wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 10:59

Wow heeft inderdaad enkel zweetblad, het hoog zitten had ik bij mn eerste wow ervaring wel maar die was veel te hard gevult nu heb ik dat helemaal niet meer. Kwa het voelen ik voel nog steeds duidelijk wanneer mn run zn rug spant of welk been hij er niet onderzet maar dit ligt ook aan de ruiter en het paard natuurlijk.
passend maken ligt eraan of je precies kunt vinden wat je paard nodig heft kwa kussens etc, de frontplate is niet het duurste €25 dacht ik, maar niet de juiste kussens loopt wel in de 100den euro's

Het makkelijkte is een wow fitter te vragen om te kijken wat past en dan kun je zien wat er twedde hands te krijgen is, ik en ook soraya hebben onze zadels te koop via een fitter :D

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 11:33

Seven schreef:
nou ben nu wel helemaal nieuwsgierig kaspar :)) fijn dat je zo snel een setje kon maken

Geloof me, het word een heel gaaf setje en gaat mijn paard heel mooi staan. Ik ga zo hopen dat het hoofdstel gaat passen.

Ik ben overigens ook heel beneiwud naar jou zadel, je had toch zo'n geweldig aparte combi. Wanneer komt ie?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 12:39

rond de 2 en derde week van febr dacht ik ja die combi is ook appart :D ben dr zelf ook erg benieuwd naar

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 13:38

Daan_Ordeal schreef:
Hallo!

Ik kom even binnenvallen. Momenteel heb ik een Passier PSL dressuurzadel. Op zich een heel fijn zadel maar na een aantal bezoekjes van de zadelmaker ligt het nog steeds niet helemaal lekker naar mijn gevoel. Nu twijfel ik tussen van alles en nog wat waaronder WOW.

Ik rijd nu met mijn CWD springzadel met enkel zweetblad, dit vind ik erg fijn doordat je veel meer voelt. Ik wil dus ook graag een dressuurzadel met enkel zweetblad, dat is toch bij WOW het geval?

Nu lees ik wat ervaringen over “hoog op je paard zitten” en minder gevoel door de luchtkussen. Ervaren de meeste WOW rijders dit of zijn dit uitzonderingen?

Omdat ik helaas nog steeds geen geldboompje heb gevonden wil ik eventueel kijken voor een 2ehands WOW. Ik ben benieuwd of dit dan heel veel extra gaat kosten om passend te krijgen? Wat zou bijvoorbeeld een nieuwe boom kosten als dit nodig zou zijn?

Groetjes Danielle

Er zijn een aantal wow dealer die ook tweede hands wow verkopen.
Hoog zitten gebeurd alleen als je de kussen te veel lucht hebben.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:13

bij mij komt woensdag 2 februari Iris om Ciera helemaal te checken, ben erg benieuwd of er nog iets uitkomt, of dat ze gewoon stout is onder het zadel :Y)

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:18

Lonnie, hoop voor je het laatste!! En anders dat Iris het met een massage weg kan halen!

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:21

Hier nog een WoW aanhanger... heb alweer 6 jaar een WoW zadel...
Voor de liefhebbers weet ik trouwens een tweedehands te koop. Ruim een jaar oud, zwart, extra diepe zitting, conventional zweetblad, dwg met tab, 18 inch.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:37

Mocht er nog iemand iets tegenkomen.
Ik zoek nog een tweedehands wow, 18 inch met 17 inch kussens.
kussens schat ik in D. Wide Gullet Width with tab, ze heeft weinig schoft dus zonder front gusset en met Stitch Line.
Kleur is niet belangrijk. Liefst een diepe zit.
Geen hoofdprijs aub (geldboom is op)

Leanevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:38

Vandaag zou mijn zadel afgeleverd worden na 11 weken. Ik had Arie dinsdagochtend gebeld, omdat we nog geen tijd hadden afgesproken hoelaat hij mijn zadel kwam afleveren. Hij zei dat hij dit nog niet kon zeggen, omdat er nog niets binnen was gekomen. Gisteren geprobeerd te bellen, hij nam de hele avond niet op. Net weer gebeld en weer precies hetzelfde verhaaltje als de andere 2x dat ik hem had gebeld. Hij kon de fabriek in Engeland niet bereiken en hij had wel een aantal zwarte zadels binnen gekregen. Vervolgens zei ik tegen hem dat andere mensen die een Wow hadden besteld met 2 kleuren bij een andere Wow fitter al wel dit zadel binnen hebben gekregen na 6 weken. Hij vond dit maar raar. En zei dat misschien vandaag of morgen nog een levering binnen zou komen.

Maar ondertussen wacht ik dus al 11 weken terwijl het eerst 6 weken zou zijn. Ik word hier een beetje gek van dat hij steeds met die smoesjes aankomt. Ik ga hem nu een e-mail sturen dat hij in februari mijn zadel moet leveren en anders moet hij die 100 euro aanbetaling terug storten. Weten jullie een wow-fitter die wel snel een Wow levert en die goed contact houd met de klant? Want dit kan ik van Arie absoluut niet zeggen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 12:46

wat raar leane, weet niet hoe het kan ik heb ook al naar 6 week naar verwachting mn zadel das toch heel snel. raar dat jij op een compleet zwart zadel zoveel langer moet wachten maar wie weet is er iets fout gegaan in de fabriek daar staat arie dan ook los van.

Leanevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 12:50

Nou ik heb een zwart zadel met een bruin randje...Ik lees hier op bokt dat andere die hun zadel bij iris hebben besteld met 2 kleuren bruin, het zadel wel gewoon geleverd krijgen, dus ik vind dit zo gek. Ik snap dat hij er ook niets aan kan doen als er iets verkeerd is gegaan in de fabriek, maar ik vind het toch wel apart als er al tot 4x toe iets verkeerd is gegaan in de fabriek. Het lijkt er meer op alsof hij de bestelling nooit heeft doorgegeven aan de wow-fabriek. Anders e-mail ik wow zelf wel misschien dat ik dan is een keer meer weet:(

Als je eenmaal zo'n zadel hebt besteld duurt het al ontzettend lang voordat je eigenlijk kan rijden, naar mij gevoel;) En als het dan vervolgens tot 3/4x toe verschoven wordt....dan word je echt alleen maar onzeker hoe het nou zit met je zadel

Leanevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 12:52

Mocht Arie mijn zadel eind februari nog niet geleverd hebben, weet misschien een van jullie een wow-fitter die als hij/zij een zadel komt opmeten eventueel een zadel heeft die je kunt lenen tot de tijd dat je zadel er is?

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 12:52

Ik had mijn zadel via de Olde hietmoat in 6 - 7 weken.
Ik heb dan wel geen speciaal kleurtje

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 12:55

ja ik snap je frustratie heel goed ik heb dit met een andere wow fitter gehad die kon ik 1000 x bellen maar nam of niet op of had nooit tijd etc werd dr helemaal gek van hem in totaal toen 4 maand niet kunnen rijden. Toen ik er helemaal klaar mee was en mn paard ook duidelijk aangaf dat het niet goed was heb ik marjolein van woensel gebeld (nouaj zij mij volgens mij := ) met haar heb ik snel een afspraak kunnen maken en heb toch een nieuw zadel besteld en naar toen 4 weken dacht ik kregen we al een mailtje dat het nog tot midden febr kon duren en dat was toch wel heel snel, nu afwachten of we dat redden maar het is dan zowiezo binnen de 8 weken. Ik krijg een geheel bruin zadel met zwarte randjes en witte stiksels toch ook geen standaard kleur etc.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:10

Bedankt voor de reacties!

Ik heb al heel wat info gelezen over Wow en begin toch wel erg naar overstappen op Wow te neigen. Helaas heb ook ik nog steeds geen geldboompje gevonden… Ik zal dus sowieso wel een 2ehands zadel gaan zoeken maar ben er al achter dat het vrij lastig is met al die verschillende bomen, kussens, zittingen e.d. Nog even goed nadenken dus wat handig is.

Wat ik mij ook nog afvraag, ik heb nu 17,5 inch. Ik denk dat 18 inch te lang is voor de rug van mijn paard en denk eigenlijk ook te groot voor mijzelf. Maar 17 inch is misschien wel weer wat klein voor mij.. Er zijn hier vast wel meer mensen die voorheen 17,5 inch hadden, wat hebben jullie nu? Valt er nog iets te zeggen over groot of klein vallen van de inchmaten bij Wow?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:13

Ik heb een 18 inch zitting bij de wow, maar een 17,5 bij een regulier zadel ;)

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:26

Daan_Ordeal schreef:
Bedankt voor de reacties!

Ik heb al heel wat info gelezen over Wow en begin toch wel erg naar overstappen op Wow te neigen. Helaas heb ook ik nog steeds geen geldboompje gevonden… Ik zal dus sowieso wel een 2ehands zadel gaan zoeken maar ben er al achter dat het vrij lastig is met al die verschillende bomen, kussens, zittingen e.d. Nog even goed nadenken dus wat handig is.

Wat ik mij ook nog afvraag, ik heb nu 17,5 inch. Ik denk dat 18 inch te lang is voor de rug van mijn paard en denk eigenlijk ook te groot voor mijzelf. Maar 17 inch is misschien wel weer wat klein voor mij.. Er zijn hier vast wel meer mensen die voorheen 17,5 inch hadden, wat hebben jullie nu? Valt er nog iets te zeggen over groot of klein vallen van de inchmaten bij Wow?

Je kunt er 17 inch kussen onderzetten. Ik had ook een 17,5 inch en rijd nu met een 18 inch, merk geen verschil.
Laatst bijgewerkt door Schangah op 27-01-11 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:30

Leanevb schreef:
Mocht Arie mijn zadel eind februari nog niet geleverd hebben, weet misschien een van jullie een wow-fitter die als hij/zij een zadel komt opmeten eventueel een zadel heeft die je kunt lenen tot de tijd dat je zadel er is?

Zoals je zelf als zegt Iris. Zij woont volgens mij ook bij jou in de buurt. Heb je trouwens echt maar 100 euro aan hoeven betalen?! Ik de helft van de aanschaf!!

Iris probeerd in het zwart ook wat combinaties op voorraad te hebben dus misschien heb je geluk!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:31

Ik zag inderdaad ook zo'n zadel op mp. Maar wordt de druk verdeling dat niet een beetje vreemd? Als iemand met een te grote kont in bijvoorbeeld een 17 inch zadel zou gaan zitten krijg je toch teveel druk op het achterste deel van de kussens/lepel van het zadel? Is dat hierbij dan niet het geval?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:49

Ik denk niet dat arie je bewust zo lang laat wachten. Er zijn bepaalde omstandigheden waardoor hij gewoon moeilijker bereikbaar is. Mijn ervaring met hem is altijd heel erg goed, hij doet altijd keihard z'n best voor je, maar soms heb je dingen niet in de hand waardoor het soms anders gaat dan je zou willen.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:55

Daan_Ordeal schreef:
Ik zag inderdaad ook zo'n zadel op mp. Maar wordt de druk verdeling dat niet een beetje vreemd? Als iemand met een te grote kont in bijvoorbeeld een 17 inch zadel zou gaan zitten krijg je toch teveel druk op het achterste deel van de kussens/lepel van het zadel? Is dat hierbij dan niet het geval?

Ik denk dat het nadeel van met je 18 inch kussens op het lumbaalgedeelte van je paard gaan zitten hier ruimschoots tegen op weegt. Heb nog even gekeken, maar het valt zo op de foto's te zien erg mee waar de kussens ophouden.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:01

Een zadel dat te ver naar achteren ligt is sowieso geen optie. Maar ik vraag me dus wel af of dit goed gaat met de drukverdeling. Wellicht dat een zadelmaker of wowfitter daar meer over kan vertellen.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:07

Daan_Ordeal schreef:
Een zadel dat te ver naar achteren ligt is sowieso geen optie. Maar ik vraag me dus wel af of dit goed gaat met de drukverdeling. Wellicht dat een zadelmaker of wowfitter daar meer over kan vertellen.

Ja hoe groter het opervlakte van de kussen hoe beter de drukverdeling. Maar soms kun je niet anders.
Mijn oudere merrie kan echt niet meer hebben dan 17,5 inch en dat is dan net op het randje. 17 inch met een vlakke zitting is voor mij net weer op het randje (heb 17,5 inch nodig) en dan zit ik op de lepel. Beter is dan de zitting iets ruimer te hebben omdat mijn positie in het zadel beter is. Iemand die zwaar is en goed kan rijden geeft uiteindelijk toch een betere drukverdeling dan iemand die licht is en hobbelt. Zit je in een te krap zadel zal dit ten koste gaan van je rijden waardoor je uiteindelijk meer druk geeft op de rug van je paard.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:12

Waarom heeft Wow niet gewoon 17,5 inch??

Ok, nog een vraag (het houdt niet op :+ ). Zijn er hier mensen die hun gewicht/lengte en inchmaat willen noemen? O:) Handig voor mij ter indicatie. Ik ben 1.70m en weeg circa 63 kg.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:15

Ik vermoed uit financieel oogpunt. Maar dat zal een wow dealer je zo moeten kunnen vertellen.