik voor veel minder geld een veel beter kwaliteit zadel kon hebben waarmee de rug van een jong paard niet verpest zou worden, ze zei me ook dat als het paard zz licht zou lopen een wow ideaal is maar voor een jong paard wat nog veel balans zoekt en moet vinden zeer zeker niet geschikt is.
Aimee schreef:Maar een zadelmaker die normaal gesproken niets met Wow van doen heeft tegelijkertijd met een Wow-zadelpasser laten komen, lijkt me een compleet onmogelijke opgave. Een Wow zit compleet anders in elkaar dan een normaal zadel, moet heel anders op het paard gepast worden, komen hele andere zaken bij kijken dan bij conventionele zadels. Iemand die daar niets vanaf weet, kan echt niks nuttigs over Wow zeggen en zal Wow over het algemeen als slecht verkopen. Niet in de laatste plaats omdat de graadmeter van het passen van een Wow het bewegen van het paard is, dat is bij conventionele zadels helemaal niet het geval.
Odi schreef:Hoezo is WOW dan heel anders? Een zadel moet gewoon passen, wat valt er dan anders aan te passen?
Er zijn toch bepaalde basisregels waar ieder zadel aan moet voldoen?
Odi schreef:Als ik een kaal WOW zadel zonder luchtkussens op een paard leg en een kaal "gewoon" zadel zonder wolkussens (beide passend/gemaakt), dan moeten ze toch op dezelfde manier op het paard liggen?
Esther28 schreef:Ik was van de week toch weer heel blij dat ik een WOW had. Paardje is van een headplate 3 naar een 6 gegaan![]()
Nu kost me dit alleen de kosten voor het voorrijden en arbeidsloon. Anders had ik een compleet nieuw zadel kunnen kopen.
Needje schreef:Wat een onzin
Waarom zou je de rug van een ZZL paard wel laten verkloten dan?
Ideale van de Wow is juist dat ie met de groei van het jonge paard mee kan veranderen.
Logisch dat zij jou een ander zadel wil verkopen. Dan kan ze dat 3x.
Aimee schreef:my_precious schreef:ja daar zat ik aan te denken iemand die ik ken een expert die alleen reparaties uitvoert en alona.
vanmiddag heb ik gesproken met een andere zadel expert van stubben en die hebben mij weer geadviseerd om helemaal geen wow zadel te nemen vooral niet op een jong paard.
ik moest kijken naar de merken kn, passies, stubben of ainsly volgens deze vrouw waren dat de merken die nog steeds het aller beste zijn.
moeilijk hoor allemaal, ze heeft me ook gezegd dat ik de afspraak moest afzeggen voor de wow en dat ik voor veel minder geld een veel beter kwaliteit zadel kon hebben waarmee de rug van een jong paard niet verpest zou worden, ze zei me ook dat als het paard zz licht zou lopen een wow ideaal is maar voor een jong paard wat nog veel balans zoekt en moet vinden zeer zeker niet geschikt is.
Okee.
Ik dacht dat je twee Wow-zadelpassers wilde laten komen
Dat lijkt me trouwens ook geen makkelijke opgave en ik heb zo'n vermoeden dat dat vooral een zeer verwarrend resultaat op zou leveren.
Maar een zadelmaker die normaal gesproken niets met Wow van doen heeft tegelijkertijd met een Wow-zadelpasser laten komen, lijkt me een compleet onmogelijke opgave. Een Wow zit compleet anders in elkaar dan een normaal zadel, moet heel anders op het paard gepast worden, komen hele andere zaken bij kijken dan bij conventionele zadels. Iemand die daar niets vanaf weet, kan echt niks nuttigs over Wow zeggen en zal Wow over het algemeen als slecht verkopen. Niet in de laatste plaats omdat de graadmeter van het passen van een Wow het bewegen van het paard is, dat is bij conventionele zadels helemaal niet het geval.
Dat de door jou genoemde zadelexpert merken als KN, Passier, Stübben en Ainsley nog steeds als de beste aanduidt, zegt imo meer over de (onwetendheid van de) zadelexpert dan over Wow.
Hoog tijd voor bijscholing en dan hoeft diegene niet eens fan te worden van Wow, want er zijn meer 'moderne' zadels op de markt.
Overigens kan ik me nog wel wat voorstellen bij de stelling dat een Wow niet geschikt is voor jonge paarden omdat ze nog balans moeten vinden.
Dat jonge paarden nog balans moeten vinden, is immers een feit. Dat Wow weinig balans mee geeft, is imo ook duidelijk.
Maar de grap is dat mijn ervaring is dat jonge paarden juist beter uit de voeten kunnen met Wow dan ervaren paarden. Dat ZZ-Licht paard moet namelijk in een hele andere balans lopen dan dat jonge paard.