Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PetraVANL

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 21:59

Wel vreemd dat dat ringetje niet mag op wedstrijd.. Maar goed, zal het omschrijven als kin,kaak,neus- riem

Als ik de neusriem losser doe, kan dat over mijn bit heen schuiven, ik kan er met gemak 4 vingers onder kwijt maar toch houdt paardje lief haar tandjes stijf op elkaar... ik heb het idee dat de neusriem de kaakriem naar beneden trekt als ik hem vast doe.. Het zou nog trauma kunnen zijn (zelf ingereden), na 1 maand doorrijden door een ander zaten de kaken op elkaar gelijmd en was ontspanning ver te zoeken, ik ben verder gegaan met een hoofdsel met alleen een losse neusriem waarop het al veel beter ging maar de afstand tussen de juiste plek van het bit en haar jukbenen is niet zo groot dus met een traditioneel hoofdstel drukt de neusriem altijd of tegen het bit of te dicht bij haar jukbeen, daarom heb ik dit hoofdstel gekocht. het blijft altijd even zoeken..

ik heb er trouwens wel een myler aan!

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:40

Éindelijk een foto van mijn paardje met de Competition :D
Heb hem al even, ben nog steeds super tevreden en bovenal, geen wondjes meer *\o/*

Afbeelding
Keelriem was wat naar voren geschoven, heb ik later terug gedaan)

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 22:55

Zijn er hier ook mensen die een andere frontriem erop hebben?

Ik heb sinds kort ook een Micklem Multibridle waar ik erg tevreden over ben.
Alleen was de originele frontriem mijn tinker te klein. :+ Heb nu verruild voor een grotere frontriem die ik nog had liggen maar mooi is anders. Dus ik ben nog zoekende naar een alternatieve frontriem welke ook mooi past bij het hoofdstel.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 22:58

Ik heb er een frontriem opzitten met steentjes :)
Staat erg mooi :)

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 23:00

Heb je er ook een foto van?

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 23:07

Ik ga er een WW frontriem bij bestellen, maar momenteel heeft ze het een beetje druk en ik heb natuurlijk weer speciale eisen :+

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 23:10

Raja schreef:

Heb je een foto? :)

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 23:12

Ik zit ook te denken aan zo'n blingbling-frontriem maar je hebt daar tegenwoordig zo veel keus in dat ik door de bomen het bos niet meer zie. :+ Smal of breed, rechtmodel, hangend, wave, v-vorm, kleur steentjes etc. En uiteraard de hoeveelheid verschillende mensen die de frontriemen maken...

Daarom ben ik erg benieuwd wat andere mensen als alternatieve frontriem hebben, om een idee te krijgen wat mooi kan zijn en wat niet. Zo lijkt mij bijv. een hele smalle frontriem met 1 a 2 rijtjes niet zo mooi omdat ze hoofdstel van zichzelf vrij grof is en dus qua combinatie niet zo zou passen.

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 00:45

Mag ik mij ook melden..? Ik zit er ook over na te denken om zo'n hoofdstel te kopen.

@ shetties, welke maat heb jij voor je haf en welke maat heb je normaal gesproken? :)

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 09:24

Ik heb normaal maat Cob van hoofstel, en nu ook :j
Alleen heeft ze van frontriem altijd maat Full (moet ik dus los kopen), want die bij het hoofdstel zijn altijd te klein... Maar deze originele frontriem past ze wel :D

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 21:38

Bedankt! Ik zit zelf heel erg te twijfelen welke maat het beste is, omdat het hoofdstel zo anders is.
Het staat je haf trouwens heel goed. :D

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 21:53

ik heb dus dit hoofdstel en ben er erg blij mee! Is misschien duur, maar je kunt er veel mee en de kwaliteit van het hoofdstel is ook erg goed!
Blijft erg mooi, fijn leer, veel gebruiksmogelijkheden, heel handig!
Kan bitloos en met bit, longeren, als halster, alles is mogelijk. Heb zelf ook de combinatie gebruikt met bit en tegelijk ook sidepull, dus 2 in 1 met 2 paar teugels. Ook dit is goed te doen!
Paard heeft door de speciale plaatsing van de neusriem inderdaad geen last meer van een "verlamde" neus door afklijping van neusspieren door plaatsing van "normale" neusriem. Door de speciale plaatsing van deze neusriem
zitten de riempjes precies boven de aanknopingspunten van de neusspieren.
Je kunt het hoofdstel inderdaad niet op wedstrijd gebruiken vanwege ringetje op de neus. Dit is niet toegestaan.
Verder is het in dagelijks gebruik een erg fijn hoofdstel en echt een aanrader! Even gereden en moet je snel naar de wc, kun je paard zo vast zetten met touw aan ringetje aan neusriem.
Geen gedoe met halster over hoofdstel doen of iemand die hem vast moet houden of touw vast aan bit. Heel handig!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:12

@[***] als ik me niet vergis moet t een gaatje of 2 langer, denk t bit er eens bij zou ik zeggen en kijk naar de foto bij de beginpost.. :)

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 09:20

Horseware schreef:
Raja schreef:

Heb je een foto? :)

Ik zal er binnenkort eens een maken met de andere frontriem :D

original_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:23

Ik heb weer nieuwe foto's van mn hoofdstel gemaakt want ik weet niet zeker of hij helemaal goed zit dus ik zal vanavond even plaatsen om te kijken of jullie het kunnen zien :P

ik zit ook te twijfelen om er een nieuwe frontriem op te doen maar ik vind deze ook wel stoer staan dus ik twijfel nog :P

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:46

maar hoe doe je er dan een andere frontriem op?
bij mij zijn die lusjes van een normale frontriem veel te groot en zakt hij dus naar onder.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:48

:wave:

Hallo allemaal!
Ook ik ben erg enthousiast over het concept van dit hoofdstel, maar ik weet niet of mijn paard deze gaat passen. Hij heeft nl. altijd x full, maar zelfs van deze hoofdstellen past de neusriem niet altijd.
Ik ben op zoek naar iemand die zelf een competition heeft (of verkoopt) in de grootste maat (large horse), en die de neusriem voor mij op wil meten.
Hier in Zeeland zit geen dealer waar ik langskan om het aan te vragen, dus jullie zouden me er erg mee helpen!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 21:34

fliam schreef:
:wave:

Hallo allemaal!
Ook ik ben erg enthousiast over het concept van dit hoofdstel, maar ik weet niet of mijn paard deze gaat passen. Hij heeft nl. altijd x full, maar zelfs van deze hoofdstellen past de neusriem niet altijd.
Ik ben op zoek naar iemand die zelf een competition heeft (of verkoopt) in de grootste maat (large horse), en die de neusriem voor mij op wil meten.
Hier in Zeeland zit geen dealer waar ik langskan om het aan te vragen, dus jullie zouden me er erg mee helpen!

mzm geestig heeft de maten op de site staan:

http://www.mzm-geestig.nl/micklem/maten.html

original_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 08:11

nadjajump schreef:
bij mij zijn die lusjes van een normale frontriem veel te groot en zakt hij dus naar onder.

ik wil er eentje bij ww frontriemen laten maken want zij heeft zo'n gave rondgenaaide helemaal vol met steentjes die ik al heel lang wil :P dus ik neem aan dat ik dan gewoon de maat door kan geven .P

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 09:21

nadjajump schreef:

Als je speciaal met de hand laat maken (bijv. hier op bokt) kun je aangeven dat je klein(ere) lusjes wilt :)
Maar een andere uit de winkel zal inderdaad te groot zijn :j

original_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 10:22

Of je moet goed zoeken want ik heb er eentje die wel past maar dat is een zwarte dus dat staat een beetje raar :P

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 10:42

Even een .. want heb dr al eerder over gehoord..

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 15:44

nadjajump schreef:

Bij mij zijn de lusjes ook wat aan de grote kant, maar asl het hoofdstel om zit, kunnen ze niet zakken.
Mijn paard heeft twee heel mooie kuiltjes daar boven zn botjes, dus hij blijft prima zitten :')
en anders, dat heeft een stalgenootje van mij gedaan, een paar elastiekjes of vlechtdraad om het hoofdstel doen waar de frontriem komt te zitten.

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:03

ja op maat laten maken had ik ook al gedacht maar dat heb ik er niet voor over :P
het probleem is dat ik een hele mooie heb...
maar ga maar eens kijken of het zo niet toch blijft zitten of anders met stiekjes.
en anders blijf ik gewoon met deze rijden :)

original_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:50

Ik wilden hem toch al, dus of ik hem nou voor een gewoon hoofdstel laat maken of voor deze maakt dan toch niet uit :P