Daphara schreef:Mijn drachtige merrie is ook erg blij met de Edix crescent en ik dus ook.
[ [url=m/nerIyj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Eindelijk een singel lang genoeg voor een Shire (dit is een 100 cm). Mijn ruin daarentegen ligt deze niet mooi bij, hij is slanker, maar wel met de singelgroeve ver naar voren t.o.v. de singelstoten. Dus een beetje buik is wel belangrijk om de Edix Crescent goed te laten liggen.
Dankje voor de foto, dat helpt enorm (prachtige merrie)! Nooit gedacht dat mijn paard een buikje zou hebben. Meneer bleef maar groeien en groeien; pas sinds anderhalf jaar is hij echt helemaal uitgerekt en begint er in de breedte eindelijk iets te gebeuren

Avalanche schreef:Haha ik moet idd zeggen dat als ik iets niet weet dat ik even op bokt kijk idd![]()
Waarom: de singelplek van je paard ligt vrij ver naar voren. Als je dan een rechte singel hebt, trekt dat je zadel naar voren. Dat wil je oplossen.
In eerste instantie denk je dan aan een asymmetrische singel, waar je dat mee oplost. Maar jouw paard heeft een buikje, en dan gaat het achterste deel van de singel in de buik snijden, en dat wil je niet. Veel asymmetrische singels zijn ook gemaakt voor paarden met een atletische bouw, die gewoon de singelplek ver naar voren hebben liggen.
Als je de lijn van de singelplek zelf volgt, zie je dat hij schuin is, en vandaar dat ik denk aan een crescent singel, want ik denk dat dat voor hem heel comfortabel gaat zijn.
Heel heldere uitleg, dankjewel! Fijn om te lezen dat ik het dus ergens wel goed heb ingeschat, alleen zonder precies te weten waarom.
En normaal gesproken ben ik dus zo'n persoon die eeuwenlang bezig is met dingen uitzoeken voor ik iets koop

Als ik de singel heb zal ik ook zeker even wat foto's posten!